آموزش Houdini FX 19 Bootcamp را کامل کنید

Complete Houdini FX 19 Bootcamp

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: راهنمای مبتدیان Houdini FX 19: قدرتمندترین برنامه سه بعدی در جهان. بدون نیاز به دانش قبلی شما یاد خواهید گرفت که چگونه انفجارهای حرفه ای ایجاد کنید. شما دانش کاملی در مورد نحوه استفاده از هودینی خواهید داشت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اقیانوس های واقع گرایانه ایجاد کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه Destruction ایجاد کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از هودینی، تبلیغات کامل شکلات CG ایجاد کنید. نحوه ساخت افکت های شنی و برفی را در هودینی خواهید آموخت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از حل کننده فلیپ سیال در هودینی استفاده کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه افکت باران بسازید. و خیلی بیشتر .... شما عاشق این نرم افزار خواهید شد :). پیش نیازها: برای یادگیری جلوه های بصری و افکت های بازی باید اشتیاق داشته باشید. برای یادگیری هودینی باید اشتیاق داشته باشید. شما باید نحوه استفاده از کامپیوتر را بدانید.

به روز رسانی:

بخش جدید: انفجار در مقیاس بزرگ در هودینی 19

انفجار بشکه در هودینی 19: تعداد سخنرانی ها (68،69،70،71)

مقدمه ای بر انفجارها در هودینی 19

سخنرانی های جدید: 57،58،59

سخنرانی های جدید: 21،22،23،53،54،55،56

بخش جدید: مایعات را برگردانید

بخش جدید (معرفی Pyro در Houdini 19)

سخنرانی های قدیمی بخش مقدمه با سخنرانی های جدید به روز می شوند و اکنون در Houdini 19 قابل اجرا هستند.

---------------------------------------------- ------------------------------------------------ ----------

این پرفروش‌ترین دوره آموزشی جلوه‌های بصری است.

  • مانند این دوره در هیچ کجا نخواهید یافت.

  • بدون ارائه، بدون اتلاف وقت، همه چیز در مورد انجام و ایجاد است.

  • این دوره آموزشی مبتنی بر پروژه است، بنابراین شما با ایجاد افکت ها هودینی را یاد خواهید گرفت!.

  • این دوره به طور مداوم به روز می شود.

چرا می خواهید Houdini FX را یاد بگیرید؟

Houdini FX یک نرم افزار جلوه های بصری و انیمیشن سه بعدی مانند Maya یا Blender است، اما چیزی که Houdini را متفاوت و منحصر به فرد می کند، سیستم رویه ای است و دارای سیستم پویا بسیار قدرتمندی است که نرم افزارهای دیگر ندارند. شما در مورد آن شگفت زده خواهید شد.

Houdini برنامه شماره 1 3 بعدی است که در استودیوهای vfx، انیمیشن سه بعدی و استودیوهای بازی استفاده می شود، هودینی می تواند جلوه های با کیفیتی مانند آب، انفجار، آتش و شن ایجاد کند.

هودینی اکنون توسط استودیوهای بیگ گیم استفاده می‌شود، آنها با ایجاد ابزارهایی که در موتور بازی یا موتور غیرواقعی یا یونیتی استفاده می‌شوند، 100 برابر زمان را صرفه‌جویی می‌کنند.

شناخت هودینی مزیت بسیار خوبی در صنعت بازی و شرکت های VFX به شما می دهد.

اگر توسعه دهنده بازی هستید، باید حداقل کمی از نحوه کار هودینی بدانید، این به شما مزیت بسیار زیادی در استودیوهای بازی می دهد. در دوره من فقط به شما یاد می دهم که چگونه از هودینی استفاده کنید، نه اینکه چگونه از آن برای بازی ها استفاده کنید. پس از تماشای دوره من، می توانید یاد بگیرید که چگونه از آن برای بازی ها و موتورهای بازی مانند موتور غیر واقعی یا یونیتی استفاده کنید. i,e: من به شما یاد نمی دهم که چگونه از آن برای بازی استفاده کنید، فقط به شما هودینی یاد می دهم.

این دوره بسیار ویژه است، من به شما یاد می دهم که چگونه از نرم افزار Houdini برای ایجاد افکت های جالب استفاده کنید.
من یادگیری آن را سرگرم کننده می کنم و همه چیز را برای شما ساده می کنم.

اکنون دوره را بگذرانید و قول می دهم که ناامید نشوید!


Q A

  1. آیا هودینی نرم افزار رایگان است؟ بله برای استفاده غیرتجاری رایگان است و به آن شاگرد هودینی می‌گویند.

  2. آیا محدودیتی در شاگرد هودینی وجود دارد؟ نه، شما تمام ابزارهای نسخه پولی را دارید، و می‌توانید عکس‌های خود را نیز رندر کنید، اما خروجی تصاویر در هنگام رندر به 1280x720 محدود می‌شود.

  3. من توسعه دهنده بازی هستم، آیا باید هودینی را یاد بگیرم؟ بله، حداقل باید اصول هودینی را بدانید.

  4. چگونه هودینی در استودیوهای بازی استفاده می شود؟ مثلاً بگویید که یک بازی دارید و می‌خواهید آن را با بیش از 1000 ساختمان پر کنید، تصور کنید این کار چقدر طول می‌کشد؟ اما در Houdini می توانید 1 ساختمان ایجاد کنید و سپس آن را به عنوان دارایی دیجیتال (پلاگین) به Unreal Engine یا Unity صادر کنید، و در Unreal Engine می توانید ساختمان را در بازی خود پراکنده کنید و به هر ساختمان تغییر تصادفی بدهید، مانند اندازه، رنگ. ,اندازه ویندوز,ارتفاع,عرض و .... تصور کنید چقدر در زمان صرفه جویی کرده اید! به جای ایجاد 1000 ساختمان، شما فقط 1 ساختمان در هودینی ایجاد کردید، نه فقط ساختمان ها، این برای (محاصره، میز، صندلی، خیابان...) کار می کند.



سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • ویدئوی تبلیغاتی Promo Video

  • نصیحت برای شما Advice for you

  • تور سریع Quick Tour

  • میانبرهایی برای پیمایش در ویوپورت Shortcuts for navigating in the viewport

  • ایجاد اشیاء Creating objects

  • نمایش و ارائه پرچم ها Display and render flags

  • لینک کانال ها Link channels

  • درک رویه Understanding Procedural

  • ایجاد مواد Creating Materials

  • مشق شب Homework

  • رفع توپولوژی مدل پنیر Fixing the topology of the cheese model

  • ساخت اولین انیمیشن Creating your first animation

  • ایجاد یک فنجان با استفاده از منحنی ها Creating a Cup using curves

هودینی کور (گروه ها) Houdini Core (Groups)

  • ایجاد گروه با انتخاب Creating groups by selection

  • گروه بندی بر اساس جعبه محدود و عادی Grouping by bounding box and normal

  • گروه بر اساس محدوده Group by Range

هسته هودینی (ویژگی ها) Houdini Core(Attributes)

  • ویژگی های Attributes

  • انتقال صفت Attribute transfer

  • ویژگی تصادفی کردن Attribute Randomize

چند چیز مدلسازی Some Modeling stuff

  • در اینجا می توانید فایل های این بخش را دانلود کنید Here you can download the files for this section

  • مدل سازی بشکه نفت Modeling an oil Barrel

  • بافت را به بشکه روغن اضافه کنید Add texture to the Oil Barrel

  • ایجاد نماد دلار Creating Dollar symbol

  • تار عنکبوت Spider Web

  • ایجاد شکل ارگانیک Creating Organic Shape

معرفی Pyro در Houdini 19 Introduction to Pyro in Houdini 19

  • معرفی Introduction

  • توضیح گره های دود Explaining the smoke nodes

  • ذخیره سازی شبیه سازی Caching the simulation

  • ایجاد بخار قهوه Creating a coffee steam

  • جلوه شمع Candle effect

  • ایجاد فلیپ بوک Creating a flipbook

  • راهنمای فیلدها و اشکال Pyro Pyro fields and shapes Guide

  • حل کننده های ریز Microsolvers

  • نیروی محور گاز Gas Axis Force

  • فرسودگی چرخ: هندسه را آماده کنید Wheel burnout: Prepare the geometry

  • فرسودگی چرخ: ایجاد دود Wheel burnout: Creating the smoke

  • معرفی آتش Fire intro

  • فضای رنگی آس Aces color space

  • ایجاد آتش Creating the Fire

  • سایه زدن بر آتش Shading the fire

  • آخرین لمس در Nuke Final touches in Nuke

  • نحوه دانلود Aces OCIO How to Download Aces OCIO

  • دود رنگی Colored Smoke

  • انتشار و خنک کننده دما Temperature diffusion and cooling

Flip Fluids در Houdini 19 Flip Fluids in Houdini 19

  • تلنگر Fluids بخش نسخه ی نمایشی Flip Fluids section Demo

  • مقدمه ای بر Flip Fluids Intro to Flip Fluids

  • سیال ذرات Particle fluid

  • مخلوط مایعات Fluids Mix

  • مایعات را با یک مش مخلوط کنید Fluids Mix with one mesh

  • افزودن نیرو به سیالات Adding forces to the Fluids

  • ویسکوزیته Viscosity

  • ویژگی ویسکوزیته Viscosity attribute

  • رفع مشکلات ناشی از حرکت سریع اجسام Fixing issues caused by fast moving objects

  • آماده سازی قطره چکان ها Preparing the emitters

  • ایجاد سیال Creating the fluid

  • تنظیم شبیه سازی ذرات Adjusting the particle simulation

  • ایجاد و ذخیره سازی مش Creating and caching the mesh

  • پس زمینه و دوربین را تنظیم کنید Setup the background and camera

  • نور و سایه را تنظیم کنید Setup the lighting and shading

  • لمس نهایی در داخل هسته Final touches inside nuke

مقدمه ای بر انفجارها در هودینی 19 Introduction to Explosions in Houdini 19

  • ایجاد اولین انفجار شما Creating your first explosion

  • افزایش ظاهر انفجار Enhancing the look of the explosion

  • افزودن افزایش سرعت Adding velocity boost

  • منبع انفجار Pyro Pyro burst source

  • انفجار تار منبع انفجار Pyro Pyro burst source blurry explosion

  • ایجاد انفجارهای متعدد Creating Multiple explosions

  • شوک ویو Shockwave

  • ایجاد انفجار بشکه Creating the barrel explosion

  • روشن کردن و ذخیره کردن انفجار lighting and caching the explosion

  • سایه زنی و رندرینگ Shading and rendering

  • آخرین لمس های انفجار در Nuke Explosion final touches in Nuke

  • ایجاد مسیر برای انفجار Creating trails for explosions

  • افزودن آتش به Trails Adding fire to Trails

انفجار بزرگ در هودینی 19 Big scale explosion in Houdini 19

  • منابع قابل دانلود Downloadable resources

  • ایجاد انفجار اصلی Creating the main explosion

  • انفجار اصلی را تمام کنید و کش کنید Finish and cache the main explosion

  • ایجاد موج شوک بزرگ Creating the Big shockwave

  • ایجاد مسیر برای انفجار در مقیاس بزرگ Creating the trails for big scale explosion

  • اضافه کردن نور حجم به انفجار اصلی Adding volume light to the main explosion

  • اضافه کردن آخرین لمس برای انفجار بزرگ در Nuke Adding final touches for Big explosion in Nuke

مقدمه ای بر بدنه های صلب Introduction to Rigid Bodies

  • منابع قابل دانلود Downloadable Resources

  • درک اشیاء RBD Understanding RBD Objects

  • پریمیتیوهای بسته بندی شده Packed Primitives

  • تخریب دیوار Wall Destruction

  • افزودن جزئیات بیشتر به تخریب دیوار Adding more details to the wall destruction

  • نکاتی برای تخریب Tips for Destruction

  • محدودیت پین Pin Constraint

  • محدودیت لولا Hinge Constraint

ذرات Particles

  • ایجاد ذرات امیتر Creating particle Emitter

  • ایجاد نیروها Creating Forces

  • انتشار دستی از سطوح Emitting from surfaces Manually

  • پر کردن متن با ذرات Filling a Text with particles

  • نیروی منحنی Curve Force

  • منحنی های متحرک Animated Curves

مقدمه ای بر VOP ها Introduction to VOPs

  • معرفی VOP ها Intro to VOPs

  • گیره Clamp

  • اضافه کردن مقیاس تصادفی Adding random scale.

مقدمه ای بر Vellum Introduction to Vellum

  • در اینجا می توانید فایل های این بخش (Vellum) را دانلود کنید. Here you can download the files for this section (Vellum)

  • توجه داشته باشید Note

  • ایجاد یک پرچم با استفاده از Vellum Creating a Flag using Vellum

  • چسباندن پارچه به شی متحرک Attaching a cloth to Animated object

  • محدودیت فشار Pressure constraint

  • انتشار مداوم Continuous Emitting

ایجاد افکت باران Creating rain effect

  • معرفی اثر باران Rain Effect introduction

  • اثر باران قسمت 1 Rain effect part 1

  • اثر باران قسمت 2 Rain effect part 2

  • اثر باران قسمت 3 Rain effect part 3

ایجاد افکت شن و برف در هودینی Creating Sand and Snow Effect in Houdini

  • یک جسم را با ماسه پر کنید Fill an object with sand

  • ایجاد زمینه و کش فایل creating the ground and cache the file

  • شن ها را بالا ببرید Upres the sand

  • ایجاد پوشه پروژه creating the project folder

  • وارد کردن انیمیشن به هودینی Importing the animation to Houdini

  • مقیاس و تمیز کردن انیمیشن scale and clean the animation

  • برخورد را با انیمیشن تنظیم کنید setup the collision to the animation

  • ایجاد دوربین و جسم برای پر کردن آن با ماسه creating the camera and the object to fill it with sand

  • هندسه را با ماسه پر کنید fill the geometry with sand

  • ایجاد شن و ماسه با رزولوشن بالا creating High res sand

  • ایجاد افکت برف creating the snow effect

  • افزودن تنوع به ذرات Adding variation to the particles

  • افزودن مواد به ذرات Adding material to the particles

  • نتیجه نهایی سی میلیون ذره Final result of thirty million particles

  • نتیجه نهایی The Final result

  • افزودن ذرات برف به رندر نهایی Adding snow particles to the final render

  • هندسه را با حلگر دانه تغییر شکل دهید Deform the Geometry with grain solver

شکستگی مواد RBD RBD Material Fracture

  • مبانی شکست مواد RBD Basics of RBD Material Fracture

  • افزودن جزئیات بیشتر Adding more details

  • شکستگی شیشه Glass Fracture

انفجار در هودینی 16.5 (میراث) Explosions in Houdini 16.5 (Legacy)

  • توجه داشته باشید Note

  • ایجاد انفجار ساده قسمت 1 Creating simple explosion part 1

  • ایجاد انفجار ساده قسمت 2 Creating simple explosion part 2

  • درک حجم منبع Understanding the Source Volume

  • زمان انفجار خود را Timing your explosion

  • معرفی انفجار بنزین Gasoline Explosion Intro

  • در اینجا می توانید فایل های مربوط به انفجار بنزین را دانلود کنید Here you can download files for Gasoline explosion

  • ایجاد انفجار Creating the explosion

  • نور، سایه و رندر انفجار Light,shade and render the explosion

  • زمان بندی انفجار Timing the explosion

  • لرزش دوربین Camera Shake

  • مقدمه انفجار صحرا Desert Explosion intro

  • Desert Explosion پیشرفت کرد Desert Explosion advanced

  • لمس نهایی در Nuke (پیشرفته) Final touches in Nuke (Advanced)

اقیانوس در مقیاس کوچک Small scale Ocean

  • اقیانوس در مقیاس کوچک Small scale Ocean

  • اقیانوس در مقیاس کوچک قسمت 2 Small scale ocean part 2

اقیانوس در مقیاس بزرگ Big scale Ocean

  • اقیانوس در مقیاس بزرگ Big scale Ocean

پریدن کوسه از آب Shark jumping from water

  • کوسه قسمت 1 Shark part 1

  • کوسه قسمت 2 Shark part 2

  • کوسه قسمت 3 Shark part 3

  • توجه داشته باشید Note

ایجاد افکت قطرات Creating droplets effect

  • منابع قابل دانلود Downloadable Resources

  • ایجاد قطرات "تراکم" Creating Droplets "Condensation"

آشنایی با Pyro FX (Legacy) Introduction to Pyro FX (Legacy)

  • توجه داشته باشید Note

  • مقدمه ای بر بخش (Pyro Solver) Introduction to the section (Pyro Solver)

  • درک وکسل ها Understanding the Voxels

  • در اینجا می توانید فایل های این بخش را دانلود کنید. Here you can download the files for this sections.

  • ایجاد دود امیتر Creating smoke Emiter

  • ایجاد یک Flipbook Creating a Flipbook

  • درک دود منتشر کننده Understanding the smoke Emitter

  • درک حل کننده pyro Understanding the pyro solver

  • نکته 01 Tip 01

  • مشق شب Homework

  • پاسخ تکلیف Homework answer

  • چرخ سه بعدی را آماده و وارد صحنه کنید Prepare and Import the 3D wheel into the scene

  • شروع به ایجاد آتش کنید Start creating the fire

  • اتمام و ذخیره آتش روی دیسک Finishing and caching the fire on disk

  • آخرین لمس روی آتش Final touches on the fire

  • دانلود منبع شمع Candle resource download

  • جلوه شمع Candle effect

Flip Fluid (منسوخ شده) Flip Fluid (Outdated)

  • توجه داشته باشید Note

  • در اینجا می توانید فایل های پروژه شکلات را دانلود کنید. Here you can download the files of chocolate project.

  • انتشار سیال از یک جسم Emitting Fluid from an Object

  • یک هندسه را با ذرات پر کنید Fill a geometry with particles

  • ایجاد پوشه پروژه creating the project folder

  • ذرات را کش cache the particles

  • استفاده از عبارات برای متحرک سازی امیتر using expressions to animate the emitter

  • مش بندی ذرات Meshing the particles

  • ساطع از چند قطره چکان emitting from multiple emitters

  • نحوه اضافه کردن ویسکوزیته متفاوت برای هر امیتر در Houdini 17.5 How to add a different viscosity for each Emitter in Houdini 17.5

  • تنظیم کلیدهای فعال سازی برای امیترها setting activation keys for emitters

  • ایجاد پروکسی برای برخوردها creating proxy for the collisions

  • ایجاد کش برای همه امیترها creating the cache for all emitters

  • ایجاد یک شبکه برای هر قطره چکان creating a mesh for every emitter

  • بهبود مش improving the mesh

  • بهینه سازی تعداد پلی و کش optimizing the poly count and caching

  • کش را بارگیری کنید و فلیپ بوک را ایجاد کنید load the cache and creating flipbook

  • اگر فایل های alembic را ندارید چه می کنید what if you dont have the alembic files

  • صحبت مهم Important talk

  • در حال بارگیری نتیجه نهایی مش Loading the final result of the mesh

  • ایجاد مواد در هودینی Creating materials in Houdini

  • ایجاد مواد برای لایه های ساکن creating materials for the static layers

  • ایجاد زمین و دوربین creating the ground and the camera

  • ایجاد نور محیط Creating the environment light

  • سایه زدن لایه اول shading the first layer

  • سایه زدن لایه دوم shading the second layer

  • سایه زدن لایه سوم Shading the third layer

  • سایه انداختن لایه های ساکن باقی مانده shading the remaining static layers

نمایش نظرات

آموزش Houdini FX 19 Bootcamp را کامل کنید
جزییات دوره
18 hours
195
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
18,154
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
Raffi Bedross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Raffi Bedross Raffi Bedross

FX TD Artist