آموزش Digital Matte Painting 5: Projection دوربین در مایا

Digital Matte Painting 5: Camera Projection in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: چه چیزی واقعاً باعث زنده شدن یک نقاشی مات می شود؟ تکنیکی به نام فرافکنی دوربین می تواند یک نقاشی مات دو بعدی - مانند قلعه آتشین ساخته شده در قسمت های قبلی این مجموعه - را به یک صحنه سه بعدی تبدیل کند ، با یک دوربین متحرک و دیدگاه تغییر یافته کامل می شود. در این قسمت ، پنجمین و آخرین قسمت از ملزومات نقاشی مات دیجیتال ، دیوید ماتلگی نحوه استفاده از مجموعه ابزار قدرتمند مایا برای افزودن دیدگاه و انیمیشن را نشان می دهد. ابتدا لایه های نقاشی را می شکنید ، هندسی خشن در مایا ایجاد می کنید تا با فرم ها مطابقت داشته باشد و سپس بافت را روی آن فرم ها قرار می دهید تا به آنها عمق دهد. سپس خواهید آموخت که چگونه یک دوربین متحرک ، جلوه های ویژه و یک محیط سه بعدی کاملاً تحقق یافته از نقاشی اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • طرح دوربین چیست؟
  • جداسازی لایه ها در نقاشی شما
  • راه اندازی برای دوربین طرح ریزی
  • افزودن هندسه
  • طرح ریزی بافت
  • متحرک سازی دوربین
  • مدل سازی ورتکس
  • متحرک سازی پس زمینه
  • افزودن شعله های آتش ، دود و درخشش
  • ارائه پروژه خود

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع به کار با طرح دوربین 1. Getting Started with Camera Projection

  • طرح دوربین چیست؟ What is camera projection?

  • تهیه قلعه بافتی برای طرح ریزی دوربین Preparing the textured castle for camera projection

  • جدا کردن دو لایه اول Isolating the first two layers

  • جدا کردن بقیه لایه ها Isolating the rest of the layers

  • تهیه پرونده های جداگانه از هر لایه Preparing individual files of each layer

  • لایه CastleAll The CastleAll layer

2. تنظیم پرونده مایا 2. Setting Up Your Maya File

  • مبانی مایا Maya basics

  • ایجاد دوربین پروژکتور Creating a projection camera

  • اضافه کردن صفحه تصویر Adding the image plane

  • قرار دادن شبکه Positioning the grid

  • تنظیم دستگاه و نسبت ابعاد فیلم Setting device and film aspect ratios

3. اضافه کردن هندسه برای مطابقت با نقاشی خود 3. Adding Geometry to Match Your Painting

  • اضافه کردن یک جعبه برای پایه قلعه Adding a box for the base of the castle

  • تطبیق دوربین با نقاشی Matching the camera to the painting

  • چهار کادر بعدی را قرار دهید Positioning the next four boxes

  • ایجاد بقیه هندسه قلعه Creating the rest of the castle geometry

  • مدل سازی تپه Modeling the hill

  • اضافه کردن آسمان Adding the sky

4. پیش بینی بافت های خود 4. Projecting Your Textures

  • پیش بینی اولین بافت Projecting the first texture

  • طرح دیوارهای قلعه Projecting the castle walls

  • پیش بینی بافت های دیگر Projecting the rest of the textures

5. اضافه کردن یک دوربین متحرک 5. Adding an Animated Camera

  • متحرک کردن دوربین Animating the camera

  • ارائه صحنه Rendering the scene

  • رفع دو مشکل پیش بینی مشترک Fixing two common projection problems

6. طرح ریزی دوربین پیشرفته 6. Advanced Camera Projection

  • نصب filmBackAtYa Installing filmBackAtYa

  • اضافه کردن سیلندر برای برجهای جلو Adding cylinders for the front towers

  • اضافه کردن کره برای گنبدها Adding spheres for the domes

  • مدل سازی ورتکس Vertex modeling

7. تنظیم و متحرک کردن زمینه 7. Toning and Animating the Background

  • تهیه پرونده برای After Effects Preparing the file for After Effects

  • صفحه را باز می گوییم Retiming the plate

  • رنگ آمیزی صفحه Colorizing the plate

  • اضافه کردن یک آسمان متحرک Adding a moving sky

  • دود را جابجا می کند Displacing the smoke

  • ارائه پیش زمینه در حال حرکت Rendering out the moving background

8. اضافه کردن فیلم و جلوه های ویژه 8. Adding Video and Special Effects

  • زمینه در حال حرکت را به مایا وارد کنید Bringing the moving background into Maya

  • وب سایت های عالی برای فیلم بورس Great websites for stock video

  • اضافه کردن شعله ها Adding flames

  • ارائه دود درخشان Rendering out glowing smoke

  • ایجاد کانال آلفا Creating an alpha channel

  • درخشش جلوه ویژه ای دارد Adding special effect glows

  • ایجاد آبشار گدازه Creating a lava waterfall

  • تنظیمات ارائه Render settings

  • ارائه نهایی Final render

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش Digital Matte Painting 5: Projection دوربین در مایا
جزییات دوره
3h 22m
45
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
40,501
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

David Mattingly David Mattingly

هنرمند مات ، تصویرگر ، نویسنده و مربی David B. Mattingly یک هنرمند ، تصویرگر ، نویسنده و مربی بسیار مات باتجربه است.

David نویسنده کتابچه راهنمای نقاشی دیجیتال مات است ، اولین جامع "چگونه" کتاب درسی در مورد نقاشی مات - هنر افزودن تصاویر نقاشی شده به فیلم های اکشن زنده. دیوید بیش از سه دهه به عنوان یک هنرمند مات در فیلم های پیشگامانه ای مانند سیاه چاله ، ترون ، دیک تریسی و من ، ربات کار کرده است. دیوید در مدرسه هنرهای تجسمی و م Instituteسسه پرات نیویورک نقاشی مات تدریس می کند و کارگاه های آموزشی در سراسر کشور انجام می دهد. دیوید در کار حرفه ای خود به عنوان تصویرگر ، بیش از 1000 جلد کتاب علمی تخیلی و فانتزی را برای برخی از بزرگترین نامهای نشر از جمله Baen ، Bantam ، DAW ، Del Rey ، Dell ، Marvel ، Scholastic و Tor به تصویر کشیده است. دیوید 54 جلد برای K.A نقاشی کرد سریال Animorphs بزرگسال جوان Applegate ، و همچنان تصویرگری سریال پرفروش Honor Harrington از دیوید وبر است. می توانید کارهای بیشتر وی را در www.davidmattingly.com مشاهده کنید.