الگوهای طراحی راه حل های تکرارپذیر و قابل استفاده مجدد برای مسائل مربوط به طراحی نرم افزار هستند.
این دوره به شما کمک می کند تا با برخی از الگوهای طراحی پرکاربرد در میان توسعه دهندگان نرم افزار آشنا شوید و نحوه استفاده از آنها را در تست اتوماسیون برای دستیابی به قابلیت استفاده مجدد و نگهداری بهتر در کلاس های Automation Framework، Page Objects Test خود بشناسید. طرح!
با رعایت اصول طراحی و الگوهای طراحی آشنا خواهید شد.
اصل مسئولیت منفرد: هر ماژول، کلاس، متد در یک برنامه کاربردی باید فقط یک مسئولیت خاص برای رسیدگی داشته باشد. با استفاده از این، میتوانیم اشیاء صفحات پیچیده خود را به چندین مؤلفه صفحه مدولار یا قطعات صفحه تغییر دهیم و میتوانیم مراحل آزمایشی بسیار دقیقی بنویسیم.
Factory Pattern: باید بتوانیم بدون قرار دادن منطق ایجاد در کلاس تست، یک شی ایجاد کنیم. برای مثال: بیایید آزمایش محلی سازی را در نظر بگیریم که در آن باید چندین زبان را برای یک برنامه آزمایش کنیم. این برنامه ممکن است رفتار خاص زبان نیز داشته باشد. ما می توانیم یک کلاس انتزاعی با قابلیت های مشترک و زیر کلاس های خاص زبان داشته باشیم. ما میتوانیم از Factory Pattern برای ایجاد شی صفحه خاص بر اساس زبانی که آزمایش میکنیم استفاده کنیم!
الگوی استراتژی: باید بتوانیم رفتار را در زمان اجرا به یک شی منتقل کنیم. به عنوان مثال: صفحه جستجوی گوگل ممکن است استراتژی های جستجوی متفاوتی داشته باشد. جستجوی متنی یا جستجوی صوتی. ما یک Page Object برای صفحه جستجوی گوگل و اجزای مختلف برای استراتژی های جستجو داریم. ما باید بتوانیم استراتژی خاصی را در زمان اجرا بدون نوشتن بلوکهای زشت if-else انجام دهیم.
الگوی فرمان: یک شی با تمام اطلاعات مورد نیاز برای اجرای آن در مرحله بعد در صورت لزوم محصور می شود. برای صفحه ای با چندین مؤلفه رابط کاربری با اعتبارسنجی رابط کاربری زیاد بسیار مفید خواهد بود.
الگوی روش الگو: یک کلاس فوقالعاده مراحل/اسکلت سطح بالا را تعریف میکند و تمام کلاسهای فرعی مراحل را لغو میکنند. برای مثال: برنامهای برای رزرو اتاق و رزرو خودرو گردش کار مشابهی دارد اما گزینههای متفاوتی دارد. این الگو توضیح می دهد که چگونه با استفاده از این الگو، اشیاء صفحه بهتری ایجاد کنید.
الگوی پروکسی: یک شیء نگهدارنده مکان برای یک شی دیگر. به عنوان مثال: شما می خواهید برخی از مراحل را در محیط QA اجرا کنید و می خواهید از همان مراحل در محیط PROD صرف نظر کنید زیرا ممکن است اجازه اجرای آن مراحل را نداشته باشیم. این الگو به شما کمک می کند که چنین مواردی را به روشی بسیار بهتر بنویسید.
اجرای الگوی روش اطراف: گاهی اوقات ممکن است مجبور باشیم همیشه برخی از مراحل را انجام دهیم. برای مثال: برای خواندن یک فایل، یک فایل را باز کنید، بخوانید و ببندید. برای نوشتن محتوا در یک فایل، یک فایل را باز کنید، بنویسید و ببندید. اگر مشاهده کردید، مراحل باز و بسته کردن فایل رایج است و باید همیشه صرف نظر از خواندن یا نوشتن محتوا در یک فایل انجام شود. این الگو نحوه نوشتن چنین مراحلی را به روشی بهتر توضیح می دهد.
الگوی دکوراتور: گاهی اوقات یک برنامه دارای اجزای رابط کاربری متفاوتی است که به نقش کاربر بستگی دارد. یک نقش مدیر تمام دسترسی ها را خواهد داشت. نقش کاربر دسترسی محدودی خواهد داشت و غیره. نحوه ایجاد چنین اشیاء صفحه بر اساس نقش های کاربر. این همان چیزی است که این الگو در مورد آن است.
توجه: این دوره زیرنویس فعال ندارد.
مهندس اصلی
نمایش نظرات