آموزش Cinema 4D: 4 نکته برای بهبود نور

Cinema 4D: 4 Tips for lighting improvement

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

در این کلاس از Cinema 4D و Redshift استفاده خواهیم کرد تا ببینیم چه روش‌ها و امکاناتی برای بهبود نور در سناریوهای مختلف داریم.

ما با موارد زیر برخورد خواهیم کرد:

  1. انتشار نور
  2. ایجاد بافت gobo برای افزودن تغییرات سایه به نور
  3. ایجاد بافت برای بازتاب نور
  4. استفاده از هندسه مسدود کردن


نرم افزارهای مورد استفاده: Cinema 4D (R2023.0.1 Studio) و Redshift برای رندر (اما تقریباً می توانید از هر موتور رندر برای این کلاس استفاده کنید)، Adobe Photoshop برای ایجاد تکسچر (شما می توانید از هر نرم افزاری برای آن استفاده کنید)

برای تمرین و بهبود مهارت های نورپردازی، به شما پیشنهاد می کنم یک پروژه کلاسی ایجاد کنید که می تواند چند گزینه داشته باشد:

  1. شما باید یک ترکیب طبیعت بیجان بسازید و آن را با نورهای کمی روشن کنید تا مناطق روشن و تاریک به وضوح قابل مشاهده باشد، کنتراست خوبی داشته باشد
  2. شما باید یک ترکیب طبیعت بیجان ایجاد کنید و از 4-5 نور استفاده کنید که یکی از آنها باید با بافت gobo باشد که می توانید در هر نرم افزار دو بعدی ایجاد کنید.
  3. شما باید یک صحنه با شی انعکاسی ایجاد کنید، بافت هایی را برای مایه نور ترسیم کنید و نتیجه را مانند قبل از بافت/پس از اعمال صفحه تقسیم بافت ارائه دهید
  4. شما باید یک صحنه با منبع نور جهانی (HDRI، نور خورشید، نور منطقه عظیم، و غیره) ایجاد کنید و سایه‌ها بسازید و پخش نور را با هندسه مسدودکننده کنترل کنید

از دیدن آثار شما خوشحال می شوم، اگر 4 یا 1 گزینه را انتخاب کنید، مهم نیست، بیایید تصاویر زیبا ایجاد کنیم!


در پیوست، پروژه‌هایی را برای این کلاس پیدا خواهید کرد - فایل‌های سینمای ۴ بعدی (Redshift)*.

*بعضی از بافت ها به دلیل محدودیت فایل آپلود در اندازه کوچک هستند


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • بازتاب ها و بافت ها Reflections and Textures

  • مقدمه Intro

  • طراحی بافت Gobo خودتان Drawing Your Own Gobo Texture

  • مسدود کننده ها Blockers

  • انتقال نور و سایه Light and Shade Transition

درس ها Lessons

  • انتقال نور و سایه Light and Shade Transition

  • بازتاب ها و بافت ها Reflections and Textures

  • مقدمه Intro

  • مسدود کننده ها Blockers

  • طراحی بافت Gobo خودتان Drawing Your Own Gobo Texture

نمایش نظرات

آموزش Cinema 4D: 4 نکته برای بهبود نور
جزییات دوره
42m
5
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
16
از 5
دارد
دارد
دارد
Alexey Brin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alexey Brin Alexey Brin

طراح حرکت

من طراح حرکت هستم با حدود 8 سال سابقه کار. من دوست دارم صحنه های ساده و پیچیده را با صحنه های فناوری ایجاد کنم. اکنون من یک فیلم سینمایی هستم و آموزش های 4 بعدی و افتر افکت به زبان روسی را در وبلاگ من ارسال می کنم.

من پیام‌های زیادی از مخاطبان انگلیسی زبان درباره آموزش‌هایم دریافت کردم، بنابراین می‌خواهم سعی کنم (حتی زبان انگلیسی من خیلی خوب نیست) دانشم را از طریق Skillshare به اشتراک بگذارم.