لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش ساخت کاراکترها از طراحی تا کامپوزیت در ZBrush و Maya
Crafting Characters from Design to Composite in ZBrush and Maya
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این دوره، نگاهی کلی به تمام تکنیکهای مورد نیاز برای انجام مدلها، بافتها و سایهزنی برای یک شخصیت خواهیم داشت. نرم افزارهای مورد نیاز: Maya 2012، mental ray، Mudbox 2012، ZBrush 4R3، Photoshop CS5، Alchemy، Shave و Haircut. در این دوره، نگاهی کلی به تمام تکنیک های مورد نیاز برای انجام مدل ها، بافت ها و سایه ها خواهیم داشت. شخصیت. ما با نگاهی کوتاه به مفهوم و مراجع شروع می کنیم، سپس شروع به مدل سازی از ابتدا در ZBrush با استفاده از ساختار ZSphere می کنیم. پس از دستیابی به مقدار مشخصی از جزئیات، شخصیت خود را دوباره توپولوژی می کنیم و مدل را قبل از صادرات نقشه های جابجایی به مایا اصلاح می کنیم. سپس بافت هایی را برای لوازم جانبی روی شخصیت خود رنگ می کنیم و چند سایه ایجاد می کنیم. همچنین نگاهی خواهیم داشت به ویژگی های FiberMesh جدید ZBrush برای شانه زدن سبیل شخصیت خود. در نهایت ژست می گیریم و تصویری با شخصیت خود ارائه می دهیم تا به عنوان محصول نهایی ارائه شود. این یک آموزش گام به گام طراحی نشده است، اما مفاهیم و تکنیک های زیادی را پوشش می دهد. این یک آموزش سطح ابتدایی نیست، بلکه برای کاربرانی است که درک خوبی از Maya، ZBrush، Photoshop و Mudbox دارند. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2012, mental ray, Mudbox 2012, ZBrush 4R3, Photoshop CS5, Alchemy, Shave and Haircut.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
ساخت کاراکترها از طراحی تا کامپوزیت در ZBrush و Maya
Crafting Characters from Design to Composite in ZBrush and Maya
مفهوم، مراجع و الهام
Concept, References, and Inspiration
استفاده از Zspheres برای ایجاد ساختار
Using Zspheres to Create Structure
ساختن یک مجسمه خشن از شخصیت ما
Building a Rough Sculpt of Our Character
پالایش مش بدن
Refining the Mesh of the Body
ایجاد هندسه های پروکسی برای شخصیت ما
Creating Proxy Geometries for Our Character
بازسازی شخصیت ما
Retopologizing Our Character
بازپخش جزئیات در توپولوژی ما
Reprojecting Details on Our Topology
باز کردن و جدا کردن UV های ما
Opening and Separating Our UVs
شروع به جزئیات مدل
Starting to Model Details
ادامه مدلسازی جزئیات ما
Continuing Our Detail Modeling
صادرات نقشه های جابجایی
Exporting the Displacement Maps
Paint-over در فتوشاپ
Paint-over in Photoshop
تکسچر کردن لوازم جانبی در Mudbox
Texturing the Accessories in Mudbox
ویرایش بافت ها در فتوشاپ
Editing Textures in Photoshop
سایه زدن به لوازم جانبی شخصیت ما
Shading Our Character's Accessories
اعمال جزئیات جابجایی در Mudbox
Applying Displacement Details in Mudbox
بافت دادن پوست در ZBrush
Texturing the Skin in ZBrush
پالایش پوست در Mudbox
Refining the Skin in Mudbox
سایه زدن روی پوست
Shading the Skin
اتصال SSS Shader به Mia Shader
Connecting the SSS Shader to an Mia Shader
شانه زدن سبیل شخصیت ما
Combing Our Character's Mustache
راه اندازی دوربین ما
Setting up Our Camera
نمایش شخصیت ما در ZBrush
Posing Our Character in ZBrush
راه اندازی Lights و Rendering
Setting up Lights and Rendering
کامپوزیت و روتوش رندر نهایی
Compositing and Retouching the Final Render
نمایش نظرات