آموزش ZBrush 4

ZBrush 4 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در آموزش ضروری ZBrush 4 ، رایان کیتلسون ZBrush را به هنرمندانی معرفی می کند که از برنامه مجسمه سازی دیگری عبور می کنند یا ممکن است فقط به برخی از نکات دقیق این بسته هنری دیجیتال کمک کنند. این دوره از محبوب ترین ابزارها و تکنیک ها برای نقاشی و مجسمه سازی دیجیتال در ZBrush را شامل می شود و نحوه صادرات مدل ها و نقشه های بافت را به برنامه های دیگر برای استفاده در بازی ها ، فیلم ها ، هنرهای زیبا یا چاپ سه بعدی توضیح می دهد. این دوره همچنین ویژگی های جدید ZBrush 4 مانند ShadowBox ، برس کلیپ ها و LightBox را برجسته می کند. پرونده های ورزشی همراه با دوره است.
موضوعات شامل:
  • پیمایش بوم
  • استفاده از پرسپکتیو و طبقه
  • ایجاد مش با ZSketch
  • استخراج از مش موجود
  • مدیریت سطوح زیربخش
  • کار با آلفا
  • پوشاندن قسمتهای مدل
  • استفاده از تغییر شکل
  • استفاده از زیرمجموعه ها
  • تغییر شکل با Transpose
  • نقاشی و بافت
  • ایجاد نقشه های UV

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • ZBrush چیست؟ What is ZBrush?

  • یادداشت در مورد وضوح صفحه A note on screen resolution

  • به روزرسانی برای ZBrush 4R7 Update for ZBrush 4R7

1. درک واسط 1. Understanding the Interface

  • حس ZBrush Making sense of ZBrush

  • درک رابط Understanding the interface

  • با استفاده از جعبه نور Using Light Box

  • پیمایش بوم Navigating the canvas

  • با استفاده از چشم انداز و طبقه Using Perspective and Floor

  • درک مرکزیت محلی Understanding local centering

  • مواد مختلف را امتحان کنید Trying different materials

  • تقارن را فعال کنید Activating symmetry

  • مشاهده کار شما به روش های مختلف Viewing your work in various ways

2. ایجاد مش 2. Creating Meshes

  • درک مدلهای مبتنی بر چند ضلعی Understanding polygon-based models

  • ایجاد ZSpheres Creating ZSpheres

  • با استفاده از ShadowBox Using ShadowBox

  • ساخت ZSketch Making a ZSketch

  • استخراج از مش موجود Extracting from an existing mesh

  • با استفاده از مش های بدوی سه بعدی Using primitive 3D meshes

  • وارد کردن از برنامه های دیگر Importing from other programs

3. برس و مجسمه سازی 3. Brushes and Sculpting

  • درک تنظیمات قلم مو Understanding brush settings

  • معکوس اثرات قلم مو Inverting brush effects

  • انتقال به حالت صاف Switching to Smooth mode

  • تنظیم خواص سکته مغزی Setting the stroke properties

  • کار با algment Working with alphas

  • با استفاده از قلم مو Move Using the Move brush

  • با استفاده از برس Clip Using the Clip brush

  • یادگیری چند برس رایج دیگر (لهستانی ، خشت ، مسطح ، باد کردن ، آهنگ) Learning a few more common brushes (Polish, Clay, Flatten, Inflate, Tracks)

  • ذخیره و استفاده از پیش تنظیم های قلم مو Saving and using brush presets

4. کار با ابزار 4. Working with Tools

  • کار با ابزار و پروژه ها Working with tools and projects

  • کار با سطح زیربخش Working with subdivision levels

  • قسمتهایی از مدل خود را ماسک کنید Masking off parts of your model

  • ماسک زدن بر اساس حفره و انسداد Masking based on cavity and occlusion

  • انتخاب و مخفی کردن قسمتهای یک ابزار Selecting and hiding parts of a tool

  • کار با چند گروه Working with polygroups

  • با استفاده از تغییر شکل Using deformation

  • هندسه آینه کاری در یک محور Mirroring geometry across an axis

  • بازیابی تقارن Restoring symmetry

  • ایجاد اهداف morph Creating morph targets

  • درک جهت طبیعی سطح Understanding surface normal direction

5- کار با Subtools 5. Working with Subtools

  • یادگیری اصول پایه های فرعی Learning the basics of subtools

  • ساخت زیراندازهای جدید Making new subtools

  • ترکیبی از فرعی ها Combining subtools

6. تغییر شکل با Transpose 6. Deforming with Transpose

  • نقاب زدن با Transpose Masking with Transpose

  • تنظیم Manipulator Transpose Adjusting the Transpose Manipulator

  • حرکت ، مقیاس گذاری و چرخش با Transpose Moving, scaling, and rotating with Transpose

7. نقاشی و بافت با رنگ 7. Painting and Texturing with Color

  • درک نحوه استفاده ZBrush از رنگ Understanding how ZBrush uses color

  • یادگیری اصول اولیه Spotlight Learning the basics of Spotlight

  • نقاشی و بافت با Spotlight Painting and texturing with Spotlight

  • ایجاد یک سر: یک رویکرد عملی Texturing a head: A practical approach

8. روتولوژی: ساخت مدل های قابل استفاده 8. Retopology: Making Riggable Models

  • رسم جریان لبه های جدید برای جراحی بینی Drawing new edge flow for retopology

  • نکاتی برای ایجاد جریان لبه خوب Tips for making good edge flow

  • ایجاد توپولوژی جدید Creating new topology

  • انتقال جزئیات از مدل قدیمی به جدید Transferring detail from the old model to the new

9. چیدمان UV و نقشه ها 9. UV Layout and Maps

  • درک نقشه های UV Understanding the UV maps

  • افزونه UV Master را نصب کنید Installing the UV Master plug-in

  • با استفاده از UV Master Using UV Master

  • ایجاد نقشه های بافت Creating texture maps

10. عیب یابی 10. Troubleshooting

  • جلوگیری از مشکلات Preventing problems

  • بازیابی یک مدل خراب Recovering a corrupted model

  • تشخیص و رفع مشکلات رایج Recognizing and fixing common problems

نتیجه Conclusion

  • نمونه هایی از کار ZBrush Examples of ZBrush work

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش ZBrush 4
جزییات دوره
2h 58m
64
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
575,826
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.