لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش CircuitPython: اتصال ربات گربه به اینترنت
CircuitPython: Connecting a Robot Cat to the Internet
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در حالی که بسیاری از پروژههای اینترنت اشیا دادهها را به ابر ارسال میکنند، گاهی اوقات شما میخواهید یک نشانه فیزیکی از یک رویداد از اینترنت داشته باشید. در این دوره آموزشی، Charlyn Gonda به شما نشان میدهد که چگونه از CircuitPython – نسخهای از Python به طور خاص برای میکروکنترلرها – برای برنامهریزی یک گربه روباتی استفاده کنید که در حین اتصال به اینترنت به رویدادها واکنش نشان میدهد. چارلین نحوه کدنویسی برای دستگاههای سختافزاری معمولی مانند LED و سروو را نشان میدهد و یک پروتکل پیامرسانی رایج برای پروژههای اینترنت اشیا به نام حملونقل از راه دور صف پیام یا MQTT را توضیح میدهد. اگر به دنبال یک ویدیوی اینترنتی از گربه هستید که در واقع چیزهای مفیدی به شما آموزش می دهد، با چارلین همراه شوید تا نحوه برنامه ریزی این گربه روبات را نشان دهد.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
اتصال اینترنت به دنیای فیزیکی
Connecting the internet to the physical world
آنچه شما باید بدانید
What you should know
1. CircuitPython و راه اندازی سخت افزار
1. CircuitPython and Hardware Setup
راه اندازی CircuitPython و برد
CircuitPython and board setup
مبانی CircuitPython
CircuitPython basics
نمودارهای مدار و سیم کشی
Circuit diagrams and wiring
جابجایی سرووها با کد
Moving servos with code
امتحان فصل
Chapter Quiz
2. اتصال به اینترنت
2. Connecting to the Internet
اتصال دستگاه خود به اینترنت
Connecting your device to the internet
مروری کوتاه بر MQTT
Brief overview of MQTT
استفاده از Adafruit IO به عنوان یک کارگزار MQTT
Using Adafruit IO as an MQTT broker
راه اندازی یک موضوع MQTT
Setting up an MQTT topic
واکنش به رویدادها در یک موضوع MQTT
Reacting to events in an MQTT topic
امتحان فصل
Chapter Quiz
3. واکنش به رویدادهای اینترنتی
3. Reacting to Internet Events
گوش دادن به رویدادها از اینترنت
Listening to events from the internet
آنچه برای لحیم کاری نیاز دارید
What you need for soldering
لحیم کاری و مونتاژ نهایی
Soldering and final assembly
چارلین گوندا در روز یک مهندس نرم افزار و در شب یک سازنده خلاق است.
او پروژه هایی می سازد که شامل مدارها، پرینت سه بعدی، میکروکنترلرها و انواع کاردستی است. او در حال حاضر یک مهندس نرم افزار در گوگل است و قبلا در اوبر به عنوان مهندس نرم افزار و مدافع توسعه کار می کرد. چارلین در تقاطع فناوری و طراحی پیشرفت می کند و مشتاق ایجاد تجربیات یادگیری از طریق سرگرمی و بازی است. او در Github Universe، آکادمی نوآوری اروپا، TechChill و غیره صحبت کرده است. چارلین دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر از UC Davis است.
نمایش نظرات