آموزش مستر کلاس ارکستراسیون، قسمت 4: نوشتن برای زهی

Orchestration Masterclass, Part 4: Writing for Strings

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این دوره دارای گواهینامه 5 ستاره توسط انجمن بین المللی مربیان و موسسات موسیقی آنلاین است.

100٪ نرخ پاسخ! هر سوالی که در این کلاس ارسال می شود در عرض 24 ساعت توسط مدرس پاسخ داده می شود.

آیا شما یک سازنده موسیقی، مجری، آهنگساز یا ترانه سرای مشتاق هستید که به دنبال ارتقای بازی خود هستید؟ این جایی برای شروع است.

وقت آن رسیده است که ارکستراسیون را یاد بگیرید تا به موسیقی خود قدرت و اشتیاق لازم را بدهید.

ارکستراسیون مطالعه هر ساز در ارکستر، نحوه کار آنها، نحوه نوشتن برای آنها و نحوه برخورد هر ساز با سازهای دیگر برای ایجاد صداهای جدید است. مانند نقاشی فکر کنید: ارکستر پالت رنگ شماست. اما شما نمی خواهید فقط همه آنها را با هم مخلوط کنید. قبل از قرار دادن قلم مو روی بوم، باید اصول ترکیب آن رنگ ها را با هم بدانید.

در این سری از کلاس‌ها، قرار است روی سه چیز کار کنیم: 

  • ساز: دانستن نحوه کار همه سازهای ارکستر و نحوه نوشتن برای آنها به روشی اصطلاحی.

  • آهنگسازی: استفاده از ارکستر برای نوشتن موسیقی قدرتمند. آموزش نحوه ترکیب صداهای مختلف ارکستر برای ایجاد صدایی جدید و منحصر به فرد.

  • Synthestration: با استفاده از نرم‌افزار تولید رایج (Ableton Live، FL Studio، Logic Pro، Pro Tools، Cubase، و غیره) برای ایجاد صدای واقعی ارکستر با استفاده از کتابخانه‌های نمونه.

در این کلاس، «قسمت 4: نوشتن برای رشته‌ها»، می‌خواهیم روی رشته‌ها به‌عنوان بخش پیش‌زمینه، میانی و پس‌زمینه تمرکز کنیم. ما با استفاده از سیم‌ها برای ملودی، هارمونی و بافت و همچنین تکنیک‌هایی را که بتهوون در تارنویسی خود استفاده کرده است، بررسی خواهیم کرد.

اگر من را نمی شناسید، کلاس های زیادی را در اینجا منتشر کرده ام. آن کلاس‌ها واقعاً موفق بوده‌اند (در واقع پرفروش‌ها!)، و این یکی از کلاس‌های درخواستی بوده است که دانش‌آموزان من (بیش از 1,000,000 نفر از آنها) درخواست کرده‌اند. من واقعاً هیجان زده هستم که بالاخره می توانم این را برای شما بیاورم.


در اینجا فهرستی از برخی از موضوعاتی است که به آنها خواهیم پرداخت:

  • نوشتن پیش زمینه

  • قرار دادن ملودی در ویولن، ویولا، ویولن سل، یا باس

  • محور بودن از ملودی از نظر دامنه

  • قرار دادن پس زمینه بالای پیش زمینه

  • رنگ به عنوان جداسازی پیش زمینه و میانی

  • بافت به عنوان جداسازی پیش زمینه و میانه

  • تکنیک‌ها و نوشتار میانی

  • بافت و ریتم

  • تغییر ریتمیک

  • نوشتن پس زمینه

  • نوشتن هموفونیک

  • نوشتن چند صدایی

  • نوشتن تک صدایی

  • نوشتن تک آهنگ

  • نگاهی به استادان: بتهوون، سمفونی شماره 1

  • و خیلی، خیلی، بیشتر!

قول من به شما:

من آهنگساز و مربی تمام وقت موسیقی هستم. اگر سوالی دارید لطفا در کلاس مطرح کنید یا به من پیام دهید. ظرف 24 ساعت پاسخ خواهم داد.

چه چیزی من را واجد شرایط آموزش به شما می کند؟

علاوه بر اینکه آهنگساز و مربی هستم،  همچنین دارای مدرک دکتری هستم. در موسیقی، من یک استاد موسیقی دانشگاه هستم و لیست بلند بالایی از جوایز برای تدریس دارم.

اما مهم‌تر: من هر روز از این موارد استفاده می‌کنم. من به‌طور حرفه‌ای موسیقی می‌نویسم، یک گیتاریست فعال هستم و از آخرین تکنیک‌های تولید، جریان کار و سبک‌ها مطلع هستم. همانطور که در این کلاس خواهید دید، من فقط این چیزها را دوست دارم. و من عاشق آموزش آن هستم.

بیایید شروع کنیم!

در درس 1 می بینمت.

بهترین،

جیسون (اما من را جی صدا کن...)

باشه، من برای شما مشکلی دارم.

ملودی Greensleeves پیوست شده را بگیرید و آن را با معیارهای زیر هماهنگ کنید: 

  1. آن را به یک کلید اصلی منتقل کنید - من G major را پیشنهاد می کنم.
  2. برای نیمه اول از بافت تک ریتمیک استفاده کنید.
  3. برای نیمه دوم از بافت پلی فونیک استفاده کنید.
  4. برای بخش زهی ارکستر کل امتیاز را بزنید
    1. ویولن 1
    2. ویولن 2
    3. ویولا
    4. ویولن سل
    5. باس
  5. مطمئن شوید که در پایان یک آهنگ قوی قوی دارد!

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • نوشتن هموفونیک Homophonic Writing

  • مثال: من: تاریخچه یخ Example: Me: History of Ice

  • نمونه ای از نوشتن تک ریتمیک Example of Monorhythmic Writing

  • نمونه های شیار رشته String Groove Examples

  • استفاده از ویولن به عنوان ملودی Using Violin As Melody

  • فرآیند ارکستراسیون پیش زمینه Foreground Orchestrating Process

  • نوشتن "یک آهنگ". "Monorhythmic" Writing

  • استفاده از ویولن دوم Using Second Violin

  • سیستم های تعلیق Suspensions

  • استفاده از باس به عنوان ملودی Using The Bass As Melody

  • تحلیل بتهوون، قسمت 1 Beethoven Analysis, Part 1

  • شما مجبور نیستید همیشه از تمام رشته ها استفاده کنید You Dont Have To Use All Of The Strings All of the Time

  • رشته ها می توانند شیار The Strings Can Groove

  • اتصال نقاط Connecting The Dots

  • نوشتن چند صدایی Polyphonic Writing

  • رنگ به عنوان جدایی Color As Seperation

  • تحلیل بتهوون، قسمت 2 Beethoven Analysis, Part 2

  • استفاده از ویولن سل به عنوان ملودی Using Cello As Melody

  • بافت و ریتم Texture And Rhythm

  • تنوع ریتمیک Rhythmic Variation

  • ابزارهایی که من استفاده می کنم Tools I'm Using

  • بافت به عنوان جدایی Texture As Separation

  • آنچه می توانیم در مورد این آهنگ بگوییم What We Can Tell About This Tune

  • استفاده از ویولا به عنوان ملودی Using Viola As Melody

  • رشته ها همه کاره هستند Strings Are Versatile

  • انتخاب آهنگ Picking A Tune

  • خطوط را محو کنید Blur The Lines

  • قبلا در ارکستراسیون Previously On Orchestration

  • پیش زمینه، زمینه میانی، پس زمینه Foreground, Middle Ground, Background

  • معرفی Introduction

  • تکنیک های میدان میانی Middleground Techniques

  • فرمت این کلاس The Format Of This Class

  • مونتی کامل The Full Monty

  • ظریف تر More Subtle

  • نوشتن مونوفونیک Monophonic Writing

  • فاصله یادداشت Note Spacing

  • با در نظر گرفتن Middleground Considering Middleground

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • کمی آجیل A Little Nuts

  • مثال Example

  • مثال: من: کوارتت زهی شماره 3 Example: Me: String Quartet No.3

  • بتهوون مثال: Middleground Beethoven Example: Middleground

  • پس زمینه بالای پیش زمینه Background Above Foreground

  • با در نظر گرفتن پیشینه Considering Background

  • Greensleeves Polyphonic Greensleeves Polyphonic

نمایش نظرات

آموزش مستر کلاس ارکستراسیون، قسمت 4: نوشتن برای زهی
جزییات دوره
3h 3m
45
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
33
3 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.