آموزش راهنمای مبتدیان نقاش مواد برای بافت بازی سه بعدی

Substance Painter Beginners Guide To 3D Game Texturing

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

توضیحات کلاس - راهنمای مبتدیان نقاش مواد برای بافت بازی سه بعدی

آیا تا به حال خواسته اید یاد بگیرید که چگونه مدل های سه بعدی را به سطح حرفه ای تکسچر کنید؟ در مورد ایجاد دارایی های بازی که به نظر می رسد توسط یک شرکت بازی های AAA ایجاد شده اند، چطور؟

«Substance Painter's Beginner's Guide to Game Texturing»  یک کلاس بافت‌سازی بازی است که به افراد مبتدی اختصاص داده شده است.

حتی اگر قبلاً هرگز چیزی را تکسچر نکرده‌اید، این کلاس به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه وسایل و محیط‌های بازی را در چند ساعت به سطح استاندارد صنعتی تبدیل کنید.

این کلاس به شما امکان می دهد به بیش از 10 ساعت آموزش گام به گام هنر سه بعدی دسترسی داشته باشید.

 

نحوه تکسچر کردن دارایی‌ها و صحنه‌های بازی در Substance Painter را در 53 درس بیاموزید.

 

  Substance Painter، همانطور که ممکن است مطلع باشید یا ندانید، یک برنامه بسیار پیچیده است هم برای مبتدیان و هم برای پیشکسوتان. هدف «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» ساده کردن فرآیند است. هدف ما این است که مبتدیان کاملاً بدون تجربه قبلی را به خط پایان کلاس ببریم، جایی که آنها با مهارت‌ها و دانش برای ایجاد بافت دارایی‌ها و محیط‌های خودشان ترک خواهند کرد.

بهتر از همه، Substance Painter اکنون برای دانش‌آموزان از Adobe رایگان است تا هرگز زمان بهتری برای شروع سفر شما وجود نداشته باشد!

بنابراین، بیایید به آنچه با «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» یاد خواهید گرفت و اینکه چگونه این کار را ممکن کرده ایم، بیاموزیم.

«راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» 6 برتر ما:

  1. با استفاده از مواد هوشمندی که ایجاد کردیم، کتابخانه‌های بافت عظیم بسازید؛
  2. در هنر جلوه های بافتی نقاشی شده با دست مسلط شوید؛
  3. همه چیز را در مورد Layer Stamping بیاموزید و مهارت های هنری سه بعدی خود را تقویت کنید؛
  4. اسرار دستیابی به نقشه‌های کامل پخته شده را بیابید؛
  5. یک راهنمای کامل طرح ریزی مواد برای دور زدن نقشه UV را تکمیل کنید؛
  6. در گرفتن هر تصویر و تبدیل آن به ماده به یک مغز متفکر تبدیل شوید.

 

  پروژه کلاس

 

  «Substance Painter's Beginner's Guide to Game Texturing»  به شما امکان می دهد یک پروژه را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری خود آپلود کنید.

پروژه شما این خواهد بود که از Substance Painter برای ایجاد بافت یک غرب وحشی استیل شده با نام یک سالن به سبک غربی و ایجاد یک صحنه زنده در اطراف آن پس از درس های کلاس ما استفاده کنید. ما یک صحنه تلطیف شده شامل دو کاکتوس، سنگ، یک مخزن آب، یک واگن، یک تابوت چوبی و چند بشکه را تکسچر می کنیم. همچنین یک درب سالن دوتایی در ملک وجود خواهد داشت تا بتوانید چیزی خاص را بافت دهید. شما می توانید صدای کلیک چکش هفت تیر غرب وحشی معمولی و صداهای خش خش مرموز صحرا را در حین ایجاد آن بشنوید.

از کلاس خود، می‌توانید برای خود چالشی ایجاد کنید و جنبه‌های مدل را متنوع کنید، مانند افزودن دارایی‌های کوچک‌تر مختلف یا افزایش پیچیدگی ساختاری صحنه خود با افزودن ساختمان‌های غرب وحشی دیگر در اطراف سالن.

 

 

 

قسمت 1: راه اندازی مدل هایی برای بافت

 اگر مبتدی هستید، مهم است که تکنیک‌های درست را از همان ابتدای سفر بافت‌سازی بازی خود یاد بگیرید. ما با رایج‌ترین مشکلاتی که مردم در هنگام تهیه نقشه‌های بافت دارند، بررسی خواهیم کرد. این به شما بهترین پایه ممکن را قبل از یادگیری در مورد بافت بازی می دهد.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه جزئیات بیشتری را به وسایل کم پلی خود اضافه کنید تا به نظر برسند که توپولوژی بالایی دارند، شبیه به یک دارایی بازی AAA. ما از برس های ذرات Substance Painter برای ایجاد ترک در یکی از دارایی های ثانویه خود - جمجمه - استفاده خواهیم کرد. ما همچنین یک الگو را روی شاخ‌های آن نشان می‌دهیم و لبه‌های مشبک را برجسته می‌کنیم تا بیشترین بهره را از دارایی خود ببریم.

قسمت 2: مواد هوشمند

 همچنان که در کلاس حرکت می کنیم، مواد متنوعی را ایجاد خواهیم کرد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه این مواد را به چیزی قابل استفاده در تمام خلاقیت های آینده خود تبدیل کنید. در Substance Painter، اینها به عنوان مواد SMART شناخته می شوند. ما مواد SMART را برای چوب، فلز، سنگ، کاکتوس، شیشه و پارچه ایجاد خواهیم کرد.

بهترین خبر این است که می‌توانید از این مواد SMART در تمام پروژه‌های آینده خود، از جمله این پروژه، استفاده کنید.

به بیان ساده، هرچه تعداد بیشتری از این مواد ویژه ایجاد کنید، گردش کار شما سریعتر خواهد شد. به‌عنوان بخشی از «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت‌سازی بازی»، یاد می‌گیریم که چگونه از مواد هوشمندی که همراه با بافت‌های مواد PBR ایجاد کرده‌ایم استفاده کنیم تا بهترین‌ها را از هر دو دنیا به دست آوریم.

 

 

قسمت 3: نقشه برداری UV

 اکنون، همه ما می دانیم که باز کردن بسته بندی اشعه ماوراء بنفش و نقشه برداری اشعه ماوراء بنفش چقدر می تواند خسته کننده باشد - به خصوص اگر تازه وارد دنیای بافت های سه بعدی شده باشید. بنابراین، خوشحالم که به عنوان بخشی از «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» بگویم، تکنیک‌های شگفت‌انگیزی را برای خودکارسازی فرآیند بسیار بیشتر پوشش خواهیم داد.

با استفاده از فناوری پیشرفته، اکنون می‌توانیم تقریباً کل درزهای علامت‌گذاری و فرآیند نقشه‌برداری UV را به طور کامل دور بزنیم. ما از انواع تکنیک های طرح ریزی برای جلوگیری از درزهای UV در بافت های خود استفاده خواهیم کرد. ما از برجستگی سه‌مسطح و برآمدگی استوانه‌ای استفاده خواهیم کرد تا به ما کمک کند الگوها را در مناطق به ظاهر ساده به دست آوریم.

بخش 3: ایجاد مواد خود

 ایجاد مواد با استفاده از بافت‌هایی که می‌توانید در هر کجای اینترنت پیدا کنید، قدرت را دوباره در دستان شما قرار می‌دهد. "راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی" به شما نشان می دهد که چگونه از تخیل خود برای منحصر به فرد کردن مواد خود استفاده کنید. این شامل یادگیری نحوه استفاده از سایه بان های شفاف برای ایجاد آب و مواد شفاف شیشه ای است. و مطمئناً همه اینها به طور انحصاری در Substance Painter انجام خواهد شد.

این کار همزمان با اعمال بافت‌های سه بعدی حرفه‌ای در مدل‌های سه بعدی شما، فرآیند را ساده نگه می‌دارد.

قسمت 4: ایجاد حس ظاهری مدل های سه بعدی نقاشی شده با دست

 اگر از طرفداران هنرهای سبک بازی هستید و فکر می‌کنید باید سال‌ها تمرین داشته باشید تا با بافت‌سازی خود به جایی برسید، من اینجا هستم تا به شما ثابت کنم اشتباه می‌کنید.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه فرآیند را شروع کنید و نتایج شگفت انگیزی را در عرض چند ساعت به جای چند سال به دست آورید!

قسمت 5: Alphas، Decals Layer Stamping

 زمان مجسمه‌سازی تمام جزئیات برای هر مدل سه بعدی که ایجاد می‌کنید گذشته است. بیشتر کار را می توان از طریق بافت سازی انجام داد.

با تکمیل «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی»، تجربه واقعی Substance Painter را به دست خواهید آورد و یکی از بهترین گردش‌های کاری جامع بافت‌سازی بازی را فرا خواهید گرفت.

وقتی به عنوان یک تیم نشستیم، خلاصه ما برای این کلاس این بود که یک مبتدی کامل را به Substance Painter ببریم و بهترین راه‌ها را پیدا کنیم تا آنها بتوانند در عرض چند ساعت یک دارایی بازی سه بعدی با ظاهر حرفه‌ای بسازند.

«راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت‌سازی بازی» ما را مشاهده می‌کند که جزئیات را با استفاده از آلفاها و بافت‌های معمولی نقشه مشخص می‌کنیم و اطلاعات ایجاد شده آن‌ها را با مولدهای ماسک با استفاده از نقاط لنگر ترکیب می‌کنیم. این به ما کمک می کند تا بافت ها را با عناصر جدید ایجاد شده ترکیب کنیم.

خواهید فهمید که چگونه با گزینه های ترکیب چند لایه مانند تنظیمات ضرب و روکش کار کنید تا بهترین لایه را برای مواد خود بسازید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از گردش کار تک کانالی یک لایه برای کنترل بیشتر بر مقادیر PBR مواد خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه مواد خود را طوری تنظیم کنید که به راحتی روی هم قرار گیرند بدون اینکه هیچ یک از جزئیات از بین بروند.

منابع کلاس رایگان

 بسته منبع کلاس 'Substance Painter Beginner's Guide to Game Texturing' شامل یک Blender File Mesh Example، یک فایل FBX Bad Mesh Example، یک FBX High Poly Mesh of Cactus and Rocks، یک FBX of Desert Environment، 6 تمبر آلفای منحصر به فرد است. ، 1 مهر علامت بافت PBR و 5 ماده بدون درز PBR.

خلاق باشید! محیط‌های سالنی به سبک غربی خود را بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید. حتی اگر این بخشی از «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» نیست، به ایجاد محیط‌های مختلف Unreal Engine 5 (UE5) نیز فکر کنید تا صحنه خود را در آن قرار دهید، از جمله یک خیابان شلوغ شهر غربی یا یک بخش سایه‌دار از فرهنگ کیسه زدایی از قدرت این موتور بازی تا حد امکان استفاده کنید.

هنگامی که سالن خود و محیط غرب وحشی اطراف را بافت می‌دهید و چیزی را خلق می‌کنید که جان می‌دهد، در تفکر نقش‌آفرینی شرکت کنید!

بنابراین، بیایید ما را امتحان کنید و از اینکه چقدر می توانید از یک کلاس به دست آورید، شگفت زده شوید.

تا دفعه بعد، مدلینگ همگی مبارک!

نیل

شرح پروژه کلاس

«راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی»  به شما امکان می‌دهد پروژه را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری خود آپلود کنید.

پروژه شما این خواهد بود که از Substance Painter برای تکسچر یک سالن سبک غرب وحشی با نام مستعار غربی و ایجاد یک صحنه زنده در اطراف آن پس از دروس دوره ما استفاده کنید. ما یک صحنه تلطیف شده شامل دو کاکتوس، سنگ، یک مخزن آب، یک واگن، یک تابوت چوبی و چند بشکه را تکسچر می کنیم. همچنین یک درب سالن دوتایی در ملک وجود خواهد داشت تا بتوانید چیزی خاص را بافت دهید. شما می توانید صدای کلیک چکش هفت تیر غرب وحشی معمولی و صداهای خش خش مرموز صحرا را در حین ایجاد آن بشنوید.

البته، می‌توانید برای خود چالشی ایجاد کنید و جنبه‌های مدل را متنوع کنید، مانند افزودن دارایی‌های کوچک‌تر مختلف یا افزایش پیچیدگی ساختاری صحنه خود با افزودن ساختمان‌های غرب وحشی دیگر در اطراف سالن.

بسته منبع دوره شامل یک مثال مش فایل Blender، یک نمونه فایل مش بد FBX، یک FBX High Poly Mesh of Cactus and Rocks، یک FBX از Desert Environment، 6 مهر آلفا منحصر به فرد، 1 مهر علامت بافت PBR و 5 است. مواد بدون درز PBR.

لطفا طرح اصلی را در پروژه های خود توسعه دهید.

خلاق باشید! محیط‌های سالنی به سبک غربی خود را بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید. حتی اگر این بخشی از «راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی» نیست، به ایجاد محیط‌های مختلف Unreal Engine 5 (UE5) نیز فکر کنید تا صحنه خود را در آن قرار دهید، از جمله یک خیابان شلوغ شهر غربی یا یک بخش سایه‌دار از فرهنگ کیسه زدایی از قدرت این موتور بازی تا حد امکان استفاده کنید.

هنگامی که سالن خود و محیط غرب وحشی اطراف را بافت می‌دهید و چیزی را خلق می‌کنید که جان می‌دهد، در تفکر نقش‌آفرینی شرکت کنید!

از اینکه شما رندرهای سبک وسترن سالن سالن خود را برای نمونه کارهایتان با من به اشتراک بگذارید، هیجان زده هستم.

در مجموع، لطفاً از این پروژه دوره استفاده کنید تا مهارت‌های مدل‌سازی سه بعدی، بافت‌سازی و رندرینگ خود را در پروژه‌های متنوع دیگر به سطح بالاتری برسانید.

مدل شدن همه مبارک!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • بافت پشت بام با استفاده از چوب هوشمند سفارشی Texturing Rooftop Using Custom Smart Wood

  • استفاده از پوشش هوشمند موقعیت و جهت Using Position And Directional Smart Masking

  • ترکیب در مواد PBR Blending in PBR materials

  • ایجاد پوشه مواد سنگ پایه Creating Base Stone Material Folder

  • استفاده از Decal Alphas Using Decal Alphas

  • استفاده از تمبرهای معمولی Using Normal Stamps

  • ایجاد شیشه شفاف آب و PBR Seethrough Creating Transparent Water and PBR Seethrough Glass

  • تکسچر کردن دارایی های تکراری سه بعدی Texturing 3D Asset Duplicates

  • افزودن جزئیات پلانک با استفاده از طرح ریزی مواد Adding Plank Detail Using Material Projection

  • در حال صادر کردن یک تصویر Exporting out an Image

  • ایجاد انواع چوب Creating Wood Variations

  • ایجاد جزئیات خاک چوب Creating Wood Dirt Detail

  • راه اندازی پایه متریال چوب هوشمند Setting up Smart Wood Material Base

  • ایجاد چین و چروک عطری Creating Frabric Wrinkle

  • گل های کاکتوس با استفاده از نقاشی و لایه بندی ماسک Cactus Flowers Usingn Mask Painting and Layering

  • تنوع رنگ با استفاده از مولدهای نور Color Variance Using Light Generators

  • جعبه های بافت و واگن Texturing Crates and Wagon

  • پخت همه نقشه های مش Baking All Mesh Maps

  • ایجاد اولین لایه متریال هوشمند Creating First Smart Material Layer

  • بافت سازی چارچوب پنجره سه بعدی با استفاده از پوشش هوشمند Texturing 3D Window Framework Using Smart Masking

  • بافت تابلوی چوبی Texturing a Wooden Sign

  • Substance Painter UI و Asset Import Basics Substance Painter UI and Asset Import Basics

  • استفاده از Anchor Points برای ایجاد جزئیات ماسک Using Anchor Points to Generate Mask Detail

  • ایجاد مواد هوشمند شیشه ای Creating Glass Smart Material

  • تنظیم رنگ مواد PBR Adjusting PBR Material Color

  • تغییر ارزش مواد برای ترکیب بهتر محیط Tweaking Material Values for Better Environment Composition

  • آماده سازی مش برای بافت Preparing Mesh for Texturing

  • افزودن رنگ به چوب PBR استیلیز شده Adding Paint to Stylized PBR Wood

  • رندر کردن یک تصویر Rendering an Image

  • وارد کردن و بررسی یک مش Importing and Checking a Mesh

  • برجسته کردن جزئیات فلزی با استفاده از ماسک هوشمند Highlighting Metal Detail Using Smart Masking

  • ایجاد جزئیات فلزی زنگ زده برای چرخ ها Creating Rusted Metal Detail for Wheels

  • تنظیم مواد فلزی هوشمند و اضافه کردن زبری گرانج Setting up Smart Metal Material and Adding Grunge Roughness

  • افزودن ترک به جمجمه سه بعدی با استفاده از ذرات Adding Cracks to 3D Skull Using Particles

  • تنظیم از پیش تنظیم مواد هوشمند Setting Up Smart Material Preset

  • استفاده مجدد از گروه های مواد هوشمند چوب Reusing Wood Smart Material Groups

  • راهنمای مبتدی نقاش مواد برای بافت بازی Substance Painter Beginner's Guide to Game Texturing

  • رفع مشکلات نقشه مش Bake Mesh Fixing Bake Mesh Map Issues

  • تغییر دانه چوب در مواد هوشمند Changing Wood Grain in Smart Material

  • استفاده از براش های آلفا Making use out of Alpha Brushes

  • ایجاد بافت سنبله کاکتوس Creating Cactus Spikes Texture

  • Iray Render Basics مقدمه Iray Render Basics Introduction

  • ایجاد مواد طناب تلطیف شده Creating Stylized Rope Material

  • ایجاد مهر علامت تحت تعقیب Creating Wanted Sign Stamp

  • مواد هوشمند چوب تلطیف شده پیری Aging Stylized Wood Smart Material

  • راه اندازی ابزار Stamp Setting up Stamp Tool

  • تغییر بافت دانه چوب برای صندلی و تابوت Changing Wood Grain Texture for Chair and Coffin

  • فاصله بین تمبرهای آلفا در ویندوز Spacing out Alpha Stamps on Windows

  • افزودن پوشش هوشمند لبه به چوب PBR Adding Edge Smart Masking to PBR Wood

  • تنظیم مواد PBR سفارشی Setting up Custom PBR Material

  • راه اندازی فلز پایه برای مواد هوشمند Setting Up Base Metal for Smart Material

  • تنظیم مواد پایه جمجمه Setting up Base Skull Material

  • مجسمه سازی با استفاده از بافت Scuplting Using Textures

  • ایجاد جزئیات اضافی برای جمجمه مش Lowpoly Creating Additional Detail For Lowpoly Mesh Skull

نمایش نظرات

آموزش راهنمای مبتدیان نقاش مواد برای بافت بازی سه بعدی
جزییات دوره
10h 31m
54
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
38
4 از 5
ندارد
دارد
دارد
3D Tudor
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

3D Tudor 3D Tudor

مدرس سه بعدی

به 3D Tudor خوش آمدید! این یک شرکت آموزشی تک نفره است و من به ایجاد دوره‌هایی با دستورالعمل‌های واضح و کامل افتخار می‌کنم که شما را به سطح بعدی مدل‌سازی سه بعدی و انیمیشن می‌برد.

هدف من این است که دوره‌های بدون سر و صدایی را در مورد مدل‌سازی سه‌بعدی به شما ارائه دهم که به شما کمک می‌کند مجموعه مهارت‌ها، گردش کار و در نهایت مجموعه کاری خود را گسترش دهید. من متعهد به ایجاد دوره های حرفه ای با کیفیت بالا برای هنرجویان هنر سه بعدی و بازی های رایانه ای با استفاده از نرم افزارها و موضوعاتی مانند:

Blender 2.8 | بلندر 2.9 | نقاش مواد | طراح مواد | هودینی | زبراش | مایا | توپوگان | Adobe Photoshop | Crazybump | یونیتی سه بعدی | Unreal Engine 4 (UE4) | مدلسازی سه بعدی | هنر سه بعدی | طراحی دارایی | دارایی های بازی | ساختمان ها | لوازم بازی | ماشین آلات سلاح برای بازی | انیمیشن | شبیه سازی | محیط‌ها

من نیل از 3D Tudor هستم و در انگلستان زندگی می کنم. من یک هنرمند سه بعدی با 8 سال تجربه مدل سازی، از جمله دارایی ها، شخصیت ها و محیط ها هستم.

در سال 2019، من 3D Tudor را به دلیل علاقه ام به مدل سازی سه بعدی که می خواستم با دیگران به اشتراک بگذارم، تأسیس کردم. من اکنون به عنوان یک هنرمند حرفه ای لوازم و محیط زیست شناخته می شوم.

دوره‌های من برای مدل‌سازان سه‌بعدی در تمام سطوح، با تعداد زیادی از نکات و ترفندهای جدید طراحی شده‌اند. هر دوره متفاوت است، با اغلب موضوعات متداول از جمله دارایی ها و ساختمان های بازی قرون وسطایی انگلستان Tudor، یا صحنه ها و سلاح های علمی تخیلی. سبک مربی من به دلیل دستورالعمل‌های دقیق و راهنمایی‌های واضح در طول هر درس، مرا متمایز می‌کند.

من تنها مربی در Skillshare هستم که از نکات ابزار زنده روی صفحه در طول درس‌هایم استفاده می‌کنم و به زبان‌آموزان کمک می‌کنم تا بدون نیاز به بازگشت و بازدید مجدد میان‌برهای قبلی، آن‌ها را دنبال کنند. این امر به مبتدیان مطلق و فراگیران میان رده امکان می دهد تا در کنار یکدیگر، بدون هیچ چیزی مانع یادگیری آنها شوند، و با سرعت های متفاوتی که هر دانش آموز انتخاب می کند.

من در ابتدا به دلیل علاقه ام به بازی، با مدل سازی سه بعدی شروع کردم. برخی از اولین مدل های من شامل ایجاد دارایی برای کارگاه City Skylines بود.

من شروع به کار آزاد پس از حضور در دانشگاه هنرهای خلاق (UCA) برای مدرک BA (Hons) در هنرهای بازی های رایانه ای کردم. به عنوان یک مترجم آزاد، من مجموعه من را از طریق کار بر روی دارایی ها و محیط های تاریخی گسترش داد.

مدل‌های من با استفاده از ترکیبی از Blender، Maya و ZBrush ساخته می‌شوند - بسته به مشخصات آنها. من از Blender برای جلوه های ذرات و انیمیشن دارایی های پیچیده استفاده می کنم.

من می‌توانم از دو موتور بازی محبوب Unreal Engine 4 (UE4) و Unity با سالها تجربه در استفاده از هر دو استفاده کنم. من در فتوشاپ مهارت دارم و از این ابزار برای بافت هایم و هنر مفهومی اصلی که به عنوان بخشی از گردش کار تحقیق مدل سه بعدی خود تولید می کنم استفاده می کنم. من از Substance Painter استفاده می کنم اما مواد و بافت های خود را با استفاده از Substance Designer نیز می سازم.

من ترجیح می دهم از Topogun برای retopology استفاده کنم، متخصص در بهینه سازی retopology برای دارایی های AAA.