آموزش مخلوط کن از صفر

Blender From Zero

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

اگر با سه بعدی، یا بلندر یا هر دو کاملاً تازه کار هستید، این یکی برای شماست!

این کلاس پایه بزرگ سه چیز در آن واحد است: 

  • مقدمه ای دوستانه برای مبتدیان مطلق به اصول سه بعدی در Blender
  • نگاهی عمیق به چگونگی و چرایی همه ابزارهایی که برای شروع کار با اطمینان در سه بعدی نیاز دارید.

  • یک تمرین سرگرم کننده در تصویرسازی رایگان و بدون محدودیت

آنچه یاد خواهید گرفت:

رابط

درک کاملی از UI Blender به دست آورید

ناوبری سه بعدی

نحوه حرکت در صحنه‌های سه‌بعدی، دستکاری دوربین‌ها، حالت‌های پرسپکتیو و املایی و همه میانبرهایی که برای کار فوری نیاز دارید.

حالت شی

نحوه اضافه کردن و تبدیل اشیاء در یک صحنه.

مدل‌سازی
ما ملزومات مجموعه ابزارهای مدل‌سازی چند ضلعی مستقیم بلندر را پوشش خواهیم داد.

اصلاح‌کننده‌ها

ابزارهای خودکار که می توانند برای تغییر سریع و اساسی مدل های شما به روشی غیر دائمی یا غیر مخرب استفاده شوند.

گروه‌های راس

بخش‌هایی از مدل‌های خود را جدا کنید تا بتوانید چندین ماده را اعمال کنید.

مواد

در این بخش ده قسمتی، این موضوع پیچیده را به بخش‌های اصلی آن تقسیم می‌کنیم. ما نحوه تخصیص مواد و ایجاد بافت‌های فلزی، شفاف، رویه‌ای یا ریاضی را خواهیم دید، همچنین نحوه شروع استفاده از تصاویر به عنوان بافت، و نحوه اعمال یا نقشه‌برداری آنها بر روی سطوح را بررسی خواهیم کرد.

نورپردازی

تأثیر متقابل نور و سطوح در قلب ساخت تصاویر سه بعدی است: ما HDRI ها را بررسی خواهیم کرد - تصاویر عکاسی تخصصی از دنیای واقعی که برای آوردن رئالیسم باورنکردنی به تصاویر شما استفاده می شود. ما همچنین برای افزودن دقیق لهجه‌ها و نکات برجسته، نورهای اضافی را به صحنه می‌آوریم.

رندر

این آخرین فرآیند ایجاد یک تصویر دو بعدی از صحنه سه بعدی است که شما ساخته اید.

ما برخی از تفاوت‌های دو موتور رندر بلندر را بررسی می‌کنیم: چرخه‌های بیدرنگ سریع و بی‌درنگ Eevee و چرخه‌های عکس واقعی در سطح تولید فیلم .

اگر تا به حال می‌خواهید وارد دنیای سه بعدی شوید، اما احساس می‌کنید خسته شده‌اید، این دوره گام به گام بهترین مکان برای شروع است.

برای یادگیری سریع Blender، هیچ چیز بهتر از پریدن روی ابزارها و تکمیل یک پروژه نیست. مهمتر از همه، با سرعت خود پیش بروید!
فراموش نکنید که مکث کنید، به عقب بپرید، و هر چند وقت یکبار که نیاز دارید تکرار کنید، این چیزی است که آموزش های ویدیویی را می سازد. خیلی عالی است.

لطفاً Blender را باز کنید و دنبال کنید و از ابزارهایی که در اینجا ارائه کرده ام استفاده کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که می‌توانید از پی‌دی‌اف میان‌برهای Blender که من ایجاد کرده‌ام، استفاده کنید تا به شما کمک کند تا به شکل واقعی کار کنید.

اگر می‌خواهید به طور انحصاری بر روی تکنیک‌های یادگیری تمرکز کنید، می‌توانید سعی کنید پروژه Blender را که من ایجاد کرده‌ام تا حد امکان تقلید کنید.

از سوی دیگر، برای تشویق آزمایش، من عمداً ترجیح داده‌ام که بر توضیح اصول نحوه عملکرد مجموعه ابزار Blender تمرکز کنم، به‌جای اینکه گام به گام "حالا این شی را اینجا بگذارید و آن را بچرخانید" درست مثل این رویکرد.

من به منابع خارجی فوق‌العاده‌ای پیوند داده‌ام که از آنجا می‌توانید اشیاء، مواد و طرح‌های نورپردازی خود را انتخاب کنید که از آن‌ها می‌توانید تصاویر کاملاً متفاوتی از آنچه من در کلاس ایجاد می‌کنم بسازید. من واقعاً مشتاقانه منتظرم ببینم دانش‌آموزان آنچه را که در اینجا ارائه کرده‌ام به کجا می‌برند.

با این اوصاف، حتماً از تکنیک‌هایی که در اینجا توضیح داده‌ایم استفاده کنید تا واقعاً با آنها راحت شوید و از آنها لذت ببرید.

Blender یک نرم‌افزار جدی است که همیشه بهتر می‌شود. شما ممکن است عاشق آن شوید.

منتظر دیدن رندرهای شما هستم!

پیوندها


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • طرح کلی قسمت 1 Outliner Part 1

  • مواد فلزی Metallic Materials

  • جهانی در مقابل مختصات محلی Global Vs Local Coordinates

  • تراز کردن اشیا با یک سطح قسمت 1 Align Objects to a Surface Part 1

  • اصلاح کننده ها قسمت 2 Modifiers Part 2

  • گزینه های Viewport Viewport Options

  • مواد مبتنی بر تصویر قسمت 3 Image Based Materials Part 3

  • تبدیل اجسام قسمت 2 دقت Transforming Objects Part 2 Precision

  • اصلاح کننده ها قسمت 1 Modifiers Part 1

  • ناوبری قسمت 1 Navigation Part 1

  • شی در مقابل حالت ویرایش قسمت 3 Object Vs Edit Mode Part 3

  • رابط قسمت 2 Interface Part 2

  • مواد رویه چوب قسمت 1 Procedural Materials Wood Part 1

  • تراز کردن اشیاء با یک سطح بخش 2 Snapping Align Objects to a Surface Part 2 Snapping

  • شی در مقابل حالت ویرایش قسمت 2 Object Vs Edit Mode Part 2

  • Blender From Zero Introduction Blender From Zero Introduction

  • مواد مبتنی بر تصویر قسمت 1 Image Based Materials Part 1

  • اضافه کردن اشیا قسمت 2 Adding Objects Part 2

  • اعمال مقیاس شیء قسمت 3 Apply Object Scale Part 3

  • اضافه کردن اشیاء قسمت 3 منوی آخرین عملیات Adding Objects Part 3 Last Operation Menu

  • اضافه کردن اشیا قسمت 1 Adding Objects Part 1

  • ناوبری قسمت 2 Navigation Part 2

  • Snap Menu و Pivot Point Snap Menu and Pivot Point

  • ابزارهای مدلسازی اکسترود Modelling Tools Extrude

  • ابزار مدلسازی Bevel Modelling Tools Bevel

  • رسم اشیاء Draw Objects

  • تبدیل اجسام قسمت 3 دقت بیشتر Transforming Objects Part 3 More Precision

  • برش حلقه ابزارهای مدلسازی Modelling Tools Loop Cuts

  • مواد رویه چوب قسمت 2 Procedural Materials Wood Part 2

  • اشیاء اضافی Extra Objects

  • نورپردازی جهان با HDRI World Lighting with HDRIs

  • بافت های نقشه برداری Mapping Textures

  • ناوبری قسمت 4 منوی Alt Q Pie Navigation Part 4 Alt Q Pie Menu

  • Global Vs Local Coordinates Gizmos Global Vs Local Coordinates Gizmos

  • اعمال مقیاس شیء قسمت 2 Apply Object Scale Part 2

  • تبدیل اشیاء قسمت 4 Gizmos Transforming Objects Part 4 Gizmos

  • نورپردازی جهان قسمت 1 World Lighting Part 1

  • تخصیص مواد Assigning Materials

  • مواد مبتنی بر تصویر قسمت 2 Image Based Materials Part 2

  • اعمال مقیاس شیء قسمت 1 Apply Object Scale Part 1

  • اطلاعات یتیم و کاربران جعلی مواد Materials Orphan Data And Fake Users

  • تبدیل اشیاء قسمت 1 Transforming Objects Part 1

  • مواد شفاف Transparent Materials

  • افزودن چراغ ها قسمت 2 Adding Lights Part 2

  • اضافه کردن چراغ ها Adding Lights

  • رابط قسمت 3 Interface Part 3

  • تنظیمات رندر قسمت 3 Render Settings Part 3

  • ابزار Bool Bool Tool

  • جدا کردن، حذف، پر کردن شبکه Separate, Delete, Grid Fill

  • ویرایش متناسب Proportional Editing

  • شی در مقابل حالت ویرایش قسمت 1 Object Vs Edit Mode Part 1

  • Inset ابزارهای مدلسازی Modelling Tools Inset

  • ابزارهای مدلسازی نوار ابزار اکسترود Modelling Tools Extrude Toolbar

  • گروه های راس Vertex Groups

  • اشیاء والدین Parenting Objects

  • رابط قسمت 1 Interface Part 1

  • ناوبری قسمت 3 Navigation Part 3

  • تنظیمات رندر قسمت 2 Render Settings Part 2

  • اصلاح کننده ها قسمت 3 Modifiers Part 3

  • تنظیمات رندر قسمت 1 Render Settings Part 1

  • Outliner قسمت 2 Outliner Part 2

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مخلوط کن از صفر
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
3h 25m
61
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
18 مهر 1400 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
599
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Matt Lloyd

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.