آموزش گودو 4: طراحی و کدگذاری یک بازی دو بعدی سبک آتاری، SeaQuest

Godot 4: Design & Code a Retro Atari Style 2D Game, SeaQuest

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه یک بازی کامل shoot em' up بر اساس SeaQuest از ابتدا تا انتها در Godot 4 ایجاد کنید. Godot 4: همه چیزهایی را که برای شروع ساخت بازی های خود نیاز دارید بیاموزید. گره‌ها، سیگنال‌ها، تک‌تون‌ها، GDScript و غیره. برنامه‌نویسی و حل مسئله: توسعه مهارت در برنامه‌نویسی و توسعه بازی GDScript حل مسئله طراحی بازی: درک طراحی بازی و نظریه پشت ساخت یک بازی لذت‌بخش بهترین تمرین‌ها: بهترین تمرین‌های استاد گودو 4 که بازی را می‌سازد بازی های خود را آسان تر توسعه دهید: مهارت های ساخت بازی های خود را از زمین به دست آورید اشتراک گذاری بازی خود: صادرات و انتشار بازی خود برای اشتراک گذاری با جهان پیش نیازها: بدون دانش قبلی برنامه نویسی، همه چیز آموزش داده می شود بدون تجربه قبلی با گودو

معرفی دوره جامع گودو 4! این دوره قرار است هر آنچه را که باید در مورد Godot 4 بدانید را به شما آموزش می‌دهد و شما را برای ساخت بازی‌های خود آماده می‌کند.

  • بیش از 60 ویدیوی جذاب، مملو از اطلاعات ارزشمند و آموزش‌های عملی در انتظار شما هستند

  • در 13 ساعت محتوایی که با دقت ساخته شده است غوطه ور شوید تا شما را به یک متخصص موتور گودو تبدیل کند

در این دوره، سفری را آغاز می‌کنید تا بر بهترین شیوه‌های گودو تسلط پیدا کنید و از سیستم‌های قدرتمندی استفاده کنید که به توسعه بازی شما کمک می‌کند:

  • کشف حالت سفارشی جهانی بازی برای مدیریت یکپارچه بازی

  • سیستم مدیریت رویداد بازی را برای گیم پلی سازمان یافته و رویداد محور استفاده کنید

چه یک برنامه نویس باتجربه باشید یا در زمینه برنامه نویسی تازه کار، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. توضیحات من برای اطمینان از اینکه همه می توانند یاد بگیرند و موفق شوند تنظیم شده است.

  • اصول طراحی بازی را بیاموزید

  • برنامه نویسی GDScript استاد - بدون تجربه قبلی

محور اصلی این دوره، یک تغییر مدرن در بازی کلاسیک Atari 2600، SeaQuest است که توسط استیو کارترایت افسانه‌ای در سال 1983 طراحی شده است. برای یک "بازسازی یکپارچهسازی با سیستمعامل" که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست، آماده شوید! در حالی که از نسخه اصلی الهام می گیریم، مسیرهای هیجان انگیز جدیدی را در طراحی بازی کشف خواهیم کرد.

هدف نهایی این است که شما را از محدوده "جهنم آموزشی" رهایی بخشد. همه ما آنجا بوده‌ایم، بی‌وقفه تماشای بازی‌های دیگران را بدون رسیدن به آن نقطه عطف تماشا کرده‌ایم. وقت آن است که استراتژی یادگیری خود را تغییر دهید.

دنبال کردن دوره‌های آموزشی و دوره‌ها تازه شروع کار است. ما به شما آموزش می‌دهیم که مکانیک‌ها و سیستم‌های بازی را تشریح کنید و از منابع آنلاین برای حل مستقل مشکلات استفاده کنید. هنگامی که بر این مهارت مسلط شدید، قدرت ایجاد بازی های خود را از ابتدا خواهید داشت.

در پایان این دوره، شما فقط یک بازی کامل نخواهید داشت. دانش و اعتماد به نفس برای ساخت بازی های ویدیویی خود را خواهید داشت.

اکنون ثبت نام کنید و همین امروز شروع به ایجاد بازی های خود کنید!


سرفصل ها و درس ها

معرفی و راه اندازی پروژه Introduction & Project Setup

  • راه اندازی پروژه Project Setup

در حال توسعه پخش کننده Developing the Player

  • ورودی پخش کننده Player Input

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • تغییر جهت پخش کننده Changing Player Direction

  • درس درخت صحنه Scene Tree Lesson

  • ایجاد صحنه گلوله بازیکن Creating the Player Bullet Scene

  • حرکت گلوله بازیکن Player Bullet Movement

  • تیراندازی بازیکن Player Shooting

  • تنظیم تاخیر بارگذاری مجدد Setting up Reload Delay

  • تغییر جهت گلوله و پاکسازی گلوله Changing Bullet Direction & Bullet Cleanup

  • گلوله افست و گسترش Bullet Offset & Spread

دشمنان! Enemies!

  • کوسه ها Sharks

  • مرگ بر کوسه ها Death to the Sharks

  • سازماندهی صحنه و رفع نواحی Scene Organization and Area Fixes

  • معرفی تخم ریزی دشمن Enemy Spawning Intro

  • تصحیح و تصادفی جهت تخم ریزی دشمن Enemy Spawning Direction Fix & Randomness

  • معرفی مجدد سیستم تخم ریزی دشمن Revamped Enemy Spawning System Intro

  • تخم ریزی چندین دشمن با حلقه های For Spawning Multiple Enemies with For Loops

  • مقدمه ای بر آرایه ها Intro to Arrays

  • تکمیل سیستم تخم ریزی دشمن Finishing Enemy Spawning System

نجات مردم Rescuing People

  • ایجاد صحنه شخص Creating the Person Scene

  • تخم ریزی مردم Spawning People

  • مقدمه ای به Singletons Intro into Singletons

  • ایجاد سینگلتون جهانی Creating the Global Singleton

  • تنظیم رابط کاربر Person UI Setup

  • تنظیم رویدادهای بازی Setting Up Game Events

  • ترتیب گره و Z-Index Node Ordering and Z-Index

سیستم اکسیژن Oxygen System

  • رابط کاربری نوار اکسیژن Oxygen Bar UI

  • بازساز کد بازیکن به توابع Player Code Refactor into Functions

  • تنظیم منطقه اکسیژن Oxygen Zone Setup

  • تعویض بازیکن به حالت اکسیژن Switching Player to Oxygen State

  • سوخت رسانی با اکسیژن Oxygen Refueling

  • پس زمینه آب Water Background

  • ترفندهای محیطی Environment Tweaks

  • بستن موقعیت بازیکن Clamping Player's Position

  • تخلیه مردم Unloading People

  • متن نوار اکسیژن Oxygen Bar Text

بهبودهای گیم پلی Gameplay Improvements

  • سیستم دوربین Camera System

  • سیستم امتیاز Points System

  • رفع اشکال ناپدید شدن دشمن Fixing Enemy Disappearing Bug

  • تنظیم بازی بیش از سیگنال Game Over Signal Setup

  • بازی روی صفحه Game Over Screen

  • شروع مجدد بازی Restarting the Game

  • تنظیم مجدد متغیرهای جهانی Resetting Global Variables

  • امتیاز بالا Highscore

  • مکث دشمنان Pausing Enemies

  • مکث دشمن تخمگذار Pausing Enemy Spawner

  • استفاده از Enums برای ایالات Using Enums for States

  • بافت های چشمک زن برای هشدار به بازیکن Flashing Textures to Alert the Player

  • تکان دادن نوار اکسیژن Shaking the Oxygen Bar

  • نوار اکسیژن چشمک زن سفید Flashing Oxygen Bar White

  • مدیر صدا Sound Manager

  • صداها می روند brrr Sounds go brrr

  • اضافه کردن بافت زمین Adding the Ground Texture

  • ایجاد قطعه شیء صحنه و انیمیشن چیزهای پخش کننده Creating Object Piece Scene & Animation Player Stuff

  • تقسیم دشمنان و بازیکنان به قطعات Splitting Enemies & Player into Pieces

  • پاپ آپ های ارزش نقطه Point Value Popups

  • حرکت به سمت عقب هنگام عکسبرداری Moving Backwards while Shooting

  • چرخش به حرکت بازیکن Rotating to Player Movement

  • از جمع آوری افراد با خدمه کامل جلوگیری کنید Prevent Collecting People with Full Crew

  • تمام دشمنان را با خدمه کامل بکشید Kill All Enemies with Full Crew

اتمام دوره Finishing the Course

  • صادرات بازی و اشتراک گذاری آن Exporting your Game & Sharing it

نمایش نظرات

آموزش گودو 4: طراحی و کدگذاری یک بازی دو بعدی سبک آتاری، SeaQuest
جزییات دوره
13 hours
62
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
645
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Parker Anderson Parker Anderson

سازنده بازی، فیلم و انیمیشن