لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش SOLIDWORKS 2014
SOLIDWORKS 2014 Essential Training
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
SOLIDWORKS پیشرو در زمینه نرم افزار سه بعدی برای توسعه و طراحی محصول است. شروع به ساخت قطعات و مجموعه های آماده برای تولید ، و همچنین نقشه های دقیق و صورتحساب مواد کنید. در این دوره ، نویسنده گابریل کوربت نحوه ایجاد طرح های 2 بعدی را نشان می دهد که پایه ای برای مدل های سه بعدی شما می شود. شما با استفاده از ابزار Extrude و Revolve طرح های 2 بعدی را به قطعات سه بعدی تبدیل می کنید ، سپس هندسه پیچیده تری را با جارو و زیر شیروانی ایجاد می کنید. سپس یاد بگیرید که چگونه از ویژگی های برش برای از بین بردن مواد و شکل قطعات استفاده کنید و از آینه ، الگو و مقیاس برای اصلاح قطعات استفاده کنید. در مرحله بعد ، شما قطعات را به مجموعه ها و زیر مجموعه های متحرک ترکیب خواهید کرد. سرانجام ، شما به طور دقیق نقاشی های حاوی حاشیه را ایجاد خواهید کرد ، همراه با صورتحساب های جزئی از مواد که مربوط به قطعات و مجموعه های نهایی به یک تولید کننده است.
موضوعات شامل:
ایجاد قسمت اول خود li>
شروع طرح جدید li>
افزودن و حذف روابط و ابعاد li>
طراحی چند ضلعی ها li>
ایجاد هندسه افست li>
انتقال ، کپی کردن و چرخش عناصر li>
کار با صفحات ، محورها و سیستم مختصات li>
استفاده از Revolve و Loft برای ایجاد اشیا 3D سه بعدی li>
اصلاح با برش Revolve ، Loft و Sweep
ایجاد گوشه های صاف و زاویه دار با فیله و پخ li>
طراحی با بلوک های اسکیس li>
کار با مجامع فرعی li>
ایجاد قسمتهای رشته ای li>
ادغام اکسل برای مدیریت جداول طراحی li>
افزودن نمادهای بعدی به نقاشی li>
ارائه تصویری از یک قطعه یا مونتاژ li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. گشت و گذار در رابط
1. Touring the Interface
راه اندازی SOLIDWORKS برای اولین بار
Launching SOLIDWORKS for the first time
دسترسی و سفارشی سازی روبان
Accessing and customizing the Ribbon
گشت و گذار در نوار میانبر و شناسایی کلیدهای ضروری
Touring the shortcut bar and identifying essential keys
ذخیره ، تغییر نام و مدیریت پرونده ها
Saving, renaming, and managing files
کار با مکعب نمای جدید یا View Selector
Working with the new view cube, or View Selector
ویژگی های جدید در SOLIDWORKS 2013 و 2014
New features in SOLIDWORKS 2013 and 2014
2. شروع به کار با 3D
2. Getting Started with 3D
درک دنیای سه بعدی
Understanding the 3D world
اولین قسمت خود را ایجاد کنید
Creating your first part
محیط نمونه سازی پارامتری مجازی
The virtual, parametric prototyping environment
FeatureManager و مدل سازی مبتنی بر ویژگی ها
The FeatureManager and feature-based modeling
مدل سازی مبتنی بر تاریخ و نوار بازگشت
History-based modeling and the rollback bar
3. مدل سازی جامد پایه
3. Basic Solid Modeling
شروع یک طرح جدید
Starting a new sketch
شش مرحله استفاده شده در تقریباً تمام ویژگی های مدل سازی
The six steps used in almost all modeling features
ابزارهای Line و Centerline
The Line and Centerline tools
با استفاده از ابزار Circle
Using the Circle tool
اضافه کردن و از بین بردن روابط و ابعاد
Adding and removing relationships and dimensions
درک انواع روابط
Understanding relationship types
گزینه های سیستم ، واحدها و قالب ها
System options, units, and templates
4. ابزار ترسیم بیشتر
4. More Drawing Tools
رسم مستطیل
Drawing rectangles
ایجاد قوس در یک طرح
Creating arcs in a sketch
رسم اسپلین ها در یک طرح
Drawing splines in a sketch
چند ضلعی های طراحی
Sketching polygons
5. ابزارهای ویرایش طرح
5. Sketch Editing Tools
پیرایش و گسترش بخش هایی از یک طرح
Trimming and extending portions of a sketch
ایجاد هندسه افست
Creating offset geometry
عناصر در حال حرکت ، کپی کردن ، چرخش و مقیاس گذاری
Moving, copying, rotating, and scaling elements
پاک کردن ، خنثیسازی و اقدامات مجدد
Erasing, undoing, and redoing actions
با استفاده از ابزارهای آینه
Using the mirror tools
ایجاد الگوهای تکراری در یک طرح
Creating repeating patterns in a sketch
استفاده از خطوط ساختمانی برای ساختن طرح های قوی
Using construction lines to build robust sketches
با استفاده از فیله و شفاف در طرح
Applying fillets and chamfers to a sketch
کار با اسلات
Working with slots
اضافه کردن متن به قطعات
Adding text to parts
با استفاده از دستور تبدیل اشخاص
Using the Convert Entities command
6. هندسه مرجع
6. Reference Geometry
کار با هواپیماها
Working with planes
قرار دادن و استفاده از محورها
Placing and using axes
قرار دادن یک سیستم مختصات
Placing a coordinate system
7. هندسه سه بعدی ساختمان
7. Building 3D Geometry
بیرون کشیدن یک طرح به یک جسم سه بعدی
Extruding a sketch into a 3D object
با استفاده از Revolve برای ایجاد قطعات سه بعدی
Using Revolve to create 3D parts
استفاده از Loft برای ایجاد اشکال پیچیده
Using Loft to create complex shapes
پالایش یک شکل شیروانی با منحنیهای راهنما
Refining a loft shape with guide curves
با استفاده از جارو برای ایجاد شکل سیم و لوله
Using the sweep to create wire and pipe shapes
8- حذف مواد
8. Removing Material
اصلاح قطعات با استفاده از ابزار Extruded Cut
Modifying parts using the Extruded Cut tool
کار با ابزار Revved Cut
Working with the Revolved Cut tool
با استفاده از ابزار Lofted Cut
Using the Lofted Cut tool
برش سوراخ ها و شیارها با ابزار Swept Cut
Cutting holes and grooves with the Swept Cut tool
9. هندسه پالایش
9. Refining Geometry
برای صاف کردن گوشه ها از فیله و اتاقک استفاده کنید
Using fillets and chamfers to smooth corners
ایجاد الگوهای تکراری مستطیل
Creating repeating rectangular patterns
ایجاد الگوی دایره ای
Creating a circular pattern
آینه سازی اجسام
Mirroring objects
با استفاده از ابزارهای Shell و Draft
Using the Shell and Draft tools
مقیاس بندی قطعات
Scaling parts
10. بلوک
10. Blocks
کار با طرح ها و بلوک های قابل استفاده مجدد
Working with reusable sketches and blocks
ایجاد بلوک
Creating blocks
طراحی با بلوک
Designing with blocks
11. مجمع: قرار دادن همه اینها با هم
11. Assembly: Putting It All Together
دانستن ابزارها برای شروع یک مجمع جدید
Understanding the tools for beginning a new assembly
مراحل اساسی در ایجاد یک مجمع
The basic steps in creating an assembly
جفت گیری قطعات با هم در یک مونتاژ
Mating parts together in an assembly
کار با زیر مجموعه ها
Working with subassemblies
الگوهای مونتاژ خطی و دایره ای
Linear and circular assembly patterns
بارگیری قطعات premade از اینترنت
Downloading premade parts from the Internet
با استفاده از جعبه ابزار
Using Toolbox
12. ماتس پیشرفته
12. Advanced Mates
جفت گیری قطعات با همسان های همزمان ، موازی و مسافت
Mating parts with coincident, parallel, and distance mates
قطعات جفت گیری با جفت های پهن
Mating parts with width mates
قطعات جفت گیری با همسران مسیر
Mating parts with path mates
جفت گیری قطعات با تراز کردن هواپیماها
Mating parts by aligning planes
13. سوراخ جادوگر
13. Hole Wizard
شروع کار با جادوگر سوراخ
Getting started with the Hole Wizard
موقعیت های سوراخ در طرح های طرح دار
Positioning holes in layout sketches
14. مدل سازی در متن
14. In-Context Modeling
پیوند طرح ها به قسمت های دیگر
Linking sketches to other parts
پیوند به طرح های طرح بندی
Linking to layout sketches
با استفاده از جادوگر سوراخ در متن
Using the Hole Wizard in context
15. ایجاد موضوعات در قسمت ها
15. Creating Threads on Parts
درک مفاهیم نخ
Understanding threading concepts
با استفاده از مارپیچ و Swept Path برای ایجاد نخ
Using a helix and Swept Path to create a thread
درک موضوعات داخلی
Understanding internal threads
16. معادلات و جداول طراحی
16. Equations and Design Tables
استفاده از معادلات برای رانندگی طرح
Using equations to drive a sketch
کار با محاسبات پیچیده
Working with complex calculations
ادغام مایکروسافت اکسل برای مدیریت جداول طراحی
Integrating Microsoft Excel to manage design tables
مجامع ساختمان با استفاده از تنظیمات قسمت
Building assemblies using part configurations
17. نقاشی قسمت
17. Part Drawings
کار با الگوهای رسم
Working with drawing templates
تنظیم گزینه های ترسیم و خصوصیات ورق
Setting up drawing options and sheet properties
انتخاب زاویه طرح ریزی صحیح
Choosing the correct projection angle
اضافه کردن نماهای مدل به یک نقاشی
Adding model views to a drawing
18. ابعاد
18. Dimensioning
ایجاد نمادهای بعد عمومی
Creating general dimension notations
ایجاد ابعاد مرتب و اجرا
Creating ordinate and running dimensions
اندازه گیری سوراخ ها و ویژگی های منحنی
Dimensioning holes and curved features
با استفاده از ابزارهای خودکارسازی
Using the autodimension tools
19. اضافه کردن یادداشتهای عمومی
19. Adding General Annotations
ایجاد سوراخ و فراخوان
Creating holes and callouts
اضافه کردن علائم مرکز و خطوط مرکزی به یک نقاشی
Adding center marks and centerlines to a drawing
افزودن یادداشتهای مورد
Adding item notes
اصلاحات طراحی
Making drawing revisions
20. نقشه مونتاژ
20. Assembly Drawings
اضافه کردن مجامع به نقشه ها
Adding assemblies to drawings
از جمله قبض مواد
Including a bill of materials
اضافه کردن بادکنک برای مشخص کردن قسمت ها در نقشه مونتاژ
Adding balloons to specify parts on an assembly drawing
افزودن بلوک عنوان و خصوصیات ورق
Adding a title block and sheet properties
ایجاد یک نمای منفجر شده برای طراحی مونتاژ
Building an exploded view for an assembly drawing
گابریل کوربت یک طراح محصول، مدرس و سخنران با تجربه است.
گابریل دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک است و در 18 سال گذشته یک طراح محصول فعال بوده است. او قبلاً صاحب یک ماشینفروشی نمونه اولیه بود که قطعاتی را برای سازمانهای مهمی مانند آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) و پاناسونیک میساخت. گابریل با ترکیب تجربه طراحی جامد و مهارت در دنیای واقعی در ساخت محصولات، توانایی منحصر به فرد در طراحی سریع و موثر محصولات را دارد. او مرتباً با شرکتها در مورد روشهای ساخت و طراحی بهتر و کارآمدتر مشورت میکند.
گابریل با بسیاری از استارتآپها و شرکتهای تأسیس شده کار کرده و محصولاتی را برای بازارهای مصرفکننده، صنعتی و پزشکی توسعه داده است. او روی همه جنبه های توسعه محصول از جمله طراحی محصول، مهندسی، بازاریابی، فروش و مدیریت کار کرده است.
گابریل از سال 2011 نویسنده Lynda.com بوده و دوره هایی را در مورد SOLIDWORKS، Onshape، rapid ایجاد کرده است. نمونه سازی و صدور گواهینامه او گروه کاربری SOLIDWORKS Orange County را اداره می کند و SOLIDWORKS و ماشینکاری CNC را در کالج Irvine Valley تدریس کرده است. علاوه بر این، او شرکت مهندسی طراحی خود به نام Tiger Industrial Inc را اداره می کند. او در SOLIDWORKS World در دالاس، سن دیگو، فلوریدا و لس آنجلس ارائه کرده است.
علائق گابریل شامل سرمایه گذاری های جدید، عکاسی، سفر ماجراجویی، موج سواری است. ، دوچرخه سواری در کوهستان، و پدل بردینگ ایستاده.
نمایش نظرات