آموزش بافت برای بازی ها

Learning to Texture for Games

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بافت های واقع گرایانه و جذاب بازی های ویدیویی را زنده می کند. بیاموزید که با Autodesk Maya ، Mudbox و Adobe Photoshop بافت ایجاد کنید و رنگ ، بازتاب و سایر جزئیات سطح را به بازی های خود اضافه کنید. نویسنده آدام کرسپی تکنیک های مختلفی از نقاشی را با اشاره عکس به مدل سازی و ارائه اجسام چند ضلعی بالا برای پخت بافت به اشتراک می گذارد. روند کار وی تأکید بر بهینه سازی بافت برای کاشی کاری و استفاده مجدد دارد ، هم به عنوان بافت های مستقل و هم به عنوان بخشی از یک ورق بافت که روی چندین شی استفاده می شود.
موضوعات شامل:
  • معرفی کاشی کاری بافت
  • چیدن چند ضلعی ها در حالت بسته بندی نشده
  • ایجاد رنگهای پایه
  • ایجاد واقع گرایی با افزایش سن و سایش
  • تمیز کردن درزها و اتصالات در بافت
  • ایجاد فرورفتگی و خراش
  • کار با نقشه های عادی
  • جزئیات مجسمه سازی
  • انسداد پخت برای زنگ زدگی و آلودگی
  • کار با مقدار و رنگ برای رشته ای
  • انعکاس ساختگی
  • نقاشی جعبه های آسمان

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. کاشی کاری و صفحات بافت 1. Tiling Textures and Texture Sheets

  • معرفی کاشی کاری بافت Introducing texture tiling

  • کار با ورق های بافت Working with texture sheets

  • طراحی ماژول ها و اندازه ها Designing the modules and sizes

  • چند ضلعی ها را در حالت باز جمع کنید Stacking polygons in an unwrap

2. نقاشی نقشه پراکندگی 2. Painting the Diffuse Map

  • ایجاد رنگ های پایه Establishing base colors

  • ایجاد جزئیات بافت و نشانه های اصلی Creating texture details and major landmarks

  • واقع گرایی را با افزایش سن و لباس اضافه می کنیم Adding realism with age and wear

  • تمیز کردن درزها و اتصالات در بافت Cleaning up seams and joints in textures

3. نقشه های خاص: بیرون آمدن از درخشش 3. Specular Maps: Bringing Out the Shine

  • استفاده از لایه های پراکنده به عنوان پایه ای برای نقشه های خاص Using diffuse layers as a basis for specular maps

  • ایجاد خندق و خراش Creating dents and scratches

  • ترفند نقشه های خاص برای اتصالات و درزها Tweaking specular maps for joints and seams

4. نقشه های عادی 4. Normal Maps

  • نقاشی به عنوان مقیاس خاکستری Painting as grayscale

  • ایجاد لبه ها و مرزها Creating edges and borders

  • تبدیل ورق های بافت به نقشه های عادی Converting texture sheets to normal maps

  • بهبود نقشه عادی Enhancing the normal map

5- مدل سازی پایه های بافتی با کیفیت بالا 5. Modeling High-Poly Texture Bases

  • آماده سازی اشیاء ما برای رندر Preparing our objects for rendering

  • استفاده از گذرهای رندر و انسداد محیط Utilizing render passes and ambient occlusion

  • مجسمه سازی دیجیتال برای جزئیات Digital sculpting for detail

  • پخت انسداد برای زنگ زدگی و خاک Baking occlusion for rust and dirt

  • کاشی کاری و نقاب کردن Tiling and masking

  • ماسک انسداد محیط Masking ambient occlusion

6. لامپ و برش 6. Incandescence and Cutouts

  • کار با مقادیر و رنگ ها برای لامپ های رشته ای Working with values and colors for incandescence

  • نقشه های برش نقشه کشی Drawing cutout maps

  • کار با قطع و بستن آلفا Working with alpha cutoff and clamping

7. جعل تأملات 7. Faking Reflections

  • نقاشی نقشه بازتاب مکعب Painting cubic reflection maps

  • تنظیم صحنه ها و مطالب Setting up scenes and materials

  • نقشه های مکعب روشنایی و رندر Lighting and rendering cube maps

  • افزودن نقشه مکعب به بازی Adding cube maps into the game

8. جعبه های Skycon 8. Skyboxes

  • ویرایش طرح و ویژگی های Skybox Editing the skybox layout and properties

  • نقاشی ابرها برای یک جعبه آسمانی Painting clouds for a skybox

  • ایجاد ستاره و نور برای یک صندوق تابستانی شب Creating stars and light for a night skybox

  • اجرای جعبه های آسمان در یونیتی Implementing skyboxes in Unity

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش بافت برای بازی ها
جزییات دوره
4h 22m
35
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
34,103
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Adam Crespi
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Adam Crespi Adam Crespi

آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است. وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است. آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است. در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.