لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش خراش
Learning Scratch
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
Scratch یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که در حال ظهور است. Scratch که توسط دانشجویان در MIT توسعه یافته است ، به کاربران امکان می دهد انیمیشن های وب ، بازی ها و داستان های تعاملی را ایجاد کنند ، همه بدون یک خط کد. پلتفرم مبتنی بر وب Scratch که در ابتدا برای کودکان 8 تا 16 ساله در نظر گرفته شده ، برای مربیانی که می خواهند برنامه نویسی را در کلاس بگنجانند و دانش آموزان بالغی که می خواهند قبل از پیشرفت در کدگذاری ، یک زبان بصری یاد بگیرند ، ایده آل است. تاد پرکینز ، نویسنده برنامه نویسی برای غیر برنامه نویسان em> ، نحوه استفاده از Scratch برای ایجاد پروژه های وب ساده و آموزش مفاهیم اساسی برنامه نویسی را در این راه نشان می دهد.
او با نشان دادن چگونگی ایجاد اولین پروژه شما و جمع آوری آثار هنری (با نام مستعار) و سایر دارایی هایی که برای ساخت آن نیاز دارید ، شروع می کند. سپس تاد اسکریپت های از پیش ساخته شده ، بیت های کدی را که منطق پروژه های Scratch شما را کنترل می کند ، مرور می کند و نحوه استفاده از انواع مختلف اسکریپت را برای عملکردهای مختلف ، مانند متحرک سازی روح ، پاسخ دادن به رویدادهایی مانند کلیک دکمه ها و مقایسه مقادیر ، توضیح می دهد. در فصل 3 ، او لباس ها را پوشش می دهد و در فصل 4 ، نحوه بارگیری و پخش صدا را نشان می دهد. در آخر ، او نشان می دهد که چگونه همه چیز را در یک بازی وب کامل جمع آوری کنید ، سپس می توانید آن را با انجمن Scratch به اشتراک بگذارید.
موضوعات شامل:
خراش چیست؟ li>
ایجاد اولین پروژه li>
انتخاب پس زمینه برای برنامه خود li>
ایجاد روح (گرافیک قابل استفاده مجدد) در خراش li>
کار با اسکریپت ها: متحرک سازی اشیا ، پاسخ به رویدادها و بررسی منطق li>
تعویض لباس روح li>
تغییر ظاهر روح ها با لباس های سفارشی li>
پخش اصوات li>
ساخت بازی با خراش li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
آنچه باید بدانید
What you should know
نحوه استفاده از پرونده های تمرینی
How to use the exercise files
1. با خراش شروع کنید
1. Get Started with Scratch
خراش چیست؟
What is Scratch?
ایجاد یک حساب Scratch
Create a Scratch account
اولین پروژه شما
Your first project
پس زمینه
Backdrops
جادوگران
Sprites
در حالت بردار نقاشی کنید
Paint in Vector mode
در حالت Bitmap رنگ آمیزی کنید
Paint in Bitmap mode
کوله پشتی
Backpack
پروژه های آموزشی
Tutorial projects
2. اسکریپت
2. Scripts
حرکت - جنبش
Motion
به نظر می رسد
Looks
مناسبت ها
Events
خودکار
Pen
کنترل
Control
سنجش
Sensing
عملگرها
Operators
متغیرها
Variables
نظرات و پاکسازی
Comments and Cleanup
3. لباس
3. Costumes
لباس های متحرک
Animate costumes
لباس های بردار دلخواه را بکشید
Draw custom vector costumes
تاد پرکینز یک توسعه دهنده است که در iOS تخصص دارد. او بیش از دوازده برنامه و بازی محبوب توسعه داده است.
او بیش از 50 کتاب و دوره ویدیویی منتشر کرده است که موضوعاتی مانند برنامه نویسی برای غیربرنامه نویسان و توسعه بازی را پوشش می دهد. او همچنین یک توسعهدهنده جاوا (SCJD) و دارای مدرک لیسانس در توسعه نرمافزار از دانشگاه وسترن گاورنر است. وقتی برنامهها یا دورههای آموزشی نمیسازد، پادکست Try, Try Again - a Movie Club را میزبانی میکند و مقدار مناسبی از بازیهای ویدیویی را انجام میدهد. تاد با خانواده اش در کالیفرنیا زندگی می کند.
نمایش نظرات