تسلط بر ZBrush: دوره جامع مجسمه سازی دیجیتال سه بعدی

Mastering ZBrush: Comprehensive 3D Digital Sculpting Course

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: خلاقیت خود را با Mastering ZBrush باز کنید: راهنمای نهایی شما برای تسلط بر مجسمه سازی و طراحی دیجیتال سه بعدی. مقدمه ای بر رابط ZBrush و ناوبری. تکنیک های اولیه و پیشرفته مجسمه سازی با استفاده از قلم مو. استفاده از ZModeler برای مدل سازی چند ضلعی و جزئیات. ایجاد و مدیریت ابزارهای فرعی برای مدل های پیچیده. اعمال بافت و متریال با Polypaint. تسلط بر DynaMesh و ZRemesher برای دستکاری موثر مش. استفاده از Fibermesh برای ایجاد مو و خز واقعی. درک نقشه UV و گردش کار بافت. مقدمه ای بر تنظیمات رندر و تنظیمات نور در ZBrush. صادرات مدل ها برای استفاده در سایر نرم افزارها یا موتورهای بازی. این نکات طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها از ناوبری اولیه تا تکنیک‌های پیشرفته را در بر می‌گیرد و درک جامعی از مجسمه‌سازی دیجیتال و سه بعدی نیازها: سواد رایانه: مهارت اولیه در استفاده از رایانه و رابط‌های نرم‌افزار ناوبری ارائه می‌دهد. سیستم عامل: آشنایی با سیستم عامل های ویندوز یا macOS. الزامات سخت افزاری: رایانه ای که بتواند ZBrush را به طور روان اجرا کند. حداقل مشخصات اغلب شامل یک پردازنده چند هسته ای، رم کافی (معمولاً 8 گیگابایت یا بیشتر) و یک کارت گرافیک اختصاصی (GPU) برای عملکرد بهینه است. نصب نرم افزار: امکان نصب و پیکربندی نرم افزار بر روی کامپیوتر شما. تبلت گرافیکی (اختیاری): اگرچه اجباری نیست، داشتن یک تبلت گرافیکی می تواند تجربه مجسمه سازی دیجیتال در ZBrush را تا حد زیادی افزایش دهد. مهارت های اساسی هنری: درک مفاهیم اساسی هنری مانند فرم، شکل و ترکیب می تواند سودمند باشد. تجربه هنر دیجیتال (اختیاری): تجربه قبلی با نرم‌افزار هنر دیجیتال یا ابزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی می‌تواند یک شروع اولیه باشد، اما اجباری نیست زیرا ZBrush به مبتدیان نیز پاسخ می‌دهد. انگیزه یادگیری: تمایل به آزمایش، تمرین مداوم و یادگیری تکنیک های جدید در مجسمه سازی دیجیتال.

به «ZBrush - Mastering 3D Digital Sculpting» خوش آمدید، یک دوره آموزشی جامع که شما را از یک مبتدی به یک کاربر پیشرفته ZBrush، نرم‌افزار برتر مجسمه‌سازی و نقاشی دیجیتال می‌برد. چه یک هنرمند مشتاق سه بعدی باشید، چه یک حرفه ای باتجربه که به دنبال گسترش مهارت های خود هستید، یا فردی که مشتاق ایجاد مدل های سه بعدی خیره کننده هستید، این دوره یک رویکرد ساختاریافته و عمیق برای تسلط بر ZBrush ارائه می دهد.

با شروع با اصول اولیه، پایه محکمی در پیمایش رابط ZBrush و درک عملکردهای اصلی آن به دست خواهید آورد. همانطور که پیشرفت می کنید، به کاربردهای عملی DynaMesh و ZModeler می پردازید و یاد می گیرید که مدل های سه بعدی دقیق و پویا ایجاد کنید. این دوره همچنین تکنیک های رندر پیشرفته، جلوه های ویژه و یادگیری مبتنی بر پروژه را پوشش می دهد تا اطمینان حاصل شود که می توانید مهارت های خود را در سناریوهای دنیای واقعی به کار ببرید.

این دوره با ترکیبی از دانش تئوری و تمرین عملی طراحی شده است تا اعتماد به نفس و تخصص را برای ایجاد مدل‌ها و رندرهای سه بعدی حرفه‌ای در اختیار شما قرار دهد. در این سفر هیجان انگیز به دنیای مجسمه سازی دیجیتال به ما بپیوندید و پتانسیل خلاقانه خود را با ZBrush باز کنید.

بخش 1: ZBrush - مبانی

این بخش مقدماتی پایه و اساس تسلط بر ZBrush است، ابزار استاندارد صنعتی برای مجسمه سازی و نقاشی دیجیتال. شما با مروری بر ZBrush، تاریخچه آن و اهمیت آن در مدل سازی سه بعدی مدرن شروع می کنید. رابط کاربری به طور کامل پوشش داده شده است، از جمله نوار منو، دکمه های گزینه بالا، و ویژگی های جدید در آخرین نسخه. همچنین ابزارها و تکنیک های ضروری برای تبدیل اشیاء، مدیریت لایه ها و رندرینگ را کشف خواهید کرد. در پایان این بخش، با پیمایش ZBrush و استفاده از ویژگی‌های اصلی آن راحت خواهید بود.

بخش 2: ZBrush Practical - DynaMesh

در این بخش عملی، به DynaMesh می پردازید، یک ویژگی انقلابی در ZBrush که امکان مجسمه سازی انعطاف پذیر و پویا را فراهم می کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه شدت قلم مو را تنظیم کنید، تقسیم بندی های چند ضلعی را مدیریت کنید و از تنظیمات رندر پیشرفته مانند Lightcap و Matcap استفاده کنید. این سخنرانی‌ها شما را در استفاده از Fibermesh، تکنیک‌های پوشاندن، نقشه‌های جابجایی و ضربه‌های منحنی راهنمایی می‌کنند. این بخش مملو از تمرینات عملی است تا درک شما از این ابزارهای قدرتمند را تقویت کند.

بخش 3: ZBrush Practical - ZModeler

این بخش بر روی ZModeler تمرکز دارد، یک براش همه کاره برای ایجاد مدل های پیچیده سه بعدی. شما یاد خواهید گرفت که از ابزارها و تکنیک های مختلف ZModeler در طول یک سری سخنرانی های گسترده استفاده کنید. از برس‌های پیرایش تا تکنیک‌های مدل‌سازی دقیق، همه جنبه‌های ZModeler را بررسی خواهید کرد. موضوعات اضافی شامل تنظیمات قلم مو، انتخاب آلفا، نقاشی چندگانه، اضافه کردن ابزارهای فرعی و استفاده از چند گروه می باشد. با تسلط بر این تکنیک‌ها، می‌توانید مدل‌های پیچیده و دقیق را به‌طور کارآمد ایجاد کنید.

بخش 4: رندر و جلوه های پیشرفته

در اینجا، تکنیک های رندر پیشرفته و جلوه های ویژه در ZBrush را بررسی خواهید کرد. با تنظیمات BPR (بهترین پیش نمایش رندر)، Shadowbox، و سطوح XYZ آشنا شوید تا جذابیت بصری مدل های خود را افزایش دهید. شما با استفاده از ابزارهایی مانند SSS Shader Mixer و Morph UV به ایجاد بافت ها و متریال های واقعی خواهید پرداخت. این بخش همچنین استفاده پیشرفته از جدول زمانی، فریم های کلیدی و یکپارچه سازی صوتی را برای ایجاد ارائه های پروژه قانع کننده پوشش می دهد.

بخش 5: آموزش مبتنی بر پروژه

در بخش آخر، همه چیزهایی را که یاد گرفته اید در پروژه های دنیای واقعی اعمال خواهید کرد. شما روی ایجاد مدل های پیچیده از ابتدا، با استفاده از تمام ابزارها و تکنیک های پوشش داده شده در دوره کار خواهید کرد. این تجربه عملی برای تقویت مهارت های شما و آماده سازی شما برای کار حرفه ای بسیار مهم است. شما صحنه‌های پویا، شخصیت‌های پیچیده و محیط‌های دقیق ایجاد می‌کنید که در یک نمونه کار جامع به اوج می‌رسد.

نتیجه گیری

در پایان این دوره، درک عمیقی از ZBrush و قابلیت های آن خواهید داشت. شما می‌توانید مدل‌ها و رندرهای سه‌بعدی درجه یک حرفه‌ای ایجاد کنید و از تمام قدرت ابزارها و ویژگی‌های ZBrush استفاده کنید. چه مبتدی باشید و چه به دنبال بهبود مهارت های خود باشید، این دوره شما را به دانش و تمرین مورد نیاز برای برتری در مجسمه سازی و مدل سازی دیجیتال مجهز می کند.


سرفصل ها و درس ها

ZBrush - اصول ZBrush - Basics

  • معرفی و نام برنامه‌نویس Zbrush Zbrush intro & Developer Name

  • نیاز و تاریخچه و سیستم عامل مدرن Modern Need & History & OS

  • رابط کاربری پوشش داده شده است User interface covered

  • نرم افزار در حال ظهور Zbrush Zbrush emerging software

  • نوار منو رابط کاربری و دکمه های گزینه بالا User interface menu bar & top option buttons

  • منوهای جدید در نسخه جدید New menus in new version

  • تبدیل اطلاعات اشیاء Transforming objects info

  • گزینه های اضافی برای اندازه قرعه کشی Additional options for draw size

  • گزینه های جدید تقارن New options of symmetry

  • چرخش و جابجایی جدید پالت ابزار New rotate & toggling of tools pallet

  • ویژگی های جدید zbrush پالت متحرک Moving pallet zbrush new features

  • اضافات جدید Zbrush Zbrush new additions

  • رندر کردن گرادیان خط زمانی Rendering Timeline Gradient

  • Shadowbox Shadowbox

  • هواپیماهای XYZ XYZ planes

  • الاستیک دایره ای چند ضلعی Circle polygon elastic

  • زیر بخش پالت ابزار Tools pallet sub division

  • مدیریت لایه layer management

  • رندر نورافکن کاشی کاری Rendering tiling spotlight

  • کلون نقاشی و قلم مو Clone painting & brushes

  • صوتی فریم کلید تایم لاین Timeline key frame audio

  • میکسر سایه زن Bpr SSS Bpr SSS Shader mixer

  • Morph UV zsphere Morph UV zsphere

  • تقارن طرح سریع Quick sketch symmetry

  • ترکیب ابزارهای نویز ماسک Blending mask noise tools

  • پوست و وضوح یکپارچه Unified skin & resolutions

ZBrush Practical - DynaMesh ZBrush Practical - DynaMesh

  • زبروش دینامش Zbrush dynamesh

  • تنظیم شدت برس ها Setting intensity of brushes

  • متکاپ lightcap زیربخش چند ضلعی Polygon subdivision lightcap metcap

  • تنظیم Lightcap Matcap Lightcap Matcap setting

  • فیلتر تنظیمات تصویر اعمال تنظیمات Image setting filter apply setting

  • رندر زیربخش تنظیم رنگ bpr Color bpr setting subdivision rendering

  • فیبرمش و تنظیمات Fibermesh & settings

  • فیبرمش و شکل‌بندی سطح Fibermesh & surface area morph

  • فیبرمش میکرومش Fibermesh Micromesh

  • پوشش فیبر مش Fibermesh masking

  • توپولوژی سایه پوشاننده Masking Shadow Topology

  • شدت نقشه های جابجایی نویز ساز Displacement maps intensity Noise maker

  • درج مش سکته مغزی منحنی Curve stroke mesh inserting

  • رابط عملی Practical interface

  • پلی های کاربردی Practical polys

  • قفسه کاربردی Practical shelf

  • ویرایش عملی Practical editing

  • مقداردهی اولیه عملی Practical initialize

  • فرمت های کاربردی Practical formats

  • گوز کاربردی Practical goz

  • پوشاندن و ویرایش ابزارها Tools masking & editing

  • صرفه جویی Saving

  • منوی سند و گزینه ها Document menu & options

  • منوی سند Document menu

  • منوی قرعه کشی Draw menu

  • ویرایش ابزار Tool editing

  • پالت بافت Texture pallete

  • تبدیل گزینه ها Transform options

  • منوی پیش نمایش Preview menu

  • منوی رنگ Color menu

  • برس های لایت باکس Lightbox brushes

  • برس های قفسه سمت چپ Left shelf brushes

  • کاربرد برس Brush application

  • استفاده از برس های واقعی با برس های جدید ادامه یافت Actual brushes application continued with new brushes

  • شرح کاربرد برس ها Description of brushes application

  • اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد برس More on brushes application

  • برنامه های جدید براش New Brush Applications

  • براش از پیش تنظیم شده جدید New brush preset

  • نمونه قلم مو جدید New brush instance

  • کاربرد برس بخار Steam brush application

  • درج جدید New insertion

  • توضیحات براش های جدید Description of new brushes

  • کشش حرکتی Move elasticity

  • شرح عادی سازی بخش مش و برس Description of normalization of mesh & brush section

  • بیشتر در New Brushes More on New Brushes

ZBrush Practical - ZModeler ZBrush Practical - ZModeler

  • برس های برس کاربرد برس Brush application trim brushes

  • Zmodeler Part-1 Zmodeler Part-1

  • Zmodeler Part-2 Zmodeler Part-2

  • Zmodeler Part-3 Zmodeler Part-3

  • Zmodeler Part-4 Zmodeler Part-4

  • Zmodeler Part-5 Zmodeler Part-5

  • Zmodeler Part-6 Zmodeler Part-6

  • Zmodeler Part-7 Zmodeler Part-7

  • Zmodeler Part-8 Zmodeler Part-8

  • Zmodeler Part-9 Zmodeler Part-9

  • Zmodeler Part-10 Zmodeler Part-10

  • Zmodeler Part-11 Zmodeler Part-11

  • Zmodeler Part-12 Zmodeler Part-12

  • Zmodeler Part-13 Zmodeler Part-13

  • Zmodeler Part-14 Zmodeler Part-14

  • Zmodeler Part-15 Zmodeler Part-15

  • Zmodeler Part-16 Zmodeler Part-16

  • منوی براش با تنظیمات Brush menu with adjustments

  • گزینه های انتخاب Selection options

  • آلفا قسمت 1 Alphas Part-1

  • آلفا قسمت 2 Alphas Part-2

  • تنبل و انتخاب Lazymouse & selection

  • چند رنگ آمیزی قسمت 1 Polypainting Part-1

  • چند رنگ آمیزی قسمت 2 Polypainting Part-2

  • چند رنگ آمیزی قسمت 3 Polypainting Part-3

  • چند رنگ آمیزی Polypainting

  • در حال الحاق Appending

  • ابزارهای فرعی Subtools

  • چند گروه Polygroups

  • ماسک زدن masking

  • پوشاندن و شکافتن Masking & spliting

  • پوشش و استخراج Masking & extracting

  • هندسه Geometry

  • هندسه و دینامش Geometry & Dynamesh

  • داینامش فیبرمش Dynamesh Fibermesh

  • آرایمش و گزینه ها Arraymesh & options

  • Decimation Master & Zplugin Decimation master & zplugin

  • منوی لایت SSS Lightmenu SSS

  • گزینه های لایت منو و رندر Lightmenu & rendering options

  • گزینه های BPR و رندر BPR & rendering options

  • فیلم سازی پروژه ها Movie making of projects

  • فیلم و صدا برای پروژه ها Movie & audio for projects

نمایش نظرات

تسلط بر ZBrush: دوره جامع مجسمه سازی دیجیتال سه بعدی
جزییات دوره
17 hours
113
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,020
از 5
ندارد
دارد
دارد
EDU CBA
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

EDU CBA EDU CBA

مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.