آموزش Blender 3.0 Vintage Car Creation

Blender 3.0 Vintage Car Creation

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
اگر تا به حال می‌خواهید یک مدل واقعی و دقیق از یک شی پیچیده بسازید، چرا سعی نکنید یک ماشین قدیمی را درست در رایانه خود بازسازی کنید؟ شما می توانید همه این کارها را به صورت دیجیتالی به عنوان یک انیمیشن رندر شده با استفاده از Blender 3.0، ابزار گرافیکی سه بعدی کامپیوتری منبع باز انجام دهید. در این دوره، مدرس Darrin Lile به شما نشان می دهد که چگونه از تکنیک های مدل سازی دیجیتال و تصاویر مرجع برای ساخت یک رودستر نش-هیلی 1952 استفاده کنید.

با نحوه ساخت یک مدل دقیق از ابتدا تا انتها، با شکل زیرین آشنا شوید. ، با افزودن قطعات جدید در حین حرکت، و پر کردن فضای داخلی و خارجی خودرو با اصلاح کننده ها، رندرها و ابزارهای ویرایشی که در رابط Blender تعبیه شده است. از چرخ‌های پره‌دار و آج‌های لاستیک گرفته تا زیرانداز، چراغ‌های جلو و موارد دیگر، Darrin به شما می‌آموزد که چگونه صحنه را به بهترین نقاط از جنس و بافت آن ارائه کنید.

توجه: این دوره توسط Darrin Lile ایجاد شده است. ما خوشحالیم که میزبان این آموزش در کتابخانه خود هستیم.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • ساخت ماشین قدیمی Blender 3.0 Blender 3.0 vintage car creation

  • نمای کلی خودروی قدیمی Blender 3.0 Blender 3.0 vintage car overview

  • تهیه تصاویر مرجع Preparing the reference images

  • تنظیم تصاویر مرجع در بلندر Setting up the reference images in Blender

1. ایجاد بدنه خودرو 1. Creating the Car Body

  • شروع مدلسازی Beginning the modeling

  • مدل سازی هود Modeling the hood

  • اکسترود کردن دریچه هود Extruding the hood vent

  • استفاده از اصلاح کننده Shrinkwrap برای صاف کردن Using the Shrinkwrap modifier for smoothing

  • شروع گلگیر جلو Beginning the front fender

  • ادامه گلگیر Continuing the fender

  • شروع کنار ماشین Beginning the side of the car

  • ادامه با کنار Continuing with the side

  • اتصال گلگیر و کاپوت Connecting the fender and hood

  • دراز کردن کاپوت تا کابین Extending the hood to the cab

  • شروع از پشت ماشین Beginning the back of the car

  • راه اندازی گلگیر عقب Starting the rear fender

  • کار روی گلگیر عقب Working on the rear fender

  • اتمام پشت Finishing the back

  • ایجاد پانل های بیرونی Creating the exterior panels

  • مطابقت با پنل های جلویی Conforming the front panels

  • اتمام پانل ها Finishing the panels

2. مدل سازی قطعات خارجی خودرو 2. Modeling the External Pieces of the Car

  • مدل سازی رینگ گریل Modeling the grill rim

  • ایجاد چراغ های جلو Creating the headlights

  • رینگ گریل ردوکس Grill rim redux

  • مدل سازی میله و نشان گریل Modeling the grill bars and emblem

  • ایجاد سپر جلو Creating the front bumper

  • مدل سازی چراغ راهنما جلو Modeling the front turn signal

  • با استفاده از اصلاح کننده Boolean Using the Boolean modifier

  • با استفاده از ابزار منحنی Blender Using the Blender curve tool

  • ایجاد شیشه جلو با سطوح NURBS Creating the windshield with NURBS surfaces

  • مدل سازی قاب شیشه جلو Modeling the windshield frame

  • ایجاد زیور هود Creating the hood ornament

  • شروع سپر عقب Beginning the rear bumper

  • اتمام سپر عقب Finishing the rear bumper

  • شروع چراغ های عقب Beginning the taillights

  • اتمام چراغ های عقب Finishing the taillights

  • مدل سازی چراغ های گلگیر عقب Modeling the rear fender lights

  • ایجاد چراغ پلاک Creating the license plate light

  • ایجاد قفل صندوق عقب Creating the trunk latch

3. ایجاد چرخ های نقطه ای 3. Creating the Spoked Wheels

  • شروع چرخ ها Beginning the wheels

  • مدل سازی درپوش هاب Modeling the hub caps

  • شروع پره های درپوش توپی Beginning the hub cap spokes

  • استفاده از اصلاح کننده آرایه برای پره ها Using the Array modifier for the spokes

4. مدلسازی فضای داخلی خودرو 4. Modeling the Interior of the Car

  • مدل سازی تریم کابین Modeling the cab trim

  • شروع صندلی ها Beginning the seats

  • کار روی صندلی ها Working on the seats

  • ادامه صندلی ها Continuing the seats

  • اتمام صندلی ها Finishing the seats

  • شروع داشبورد Beginning the dashboard

  • تکمیل پایه داشبورد Finishing the dashboard base

  • اضافه کردن کف داخلی Adding the interior floor

  • مدل سازی پانل درب داخلی Modeling the interior door panel

  • شروع فرمان Beginning the steering wheel

  • ادامه فرمان Continuing the steering wheel

  • بیشتر روی فرمان کار کنید More work on the steering wheel

  • اتمام فرمان Finishing the steering wheel

  • افزودن جزئیات به خط تیره Adding details to the dash

  • افزودن جزئیات بیشتر به خط تیره Adding more details to the dash

  • مدل سازی رادیو AM Modeling the AM radio

  • جزئیات بیشتر به داشبورد More details to the dashboard

  • شروع محفظه دستکش Beginning the glove compartment

  • اتمام محفظه دستکش Finishing the glove compartment

  • مدل سازی پدال گاز Modeling the gas pedal

  • با استفاده از ابزار Spin Using the Spin tool

  • ایجاد جزئیات در زیر خط تیره Creating details under the dash

  • مدل سازی آینه عقب Modeling the rearview mirror

  • مدل سازی تعویض دنده Modeling the gear shift

  • ایجاد قفل درب Creating the door latch

  • اتمام قفل در Finishing the door latch

  • اتمام مدلسازی داخلی Finishing the interior modeling

5. ایجاد زیرانداز ماشین 5. Creating the Undercarriage of the Car

  • مدل سازی تابه روغن Modeling the oil pan

  • کار روی محور عقب Working on the rear axle

  • ادامه زیرانداز Continuing the undercarriage

  • بیشتر روی زیرانداز کار کنید More work on the undercarriage

  • مدل سازی چاه چرخ Modeling the wheel wells

  • پایان دادن به زیرانداز Finishing the undercarriage

6. ایجاد آج تایر 6. Creating the Tire Treads

  • شروع آج لاستیک Beginning the tire tread

  • اتمام آج لاستیک Finishing the tire treads

7. تنظیمات، ترفندها، و رفع 7. Adjustments, Tweaks, and Fixes

  • اضافه کردن تریم جانبی Adding the side trim

  • اتمام تریم جانبی Finishing the side trim

  • افزودن ضخامت به بدنه خودرو Adding thickness to the car body

  • تنظیم زیرانداز و صفحه سپر Adjusting the undercarriage and bumper plate

  • تعمیرات نهایی لاستیک ها Final fixes for the tires

  • انجام تنظیمات و اصلاحات بیشتر Making more adjustments and fixes

  • اتمام اصلاحات و تنظیمات Finishing the fixes and adjustments

8. ایجاد مواد و بافت 8. Creating the Materials and Textures

  • شروع به اضافه کردن مواد Beginning to add materials

  • اختصاص دادن چندین ماده به یک شی Assigning multiple materials to an object

  • اضافه کردن مواد به لاستیک ها و چرخ ها Adding materials to the tires and wheels

  • اضافه کردن مواد به فضای داخلی Adding materials to the interior

  • اتمام مواد کروم Finishing the chrome material

  • ایجاد بافت برای صندلی ها Creating textures for the seats

  • اضافه کردن مواد بیشتر برای فضای داخلی Adding more materials for the interior

  • ایجاد بافت کف Creating the floor texture

  • افزودن تکسچر به رادیو و شماره گیری Adding textures to the radio and dials

  • اضافه کردن بافت برای چراغ های جلو و نشان Adding textures for the headlights and emblem

  • ساخت مواد رنگ خودرو Making the car paint material

  • ایجاد یک ماده شیشه ای Creating a glass material

  • اضافه کردن مواد به چراغ های عقب Adding materials to the taillights

  • ایجاد مصالح برای زیرانداز Creating the materials for the undercarriage

9. رندر صحنه 9. Rendering the Scene

  • آماده کردن ماشین برای رندر Getting the car ready for rendering

  • تنظیم رابط برای رندر Setting up the interface for rendering

  • رندر تصاویر ماشین Rendering images of the car

  • استفاده از عمق میدان و تابش خیره کننده Using depth of field and glare

  • رندر کردن یک انیمیشن Rendering an animation

  • با استفاده از ویرایشگر توالی ویدیو Using the video sequence editor

  • صادرات یک فایل ویدئویی از انیمیشن Exporting a video file of the animation

  • اضافه کردن آرم N به درپوش هاب Adding the N logo to the hub caps

  • نتیجه Conclusion

نمایش نظرات

آموزش Blender 3.0 Vintage Car Creation
جزییات دوره
18h
108
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
-
- از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation