آموزش Cinema 4D: ایجاد مواد

Cinema 4D: Creating Materials

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: مواد یکی از ابزارهای اصلی در CINEMA 4D برای افزودن واقع گرایی و شخصیت به مدل ها و پروژه های سه بعدی شما است. بیاموزید که چگونه از مجموعه ابزارهای CINEMA 4D برای ایجاد و استفاده از موادی که به رنگ ، بافت ، سایه ، شفافیت و بازتاب می بخشد استفاده کنید. نویسنده Donovan Keith شما را در کتابخانه ای از بافت های از پیش ساخته شده قرار می دهد که می توانید بلافاصله استفاده کنید و سپس نحوه تجزیه و تحلیل و ایجاد مجدد مواد مشترک در دنیای واقعی مانند فلز و شیشه را از ابتدا نشان می دهد. بعلاوه ، یاد بگیرید که چگونه از عکسها به عنوان پایه ای برای سطوح پیچیده لایه استفاده کنید.
موضوعات شامل:
  • استفاده از مواد روی اشیا، ، کلاهک های NURB و گزینه های چند ضلعی
  • ایجاد شیشه با استفاده از شفافیت و شکست
  • ایجاد زمینه های رنگارنگ
  • ایجاد پلاستیک ، فلز و بتن
  • نگاشت تصویر در صفحه فیلم
  • تنظیم جایگذاری مواد
  • ایجاد مواد لایه ای به همراه عکس و Shader Filter

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. درک مواد 1. Understanding Materials

  • درک مواد Understanding materials

  • ایجاد و استفاده از مواد در اشیاء Creating and applying materials to objects

  • برای پیش نمایش مطالب خود از منطقه تعاملی ارائه دهنده استفاده کنید Using the Interactive Render Region to preview your materials

  • با استفاده از مرورگر محتوا Using the Content Browser

  • استفاده از مواد روی کلاه های NURBS و انتخاب چند ضلعی Applying materials to NURBS caps and polygon selections

  • با استفاده از کانالهای مختلف مواد Using the various material channels

2. ایجاد مواد ساده 2. Creating Simple Materials

  • ایجاد پلاستیک براق با کانال Specular Creating shiny plastic with the Specular channel

  • ایجاد یک توپ آینه ای با کانال Reflection Creating a mirror ball with the Reflection channel

  • ایجاد شیشه با استفاده از شفافیت و شکست Creating glass using transparency and refraction

  • با استفاده از تنظیمات جذب شفاف ، مایع را به یک لیوان اضافه کنید Adding liquid to a glass using the transparency absorption settings

  • ایجاد terra-cotta با استفاده از مدل Oren-Nayar در کانال Illumination Creating terra-cotta using the Oren-Nayar model in the Illumination channel

3. کار با Shaders 3. Working with Shaders

  • ایجاد یک پس زمینه رنگارنگ با استفاده از سایه بان گرادیان Creating a colorful background using the Gradient shader

  • ساخت پلاستیک واقعی تر با سایه بان Fresnel Creating a more realistic plastic with the Fresnel shader

  • ایجاد یک ماده برنجی با استفاده از shader Noise در کانال Bump Creating a brass material using the Noise shader in the Bump channel

  • اضافه کردن grunge برای رنگ آمیزی با استفاده از shader Noise در کانال Diffusion Adding grunge to paint using the Noise shader in the Diffusion channel

4. کار با بافت 4. Working with Textures

  • نقشه برداری با استفاده از کانال Luminance روی یک صفحه ویدیویی Mapping an image onto a video screen using the Luminance channel

  • ایجاد کانال گرافیکی استنسیل با کانال آلفا Creating a stenciled graphic with the Alpha channel

  • ایجاد یک ماده کروم ساده با استفاده از تصویر HDRI در کانال محیط Creating a simple chrome material using an HDRI image in the Environment channel

  • ایجاد بتن با بافت های یکپارچه کاشی کاری Creating concrete with seamlessly tiling textures

  • تطبیق بافتهای موجود با سایه بان فیلتر Adapting existing textures with the Filter shader

5- استفاده از مواد با پیش بینی های بافت 5. Applying Materials with Texture Projections

  • قرار دادن عکس برداری بر روی اشیاء با دستورات Fit to Region و Fit to Image Placing decals on objects with the Fit to Region and Fit to Image commands

  • انتخاب حالت طرح ریزی مناسب برای مدل شما Selecting the appropriate projection mode for your model

  • تنظیم مکان با استفاده از دستور Fit to Object و Texture Axis Adjusting material placement using the Fit to Object command and Texture Axis tool

6. ایجاد مواد لایه ای 6. Creating Layered Materials

  • در حال ریختن مواد دنیای واقعی به کانالهای آنها است Breaking down real-world materials into their channels

  • ایجاد یک کاشی و سرامیک با استفاده از کانال های جابجایی و برجستگی Creating a ceramic tile material using the Displacement and Bump channels

  • اضافه کردن زغالی صابون به سطح کاشی و سرامیک Adding soap scum to the ceramic tile's surface

  • اضافه کردن کپک به سطح کاشی و سرامیک Adding mildew to the ceramic tile's surface

  • ایجاد یک ماده فلزی زنگ زده با سایه بان لایه ها Creating a rusted metal material with the Layers shader

  • ایجاد یک ماده رنگ ترک خورده Creating a cracked paint material

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش Cinema 4D: ایجاد مواد
جزییات دوره
2h 4m
32
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
91,212
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Donovan Keith
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Donovan Keith Donovan Keith

دونوون کیت یک انیماتور آزاد و مدیر فنی است که در شهر لس آنجلس زندگی می کند. کیت در دو فصل در مورد CINEMA 4D و همچنین مقاله ای در Almanac Leo Laporte's Technology Almanac مشارکت داشته است. کیت در مجلات WIRED و Animation به نمایش در آمده است. وی در سن 15 سالگی مجموعه ای از نمایش ها را در فیلم The Screensavers Tech TV نشان داد که اصول اساسی انیمیشن را نشان می داد. وی مجموعه ای از محدودیت ها و افزونه های متناسب با تولید را برای کمک به انیمیشن شخصیت ها در CINEMA 4D ایجاد کرد. وی CINEMA 4D را در نمایشگاه های گرافیک رایانه در سراسر کشور نشان داده است و به عنوان مربی در محل برای تعدادی از شبکه های پخش برتر کار کرده است. کیت همچنین نسل بعدی متخصصان گرافیک حرکت را در Video Symphony در Burbank آموزش می دهد. کیت در اوقات فراغت خود یک سریال شروع کننده پروژه جانبی در زمینه های فیلم ، برنامه نویسی ، نویسندگی ، آشپزی ، صنایع دستی و اجتماع است.