آموزش خانه رویه هودینی با موتور آنریل 5

دانلود Houdini Procedural House with Unreal Engine 5

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ساختن یک خانه رویه ای خیره کننده با هودینی و تبدیل آن به Unreal Engine. آموزش اصول ساخت خانه رویه ای آناتومی چند ضلعی را بیاموزید آموزش زبان اسکریپت Vex یادگیری جبر خطی در ریاضیات سه بعدی آموزش ایجاد دارایی دیجیتال هودینی و ادغام آن با موتور Unreal 5 پیش نیازها: درک سطح مقدماتی هودینی و علاقه به مدل سازی رویه ای، انرژی و زمان!

این آموزش بر آموزش راه حل های عملی در ساخت خانه به صورت رویه ای در داخل نرم افزار برنده جایزه Sidefx Houdini به دانش آموزان تمرکز دارد. از طریق بیش از 100 ویدیو، این آموزش کل فرآیند ساخت یک خانه با ظاهر خیره کننده را از ابتدا تا رندر نهایی داخل Unreal Engine 5 را طی می کند.

از طریق رویکرد تقسیم کن، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه ابتدا ستون‌ها، درها، پنجره‌ها و پله‌ها را به عنوان دارایی دیجیتال هودینی (HDA) بسازند، و به سراغ قسمت‌های مختلف بدن خانه، از بدنه تا سقف بروید. ، عرشه ها و روسازی ها در حالی که از HDAs برای ساختن فرم نهایی استفاده می شود. در این فرآیند، دانش آموزان دانش انتقادی از مفاهیم ریاضی سه بعدی از جمله نقطه و محصول متقاطع، ماتریس و کواترنیون را یاد می گیرند. معنای ریاضی/هندسی و عملیات مختلف این اصطلاحات ریاضی در جلسات اختصاصی توضیح داده شده و استفاده از آنها در محاسبات فضایی و دستکاری چند ضلعی تمرین می شود.

زبان برنامه نویسی VEX به طور کامل در جلسات اختصاصی آموزش داده می شود و برای کمک به فرآیند ساخت خانه استفاده می شود. دانش‌آموزان ابتدا مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی از جمله متغیرها، کانتینرها، کنترل جریان و توابع را یاد می‌گیرند و می‌توانند از قدرت اسکریپت‌نویسی برای بیان مستقیم و مؤثر ایده‌های خود در هودینی استفاده کنند.

در نهایت این آموزش منجر به ادغام موتور هودینی با Unreal Engine 5 می‌شود و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا HDA‌های خود را مستقیماً به Unreal Engine وارد کنند و مواد و دارایی‌ها را به‌طور خودکار به هم متصل کنند و راه‌حلی کامل برای محصول نهایی ارائه دهند.


سرفصل ها و درس ها

معرفی و راه اندازی Introduction and Setup

  • مقدمه Introduction

  • راه اندازی موتور هودینی و هودینی Houdini and Houdini Engine Setup

مبانی VEX Basics of VEX

  • مبانی متغیر Basics of Variable

  • آرایه ها Arrays

  • برای حلقه For Loop

  • 05 حلقه Foreach و حلقه while 05 Foreach Loop and While Loop

  • بیانیه های if The if Statements

  • کلمه کلیدی Continue و Break The Continue and the Break Keyword

  • توابع Functions

  • نوع برداری The Vector Type

هفت تیر پروفایل Profile Revolver

  • یک نمایه از یک رمپ ایجاد کنید Create a Profile from a Ramp

  • Revolve و Finish the Network را اضافه کنید Add Revolve and Finish the Network

  • دارایی دیجیتالی رولور پروفایل را ایجاد کنید Create the Profile Revolver Digital Asset

مولد ستون Column Generator

  • 13 ساخت قسمت انتهایی و پایینی ستون 13 Making the End and Bottom Section of the Column

  • قسمت بالا و کنترل Bevel را اضافه کنید Add The Top Section and the Bevel Control

  • ستون را تمام کنید و دارایی دیجیتال را ایجاد کنید Finish the Column and Create the Digital Asset

درب Door

  • قاب در را ایجاد کنید Create the Door Frame

  • چیدمان داخلی درب Layout the Internal of the Door

  • پانل در را تزئین کنید Decorate the Door Panel

  • درب را بسازید و کنترل چرخش را اضافه کنید Construct the Door and Add Rotation Control

  • دستگیره در و قاب داخلی را اضافه کنید Add Door Knob and the Inner Frame

  • UV در را باز کنید Unwrap the UV of the Door

  • دارایی دیجیتال Door را ایجاد کنید Create the Door Digital Asset

پنجره Window

  • استخوان درب پنجره را ایجاد کنید Create the Bone of the Window Door

  • درب پنجره را تمام کنید Finish the Window Door

  • درب پنجره را آینه کنید و قاب بیرونی را ایجاد کنید Mirror the Window Door and Create the Outer Frame

  • کادر پایین را اضافه کنید Add the Bottom Frame

  • کنترل چرخش درب پنجره را اضافه کنید Add Window Door Rotation Control

  • UV پنجره را ایجاد کنید Create the UV of the Window

  • پارامتر پنجره را اصلاح کنید و HDA را ایجاد کنید Refine the Window Parameter and Create the HDA

ریاضی سه بعدی 3D Math

  • تجسم محصول نقطه Visualizing Dot Product

  • تجسم محصول متقابل Visualizing Cross Product

  • مبانی ماتریس Basics of Matrix

  • استفاده از ماتریس Utilizing Matrix

ژنراتور پلانک Plank Generator

  • Plank Generator HDA را راه اندازی کنید Start the Plank Generator HDA

  • اطلاعات برش را محاسبه کنید Calculate the Cut Information

  • تخته ها را برش دهید Cut the Planks

  • نهایی کردن پلانک مولد Finalizing the Plank Generator

ژنراتور هندریل Handrail Generator

  • اصول اولیه ژنراتور هندریل را تنظیم کنید Setup the Basics of the Handrail Generator

  • نقاط ستونی را ایجاد کنید Generate the Pillar Points

  • بدنه ستون را ایجاد کنید و کنترل ها را اضافه کنید Create the Body of the Pillar and Add Controls

  • اضافه کردن دکوراسیون ستون Add Pillar Decoration

  • وجه جانبی پلانک افقی را ایجاد کنید Create the Side Face of the Horizontal Plank

  • Side Plank بالا را اضافه کنید و Thickness را اضافه کنید Add the top Side Plank and Add Thickness

  • پلانک و افست بالا را اضافه کنید Add top Plank and Offset

  • نقاط قاب عمودی را ایجاد کنید Create the Vertical Frame Points

  • چهره جانبی قاب عمودی را ایجاد کنید Create the Vertical Frame Side Face

  • نرده را نهایی کنید Finalize the Handrail

پله Stair

  • پله های افقی تخم ریزی Spawn Stair Horizontal Planks

  • پله های جلویی را اضافه کنید Add Stair Frontal Planks

  • شروع به ساخت نمایه پشتیبانی پایین کنید Start Making the Profile of the Bottom Support

  • پشتیبانی پایین را تمام کنید Finish The Bottom Support

  • نرده ها را اضافه کنید Add Handrails

  • کنترل را برای کاهش تعداد ستون ها اضافه کنید Add Control to Reduce the Amount of the Pillars

  • پلتفرم بالای پله را بسازید Build the Stair Top Platform

  • نرده های پلت فرم بالا بسازید Build Top Platform Handrails

  • ستون های همپوشانی را برطرف کنید و ژنراتور هندریل را به روز کنید Fix Overlapping Pillars and Update the Handrail Generator

  • پله را به اتصال عرشه اضافه کنید Add Stair to Deck Connection

  • اضافه کردن ستون به پلتفرم برتر Add Columns to the Top Platform

  • مولد پله را ایجاد کنید Create the Stair Generator

فرم پایه خانه House Base Form

  • 60 پلان طبقه پایه خانه را ایجاد کنید 60 Create the Base Floor Plan of the House

  • 61 سقف سقف را گسترش دهید 61 Extend the Overhand of the Roof

  • هواپیماها را برای قسمت های مختلف بدن ایجاد کنید Create the Planes for Different Part of the Body

  • بدنه پایه خانه را ایجاد کنید Create the Base Body of the House

  • گزینه Single Floor را اضافه کنید و فرم پایه را نهایی کنید Add Single Floor Variant and Finialize the Base Form

سقف Roof

  • کاندید استراحت پشت بام را پیدا کنید Find Roof Resting Candidate

  • همسایه استراحت را پیدا کنید و جهت را برش دهید Find Resting Neighbour and Cut Direction

  • محاسبه ارتفاع هر سقف Caculate Height of Each Roof

  • شکل چادر سقف ها را ایجاد کنید Create the Tent Shape of the Roofs

  • نمای کناری و پایینی پشت بام ها را ایجاد کنید Create the Side and Bottom Face of the Roofs

  • استراحت قطعات سقف را تمام کنید و فرم پایه سقف را بپیچید Finish the Resting of the Roof Pieces and Wrap up the Roof Base Form

  • زونا را ایجاد کنید Create the Shingle

  • تخم ریزی زونا در بالای تاقچه Spawn Shingle on the Top Ledge

  • تخم ریزی زونا روی پشت بام Spawn Shingle on the Rooftop

  • زونا را در قسمت داخلی گیره دهید Clip the Shingles on the Inside

  • تخته های جانبی سقف را ایجاد کنید Create Roof Side Planks

  • Circular Vent Spawn Points را ایجاد کنید Create the Circular Vent Spawn Points

  • دریچه کناری را تمام کنید Finish the Side Vent

  • پایین سقف را ایجاد کنید Create the Bottom of the Roof

  • ایجاد و استفاده از UV Generator HDA Create and Utilize the UV Generator HDA

  • سقف را نهایی کنید Finalize the Roof

بدنه خانه Body of the House

  • درها را پر کنید Populate the Doors

  • سوراخ های در را روی دیوار بسازید Build the Door Holes on the Wall

  • ویندوز را پر کنید Polulate the Windows

  • سوراخ های پنجره را روی دیوار بسازید Build the Window Holes on the Wall

  • قسمت های اصلی بدنه ساختمان را تمام کنید Finish the Main Body Parts of the Building

  • ستون ها را ایجاد کنید Create the Columns

  • داده های دیوار را برای تزئینات تخم ریزی جمع آوری کنید Collect Wall Data for Spawning Decorations

  • نقاط تخم ریزی آجری را ایجاد کنید Generate the Brick Spawn Points

  • دکوراسیون گوشه دیوار را تمام کنید Finish the Wall Corner Decoration

  • نهایی کردن بدنه خانه Finalizing the House Body

عرشه Deck

  • Deck Back Edges را برای Extrution ایجاد کنید Create the Deck Back Edges for Extrution

  • منطقه عرشه را اضافه کنید و انسداد ستون را بررسی کنید Add Deck Area and Check Column Blockage

  • دیوارهای کوچک را بردارید و قسمت عرشه را بازسازی کنید Remove Small Walls and Reconstruct the Deck Area

  • عرشه های همپوشانی را حذف کنید Remove Overlapping Decks

  • درهای عرشه و تخته ها را اضافه کنید Add Deck Doors and Planks

  • حلقه تولید داده های پله را اضافه کنید و پله را وارد کنید Add Stair Data Generation Loop and Import the Stair

  • تولید Pnts کاندید پله Generate Stair Candidate Pnts

  • ولوم های چک پله ها را پر کنید Polulate Stair Check Volumes

  • بررسی انسداد را اجرا کنید Implement the Blockage Check

  • داده های تخم ریزی پله ها را جمع آوری کنید Collect the Stair Spawn Data

  • پله ها را تخم ریزی کنید و خطاها را بررسی کنید Spawn the Stairs and Check for Errors

  • داده های ساخت هندریل را جمع آوری کنید Collect Handrail Build Data

  • خط هندریل را ایجاد کنید Create the Handrail Line

  • نرده ها را تولید کنید Generate the Handrails

  • ستون ها را برای عرشه تخم ریزی کنید Spawn the Columns for the Deck

  • بقیه نمودار را سازماندهی کنید Organize the rest of the Graph

  • گروه های مواد را اختصاص دهید و داده های بی فایده را پاک کنید Assign Material Groups and Cleanup Useless Data

  • مواد تست را اختصاص دهید Assign Testing Materials

ادغام موتور غیر واقعی Unreal Engine Intergration

  • خانه HDA را ایجاد کنید و آن را در Unreal Engine تست کنید Create the House HDA and Test it in Unreal Engine

  • مواد را اضافه کنید Add Materials

  • مواد Unreal Engine را در HDA اختصاص دهید Assign the Unreal Engine Materials in HDA

راه اندازی محیط Enviroment Setup

  • طرح زمینی کل خانه را ایجاد کنید Generate the Ground Plan of the Whole House

  • سنگفرش خانه را تمام کنید Finish the Pavement of the House

  • Environment Ground Plane را اضافه کنید Add the Environment Ground Plane

  • نویز را به زمین اضافه کنید Add Noise to the Ground

  • راه‌اندازی نمونه‌سازی و ورودی دارایی Setup Asset Instancing and Input

  • تغییر اندازه و چرخش را اضافه کنید Add Size and Rotation Variation

  • مواد گمشده را تعیین کنید و شاخ و برگ اضافه کنید Assign Missing Materials and Add Foliage

  • با Variations آزمایش کنید Experiment with Variations

اظهارات پایانی Final Remarks

  • ممنون و خداحافظ Thank you and good bye

نمایش نظرات

آموزش خانه رویه هودینی با موتور آنریل 5
جزییات دوره
24 hours
121
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
530
4.9 از 5
دارد
ندارد
ندارد
Jingtian Li
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jingtian Li Jingtian Li

بازی جادوگر