الگوهای طراحی پرسش و پاسخ مصاحبه تمرین آماده سازی | تازه کار تا با تجربه
به دوره آموزشی آزمون تمرینی سوالات مصاحبه الگوهای طراحی خوش آمدید! چه یک توسعهدهنده با تجربه باشید که میخواهید دانش الگوی طراحی خود را تقویت کنید یا یک جوینده کار که برای مصاحبه آماده میشود، این دوره فقط برای شما طراحی شده است.
در این دوره آزمایشی تمرینی، ما شش بخش اساسی را پوشش میدهیم، که هر کدام به عمق الگوهای طراحی و مفاهیم مرتبط که معمولاً در مصاحبهها پرسیده میشوند، میپردازیم. سوالات تمرینی که با دقت طراحی شده اند، فرصت کافی برای آزمایش درک خود و تقویت مهارت های خود خواهید داشت.
بخش 1: الگوهای خلاقانه
الگوهای خلاقانه برای درک نحوه ایجاد اشیاء در طراحی نرم افزار بسیار مهم هستند. در این بخش، موارد زیر را بررسی خواهید کرد:
Singleton Pattern: درک اجرای این الگو و موارد استفاده از آن در ایجاد یک نمونه واحد از یک کلاس.
الگوی روش کارخانه: در ایجاد اشیاء بدون مشخص کردن کلاس دقیقی که باید نمونه سازی شود، شیرجه بزنید.
Abstract Factory Pattern: یاد بگیرید که چگونه خانواده هایی از اشیاء مرتبط یا وابسته را بدون مشخص کردن کلاس های مشخص آنها ایجاد کنید.
الگوی سازنده: بر ایجاد اشیاء پیچیده گام به گام مسلط شوید.
الگوی اولیه: با کپی کردن یک نمونه موجود، ایجاد اشیاء جدید را کاوش کنید.
Object Pool Pattern: نحوه مدیریت مجموعه ای از اشیاء قابل استفاده مجدد برای بهبود عملکرد را بدانید.
بخش 2: الگوهای ساختاری
الگوهای ساختاری بر ترکیب کلاسها و اشیاء برای تشکیل ساختارهای بزرگتر تمرکز میکنند. این بخش شامل موارد زیر است:
الگوی آداپتور: یاد بگیرید که چگونه رابطهای ناسازگار را با هم کار کنید.
الگوی پل: انتزاع جداسازی از پیاده سازی را درک کنید.
الگوی ترکیبی: در ترکیب اشیاء در ساختارهای درختی برای نشان دادن سلسله مراتب بخشی از کل فرو بروید.
الگوی دکوراتور: افزودن مسئولیتها به صورت پویا به اشیا را بررسی کنید.
الگوی نما: در ساده سازی زیرسیستم های پیچیده با یک رابط یکپارچه تسلط پیدا کنید.
الگوی پروکسی: کنترل دسترسی به اشیا را با استفاده از جانشین یا جانشین درک کنید.
بخش 3: الگوهای رفتاری
الگوهای رفتاری بر ارتباط بین اشیاء تمرکز می کنند و انعطاف پذیری و قابلیت نگهداری را افزایش می دهند. این بخش شامل:
استالگوی مشاهدهگر: با نحوه تعریف وابستگی یک به چند بین اشیا آشنا شوید.
الگوی استراتژی: در تعریف خانوادهای از الگوریتمها، کپسولهسازی هر کدام و تبدیل آنها به یکدیگر، غوطهور شوید.
الگوی فرمان: کاوش در کپسوله کردن یک درخواست به عنوان یک شی، در نتیجه امکان پارامترسازی مشتریان با صفها، درخواستها و عملیات.
الگوی تکرارکننده: استاد راهی برای دسترسی متوالی به عناصر یک شیء انبوه بدون افشای نمایش زیربنایی آن ارائه میکند.
الگوی روش الگو: تعریف اسکلت یک الگوریتم در سوپرکلاس را درک کنید، اما به کلاسهای فرعی اجازه میدهد مراحل خاصی را لغو کنند.
الگوی بازدیدکننده: نحوه نمایش عملیاتی را که باید بر روی عناصر یک ساختار شیء انجام شود، بیاموزید.
بخش 4: الگوهای معماری
الگوهای معماری راه حل هایی را برای مشکلات معماری در مهندسی نرم افزار ارائه می دهند. این بخش شامل موارد زیر است:
الگوی Model-View-Controller (MVC): جداسازی یک برنامه کاربردی به سه جزء اصلی را بررسی کنید.
الگوی Model-View-ViewModel (MVVM): در جدا کردن یک برنامه به سه جزء به هم پیوسته غوطه ور شوید.
الگوی معماری لایه ای: تقسیم یک برنامه کاربردی به لایه های مختلف را درک کنید.
الگوی Microservices: یاد بگیرید چگونه سیستمی بسازید که از سرویسهای کوچک و مستقل قابل استقرار تشکیل شده باشد.
الگوی معماری رویداد محور (EDA): مدیریت اصلی رویدادهایی که در یک سیستم رخ میدهند.
الگوی معماری سرویسگرا (SOA): طراحی و توسعه نرمافزار در قالب سرویسهای قابل همکاری را بررسی کنید.
بخش 5: الگوهای همزمانی
الگوهای همزمانی به چالشهای برنامهنویسی همزمان میپردازند. این بخش شامل:
استActive Object Pattern: مطمئن شوید که فراخوانیهای متد به جای اجرای فوری، در صف قرار میگیرند.
نمونه الگوی شی: در همگام سازی دسترسی به منابع مشترک غوطه ور شوید.
Thread Pool Pattern: یاد بگیرید چگونه مجموعه ای از رشته ها را برای انجام وظایف به صورت ناهمزمان مدیریت کنید.
الگوی شیء غیرقابل تغییر: اطمینان حاصل کنید که حالت یک شی را نمی توان پس از ساخت تغییر داد.
الگوی قفل بررسی شده دوبار: با آزمایش معیار قفل کردن، به کاهش هزینه های اضافی دستیابی به قفل استاد می پردازد.
الگوی Half-Sync/Half-Async: درک مدیریت ارتباطات همزمان و ناهمزمان در یک سیستم.
بخش 6: ضد الگوها
ضد الگوها از مشکلات رایج در توسعه نرم افزار هستند. این بخش شامل موارد زیر است:
Singleton Abuse: مواردی را کاوش کنید که از الگوی singleton سوء استفاده شده است.
ضد الگوی هدف خدا: ایجاد کلاس هایی را درک کنید که بیش از حد می دانند یا بیش از حد انجام می دهند.
ضدالگوی کد اسپاگتی: به کدهای با ساختار ضعیف و سازماندهی نشده فرو بروید.
ضد الگوی چکش طلایی: بیاموزید که چگونه از تکیه بر ابزار یا راه حل آشنا صرف نظر از مناسب بودن آن اجتناب کنید.
عدد الگوی شماره جادویی: از کدگذاری مقادیر عددی استاد اجتناب کنید.
ضد الگوی جریان گدازه: کدهای منسوخ یا مرده را که به دلیل ترس از خراب شدن سیستم حفظ شده است، کاوش کنید.
هم اکنون در این دوره آموزشی آزمون تمرینی سوالات مصاحبه الگوهای طراحی ثبت نام کنید و مهارت های مهندسی نرم افزار خود را به سطح بعدی ارتقا دهید. با تمرینات عملی و توضیحات مفصل، به خوبی برای مصاحبه بعدی خود آماده خواهید شد!
مربی در Udemy
نمایش نظرات