این دوره در مورد اصول توسعه برای طراحان UX است که چگونه توسعه دهندگان را در فرآیندهای طراحی خود مشارکت دهند.
ما به شما نحوه کدنویسی را آموزش نمیدهیم، درعوض، روی همه موضوعات تمرکز میکنیم، جنبههایی که باید بدانید تا طرحهایی ایجاد کنید که توسعهدهندگان بتوانند به طور موثر بسازند. شما به عنوان یک طراح در فرآیند توسعه نرم افزار مشارکت می کنید. و بدون دانستن آنچه در زیر کاپوت وجود دارد، نمیتوانید تصمیمات طراحی آگاهانه بگیرید.
[ بروزرسانی: محتوای جدید 0.5 ساعته اضافه شده در 16 نوامبر 2019 - طراحی برای دستگاه های با اندازه های مختلف صفحه نمایش؛ مشاوره طراحی Handoff]
[ تاریخ انتشار: 7 نوامبر 2018]
با یادگیری محدودیتهای فنی و جنبههای توسعه، میتوانید یک لایه اضافی ارزشمند را در کار طراحی خود بگنجانید. در نتیجه، شما از میان جمعیت متمایز خواهید شد، میتوانید طراحی کاملتر و هدفمندتری را برای مشتریان خود ارائه دهید (چه فریلنسر یا کارمند). در اینجا برخی از این جنبهها وجود دارد که میتوانید و باید شامل آنها شوید:
فرض کنید کاربران می توانند تصاویر را در داخل برنامه شما آپلود کنند. اما چند عکس می توانند آپلود کنند؟ یا فرض کنید شما یک فرم طراحی می کنید. شما باید حداکثر را مشخص کنید. طول هر فیلد متنی، در غیر این صورت ورودی کاربر در یک رابط کاربری نمایش داده می شود - به عنوان مثال. یک نام کاربری - ممکن است طرح بندی را خراب کند. یا چه اتفاقی می افتد اگر دو یا چند کاربر به عنوان مثال تغییر دهند. قیمت یک محصول به طور همزمان، چگونه باید این تضاد را حل کرد؟ جنبه دیگر این است که بر اساس زمینه کاربران، چه نوع برنامه ای را باید انتخاب کنید، برنامه آنلاین یا آفلاین بهتر از اهداف کاربر پشتیبانی می کند؟
اینها همه تصمیمات طراحی هستند، و اگر شما آنها را نگیرید، شخص دیگری انجام خواهد داد، بنابراین اگر میخواهید محصول یا خدماتی را عمداً طراحی کنید، باید این جنبهها را در نظر بگیرید.
حتی بهتر است اگر بتوانید این تصمیمات را همراه با توسعه دهندگان بگیرید. دیدگاه منحصر به فرد و خاص آنها تفسیر و دیدگاه شما را تکمیل می کند.
بنابراین در کنار در نظر گرفتن و گنجاندن جنبههای فنی در طول کار طراحی، همکاری با توسعهدهندگان از همان ابتدای فرآیند طراحی نیز عالی است. شما باید آنها را در فعالیتهای تحقیق و ایدهپردازی UX (مانند طراحی اسپرینت، استوریبرد) مشارکت دهید. به همین ترتیب، شما باید در جریان کار آنها شرکت کنید، به عنوان مثال در حین پیاده سازی، باید پیشرفت آنها را در یک نرم افزار کنترل نسخه دنبال کنید، به آنها کمک کنید تا تست های خودکار بنویسند و به طور منظم آنچه را که ساخته اند آزمایش کنند.
به طور خلاصه، این دوره دو هدف اصلی دارد.
1. ما محدودیت های فنی اصلی و جنبه های توسعه را به شما آموزش می دهیم.
درک این موارد برای هر طراح مفید است، خواه شما یک فریلنسر یا کارمند باشید.
2. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با توسعه دهندگان همکاری کنید. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه می توانید آنها را درگیر کنید، چگونه می توانید سوالات بهتری از آنها بپرسید، و چگونه می توانید در جریان کاری آنها شرکت کنید.
یادگیری نحوه همکاری موثر برای طراحانی که در یک تیم کار می کنند یا به طور منظم با دیگران همکاری می کنند، مفید است.
این دو هدف ارتباط نزدیکی با هم دارند: درک جنبههای توسعه به شما کمک میکند روش کار با توسعهدهندگان را بهبود ببخشید.
دوره دارای 4 بخش است:
پایه: با تماشای این بخش، متوجه خواهید شد که چگونه کار طراحی در فرآیند توسعه محصول دیجیتال (مانند آبشار، چابک، لاغر) گنجانده شده است
در یک صفحه بودن: بدون داشتن یک زبان مشترک، نمی توانید به طور موثر همکاری کنید. با تماشای این بخش، میآموزید که چگونه طراحی و تفکر بصری به شما کمک میکند تا درک مشترکی با توسعهدهندگان ایجاد کنید.
جنبه های طراحی: درگیر کردن توسعه دهندگان در گردش کار طراحی خود از همان ابتدا به شما امکان می دهد دیدگاه منحصر به فرد و اضافی را در این فرآیند بگنجانید. با تشکر از این بخش، شما در مورد فرصت های اصلی برای درگیر کردن توسعه دهندگان، به عنوان مثال، یاد خواهید گرفت. انجام تحقیقات UX با هم؛ ایده پردازی با هم (مثلاً سرعت طراحی)
جنبه های توسعه: برای طراحی و پیاده سازی یک محصول یا خدمات دیجیتال به گونه ای که با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد، باید بدانید که در داخل رایانه چه می گذرد. مهم ترین جنبه ها را در این بخش به شما آموزش می دهیم.
اگر یک طراح UX/طراح تعامل/طراح محصول/طراح خدمات/طراح رابط کاربری هستید (برچسب شما واقعاً مهم نیست)، به احتمال زیاد روی محصول یا خدمات دیجیتال کار میکنید. به عبارت دیگر، شما در حال ایجاد محصولات نرم افزاری هستید.
یادگیری در مورد جنبه های مختلف توسعه تنها به کارآمدتر کردن فرآیند توسعه محصول نیست. خیلی بهتر است که در یک فرهنگ سازمانی یا در یک تیم متقابل کار کنید که بتوانید روی انجام بهترین کار خود تمرکز کنید! اعضای تیم شما از اینکه ریسکها، هزینهها، معاوضههای یک تصمیم طراحی، یک درخواست و در نتیجه اعتماد متقابل را میدانید، درک میکنید.
این اعتماد متقابل به این معنی است که توسعهدهندگان میدانند که شما درخواست تغییر نامعقول نخواهید کرد، و همچنین میدانید که آنها در مورد فرآیندهای خود و میزان تلاش توسعه مورد نیاز برای تکمیل یک کار شفاف خواهند بود.
همانطور که خواهید دید، مشارکت دادن توسعه دهندگان در فرآیندهای طراحی و درخواست از توسعه دهندگان برای مشارکت دادن شما در فرآیندهایشان، منجر به یک همکاری متقابل کارآمد می شود. فرآیندهای توسعه محصول به گونه ای تکامل یافته اند که نشان دهنده چگونگی تغییر فناوری و انتظارات کاربران باشد. اکنون میتوانیم بازخورد کاربران را از بازار واقعاً سریع دریافت کنیم و بر اساس آن بازخورد، میتوانیم محصول یا خدمات دیجیتال خود را به طور مداوم بهبود و تنظیم دقیق کنیم، به عبارت دیگر، یکپارچگی مداوم و استقرار مداوم را اعمال میکنیم. برای اینکه بتوانیم در این محیط کار کنیم، به تیم های متقابل نیاز داریم که محصولات نرم افزاری را با همکاری نزدیک ایجاد کنند. و حتی اگر سازمان شما هنوز از فرآیند آبشار استفاده میکند، چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه میتوانید جنبههای توسعه را در طول فرآیند طراحی خود در نظر بگیرید، یاد خواهید گرفت که چگونه میتوانید طراحی بهتری ایجاد کنید.
درباره مطالب دوره:
ما بیش از 50 طرح دستی ایجاد کردیم تا مفاهیم پیچیده را به روشی قابل هضم و قابل درک توضیح دهیم - می توانید همه این طرح ها را با وضوح بالا دانلود کنید!
فعالیتهای تمرینی زیادی گنجاندهایم تا بتوانید درک خود را تقویت کنید
همچنین اطلاعاتی از رابط GitLab پیدا خواهید کرد - دانستن نحوه عملکرد سیستم های کنترل نسخه به شما کمک می کند در فعالیت های پیاده سازی شرکت کنید. و از آنجایی که ابزارهای کنترل نسخه ایجاد شده برای طراحان از مفاهیم و اصطلاحات یکسانی استفاده می کنند، این تور راهنما به شما کمک می کند از این ابزارها استفاده کنید، به عنوان مثال Abstract.
در حالی که ما به شما نحوه کدنویسی را آموزش نمی دهیم، به لطف سخنرانی های مربوط به الگوریتم ها و برنامه نویسی، شما تمام مفاهیم اساسی را که در واقع پیش نیازهای برنامه نویسی هستند، درک خواهید کرد. بنابراین، میتوانید از این بخشها از مطالب درسی بهعنوان آزمون تورنسل استفاده کنید: اگر از آن بخشها بهویژه لذت میبرید، شاید برنامهنویسی برای شما مناسب باشد. اما ما معتقدیم که "آیا طراحان باید کدنویسی را یاد بگیرند؟" سوال بی ربط است اگر می خواهید کدنویسی یاد بگیرید، ادامه دهید و شروع به یادگیری آن کنید. با این حال، آنچه واقعاً مرتبط است این است که باید درک کنید که توسعهدهندگان چگونه کار میکنند، با چه چالشهایی مواجه هستند، وظایف اصلی آنها چیست. این دوره همه اینها را به شما آموزش می دهد.
ما همچنین طرحهای مبتنی بر دانش UX مربوطه را اضافه کردهایم، همچنین میتوانید آنها را با وضوح بالا دانلود کنید.
ویدئوهای دوره برای رزولوشن فول اچ دی بهینه شده اند [اگر به طور خودکار روی آن وضوح تنظیم نشده باشد، رزولوشن 1080p (یا "خودکار") را در گوشه پایین سمت چپ پخش کننده پخش خود انتخاب کنید]. اگر به هر دلیلی (به عنوان مثال اتصال آهسته اینترنت) نمیتوانید به ویدیوها با وضوح فول اچدی دسترسی پیدا کنید، ما همه طرحها را با وضوح بالا پیوست کردیم، بنابراین میتوانید آنها را چاپ کنید و با استفاده از مطالب چاپی، سخنرانیها را دنبال کنید.
منتظر به روز رسانی های آینده باشید! ما قصد داریم به زودی سخنرانی های جدیدی اضافه کنیم، به عنوان مثال. در مورد پاسخگویی (طراحی برای اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها)؛ بین المللی سازی بومی سازی; امنیت و رمزنگاری.
در نتیجه تماشای این سخنرانیها، طراح مطمئنتری خواهید بود که میداند تصمیمگیری عمدی طراحی به چه معناست.
نمایش نظرات