آموزش تئوری موسیقی جامع: قسمت 13 - مدولاسیون و فرم

Music Theory Comprehensive: Part 13 - Modulation & Form

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

به راهنمای کامل تئوری موسیقی خوش آمدید!

این کلاسی است که برای افراد معمولی طراحی شده است که آماده هستند حرفه موسیقی (یا علاقه به موسیقی) و ارتقاء سطح داشته باشند. چه یک نوازنده فعال، یک نوازنده مشتاق، یا یک مدیر یا عامل موسیقی مشتاق - این کلاس برای شما عالی است.

سال‌هاست که تئوری موسیقی را در کلاس درس تدریس می‌کنم. این کلاس‌ها از همان برنامه درسی استفاده می‌کنند که من سال‌ها در کلاس‌های دانشگاهم استفاده کرده‌ام، با کسری از هزینه. من معتقدم که هر کسی می‌تواند تئوری موسیقی را بیاموزد - و هزینه آن نباید مانعی باشد.

رویکرد من به تئوری موسیقی این است که حفظ را به حداقل برسانم. بیشتر این مفاهیم را می‌توانید با درک اینکه چرا آکوردها به روش‌های خاصی رفتار می‌کنند، یاد بگیرید. هنگامی که آن مفاهیم را درک کردید، می توانید هر مقیاس، کلید یا آکوردی را که وجود دارد پیدا کنید. حتی خودت اختراع کن اگر قبلاً سعی کرده‌اید تئوری موسیقی را بیاموزید یا تازه شروع کرده‌اید - این سری از دوره‌ها مناسب هستند.

دکتر آلن یک موسیقیدان حرفه ای، مربی آنلاین با رتبه برتر و استاد دانشگاه است. در سال 2017، Star Tribune او را به‌عنوان «حرک‌کننده و تکان‌دهنده» معرفی کرد، و او توسط بنیاد گرمی برای کلاس‌های آموزش موسیقی‌اش شناخته شد.

در طول این کلاس، اگر گیر کردید، می‌توانید ویدیوها را مرور کنید یا سؤالی را پست کنید، و من در سریع‌ترین زمان ممکن به آن بازخواهم گشت.

این کلاس قسمت 13 است: Modulations and Form. این ترم سوم کلاس تئوری موسیقی کالج (طبق سیستم معمول دانشگاهی آمریکایی برای یادگیری تئوری موسیقی) شروع می‌شود.

در این کلاس، موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

  • مدولاسیون و تونیک سازی

  • قوانین مدولاسیون

  • استفاده از آکوردهای محوری

  • تجزیه و تحلیل موتزارت

  • تعدیل به V با استفاده از آکوردهای محوری

  • تعدیل به ماژور نسبی با استفاده از آکوردهای محوری

  • چرخش از I به IV

  • چرخش از i به v

  • قوانین چرخش

  • مدولاسیون های مستقیم

  • مدولاسیون های ناگهانی

  • تجزیه و تحلیل باخ

  • مدولاسیون توسط ثانویه غالب

  • چالش مدولاسیون

  • مری کمی مدولاسیون داشت

  • تحولات جدید در فرم

  • فرم باینری

  • فرم باینری گرد

  • فرم باینری در یک کلید کوچک

  • عبارت به شکل باینری

  • فرم باینری متوازن

  • فرم سه تایی ساده

  • فرم سه تایی ترکیبی

  • ...و خیلی، خیلی بیشتر!

شما فرصت دیگری برای یادگیری تئوری موسیقی به روشی جامع تر از این نخواهید داشت.

همه ابزارهایی که برای یادگیری موفقیت آمیز تئوری موسیقی نیاز دارید در این دوره گنجانده شده است و کل دوره بر اساس تجربیات واقعی زندگی است - نه فقط تئوری آکادمیک.

لطفاً روی دکمه "در این دوره شرکت کنید" کلیک کنید تا بتوانید امروز حرفه موسیقی خود را شروع کنید.

شرح‌های بسته به تمام درس‌های این دوره اضافه شده است.

---------------------------------------------- ----------------------

تمجید برای دوره‌های آموزشی توسط جیسون آلن:

⇢   "به نظر می‌رسد هر جزئیات کوچکی به روشی بسیار ساده پوشش داده می‌شود. فرآیند یادگیری آرام می‌شود و به مفاهیم پیچیده اجازه می‌دهد به راحتی جذب شوند. تنها تاسف من این است که این دوره را زودتر نگذرانم." -  M. شاه

⇢   "بسیار عالی برای همه بدون هیچ دانشی تا کنون. من هر سه قسمت را خریدم... این بهترین سرمایه گذاری برای ارتقاء سطح مهارت های من تاکنون بوده است."  - Z. Palce

⇢   "توضیحات عالی! نه بیشتر یا کمتر از آنچه لازم است." - A. Tóth

⇢   "بسیار عالی. من سالها منتظر بودم تا یک دوره ویدیویی خوب را ببینم، اکنون دیگر لازم نیست منتظر بمانم. متشکرم!" -  جفری کوری

⇢   "من دارم چیزهای زیادی یاد می‌گیرم! و من واقعاً دوست دارم کاربرگ‌ها را داشته باشم!" -  A. Deichsel

⇢   "مبانی بسیار واضح توضیح داده شد - نکات بسیار مفیدی!" - جی پوک

⇢   "جیسون واقعاً سریع و عالی با سؤالات است، همیشه یک منبع عالی برای یک کلاس آنلاین است!" ام. اسمیت

---------------------------------------------- -----------------------------

شما به این فایل ها در کلاس نیاز خواهید داشت. ما چند پروژه تحلیلی مختلف و یک "بازی" نسبتاً مسخره را مرور خواهیم کرد.

پروژه: 

  • صفحه اول سونات پیانو موتزارت را به صورت G ماژور در زیر تحلیل کنید.
  • مطمئن شوید که همه نمادها و نمادهای تجزیه و تحلیلی را که تاکنون می‌شناسید، درج کنید.
  • در تحلیل خود بنویسید و آن را به صورت PDF ذخیره کنید و آپلود کنید
  • نکته: تعداد زیادی یادداشت عبور وجود دارد، به خصوص در دست راست. بنابراین به یاد داشته باشید که به این فکر کنید که چه نت‌هایی در ضرب‌های قوی وجود دارند تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام نت‌ها آکورد هستند و کدام غیر آکورد.
  • توجه: اعداد کوچکی که در این نماد می بینید اعداد انگشتی برای نوازنده پیانو هستند. آنها ربطی به تحلیل ندارند.
  • به اشتراک بگذارید و نظر دهید!

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • باینری در یک کلید کوچک Binary In A Minor Key

  • فرم سه تایی ساده Simple Ternary Form

  • ابزارهای این کلاس Tools for this class

  • بخش آسان The Easy Part

  • آهنگ The Cadence

  • مقدمه Introduction

  • فرم سه تایی مرکب Composite Ternary Form

  • بررسی کوچک A Little Review

  • تعدیل به V با استفاده از آکوردهای محوری Modulating To V Using Pivot Chords

  • با تشکر و خداحافظ! Thanks and Bye!

  • تحولات جدید در شکل New Developments In Form

  • فایل کامل MuseScore The Full MuseScore File

  • استماع Listening

  • موتزارت: سونات پیانو در د ماژور Mozart: Piano Sonata In D Major

  • عبارت در فرم باینری Phrasing In Binary Form

  • باینری گرد Rounded Binary

  • تجزیه و تحلیل آکورد محوری Analyzing The Pivot Chord

  • خطاهای باخ؟ Bach Errors?

  • قوانین چرخش Rules Of Pivoting

  • قوانین مدولاسیون Rules For Modulation

  • مدولاسیون در باخ Modulations In Bach

  • بخش B The B Section

  • فرم باینری متعادل Balanced Binary Form

  • SkillshareFinal LectureV2 SkillshareFinalLectureV2

  • مدولاسیون ناگهانی Abrupt Modulation

  • مدولاسیون در مقابل تونیک سازی Modulation Vs. Tonicization

  • خلاصه فرم Form Summary

  • مدولاسیون The Modulation

  • تعدیل از جزئی به ماژور نسبی Modulating From Minor To Relative Major

  • چرخش از I به IV Pivoting From I to IV

  • بازی مدولاسیون The Modulation Game

  • استفاده از آکوردهای محوری Using Pivot Chords

  • مریم کمی مدولاسیون داشت Mary Had A Little Modulation

  • جمع بندی باینری گرد Rounded Binary Recap

  • بعدش چی؟ فوگ! What Next? The Fugue!

  • چرخش از i به v Pivoting From i To v

  • باخ: O Haupt voll Blut und Wunden Bach: O Haupt voll Blut und Wunden

  • مدولاسیون توسط ثانویه غالب Modulation By Secondary Dominant

نمایش نظرات

آموزش تئوری موسیقی جامع: قسمت 13 - مدولاسیون و فرم
جزییات دوره
3h 19m
38
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
271
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.