لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش ایجاد و راه اندازی ربات Low Poly در 3ds Max و Photoshop
Creating and Rigging a Low Poly Robot in 3ds Max and Photoshop
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در این آموزش یک ربات کم پلی درست می کنیم، آن را تکسچر می کنیم و سپس ریگ می کنیم. نرم افزار مورد نیاز: 3ds Max، ZBrush، Photoshop، Mudbox، xNormal، Marmoset Toolbag، CrazyBump. در این آموزش ما یک ربات کم پلی می سازیم، آن را تکسچر می کنیم و سپس آن را ریگ می کنیم. در طول این درس ها، شما یک روند اثبات شده تبدیل یک قطعه ربات با پلی پلی بالا را که در اختیار داریم به قطعه ای با پلی پایین مشاهده خواهید کرد. ما نگاهی به کار با هندسه شناور و تعمیر پلی بالا می اندازیم، سپس به سمت توپولوژی کم پلی ربات می رویم. از آنجا، هدف بعدی ما ساختن UV های ربات خواهد بود. سپس، به مرحله تکسچرینگ میرسیم، جایی که به برنامههای مختلف میرویم تا ظاهر بافتی را که میخواهیم برای ربات خود ایجاد کنیم. همچنین نحوه ساخت انواع مختلف ربات ها با استفاده از قطعات این ربات را خواهید دید. در نهایت، شما یک ایده کلی خواهید داشت که چگونه با استفاده از سیستم دکل CAT در داخل 3ds Max، خلق خود را دکل کنید. نرم افزار مورد نیاز: 3ds Max، ZBrush، Photoshop، Mudbox، xNormal، Marmoset Toolbag، CrazyBump.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
ایجاد و راه اندازی ربات Low Poly در 3ds Max و Photoshop
Creating and Rigging a Low Poly Robot in 3ds Max and Photoshop
اکتشاف طراحی ربات
Robot Design Exploration
قرار دادن شناور اضافی
Additional Floater Placement
تصفیه شناورها روی بازو
Refining Floaters on the Arm
پالایش شناورهای روی پا
Refining Floaters on the Leg
رنگ آمیزی قطعات
Colorizing Parts
گروه بندی قطعات با پلی بالا
Grouping the High-poly Parts
ایجاد مفاصل و بازوهای کم پلی
Creating the Low-poly Joints and Arm
ایجاد مفاصل انگشتان دست و ساق پا
Creating the Finger Joints and the Leg
ایجاد لگن و بقیه ساق پا
Creating the Pelvis and the Rest of the Leg
ساختن کف دست ربات
Creating the Palm of the Robot
ایجاد انگشتان و چشم
Creating the Fingers and the Eye
ایجاد فک و تکمیل چشم
Creating the Jaw and Finishing the Eye
اتمام قطعه فک
Finishing the Jaw Piece
ایجاد کلاه ایمنی
Creating the Helmet
باز کردن قفسه سینه
Unwrapping the Chest
باز کردن لگن و اندام ها
Unwrapping the Pelvis and Limbs
باز کردن مفاصل و کف دست
Unwrapping the Joints and the Palm
باز کردن بسته بندی چشم
Unwrapping the Eye
باز کردن فک و انگشتان
Unwrapping the Jaw and the Fingers
باز کردن کلاه ایمنی
Unwrapping the Helmet
سازماندهی UV ها
Organizing the UVs
بسته بندی اشعه ماوراء بنفش
Packing the UVs
آخرین لمس در UVs
Final Touches on the UVs
بررسی High-poly
Checking the High-poly
آماده سازی مش ها برای پخت
Preparing the Meshes for Baking
صادرات مش ها
Exporting the Meshes
پخت نقشه معمولی
Baking the Normal Map
انعکاس هندسه کم پلی
Mirroring the Low-poly Geometry
استخراج اطلاعات بافت
Extracting Texture Information
وارد کردن ربات به کیسه ابزار Marmoset
Importing the Robot into Marmoset Toolbag
بسته بندی بافت در 3ds Max
Texture Wrapping in 3ds Max
سازماندهی بافت ها
Organizing the Textures
رنگ آمیزی پیچ و مهره ها
Painting the Bolts
بافت چشم و پا
Texturing the Eyes and the Leg
بافت روی بازو
Texturing on the Arm
اضافه کردن جزئیات بافت
Adding Texture Detail
افزودن جزئیات برجسته
Adding Highlight Detail
اضافه کردن ربات در Mudbox
Adding the Robot in Mudbox
آماده سازی بافت برای پروجکشن
Preparing the Texture for Projection
طرح ریزی بافت در Mudbox
Texture Projection in Mudbox
استخراج جزئیات نقشه معمولی
Extracting Normal Map Detail
پالایش بافت منتشر
Refining the Diffuse Texture
استفاده از Final Textures در داخل 3ds Max
Applying the Final Textures Inside 3ds Max
ایجاد انواع مختلف ربات
Creating Different Variations of the Robot
مسدود کردن پایه دکل
Blocking the Base of the Rig
مسدود کردن انگشتان دکل
Blocking the Fingers of the Rig
اتمام و آزمایش دکل
Finishing and Testing the Rig
تقلب ربات
Rigging the Robot
اضافه کردن کنترلرهای Spline به Rig
Adding Spline Controllers to the Rig
Valentin Yovchev به عنوان تجسم دهنده 3D کار کرده و دو مدل شخصیت از موجودات و ربات ها را برای صنعت بازی خلق کرده است. و همچنین انجام مفاهیم سه بعدی به عنوان یک فریلنسر. او بیشتر به عنوان فریلنسر روی پروژه های مختلف بازی کار کرده است و همچنین نمونه های اولیه ای برای اسباب بازی ها ساخته است. در حال حاضر او به عنوان یک ژنرالیست 3D/شخصیت شخصیت در Kitmaker Entertainment کار می کند.
نمایش نظرات