آموزش گرافیک اطلاعات متحرک: مقدمه ای بر Maya 3D

Animated Information Graphics: An Introduction to Maya 3D

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این کلاس شما را با نحوه مدل‌سازی، رندر کردن، متحرک سازی و تجسم داده‌ها با استفاده از قدرت طراحی سه بعدی آشنا می‌کند و یک نمای کلی از بسته نرم‌افزاری سه بعدی Autodesk Maya ارائه می‌دهد. گراهام از این نرم‌افزار برای ایجاد طیف گسترده‌ای از پروژه‌های طراحی اطلاعات در نیویورک تایمز استفاده می‌کند و این مهارت‌ها را با کارهای ایجاد شده در محیط روزنامه‌نگاری و فراتر از آن مرتبط می‌کند.

توصیه می‌کنیم اولین کلاس Skillshare گراهام را نیز شرکت کنید، که رویکردی گسترده دارد و از طریق طیف وسیعی از مثال‌ها نحوه استفاده از داده‌ها و حرکت برای ایجاد داستان‌های بصری جذاب را آموزش می‌دهد.

 

یک انیمیشن سه بعدی یا تجسم داده های سه بعدی ایجاد کنید

مقدمه

1. نسخه آزمایشی Maya

را دانلود و نصب کنید

http://www.autodesk.com/products/autodesk-maya/free-trial

نمای کلی رابط

2. با مایا

آشنا شوید

مدتی را با رابط مایا بگذرانید تا با ادامه مراحل بعدی، ایده خوبی از کجای عناصر اصلی نرم افزار داشته باشید.

مدلسازی پایه

3. با استفاده از ابزارهای مختلف مدلسازی تمرین کنید.

در این درس تعدادی از ابزارهای مدل سازی را بررسی می کنیم که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از هندسه را ایجاد کنید.

  1. این شامل موارد زیر است:

    • ویرایش توسط مؤلفه
    • اکستروژن صورت
    • عملیات بولی
    • ابزارهای هندسه مجسمه سازی
    • ابزارهای برش چهره

    قبل از رفتن به ویدیوی بعدی، استفاده از هر یک از این ابزارها را تمرین کنید.

  2. یک شی را مدل کنید

    برای ایجاد مدلی از قمقمه قهوه معمولی، ویدیو را دنبال کنید یا از تکنیک هایی که یاد می گیرید برای ایجاد مدل دلخواه خود استفاده کنید.

    من همچنین مدل قمقمه ای را که ایجاد کردم به عنوان مرجع قرار داده ام.

    و در اینجا چند مرجع عکس وجود دارد که به شما کمک می‌کند دنبال کنید:

انیمیشن پایه

4. استفاده از ابزارهای مختلف انیمیشن را تمرین کنید.

در این ویدیو با ابزارهای اساسی برای ایجاد انیمیشن در مایا آشنا می شویم.

  1. این شامل موارد زیر است:

    • نحوه ایجاد انیمیشن مبتنی بر فریم کلیدی
    • با استفاده از ویرایشگر نمودار
    • لایه های انیمیشن
    • ایجاد پیش نمایش playblast
    • تقلب مبتدی
    • با استفاده از دوربین

    قبل از رفتن به ویدیوی بعدی، استفاده از این ابزارها و تکنیک های انیمیشن را تمرین کنید.

5. یک انیمیشن

ایجاد کنید
  1. با استفاده از مدل کلاس یا مدلی از خودتان، از تکنیک‌های انیمیشن آموخته‌شده در این ویدیوها برای ایجاد انیمیشن خود استفاده کنید.

    سپس، یک playblast از این انیمیشن ایجاد کنید و آن را با کلاس به اشتراک بگذارید.

    خلاق باشید!

رندر اولیه

6. استفاده از گزینه های مختلف رندر را تمرین کنید.

  1. در این ویدیوها، انواع تکنیک های رندر را یاد می گیریم از جمله:

    • افزودن سایه بان به مدل شما
    • دستکاری بافت ها
    • اضافه کردن نور و دوربین به صحنه
    • رندر نرم افزار maya، رندر اشعه ذهنی و رندر برداری
    • کار با لایه های رندر

    قبل از رفتن به ویدیوی بعدی، همه این ابزارها و روش‌ها را تمرین کنید.

7. مجموعه ای از رندرها ایجاد کنید

  1. با استفاده از مدل کلاس یا مدلی که خودتان ایجاد کرده‌اید، سایه‌بان‌ها، بافت‌ها و نورپردازی را اضافه کنید و رندرهایی ایجاد کنید.

    سپس این تصاویر را با کلاس به اشتراک بگذارید.

    اختیاری:

    یک دنباله فریم از یک انیمیشن را خروجی بگیرید و این فریم ها را در یک ویدیوی Quicktime کامپایل کنید و ویدیو را با کلاس به اشتراک بگذارید.

داده ها به صورت سه بعدی

8. با کدهای موجود در مایا

آشنا شوید
  1. استفاده از MEL برای ایجاد و دستکاری اشیاء در مایا را آزمایش کنید.

    همانطور که در ویدیوهای قبلی یاد گرفتیم، یک شی را ایجاد و سپس دستکاری کنید، سپس به ویرایشگر اسکریپت نگاه کنید و ببینید که مایا چگونه این اعمال را در کد بیان کرده است.

    سپس یک برنامه کوچک با استفاده از این دستورالعمل‌ها ایجاد کنید تا اقدامات yoru را تنها با استفاده از کد ایجاد کنید.

    کد MEL خود را به همراه چند اسکرین شات که نشان می دهد کد تولید شده چه چیزی را با کلاس به اشتراک بگذارید.

9. اختیاری: یک مجموعه داده را تجسم کنید

  1. ما در ویدیو قدرت تجسم داده ها را به صورت سه بعدی دیدیم. یک مجموعه داده پیدا کنید و سعی کنید این داده ها را در Maya

    تجسم کنید

    برخی از نمایشگرها، رندرها یا انیمیشن‌های نتیجه را با توضیح نوع داده‌هایی که تجسم می‌کنید، با کلاس به اشتراک بگذارید.

منابع اضافی

  • نمونه مدل قمقمه

  • اطلاعات دقیق

  • اسکریپت

    mel برای بارگیری داده های حوزه


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • نگاهی به کار با مجموعه داده در مایا A look at working with data sets in Maya

  • مدل سازی قمقمه Modeling a thermos

  • مروری بر تکنیک ها و شیوه های اولیه انیمیشن An overview of basic animation techniques and practices

  • شروع کار با مایا Getting started with Maya

  • مروری بر تکنیک ها و شیوه های رندر اولیه An overview of basic rendering techniques and practices

  • مروری بر تکنیک ها و شیوه های مدل سازی اولیه An overview of basic modeling techniques and practices

  • رندر قمقمه Rendering the thermos

  • الهام بخش Inspiration

  • متحرک سازی مدل قمقمه Animating the thermos model

نمایش نظرات

آموزش گرافیک اطلاعات متحرک: مقدمه ای بر Maya 3D
جزییات دوره
1h 26m
9
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
615
4 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Graham Roberts Graham Roberts

سردبیر ارشد گرافیک در نیویورک تایمز

گراهام رابرتز ویراستار ارشد گرافیک در نیویورک تایمز است. او برای هر دو نسخه چاپی و دیجیتال، به عنوان بخشی از .

کار او توسط امی، انجمن طراحی اخبار، Malofiej، انجمن خبر آنلاین، وببی، جوایز طراحی ملی کوپر هویت، جوایز پی بادی، جوایز اسکریپس هاوارد و جوایز پولیتزر به رسمیت شناخته شده است.
او فارغ التحصیل برنامه طراحی رسانه دیجیتال در دانشگاه پنسیلوانیا است، جایی که مدرک لیسانس خود را در رشته علوم و مهندسی دریافت کرد.

او در بروکلین، نیویورک زندگی می کند.

مشاوره های یک به یک از طریق

در دسترس است