لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مدل سازی سه بعدی با استفاده از SketchUp Pro برای طراحان و معماران سه بعدی (مدل سازی سه بعدی)
3D Modeling using SketchUp Pro for 3D Designers and Architects (3D Modeling)
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید:
پوشه منبع:
هدف اصلی دوره SketchUp این است که به دانشجویان جدید اجازه دهد تا با درک جنبه های اساسی نرم افزار به منظور انجام مدل های مهندسی و پروژه های معماری بیاموزند.
این با رابط کاربری برای Windows و Mac شروع میشود، به دلیل تفاوتهای اندک بین این دو، بدون کنار گذاشتن آنچه مهم است از SketchUp صرف نظر از رابط، تمرکز بیشتری روی ویندوز دارد. به همین دلیل، نحوه تغییر رابط کاربری و سایر جنبههای SketchUp را نیز پوشش میدهد.
سپس با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف که در طول دوره با پیشرفت دروس نظری پوشش داده میشوند، با طراحی و مدلسازی اشیا یا عناصر ایجاد شده در SketchUp از سادهترین تا پیچیدهتر ادامه مییابد. این دوره همچنین نحوه سازماندهی این اشیاء یا عناصر در فایل های SketchUp را از طریق یک مدل معماری ایجاد شده با مراجع ارائه شده در دوره پوشش خواهد داد. و همچنین نحوه مستندسازی مدلهای مختلف ایجاد شده در SketchUp را از طریق بقیه نرمافزارهای نصب شده همراه با SketchUp Pro پوشش میدهد، بنابراین در دوره آموزشی نحوه آمادهسازی یک مدل برای Layout و نحوه استفاده از مزایای آن توضیح داده میشود. Style Builder برای ارائه و مستندسازی یک مدل یا پروژه .
دوره شامل چه مواردی است:
درس های نظری
چند مثال.
تمرینات مختلف.
نکات و توصیهها.
یک تمرین معماری.
الزامات
درک اولیه ساخت و ساز یا طراحی.
باید بتواند از رایانه شخصی یا مک استفاده کند.
باید نرم افزار SketchUp Pro یا نسخه قبلی آن را روی رایانه شخصی خود نصب کنید.
برای اینکه بتوانید از فایل های تصویری استفاده کنید.
پروژه اصلی:
این پروژه خانه ای است که با استفاده از منابع موجود در منابع ایجاد شده است.
مدل های دیگر ایجاد شده در دوره.
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
آرایه ها (مثال)
The Arrays (Example)
ایجاد یک قطعه مکانیکی (نوع 2)
Creating A Mechanical Part (Type 2)
خطوط راهنما و نکات راهنما
The Guide Lines and The Guide Points
ایجاد مبل با تعداد چند ضلعی کم
Creating a Sofa with a Low Polygon Count
پوشه برچسب
The Tag Folder
صادرات گرافیک سه بعدی
Exporting 3D Graphics
ایجاد صندلی های مبل جایگزین
Creating alternative Sofa Seats
ایجاد خرپا با استفاده از عناصر فردی
Creating a Truss using Individual Elements
وارد کردن گرافیک سه بعدی (Collada)
Importing 3D Graphics (Collada)
آشنایی با نحوه ایجاد عناصر در SketchUp
Understanding how to create Elements in SketchUp
قفل و باز کردن قفل عناصر یا موجودیت ها در SketchUp
Lock and Unlock Elements or Entities in SketchUp
ایجاد لولا درب
Creating A Door Hinge
پنجره خوش آمد گویی
The Welcome Window
تلنگر همراه
The Flip Along
پانل Outliner
The Outliner Panel
وارد کردن گرافیک دو بعدی (تصاویر)
Importing 2D Graphics (Images)
گروه ها
The Groups
انتخاب عناصر در SketchUp
Selecting Elements in SketchUp
تغییر تنظیمات (موس و کمند)
Changing The Preferences (The Mouse and Lasso)
ایجاد خرک
Creating a Vault
مدیریت گروه ها و مؤلفه ها با The Outliner
Managing the Groups and Components with The Outliner
رابط کاربری
User Interface
آرایه ها در SketchUp
The Arrays in SketchUp
مدل معماری (مدل سازی بر اساس مراجع موجود و قسمت 2 Outliner)
Architectural Model (Modeling based on Existing References and The Outliner Part 2)
چهره های متقاطع
Intersecting Faces
ساخت Gazebo
Creating a Gazebo
ابزار جامد
The Solid Tools
ایجاد صندلی مبل
Creating The Sofa Seat
ایجاد یک کوسن دیگر برای مبل
Creating another Cushion for The Sofa
ابزار برچسب
The Tag Tool
ایجاد یک پایه Gazebo دیگر بر روی موجود، قسمت 1
Creating Another Gazebo base on the Existing one Part 1
ایجاد لولا برای درب شیشه ای قسمت 2
Creating A Hinge for a Glass Door Part 2
وارد کردن گرافیک دو بعدی (CAD/AutoCAD)
Importing 2D Graphics (CAD/AutoCAD)
درک محورها در SketchUp
Understanding The Axes in SketchUp
ایجاد یک پایه دیگر Gazebo بر روی موجود، قسمت 2
Creating Another Gazebo base on the Existing one Part 2
مدل معماری (مدل سازی بر اساس منابع موجود و برچسب ها قسمت 1)
Architectural Model (Modeling based on Existing References and The Tags Part 1)
پیمایش در SketchUp
Navigation in SketchUp
مدل معماری (مدل سازی بر اساس منابع موجود و برچسب ها قسمت 2)
Architectural Model (Modeling based on Existing References and The Tags Part 2)
سفارشی کردن تنظیمات
Customizing The Preferences
ایجاد کوسن های مبل جایگزین
Creating alternative Sofa Cushions
جامدات
The Solids
اجزاء
The Components
پنل برچسب ها
The Tags Panel
SketchUp در مک
SketchUp on a Mac
کیفیت اجزاء
Qualities of The Components
ایجاد یک قطعه مکانیکی (نوع 1)
Creating A Mechanical Part (Type 1)
انتخاب استاندارد
Standard Selection
سفارشی کردن سینی ها
Customizing The Trays
ایجاد لولا برای درب شیشه ای قسمت 1
Creating A Hinge for a Glass Door Part 1
درک چهره ها در SketchUp
Understanding The Faces in SketchUp
Snaps یا References
The Snaps or References
ایجاد کوسن های دیگر برای مبل
Creating Other Cushions for the Sofa
ایجاد خرپا
Creating a Truss
سفارشی کردن نوار ابزار
Customizing The Toolbars
مدل معماری (مدل سازی بر اساس مراجع موجود و طرح کلی قسمت 1)
Architectural Model (Modeling based on Existing References and The Outliner Part 1)
مقدمه
Introduction
ذخیره و باز کردن فایل ها
Saving and Opening The Files
من سالها معمار بودم و از طریق آن توانستم با طیف گسترده ای از نرم افزارها و ابزارهای طراحی معماری بیاموزم. من همچنین آمده ام تا روش های مختلفی را برای به کار بردن دانش به دست آمده در طول زندگی ام یاد بگیرم، مانند توسعه بازی ها و وب سایت ها.
با دورههایی که برای طراحی و ساخت ایجاد میکنیم، به دنبال ایجاد یک پایگاه دانش برای دانشجویان و متخصصان هستیم.
نمایش نظرات