Ansible یک ابزار مدیریت پیکربندی و اتوماسیون IT ساده برای درک، استفاده ساده، ساده برای استفاده است. با دوره آموزشی Ansible Essentials، میتوانید از اصول اولیه شروع کنید و تا پایان راه برای ایجاد کتابهای بازی و نقشهای خود با Ansible پیش بروید.
این یک دوره آموزشی متمرکز طراحی شده است تا شما را به سرعت در استفاده از موتور اتوماسیون Ansible در زندگی واقعی بهروز کند. به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات، درک کاملی از Ansible خواهید داشت و میتوانید آن را در کارهای روزانه اتوماسیون و مدیریت پیکربندی به کار ببرید.
دوره آموزشی Ansible Essentials شامل مثالها و آزمایشگاههای عملی زیادی است و هدف آن ارائه تجربیات دست اول در مورد مفاهیم دوره است. شما می توانید با راه اندازی محیط آزمایشگاهی خود، دوره را دنبال کنید. یک محیط Vagrant در طول دوره استفاده میشود، و در پیوست، سخنرانیهای مفصلی را خواهید دید که به شما نشان میدهد چگونه یک محیط را برای خود تنظیم کنید.
هر سخنرانی یک مفهوم جدید Ansible را معرفی می کند. ابتدا مفاهیم توضیح داده شده و سپس نمونه های مربوطه ارائه می شود. برخی از آنها همچنین در محیط آزمایشگاه نمایش داده می شوند و به شما نشان می دهند که چگونه می توان آنها را در کتاب های بازی اعمال کرد. و در نهایت، این مفهوم را در کتابهای بازی LAMP Stack خود اعمال میکنیم.
دوره یک مسیر پیشرونده را دنبال می کند که منعکس کننده یک رویکرد دنیای واقعی به اتوماسیون است. این به پنج بخش تقسیم شده است که با مرور کلی معماری و مفاهیم اساسی شروع می شود. در بخش 2، موتور اتوماسیون Ansible را نصب خواهیم کرد و در مورد موجودی اطلاعات خواهیم آموخت، که اولین چیزی است که برای شروع خودکارسازی وظایف با Ansible به آن نیاز داریم. ما دستورات ad-hoc را یاد خواهیم گرفت و همچنین برخی از ماژول های رایج Ansible را در بخش 3 کشف خواهیم کرد.
سپس به سراغ کتابهای نمایشی میرویم. Playbook ها به ما اجازه می دهند از مدیریت پیکربندی کامل و قابلیت های ارکستراسیون Ansible استفاده کنیم. کتابهای بازی Ansible به زبان YAML نوشته شدهاند، بنابراین قبل از فرو رفتن در جزئیات کتابهای بازی، یک مرور کلی از YAML انجام میدهیم. سپس، ما در مورد اصول اولیه کتاب بازی، از جمله ساختار کتاب بازی، ناتوانی، و وظایف یاد خواهیم گرفت. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه یک کتاب بازی را اجرا کنیم، نحو آن را بررسی کنیم، و خروجی آن را با پرحرفی کنترل کنیم.
سپس ما شروع به ساخت برنامه وب 3 لایه خود می کنیم. در هر سخنرانی، یک یا چند ویژگی قابل تشخیص را یاد می گیریم و آنها را در پروژه خود به کار می بریم. در این قسمت از دوره آموزشی، شما با هندلرها، قالبسازی Jinja2، حلقهها، متغیرها، مدیریت خطا و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهید شد. در پایان این بخش، کتابهایی را آماده کردهاید که میتوانند یک پشته LAMP چند گره کاملاً کاربردی را روی دستگاههای شما مستقر کنند.
در بخش 5، نحوه سازماندهی مؤثرتر کتابهای بازی را پوشش میدهیم، جایی که درباره واردات، شامل و نقشها میآموزید. ما کتابهای بازی را به نقشها تبدیل میکنیم و اشتراکگذاری و استفاده مجدد از آنها را آسان میکنیم.
این دوره مبتنی بر Red Hat® Ansible Engine 2.8 و CentOS Linux 7.7 است. با دنبال کردن این دوره، یاد خواهید گرفت که چگونه یک محیط برنامه وب سه لایه راهاندازی کنید که از Apache2، Python و MySQL در ماشینهای CentOS استفاده کند.
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.
معمار فناوری اطلاعات
نمایش نظرات