به Direct & Reflected Light، سومین کلاس در این مجموعه سه قسمتی، درک رنگ و نور، خوش آمدید. این کلاس سوم مفاهیم و فیزیک نور مستقیم و منعکس شده را پوشش می دهد زیرا آنها بر روی تصویر و اشیایی که می خواهید در کار خود ثبت کنید تأثیر می گذارد.
مهارتهای این کلاس به شما این امکان را میدهد که نور را از تخیل خود ارائه کنید و واقعگرایی را به تصویر بکشید. هنگامی که این مهارتها را کاوش، درک، تمرین و استفاده کردید، مزیت بزرگی نسبت به کسانی خواهید داشت که منحصراً به مراجع عکس وابسته هستند.
چه به دنبال گسترش کار موجود خود در زمینه تصویرسازی دیجیتال هستید، یا هرگز فتوشاپ را برای تصویرسازی در نظر نگرفتهاید و فقط احساس میکنید الهام گرفتهاید، این مجموعه برای ارتقای کار شما به سطح بعدی عالی است.
در طول این مجموعه سه قسمتی، همه چیزهایی را که برای افزودن ارزش، رنگ و نور به صحنه ها و طراحی شخصیت های کارتونی خود با استفاده از فتوشاپ نیاز دارید، پوشش خواهیم داد. در پایان، نه تنها با تکنیک ها و ابزارهای فتوشاپ احساس راحتی خواهید کرد، بلکه از امکانات فراوان آن ها نیز هیجان زده خواهید شد. ما با یک صحنه ساده تک رنگ، با استفاده از تنها یک منبع نور ساده شروع می کنیم. همانطور که به جلو می رویم، منابع نور، رنگ ها و مواد مختلف را اضافه خواهیم کرد. صحنه آخر ما شامل مواد مختلفی خواهد بود که هرکدام نور، رنگ و عمق را متفاوت منعکس میکنند.
همچنین ببینید: & درک رنگ و نور II: رنگ
آنچه خواهید آموخت
در این کلاس، نحوه کار اجسام و منابع نور با نور مستقیم و متقابل را یاد خواهید گرفت و نحوه درک شدت منبع نور و تأثیر آن بر رنگ را خواهید آموخت.
کاری که شما انجام خواهید داد
قابل تحویل. شما یک صحنه یا شخصیت ساده و دیجیتالی مصور را با منبع نور سفارشی میکنید و نور مستقیم و بازتابیده را میگیرد.
توضیحات. شما بر روی پروژه خود از کلاس های دیگر ساخته می شوید و نوری را اضافه می کنید که به کار شما عمق و ارزش می بخشد.
مشخصات. در پایان این سومین و آخرین کلاس، یک صحنه تمام شده و همچنین درک کاملی از قدرت نور در تصاویر دیجیتال خواهید داشت.
یک شخصیت را در یک صحنه با استفاده از نور مستقیم و بازتابیده به تصویر بکشید
مقدمه
به زودی
نور مستقیم
منبع نور دیگری را به صحنه خود اضافه کنید - نور خورشید. به دنبال هندسه صحنه خود سایه های سخت بسازید. به خاطر داشته باشید که رنگ سایه شما همیشه به نور محیط شما بستگی دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که هر منبع نور اضافی بر روشنایی کلی تأثیر می گذارد.
نور منعکس شده
نور منعکس شده را بر اساس شدت آنها به همه منابع نور در صحنه اضافه کنید. به یاد داشته باشید که نور مستقیم بهتر از محیط بازتاب می کند. همچنین به یاد داشته باشید که هر بار که نور منعکس می شود، انرژی خود را از دست می دهد. مهم است. تغییر رنگ ناشی از نور برگشتی را در نظر داشته باشید.
سطوح بازتابنده
یک یا چند شی فلزی را به صحنه اضافه کنید. آنها را بر اساس فرم و بازتاب آنها رندر کنید. سعی کنید تمام نورها و تعاملات نوری خود را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که زاویه تابش برابر با زاویه بازتاب است. span>
همچنین به یاد داشته باشید که هر چه براق تر باشد سطح، برجسته تر است. بسته به تنظیم نور خاص، اشیا می توانند چندین برجسته داشته باشند. رنگ طبیعی فلز نیز باید در نظر گرفته شود.
پراکندگی نور
شی نیمه شفافی که توسط یکی از منابع نوری شما روشن شده است را به صحنه اضافه کنید. با سطوح مختلف شفافیت بازی کنید. به خاطر داشته باشید که هم رنگ منبع نور و هم رنگ جسم باید با هم ترکیب شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که یک جسم نیمه شفاف که توسط یک منبع نور قدرتمند روشن می شود تا حدی نیز نور ساطع می کند و خود به عنوان منبع نور اضافی عمل می کند. در صورت نیاز نور صحنه خود را تنظیم کنید.
نتیجه گیری
به زودی
تصویرگر و هنرمند کاریکاتور آزاد
یک تصویرگر و کاریکاتوریست مستقل است که از تل آویو، اسرائیل کار می کند. او در ویژگی ها و شخصیت های کارتونی اغراق آمیز تخصص دارد. . . و آنها را از ابتدا تا انتها در Adobe Photoshop ایجاد می کند.
نمایش نظرات