آموزش برنامه نویسی بازی C ++ 1

C++ Game Programming 1

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با C ++ یک معرفی سرگرم کننده از دنیای برنامه نویسی بازی دریافت کنید. این دوره با استفاده از سه بازی کاملاً قابل بازی: یک ضربه گیر اعتیاد آور دو دکمه ای ، یک تیرانداز برای بقای زامبی چند سطحی و یک نفره چند صفحه ای تقسیم شده ، اصول توسعه بازی را با C ++ و کتابخانه چندرسانه ای ساده و سریع (SFML) با استفاده از OpenGL آموزش می دهد. معما مربی جان هورتون با اصول اولیه برنامه نویسی از جمله متغیرها ، حلقه ها و شرایط شروع می کند. با حرکت در موضوعات اصلی C ++ ، مانند برنامه نویسی شی گرا ، اشاره گرهای C ++ و کتابخانه الگوهای استاندارد ، با هر بازی مهارت بیشتری کسب کنید. در حین ساخت این بازی ها ، می توانید مفاهیم هیجان انگیز برنامه نویسی بازی مانند تشخیص برخورد ، ورق های نوشتن ، نمایش ها ، HUD (صفحه نمایش سر به بالا) و موارد دیگر را بیاموزید.

این دوره توسط انتشارات Packt ایجاد و تولید شده است. ما مفتخریم که میزبان این آموزش در کتابخانه خود هستیم.
موضوعات شامل:
  • ایجاد حلقه اصلی بازی
  • ترسیم زمینه بازی
  • خطاهای مدیریت
  • دستکاری متغیرهای C ++
  • تصادفی سازی اعداد
  • تصمیم گیری با اگر ، دیگری ، و تغییر
  • جابجایی اشیا game بازی
  • مکث و راه اندازی مجدد بازی ها
  • افزودن امتیازدهی و پیامها
  • حلقه زدن
  • استفاده از شمارش کلاس ها و آرایه ها
  • افزودن جلوه های صوتی
  • برنامه نویسی شی گرا در C ++
  • منابع C ++
  • اشاره گرها
  • مدیریت بافت
  • تشخیص برخورد
  • اجرای HUD
  • پایان بازی

سرفصل ها و درس ها

1. C ++ ، SFML ، Visual Studio و شروع بازی اول 1. C++, SFML, Visual Studio, and Starting the First Game

  • نمای کلی دوره The course overview

  • بازی ها ، C ++ و SFML The games, C++, and SFML

  • تنظیم محیط توسعه Setting up the development environment

  • برنامه ریزی چوب !!! و ایجاد یک پروژه از قالب Planning Timber!!! and creating a project from the template

  • اضافه کردن دارایی های پروژه و مختصات درک Adding project assets and understanding coordinates

  • شروع به کدگذاری بازی Starting to code the game

  • باز کردن یک پنجره با استفاده از SFML Opening a window using SFML

  • حلقه بازی اصلی The main game loop

  • پس زمینه بازی را ترسیم می کند Drawing the game background

  • خطاها در استفاده Handling errors

2. متغیرها ، اپراتورها و تصمیم گیری ها 2. Variables, Operators, and Decisions

  • متغیرهای C ++ C++ variables

  • دستکاری متغیرها Manipulating variables

  • اضافه کردن ابر ، درخت و زنبور عسل وزوز Adding clouds, a tree, and a buzzing bee

  • اعداد تصادفی Random numbers

  • تصمیم گیری با if و other Making decisions with if and else

  • زمان سنجی Timing

  • حرکت ابرها و زنبورها Moving the clouds and the bee

3. رشته های C ++ ، زمان SFML ، ورودی پخش کننده و HUD 3. C++ Strings, SFML Time, Player Input, and HUD

  • مکث و راه اندازی مجدد بازی Pausing and restarting the game

  • رشته های C ++ ، متن SFML و فونت C++ strings, SFML text, and gont

  • اضافه کردن نمره و پیام Adding a score and a message

  • افزودن نوار زمان Adding a time bar

4- حلقه ها ، آرایه ها ، سوئیچ ها ، شمارش ها و توابع 4. Loops, Arrays, Switch, Enumerations, and Functions

  • حلقه ها Loops

  • آرایه ها Arrays

  • تصمیم گیری با سوئیچ Making decisions with switch

  • تعداد موارد کلاس Class enumerations

  • شروع به کار با توابع Getting started with functions

  • رشد شاخه ها Growing the branches

5. برخورد ، شرایط و شرایط پایانی 5. Collisions, Sound, and End Conditions

  • تهیه و ترسیم پخش کننده و سایر جادوگران Preparing and drawing the player and other sprites

  • دست زدن به ورودی بازیکن Handling the player's input

  • رسیدگی به مرگ Handling death

  • صدای ساده FX Simple sound FX

  • بهبود بازی و کد Improving the game and the code

6. برنامه نویسی شی گرا ، کلاس ها و نمایش های SFML 6. Object-Oriented Programming, Classes, and SFML Views

  • برنامه ریزی و شروع بازی زامبی عرصه Planning and starting the zombie arena game

  • برنامه نویسی شی گرا Object-oriented programming

  • پخش کننده ساختمان: کلاس اول Building player: The first class

  • کنترل دوربین بازی با نمای SFML Controlling the game camera with SFML view

  • شروع موتور بازی Zombie Arena Starting the Zombie Arena game engine

  • مدیریت پرونده های کد Managing the code files

  • شروع به کدنویسی حلقه بازی اصلی Starting coding the main game loop

7. منابع C ++ ، صفحه های Sprite و آرایه های Vertex 7. C ++ References, Sprite Sheets, and Vertex Arrays

  • منابع C ++ C++ references

  • آرایه ورق SFML و ورق های اسپری SFML vertex arrays and sprite sheets

  • ایجاد یک پس زمینه پیمایش تصادفی ایجاد شده است Creating a randomly generated scrolling background

  • با استفاده از پس زمینه Using the background

8- نشانگرها ، كتابخانه استاندارد الگو و مديريت بافت 8. Pointers, the Standard Template Library, and Texture Management

  • شروع با نشانگرها Getting started with pointers

  • کار با نشانگرها Working with pointers

  • کتابخانه قالب استاندارد The Standard Template Library

  • کلاس TextureHolder The TextureHolder class

  • ساخت انبوهی از زامبی ها Building a horde of zombies

  • ایجاد یک غوغا و زنده کردن آن Creating a horde and bringing it back to life

  • استفاده از کلاس TextureHolder برای همه بافت ها Using the TextureHolder class for all textures

9. تشخیص برخورد ، وانت و گلوله 9. Collision Detection, Pickups, and Bullets

  • کدگذاری کلاس گلوله Coding the bullet class

  • ساخت گلوله ها Making the bullets fly

  • دادن بازیکن به صورت متقاطع Giving the player a crosshair

  • کدگذاری کلاس برای وانت Coding a class for pickups

  • با استفاده از کلاس وانت Using the pickup class

  • تشخیص برخورد Detecting collisions

10. نمایش لایه بندی و اجرای HUD 10. Layering Views and Implementing the HUD

  • اضافه کردن تمام متن و اشیاء HUD Adding all the text and HUD objects

  • هر فریم HUD را به روز کنید Updating the HUD each frame

  • ترسیم HUD ، خانه و صفحه های سطح بالا Drawing the HUD, the home, and level-up screens

11. جلوه های صوتی ، پرونده I / O و اتمام بازی 11. Sound Effects, File I/O, and Finishing the Game

  • ذخیره و بارگذاری نمره بالا Saving and loading the high score

  • تهیه جلوه های صوتی Preparing sound effects

  • تراز کردن Leveling up

  • راه اندازی مجدد بازی Restarting the game

  • پخش بقیه صداها Playing the rest of the sounds

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش برنامه نویسی بازی C ++ 1
جزییات دوره
6h 5m
64
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
94,255
- از 5
ندارد
دارد
دارد
John Horton
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

John Horton John Horton

جان هورتون یک علاقه مندان به کد نویسی و بازی مستقر در انگلستان است. جان اشتیاق به نوشتن برنامه ها ، بازی ها ، کتاب ها و مقالات وبلاگ در مورد برنامه نویسی ، به ویژه برای مبتدیان دارد. او بنیانگذار Game Code School است ، که اختصاص داده شده است تا به مبتدیان کامل کمک کند تا با استفاده از زبان و بستر مناسب برای آنها ، برنامه نویسی را شروع کنند. جان صادقانه معتقد است که هر کس می تواند کد نویسی را یاد بگیرد و همه افراد یک بازی یا برنامه در داخل خود داشته باشند و برای بیرون آوردن آن ها فقط باید کار کافی انجام دهند. وی نویسنده حدود ده کتاب فن آوری ، از جمله برنامه نویسی بازی شروع C ++ ، برنامه نویسی اندروید برای مبتدیان ، برنامه نویسی بازی های اندرویدی به عنوان مثال ، و Java Building Android Games است.