آموزش مستر کلاس ارکستراسیون، قسمت 3: خطوط و دوبلینگ

Orchestration Masterclass, Part 3: Lines and Doublings

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

این دوره دارای گواهینامه 5 ستاره توسط انجمن بین المللی مربیان و موسسات موسیقی آنلاین است.

100٪ نرخ پاسخ! هر سوالی که در این کلاس ارسال می شود در عرض 24 ساعت توسط مدرس پاسخ داده می شود.

آیا شما یک سازنده موسیقی، مجری، آهنگساز یا ترانه سرای مشتاق هستید که به دنبال ارتقای بازی خود هستید؟ این جایی برای شروع است.

وقت آن رسیده است که ارکستراسیون را یاد بگیرید تا به موسیقی خود قدرت و اشتیاق لازم را بدهید.

ارکستراسیون مطالعه هر ساز در ارکستر، نحوه کار آنها، نحوه نوشتن برای آنها و نحوه برخورد هر ساز با سازهای دیگر برای ایجاد صداهای جدید است. مانند نقاشی فکر کنید: ارکستر پالت رنگ شماست. اما شما نمی خواهید فقط همه آنها را با هم مخلوط کنید. قبل از قرار دادن قلم مو روی بوم، باید اصول ترکیب آن رنگ ها را با هم بدانید.

در این سری از کلاس‌ها، قرار است روی سه چیز کار کنیم: 

  • ساز: دانستن نحوه کار همه سازهای ارکستر و نحوه نوشتن برای آنها به روشی اصطلاحی.

  • آهنگسازی: استفاده از ارکستر برای نوشتن موسیقی قدرتمند. آموزش نحوه ترکیب صداهای مختلف ارکستر برای ایجاد صدایی جدید و منحصر به فرد.

  • Synthestration: با استفاده از نرم‌افزار تولید رایج (Ableton Live، FL Studio، Logic Pro، Pro Tools، Cubase، و غیره) برای ایجاد صدای واقعی ارکستر با استفاده از کتابخانه‌های نمونه.

در این کلاس، "قسمت 3: خطوط و دو برابر کردن"، ما بر روی ایجاد ارکستراسیون خود با استفاده از "دوبلینگ" و سایر تکنیک‌ها برای ایجاد صدایی غنی، کامل تمرکز می‌کنیم. ما قرار است بر روی "پاکت" هر ساز تمرکز کنیم تا به ما کمک کند چگونه سازها را با هم ترکیب کنیم تا رنگ‌هایی را که از ارکستر خود می‌خواهیم ایجاد کنیم.

اگر من را نمی‌شناسید، من یک متن منتشر کرده‌ام. کلاس های زیادی اینجا آن کلاس‌ها واقعاً موفق بوده‌اند (در واقع پرفروش‌ها!)، و این یکی از کلاس‌های درخواستی بوده است که دانش‌آموزان من (بیش از 1,000,000 نفر از آنها) درخواست کرده‌اند. من واقعاً هیجان زده هستم که بالاخره می توانم این را برای شما بیاورم.


در اینجا فهرستی از برخی از موضوعاتی است که به آنها خواهیم پرداخت:

  • راه اندازی کتابخانه های نمونه ارکستر

  • استفاده از نرم افزار حرفه ای نت نویسی موسیقی

  • ارکستراسیون پیش زمینه، میانه، و پس زمینه

  • ارکستراسیون برای رنگ

  • دوبرابر شدن

  • 6 روش دو برابر کردن در یک خط

  • دوبرابر شدن برای صدای نازک و تمیز

  • دوبرابر شدن برای گرما

  • تکنیک‌های دوبرابر کردن برای صدای قدرتمند ارگ مانند

  • پاکت‌های ADSR در ارکستر

  • دوبرابر شدن برای چگالی هارمونیک

  • نگاهی به استادان: باخ، توده کوچک بی

  • نگاهی به استادان: چایکوفسکی، سمفونی شماره 6

  • نگاه به استادان: موسورگسکی (راول)، تصاویر در یک نمایشگاه

  • و خیلی، خیلی، بیشتر!

قول من به شما:

من آهنگساز و مربی تمام وقت موسیقی هستم. اگر سوالی دارید لطفا در کلاس مطرح کنید یا به من پیام دهید. ظرف 24 ساعت پاسخ خواهم داد.

چه چیزی من را واجد شرایط آموزش به شما می کند؟

علاوه بر اینکه آهنگساز و مربی هستم،  همچنین دارای مدرک دکتری هستم. در موسیقی، من یک استاد موسیقی دانشگاه هستم و لیست بلند بالایی از جوایز برای تدریس دارم.

اما مهم‌تر: من هر روز از این موارد استفاده می‌کنم. من به‌طور حرفه‌ای موسیقی می‌نویسم، یک گیتاریست فعال هستم و از آخرین تکنیک‌های تولید، جریان کار و سبک‌ها مطلع هستم. همانطور که در این کلاس خواهید دید، من فقط این چیزها را دوست دارم. و من عاشق آموزش آن هستم.

بیایید شروع کنیم!

در درس 1 می بینمت.

بهترین،

جیسون (اما من را جی صدا کن...)

در طول این دوره، ما می‌خواهیم یک گروه کر باخ را به روش‌های مختلف تنظیم کنیم. من شما را از طریق تکنیک ها و سبک های مختلف برای تنظیم آن راهنمایی خواهم کرد. برای پروژه کلاسی خود از شما می خواهم یک ارکستراسیون نهایی این گروه همخوانی را انجام دهید و چرخش خود را روی آن قرار دهید. چند یادداشت:

  • از یک یا چند تکنیک مورد بحث در کلاس استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که می توانید تکنیک ها را در ارکستراسیون تغییر دهید.
  • قبل از شروع، نوع صدایی را که می خواهید تعیین کنید. ("تیره"، "بزرگ"، "پررنگ"، و غیره)
  • با فایل‌های پیوستی شروع کنید که آواز اصلی برای پیانو دارند.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • رشته های Strings

  • جفت شدن با پاکت نامه های همسان Pairings with Matching Envelopes

  • روش 5: رنگ ها و سنتز بیشتر Method 5: More Colors and Synthesis

  • گروه ترکیبی Combined Ensemble

  • فرمول سه: ملودی در اکتاو، پنجم و سوم Formula Three: Melody in Octaves, Fifths, and Thirds

  • برنج Brass

  • فرمول دو: ملودی در اکتاو و سوم Formula Two: Melody in Octaves and Thirds

  • بسته شدن Wrap Up

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • بادها Winds

  • یک قطعه نمونه: یک آهنگ باخ An Example piece: a Bach Chorale

  • پیانو/هارپ/پرکاشن Piano/Harp/Percussion

  • چرا خطوط؟ Why Lines?

  • صفت ها: می خواهیم چگونه به نظر برسد؟ Adjectives: How do we want it to sound?

  • پیدا کردن اینها در طبیعت Finding These In the Wild

  • هشدارها Caveats

  • روش 4: رنگ های جدید Method 4: New colors

  • راه اندازی (دوریکو و ارکستر سمفونیک بی بی سی) Setup (Dorico and the BBC Symphonic Orchestra)

  • چگونه این را در ارکستر توزیع نکنیم How not to distribute this within the orchestra

  • ابزارهایی که استفاده می کنم Tools I'm using

  • اینجا هر چیزی ممکن است! Anything is Possible Here!

  • جفت شدن با پاکت نامه های نامتناسب Pairings with Mismatched Envelopes

  • چایکوفسکی، سمفونی شماره 6 Tchaikovsky, Symphony #6

  • باخ، توده در بی مینور Bach, Mass in B Minor

  • پرکاشن Percussion

  • پاکت (ADSR) را در نظر بگیرید Consider the Envelope (ADSR)

  • پیانو/هارپ/پرکاشن Piano/Harp/Percussion

  • روش 6: چگالی هارمونیک Method 6: Harmonic Density

  • مقدمه Introduction

  • روش 3: قدرت و اندام مانند Method 3: Power, and Organ-like

  • فرمول یک: ملودی در ثلث Formula One: Melody in Thirds

  • روش 2: گرما و تزلزل Method 2: Warmth and Wavering

  • پیش زمینه، زمینه میانی، پس زمینه Foreground, Middle Ground, Background

  • روش 1: نازک و تمیز Method 1: Thin and Clean

  • شش روش The Six Methods

  • فرمت این کلاس The Format of this class

  • مضاعف کلمه ای است با معنای دوگانه. Doubling is a word with a double meaning.

  • موسورگسکی (راول)، تصاویر در یک نمایشگاه Mussorgsky (Ravel), Pictures at an Exhibition

  • پیانو/هارپ Piano/Harp

  • بادها Winds

  • ارکستر کامل The Full Orchestra

  • برنج Brass

  • قبلا در ارکستراسیون! Previously in Orchestration!

  • بادها Winds

  • رشته های Strings

  • یک راه دیگر Another Way

  • گروه ترکیبی Combined Ensemble

  • کاوش در تفاوت ها Exploring the Differences

  • برنج Brass

  • رشته های Strings

  • پیدا کردن خطوط اصلی Finding the Main Lines

نمایش نظرات

آموزش مستر کلاس ارکستراسیون، قسمت 3: خطوط و دوبلینگ
جزییات دوره
4h 18m
51
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
43
از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.