در این دوره، یاد خواهید گرفت که یک سیستم مبارزه با تنومند سوم شخص در Unity با ویژگی هایی مانند ترکیب، ضدحمله، هوش مصنوعی دشمن هوشمند و غیره ایجاد کنید. ما این سیستم را به روشی مدولار، مبتنی بر داده و مقیاسپذیر با استفاده از شیوههای کدگذاری تمیز طراحی میکند. بنابراین در این دوره، شما نه تنها ساختن این سیستم را یاد می گیرید، بلکه بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی بازی را نیز یاد خواهید گرفت که می توانید در طول حرفه خود از آنها استفاده کنید
بنابراین سیستم رزمی که میخواهیم ایجاد کنیم، یک سیستم مبارزه با جریان آزاد خواهد بود. این بدان معناست که دشمنان بی خیال به بازیکن حمله نمی کنند. در عوض، آنها به روشی هماهنگ با دور زدن بازیکن و حمله یک به یک حمله خواهند کرد. این نوع مبارزه ای است که در بازی های مدرن مانند Assassin's Creed، سری Batman Arkham، Marvel's Spider-Man و غیره استفاده می شود. این سیستم مبارزه نیز به راحتی قابل شخصی سازی خواهد بود، بنابراین اگر می خواهید به جای حملات شمشیر از حملات پانچ و لگد استفاده کنید. ، می توانید این کار را به راحتی بدون تغییر یک خط کد
انجام دهیدبنابراین همه اینها را گام به گام از ابتدا خواهیم ساخت. با ساختن یک کنترلر سوم شخص اولیه شروع می کنیم. ما از هیچ دارایی برای آن استفاده نخواهیم کرد. ما آن را از ابتدا می سازیم زیرا این روش خوبی برای یادگیری اصول برنامه نویسی گیم پلی است. و سپس به شخصیت خود توانایی حمله را میدهیم. ما حملات را با استفاده از اشیاء قابل اسکریپت در Unity طراحی میکنیم تا طراح بتواند بدون تغییر کد، ترکیبهای مختلف حمله را ایجاد و ویرایش کند. سپس ساختن هوش مصنوعی دشمن را شروع می کنیم. ما هوش مصنوعی دشمن را با استفاده از یک ماشین حالت محدود طراحی خواهیم کرد. این تکنیکی است که در ۲۵ سال گذشته برای ساخت هوش مصنوعی در بازی ها استفاده شده است. این در بازی های محبوبی مانند Last of Us، سری Batman Arkham و بسیاری دیگر استفاده می شود. بنابراین ما یک ماشین حالت محدود را از ابتدا می سازیم و دشمنان خود را با استفاده از آن ایجاد می کنیم. ما با ایجاد رفتارهای ساده دشمن مانند Idling و تعقیب بازیکن شروع می کنیم، سپس رفتارهای پیشرفته تری مانند دور زدن بازیکن و حمله به او را به صورت هماهنگ اجرا می کنیم. هنگامی که کارمان با هوش مصنوعی دشمن تمام شد، ضدحملات را اجرا خواهیم کرد.
در طول این دوره، بسیاری از مهارت های برنامه نویسی بازی را یاد خواهید گرفت. شما بسیاری از مفاهیم سطح متوسط C# مانند کلاسهای عمومی، دیکشنری، LINQ، ارث و غیره را یاد خواهید گرفت. همچنین با استفاده از مفاهیم ریاضی مانند مثلثات، محصول نقطهای، محصول متقاطع و غیره درآمد کسب خواهید کرد. بنابراین، مهارتها و تکنیکهای که از این دوره یاد میگیرید برای شما بسیار مفید خواهد بود، اگر میخواهید به عنوان یک برنامهنویس بازی حرفهای را دنبال کنید.
نمایش نظرات