لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش هنر بازی های ویدیویی را بیاموزید
Learn the ART of Video Games
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آموزش ایجاد محیط های بازی. طراحی مفهومی، ایجاد مدل های سه بعدی، بافت در Substance Painter و ساخت در Unity. شما درک کاملی از مبانی هنر، خط لوله کامل هنر بازی های ویدیویی و نحوه گرفتن یک تصویر مفهومی و تبدیل آن به یک صحنه سه بعدی خواهید داشت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک صحنه سه بعدی را مفهوم سازی کنید. شما مفهوم را تجزیه می کنید، صحنه را جعبه خاکستری می کنید و آن را در Unity می سازید. صحنه نهایی را می سازید، بافت می دهید و نور می دهید. پیش نیازها: شما باید علاقه شدیدی به هنر محیط بازی ویدیویی داشته باشید. اگر درک اولیه ای از مبانی هنر داشته باشید مفید خواهد بود. مطمئناً باید بازی کنید و اگر با هیبت به بازیهای خود خیره میشوید و تعجب میکنید که چگونه چنین صحنههای خیرهکنندهای را خلق کردهاند، میتوانید از اینجا متوجه شوید. این دوره بیشتر بر هنر متمرکز است تا فنی.
من یک بخش جدید اضافه کرده ام که شامل Substance Alchemist (SA)، جایگزینی برای B2M است. من سخنرانیهای B2M را حذف نکردهام، اگر میخواهید آن را و همچنین SA یاد بگیرید، هنوز آنجا هستند. من همچنین ترفندها و بهروزرسانیهای زیادی را در بخشهای مختلف این دوره رو به رشد گنجاندهام، که اکنون ۴۴ ساعت محتوای ارزشمند دارد. لذت ببرید.
ایجاد هنر محیطی برای بازیهای ویدیویی میتواند یک تلاش فنی باشد، اما در هسته آن، یک شکل هنری است. صرفاً بیرون کشیدن دارایی ها از یک فروشگاه آنلاین و رها کردن آنها در یک موتور بازی خارج از قفسه در صنعت رقابتی امروز کافی نیست. شما به مهارتهای هنری اساسی نیاز دارید، و اگر میخواهید از دیگران متمایز شوید... باید هنر خود را خلق کنید و مهارتهای خود را ارائه دهید.
با 30 سال تجربه توسعه بازی در ظرفیت هنری و طراحی، از دیدگاه یک هنرمند به شما نشان خواهم داد که چگونه صحنه سه بعدی آماده بازی خود را از ابتدا ایجاد کنید، گویی در یک استودیو صنعتی کار می کنید. شما به معنای واقعی کلمه از یک صفحه خالی شروع می کنید، اصول هنری و کل فرآیند ایجاد دارایی را مرور می کنید و از این دانش برای ساختن یک محیط بازی سه بعدی بصری خیره کننده ارائه شده در Unity استفاده می کنید. شما هر دارایی را خودتان ایجاد خواهید کرد. شما از دارایی های کتابخانه استفاده نخواهید کرد.
ایجاد هنر در قلب این دوره قرار دارد، اما ایجاد تصاویر بصری فقط مربوط به هنر نیست، بلکه در مورد ایده ها و طرح هایی است که این هنر را ایجاد می کند. شما از ابتدا، در مرحله طراحی، شروع خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که چگونه اطلاعات مربوط به هنر را از یک سند طراحی بازی استخراج کنید و یک نقشه برای صحنه خود ایجاد کنید.
یک خلاصه هنری برای پروژه خود ایجاد کنید.
یک نقشه/طراحی سطح ایجاد کنید.
برای ایجاد هنر مفهومی خیره کننده، به درک محکمی از اصول هنر نیاز دارید.
خط افق
چشم انداز 1، 2 و 3 نقطه ای
نور، سایه و مقدار
رنگ
سپس من شما را از طریق فرآیند ایجاد هنر مفهومی راهنمایی میکنم و تکنیکهایی را به شما نشان میدهم که میتوانید برای ایجاد نقاشیهای با سرعت سریع بر اساس اصولی که آموختهاید استفاده کنید.
هنر مفهومی را از ابتدا ایجاد کنید
شما خلاصه بصری و هنر مفهومی را به داراییها تقسیم میکنید و برنامهای ایجاد میکنید تا خودتان آنها را مطابق با استانداردهای حرفهای بسازید. با پشت سر شما، به بزرگترین بخش دوره حرکت خواهید کرد و صحنه خود را می سازید.
استفاده از 3DS Max و Substance Painter را یاد بگیرید.
اگر مبتدی هستید، نحوه استفاده از 3DS Max، یک بسته مدل سازی استاندارد صنعتی را به شما آموزش می دهم. اگر متوسط هستید و می دانید چگونه از آن استفاده کنید، می توانید از این قسمت صرف نظر کنید. اما هنگامی که بر اصول اولیه مسلط شدید، شروع به ایجاد یک محیط جعبه سفید بر اساس طرح و مفهوم سخنرانی های قبلی خواهید کرد.
محیطهای جعبه سفید را با استفاده از تکنیکهای مدلسازی اولیه ایجاد کنید.
در نهایت ما به سمت مدلسازی پیشرفتهتر و تکنیکهای نقشهبرداری UV میرویم و همه اجزای صحنه را با استفاده از جعبه سفید خود به عنوان راهنما میسازیم. ما تکسچرهای PBR را در Substance Painter ایجاد خواهیم کرد. همه چیز را از 3DS Max صادر کنید و آن را در Unity رها کنید، جایی که ما صحنه را با استفاده از داراییهایی که ایجاد کردهاید میسازیم.
دارایی های دقیق و نهایی را ایجاد کنید
نقشه UV
ایجاد بافت در Substance Painter
صحنه را در Unity
بسازید و روشن کنید
این دوره برای هر کسی که به طور جدی مایل به دنبال کردن حرفه ای به عنوان یک هنرمند محیطی در صنعت بازی است عالی است و مایل است روند و خط لوله را از ابتدا تجربه کند.
این برای سطوح مبتدی تا متوسط مناسب است. هنرمندان پیشرفتهتر ممکن است متوجه شوند که در برخی از مناطق در حال رفتن به زمینهای قدیمی هستید، اما همچنان میتواند یک دوره آموزشی ارزشمند باشد. با گذشت زمان، دوره بهروزرسانیهای منظم را دریافت میکند و با تکنیکها و استانداردهای صنعت روند خود را ادامه میدهد. محتوای جدید نیز در آینده اضافه خواهد شد.
این یک دوره انیمیشن نیست و یک دوره مدل سازی شخصیت نیست. هر دوی اینها رشتههای بسیار خاصی در صنعت بازی هستند، و در اینجا، ما در درجه اول بر روی ایجاد محیط با جزئیات، با کیفیت و بسیار تمرکز میکنیم.
سرفصل ها و درس ها
از اینجا شروع کنید
Start Here
معرفی
Introduction
انتظار چه چیزی
What to Expect
ساختار دوره
Course Structure
نرم افزاری که به آن نیاز خواهید داشت
Software You Will Need
سخت افزاری که به آن نیاز خواهید داشت
Hardware You Will Need
به گروه فیسبوک ما بپیوندید
Join our Facebook Group
وام
CREDITS
طراحی بصری
Visual Design
معرفی طراحی بصری
Visual Design Introduction
خلاصه طراحی بصری
Visual Design Brief
نقشه بازی
The Game Map
چالش طراحی
Design Challenge
نتیجه گیری طراحی
Design Conclusion
مبانی هنر
Art Fundamentals
مقدمه مبانی هنر
Art Fundamentals Introduction
ترکیب و نسبت طلایی
Composition and The Golden Ratio
میدان دید
Vision Field
خط افق
Horizon Line
دیدگاه 1 نقطه ای
1 Point Perspective
دیدگاه 2 نقطه ای
2 Point Perspective
دیدگاه 3 نقطه ای
3 Point Perspective
نقطه بیهوده خارج از صفحه است
Vainishing Point Is Off The Page
اصطلاحات رنگ
Colour Terminology
ارزش و چرخ رنگ
Value and the Colour Wheel
چالش چشم انداز
Perspective Challenge
نتیجه گیری اصولی
Fundamentals Conclusion
یک آزمون اساسی ...
A Fundamental Quiz...
خلق مفهوم هنر
Creating Concept Art
معرفی هنر مفهومی
Concept Art Introduction
سبک بصری
Visual Style
چند تمرین طراحی
Some Sketching Exercises.
مواد مرجع را جمع آوری کنید
Gather Reference Material
طرح بند انگشتی
The Thumbnail Sketch
تکلیف بعدی شما:
Your Next Assignment:
مسدود کردن مقدار اولیه در تصویر کوچک
Blocking Out Initial value in the thumbnail
بزرگ شدن و مسدود کردن شکل ها
Going Big, and Blocking Out Shapes
تنظیم شکل، ترکیب و ارزش
Adjusting Shape, Composition and Value
به روز رسانی پیشرفت
Progress Update
تنظیم ارزش و افزودن بافت
Adjusting Value and Adding Texture
افزودن جزئیات و رنگ
Adding Detail and Color
ایجاد نقشه های مکمل/مطالعات
Create Supplement Drawings / Studies
مطالعه بیشتر: کتاب های ART
Further Reading: ART Books
نتیجه گیری هنر مفهومی
Concept Art Conclusion
مسابقه هنر مفهومی
Concept Art Quiz
نمای کلی 3DS Max
3DS Max Overview
معرفی 3DS Max
3DS Max Introduction
دانلود و نصب 3DS Max
Downloading and Installing 3DS Max
3DS Max Viewport Layout
3DS Max Viewport Layout
رابط کاربری گرافیکی 3DS Max
3DS Max GUI
کنترل 3DS Max و میانبرهای صفحه کلید
3DS Max Control and Keyboard Shortcuts
تنظیم پیکربندی 3DS Max
3DS Max Configuration Set Up
3DS Max نتیجه گیری کلی
3DS Max Overview Conclusion
آزمون 3DS Max
A 3DS Max Quiz
راه اندازی یونیتی
Setting Up Unity
راه اندازی Unity مقدمه
Setting Up Unity Introduction
دانلود و نصب یونیتی
Downloading and Installing Unity
راه اندازی پروژه و مقیاس خود در یونیتی - اولین مدل خود را وارد کنید
Setting Up Your Project and Scale In Unity - Import Your First Model
چالش حداکثر تا یونیتی
Max to Unity Challenge
تنظیم نتیجه گیری یونیتی
Setting Up Unity Conclusion
مبانی مدلسازی
Modelling Basics
مقدمه مبانی مدلسازی
Modelling Basics Introduction
راس و لبه چیست؟
What is a Vertex and an Edge?
مثلث، چهارگوش و توپولوژی
Triangles, Quads and Topology
حذف پشت صورت
Backface Culling
نرمال ها و نرمال های چرخشی
Normals and Flipping Normals
تبدیل: آن را حرکت دهید، بچرخانید و مقیاس آن را تغییر دهید
Transforms: Move it, Rotate it and Scale it
Edge Loop و Extrude
Edge Loop and Extrude
اکسترود در امتداد یک منحنی
Extrude Along a Curve
حالت اولیه، مش و پلی مد
Primitives, Mesh and Poly Mode
گروه های صاف کننده
Smoothing Groups
Xform - همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست
Xform - Everything Is Not As It Seems
چالش: ایجاد یک مدل پایه
Challenge: Create A Basic Model
راه حل چالش: مدل پایه
Challenge Solution: Basic Model
نتیجه گیری مبانی مدل سازی
Modelling Basics Conclusion
آزمون مبانی مدلسازی
Modelling Basics Quiz
بوکس سفید
White Boxing
معرفی بوکس سفید
White Boxing Introduction
چالش یونیتی حل شد
Unity Challenge Solved
شکستن مفهوم
Breaking Down the Concept
ساخت وسایل ساده و جعبه سفید: قسمت 1
Build Simple, White Box Props: Part 1
ساخت وسایل ساده و جعبه سفید: قسمت 2
Build Simple, White Box Props: Part 2
جمع آوری مواد مرجع
Gathering Reference Material
یک درخت بلوط بسازید: از Soft Selection استفاده کنید
Build an Oak Tree: Use Soft Selection
چالش: دومین درخت بلوط جعبه سفید بسازید
Challenge: Build a Second White Box Oak Tree
استفاده از Freeform در دومین درخت بلوط جعبه سفید
Using Freeform on the Second White Box Oak Tree
ساخت انواع درختان جعبه سفید: با استفاده از منحنی ها
Build Various White Box Trees: Using Curves
ساختار اصلی کلبه: با استفاده از برش پلی: قسمت 1
Hut Main Structure: Using Poly Cut: Part 1
ساختار اصلی کلبه: با استفاده از برش پلی: قسمت 2
Hut Main Structure: Using Poly Cut: Part 2
سقف کلبه، دودکش: استفاده از حالت ایزوله
Hut Roof, Chimney: Using Isolation Mode
ایوان کلبه، پله ها و ریل دستی
Hut Porch, Steps and Hand Rail
در کلبه: موقعیت محوری و انیمیشن
Hut Door: Pivot Positioning and Animation
نمایش نظرات