آموزش سیستم پارکور و کوهنوردی یونیتی

Unity Parkour & Climbing System

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: آموزش ایجاد سیستم پارکور و کوهنوردی سوم شخص در Unity و C# | آموزش برنامه نویسی گیم پلی در Unity یک کنترلر سوم شخص پیشرفته با پارکور ایجاد کنید که می تواند در بازی های دیگر استفاده مجدد شود. برای نوشتن کدهای تمیز و ماژولار در سی شارپ پیش نیازها: باید اصول سی شارپ را بدانید (اگر، حلقه ها و غیره) باید اصول یونیتی را بدانید.

در این دوره آموزشی، یاد خواهید گرفت که چگونه یک سیستم پارکور نوردی سوم شخص در Unity و C# ایجاد کنید، در حالی که مفاهیم مهم برنامه نویسی گیم پلی را یاد می گیرید.


ما یک کنترلر سوم شخص پیشرفته ایجاد خواهیم کرد که می تواند محیط های پویا را با پارکور طی کند. این یک سیستم رایج در بازی‌های امروزی مانند Assassins Creed، Watch Dogs و غیره است. اما خود مکانیک در بسیاری از بازی‌های قدیمی‌تر مانند Zelda Ocarina of Time وجود داشته است. بنابراین این یک پروژه عالی برای یادگیری مهارت های اصلی برنامه نویسی بازی است.


بنابراین ما همه اینها را گام به گام از ابتدا خواهیم ساخت. ما با ساختن یک کنترلر سوم شخص شروع می کنیم. ما از هیچ دارایی برای آن استفاده نخواهیم کرد، این را از ابتدا می سازیم زیرا راه خوبی برای یادگیری اصول برنامه نویسی گیم پلی است. و سپس سیستم پارکور را در بالای آن پیاده سازی می کنیم. ما یک اسکنر محیطی برای تشخیص موانع در مقابل بازیکن ایجاد خواهیم کرد و بازیکن را مجبور خواهیم کرد اقدامات مختلف پارکور را به صورت پویا بر اساس ارتفاع و نوع مانع انجام دهد. ما به تکنیک‌های انیمیشن پیشرفته مانند تطبیق هدف نگاه خواهیم کرد که به ما امکان می‌دهد انیمیشن مشابهی را با موانع با ارتفاع‌های مختلف تطبیق دهیم.

ما اکشن‌های پارکور را با استفاده از اشیاء قابل اسکریپت در یونیتی طراحی می‌کنیم تا بتوان آنها را مبتنی بر داده‌ها بدون دست زدن به کد توسط طراحان اصلاح کرد. ما همچنین یک سیستم صعود شبیه به آنچه در بازی هایی مانند Assassin's Creed می بینید ایجاد خواهیم کرد.


در پایان این دوره، شما فقط این سیستم پارکور را ایجاد نمی کنید. اما مهارت‌ها و تکنیک‌های اساسی توسعه بازی را نیز یاد خواهید گرفت که می‌توانید در طول حرفه خود از آنها استفاده کنید.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • فایل های کامل پروژه را دانلود کنید Download the Complete Project Files

کنترل کننده سوم شخص Third Person Controller

  • نمای کلی بخش Section Overview

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • کنترلر دوربین Camera Controller

  • حرکت شخصیت Character Movement

  • راه اندازی انیمیشن ها Animations Setup

  • افزودن انیمیشن به شخصیت Adding Animations To Character

  • برخورد و جاذبه Collision and Gravity

  • ورودی کنترلر Controller Input

سیستم پارکور Parkour System

  • نمای کلی بخش Section Overview

  • تشخیص موانع Detecting Obstacles

  • تشخیص ارتفاع مانع Obstacle Height Detection

  • اجرای اکشن پارکور Performing Parkour Action

  • انتخاب اقدامات پارکور بر اساس ارتفاع مانع Selecting Parkour Actions Based on Obstacle Height

  • چرخش به سمت مانع Rotating Towards the Obstacle

  • تطبیق هدف Target Matching

  • اکشن صعود به بالا Climb Up Action

  • اکشن خرک Vault Action

  • اقدامات سفارشی Custom Actions

  • بخش نتیجه گیری Section Conclusion

حرکت تاقچه و پریدن از تاقچه ها Ledge Movement & Jumping from Ledges

  • نمای کلی بخش Section Overview

  • تشخیص لبه ها Detecting Ledges

  • پریدن از تاقچه ها Jumping from Ledges

  • پرش از Ledges II Jumping from Ledges II

  • جنبش تاقچه Ledge Movement

  • بهبود حرکت طاقچه Ledge Movement Improvments

  • بهبودهای بیشتر حرکت لبه More Ledge Movement Improvements

  • رفع در پرش Fixes in Jumping

  • پرش خودکار Auto Jumps

  • بخش نتیجه گیری Section Conclusion

  • مطالب بیشتر به زودی More Content Coming Soon

سیستم کوهنوردی Climbing System

  • نمای کلی بخش Section Overview

  • پاکسازی کد Code Cleanup

  • تشخیص طاقچه صعود Climb Ledge Detection

  • پرش به طاقچه Jump To Ledge

  • شبکه کوهنوردی Climbing Network

  • تاقچه به طاقچه میپرد Ledge To Ledge Jumps

  • شیمی اکشن Shimmy Actions

  • پرش به عقب و بالا رفتن از حالت آویزان Jump Back & Climb Up From Hanging State

  • رها به حالت حلق آویز Drop to Hanging State

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش سیستم پارکور و کوهنوردی یونیتی
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
9.5 hours
42
Udemy (یودمی) udemy-small
15 اردیبهشت 1402 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
939
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Fantacode Studios Fantacode Studios

شرکت توسعه بازی و اپلیکیشن

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.