Type در اطراف ما است. در خیابان ها، در وب، در خانه ها و اداره ها و در جیب هایمان. به عنوان پایه و اساس طراحی وب و چاپ، تقریباً نادیده گرفته میشود که بگوییم تایپفیسها نقش مهمی در ارتباطات مدرن دارند.
تایپها و بهطور خاصتر حروف، واحد پایهای هستند که ارتباطات انسانی را تسهیل میکنند. ما نگاهی دقیقتر به خود حروف، چگونگی شکلگیری آنها و نحوه ایجاد حروف جدید خواهیم داشت.
تایپها بخش مهمی از جعبه ابزار یک طراح هستند، اما دامنه ایجاد یک سیستم نوع کامل - حجم حروف، اعداد، علائم نقطهگذاری و نمادها - اغلب طراحان جوان را مرعوب کرده است. آیا به این فکر کرده اید که تایپ فیس ها از کجا آمده اند؟ آیا کنجکاو هستید که فونتها چگونه طراحی میشوند؟ این یکی برای توست.
من بخش قابل توجهی از حرفه خود را به یادگیری بیشتر در مورد ایجاد و کار با تایپ اختصاص داده ام و خوشحالم که به شما کمک می کنم تا قدرت کار با تایپ را با جزئیات بیشتر کشف کنید.
این کلاس مقدمهای در دسترس، سریع و هیجانانگیز برای دنیای طراحی فونت است. هر واحد بر پایه بعدی استوار است و اصول، مثالها و مراحل پروژه را با دقت معرفی میکند که به شما در درک مفهومی از نوع و مهارتهای نوع دنیای واقعی قدرت میدهد.
آنچه خواهید آموخت
با برخی از اصول اولیه فرآیند طراحی حروف تایپ آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند تا تفاوت های ظریف تایپ را بهتر بیان کنید، واژگان حین کار و مجموعه ابزار خلاق خود را تقویت کنید.
مبتدیان کنجکاو در این کلاس احساس می کنند که در خانه هستند. طراحان، نویسندگان، ویراستاران، و هر کسی که با کلمات کار می کند بیشترین سود را خواهد برد، اما کلاس برای همه با علاقه جدی به مهارت های تایپ عملی باز است. توجه: دانش پس زمینه در طراحی فونت فیس مفید است اما ضروری نیست.
کلاس به مجموعهای از واحدهای پیشرو تقسیم میشود.
آنچه خواهید ساخت
در این کلاس شما به صورت دستی یک الفبای نمایشی از A تا Z طراحی خواهید کرد. اشکال کوچک مورد نیاز است، و اشکال بزرگ به شدت تشویق می شوند. اعداد و علائم نگارشی کاملاً اختیاری هستند. در حالی که کلاس بر روی طراحی حروف نوشته روی کاغذ تمرکز می کند، توصیه می شود در صورت تمایل در Adobe Illustrator آزمایش کنید. این کلاس را با درک بهتری از تئوری و فرآیندی که در پس نحوه ساخت تایپفیسها وجود دارد و مهارتهایی برای نزدیک شدن به طراحی تایپفیس جدید خود را ترک خواهید کرد. چالش برانگیز و سرگرم کننده خواهد بود!
لوازم کلاس
مداد (یا نشانگر/قلم)، پاک کن و کاغذ برای این کلاس مورد نیاز است. کاغذ می تواند هر اندازه ای باشد، اما به طور کلی هر چه بزرگتر باشد بهتر است. شما می خواهید در هنگام نقاشی با فضای کافی برای آزمایش تا حد امکان راحت باشید. کاغذ ردیابی یک انتخاب عالی برای زیرلایه برای طراحی است زیرا می توانید به راحتی بهترین نقاشی های خود را روی چند ورق تجمیع کنید. همچنین ایده خوبی است که یک لبه مستقیم برای ترسیم دستورالعمل برای حروف خود داشته باشید. باز هم، استفاده از یک ابزار پیش نویس برداری (مثلاً Illustrator) یک گزینه است.
یک فونت A-Z طراحی کنید
مقدمه ای بر طراحی تایپ فیس
مقاله Cyrus Highsmith در زیر پیوست شده است.
نوع آناتومی و طبقه بندی
به PDF ارائه شده از نوع آناتومی نگاه کنید و حتماً موارد آشنا را یادداشت کنید.
با برخی از روش های موجود برای طبقه بندی نوع آشنا شوید.
به نمونه های ارائه شده از فونت های متن و نمایش نگاه کنید.
دو نوع اصلی کنتراست در طراحی حروف چاپی را مرور کنید.
فضای طراحی
PDF را در بخش منابع برای اسلایدهای کلاس بررسی کنید.
با عناصر "فضای طراحی" آشنا شوید و بفهمید که پروژه شما ممکن است در کجا سقوط کند.
به نمونههایی از «خانوادهها» و «فوقخانوادهها» (مانند Univers و Greta Sans) نگاه کنید.
چه خانواده فونت الهام بخش تایپ فیس شماست؟
طراحی یک تایپ فیس
روی کاغذ (ردیابی) یا در یک برنامه پیش نویس برداری، طراحی فونت خود را شروع کنید. حتماً خطوط افقی را برای ارتفاع پایه، صعودی و نزولی ایجاد کنید.
نقاط بیش از حد حروف گرد را در نظر داشته باشید.
PDF را در بخش منابع برای اسلایدهای کلاس بررسی کنید.
اگر فرمهای بزرگ را نیز میکشید، به گروه کنترل «agnopv» یا «DEHORVagnopv» بروید.
سپس به گروهبندی کنترل با حروف بزرگ و نمونه اولیه «abefghimnoprstuv» یا «DEHORVabefghimnoprs» با حروف کوچک ادامه دهید.
هنگامی که آماده شدید، به حروف الفبای کامل ضربه بزنید!
سایر ملاحظات
مشکلات را در تایپ فیس خود مشاهده کنید و سپس برای بهبود آنها کم کم تلاش کنید. عناصری مانند فاصله، ریتم، اشکال مثبت و منفی را در نظر بگیرید.
پی دی اف پیوست شده در زیر را برای اسلایدهای کلاس بررسی کنید.
بررسی فونت خود را انجام دهید.
پیوست زیر منابعی برای نهایی کردن این دوره است.
طراح
یک طراح گرافیک و کارگردان هنری چند رشته ای است که در شهر نیویورک زندگی و کار می کند. او در حال حاضر صاحب و اداره کننده یک استودیوی طراحی مستقل کوچک در بروکلین با نام استودیو آلونزو فلیکس است.
بر اساس فضای کاری مشترک در DUMBO، بروکلین، این استودیو در سیستمهای برندسازی و هویت، طراحی وبسایت و برنامههای کاربردی، جهت هنری، تصویرسازی و طراحی حروف چاپی تخصص دارد. او با مشتریانی در هر اندازهای از جمله بک، مجله بوستون، کریت و بشکه، کیکاستارتر، مکسوئینی، شرکت کوارترلی و واشنگتن پست کار کرده است.
پیش از این، او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته طراحی گرافیک/تاریخ هنر در دانشگاه ایالتی لوزیانا به پایان رساند و پس از آن یک تابستان در لندن به تحصیل در زمینه کاربرد و تئوری تایپوگرافی پرداخت و یک سال از طریق این برنامه مدرک کارشناسی ارشد در طراحی حروف چاپی از اتحادیه کوپر دریافت کرد. سرمایه گذاری مشترک Cooper/Type Directors Club.
او معتقد است که زبان یکی از مهمترین دستاوردهای بشر است و بازنمایی بصری آن قدرت باورنکردنی در تسهیل ارتباطات مؤثر دارد.
آلونزو همچنین به همپوشانی بین طراحی و زمینههای دیگر مانند معماری و مردمشناسی علاقهمند است و معتقد است که بهترین کار ترکیبی از حس قوی هنر، تفکر مفهومی و داستانسرایی خلاقانه است.
او عضو باشگاه کارگردانان هنری است.
نمایش نظرات