آموزش A-Frame را یاد بگیرید و برای WebVR آماده شوید

Learn A-Frame And Get Ready For WebVR

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: طراحی و نمونه اولیه تجربیات واقعیت مجازی چند پلت فرمی درک نحو اولیه استفاده از حرکت و انتقال از راه دور تغییر اشیاء در صحنه خود تغییر کنترل ها اصلاح محیط مجازی بارگذاری و پخش صدا و تصویر بارگذاری و نمایش مدل های سه بعدی ترکیب و ثبت اجزا استفاده از انیمیشن استاندارد و معنایی استفاده از جاوا اسکریپت برای کنترل موجودیت ها تعامل با اشیاء تست صحنه های WebVR در هر دستگاهی پیش نیازها:علاقه شدید به واقعیت مجازی تمایل به یادگیری مهارت ها و فن آوری های جدید دانش کد نویسی اولیه HTML و جاوا اسکریپت مزیت دارد دانش مدل سازی سه بعدی یک مزیت اضافی است، اما ضروری نیست

*** اخبار 30 مارس 2023 ***

کد منبع قابل دانلود به آخرین نسخه نسخه 1.4.1 برای سخنرانی های زیر به روز شده است:

  • سخنرانی 08 "بافت ها و مواد تصویر"

  • سخنرانی 09 "تصویر و تصاویر اولیه منحنی"

  • سخنرانی 10 "شکستن اصول اولیه"

  • سخنرانی 11 "زمین"

  • سخنرانی 12 "تصویر آسمان و 360"

  • سخنرانی 13 "دوربین اولیه"

  • سخنرانی 14 "بارگیری و نمایش مدل های سه بعدی"

  • سخنرانی 15 "متحرک سازی اشیاء"

به روز رسانی کد برای سایر سخنرانی ها در حال حاضر WIP است!


*** مقدمه ***

به دوره آموزشی A-Frame من خوش آمدید، جایی که می آموزید چگونه اولین صحنه های WebVR خود را در هر دستگاهی در عرض چند ساعت ایجاد و آزمایش کنید!

در هر زمینه‌ای از طراحی یا توسعه که کار می‌کنید، احتمالاً شروع به بررسی واقعیت مجازی برای وب (WebVR) کرده‌اید و اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، به زودی مجبور خواهید شد.

در واقع امروزه استاندارد WebVR تقریباً برای همه هدست‌های اصلی به خوبی روی تلفن‌ها و رایانه‌های رومیزی پشتیبانی می‌شود.

واضح است که زمان آن فرا رسیده است که همه خلاقان وارد کار شوند!


*** درباره من ***

من یک طراح با مهارت های کدنویسی هستم و برخی از کارهای WebVR من در آوریل 2018 و مارس 2019 جوایزی را در مسابقات و هکاتون ها دریافت کردند.

آوریل 2018
ورودی من "Epic Medieval Battle" به عنوان یکی از 3 برنده کسب مقام سوم در "چالش تجربه فانتزی قرون وسطی WebVR"، مسابقه ای که توسط Mozilla و Sketchfab برگزار شد، اعلام شد.

مارس 2019
با همکاری تیمی با یک توسعه‌دهنده AR، فناوری WebVR و AR را برای قرار دادن محتوا از راه دور بر روی نقشه‌های سه بعدی و تجسم بی‌درنگ در دنیای واقعی ادغام کردیم. پروژه ما برنده جایزه رأی جامعه در #SCAPEHACK 2019 شد، اولین هکاتونی که توسط Scape Technologies در لندن برگزار شد.

اگر می خواهید فعالیت WebVR من را زیر نظر داشته باشید، می توانید من را در توییتر دنبال کنید: @theDart76

برای مشاهده برخی از کارهای WebVR من، کافی است از وب سایت من و زمین بازی WebVR من (پیوندها در نمایه) دیدن کنید.


*** چرا باید ثبت نام کرد ***

این کامل‌ترین و مفصل‌ترین دوره آموزشی A-Frame است که می‌توانید در Udemy بیابید، و محتوای آن به گونه‌ای است که شما را با تمام موضوعات، از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌تر، در یک پیشرفت منطقی آشنا می‌کند.

در هر سخنرانی، مفاهیم را با مثال‌های عملی توضیح می‌دهم که به شما امکان می‌دهد نظریه را در عمل ببینید. اگر می‌خواهید ایده‌ای درباره روش تدریس من داشته باشید، به ویدیوهای پیش‌نمایش نگاهی بیندازید: می‌توانید 1 ساعت و 20 دقیقه اول محتوا را رایگان تماشا کنید!

مهمتر از همه، من این دوره را در سپتامبر 2017 ایجاد کردم، زمانی که A-Frame در نسخه 0.7.x بود، و از آن زمان به بعد آن را با افزودن محتوا و اطلاعات جدید به روز نگه داشته ام. بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که بدانید با نسخه های بعدی آن چه تغییری کرده است.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، از آنجایی که نمونه‌های زیادی از کدها را به صورت آنلاین خواهید یافت (مثلاً در Glitch، CodePen، Stack Overflow) این دوره همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چرا برخی از پروژه‌ها و آزمایش‌ها با استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر A- ایجاد شده‌اند. ممکن است هنگام استفاده از آخرین نسخه، قاب درست کار نکند.


*** CONTENT ***

با ثبت نام در این دوره آموزشی A-Frame، یاد خواهید گرفت که چگونه از چارچوب وب موزیلا برای ایجاد تجربیات واقعیت مجازی بین پلتفرمی عالی استفاده کنید.

ساختار این دوره به گونه ای است که تمام دانشی را که برای شروع با A-Frame نیاز دارید و بتوانید:

  • درک نحو اولیه

  • اشیاء را در صحنه خود تغییر دهید

  • محیط مجازی را تغییر دهید

  • مدل های سه بعدی را بارگیری و نمایش دهید

  • از انیمیشن استاندارد و معنایی استفاده کنید

  • تعامل با اشیاء

  • از جابجایی و انتقال از راه دور استفاده کنید

  • کنترل ها را تغییر دهید

  • صوت و ویدئو را بارگیری و پخش کنید

  • نوشتن و ثبت اجزا

  • از جاوا اسکریپت برای کنترل موجودیت ها استفاده کنید

  • صحنه های WebVR را در هر دستگاهی آزمایش کنید


*** ADD-ONS ***

برای هر سخنرانی، کد منبع کاملی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید آزادانه به عنوان الگویی برای پروژه های خود استفاده کنید.

این دوره همچنین شامل برخی منابع ارزشمند اضافی برای ارائه به شما می باشد:

  • پیوندهای وب به منابع مورد استفاده در سخنرانی ها

  • پیوندهای وب به مدل های سه بعدی رایگان و نرم افزار مدل سازی سه بعدی

  • پیوندهای وب به وب‌سایت‌های مرتبط با واقعیت مجازی

در نهایت، این دوره A-Frame به طور مداوم با محتوا، پروژه ها و منابع جدید به روز می شود، بنابراین می توانید آن را به عنوان یک اشتراک در یک منبع بی پایان آموزش A-Frame در نظر بگیرید!



سرفصل ها و درس ها

مقدمه ای بر دوره Introduction To The Course

  • مهمترین سخنرانی The most important lecture

اصول A-Frame A-Frame Basics

  • A-Frame چیست؟ What is A-Frame?

  • نصب و تست Installation and testing

افزودن و اصلاح عناصر HTML Adding And Modifying HTML Elements

  • اصول اولیه و ویژگی های HTML Basic primitives and HTML attributes

  • موقعیت و موقعیت نسبی Position and relative positioning

  • چرخش و چرخش نسبی Rotation and relative rotation

  • مقیاس، مقیاس نسبی و بازتاب Scale, relative scale, and reflection

  • بافت ها و متریال های تصویر Image textures and materials

  • تصویر و تصویر منحنی اولیه Image and curved image primitives

  • شکستن اصول اولیه Breaking primitives down

اصلاح محیط مجازی Modifying The Virtual Environment

  • زمین Ground

  • آسمان و تصویر 360 درجه Sky and 360° image

  • دوربین بدوی Camera primitive

  • بارگذاری و نمایش مدل های سه بعدی Loading and displaying 3D models

  • متحرک سازی اشیاء Animating objects

  • اضافه کردن نور و سایه Adding lights and shadows

  • بازرس A-Frame The A-Frame inspector

تعامل با اشیاء Interacting With The Objects

  • مکان نما اولیه و جزء Cursor primitive and component

  • جزء مجموعه رویداد Event-set component

  • تعاملات مبتنی بر نگاه Gaze-based interactions

  • تقاطع های انتخابی Selective intersections

  • تعاملات مبتنی بر کنترل Controller-based interactions

  • ژست های تعاملی Interaction gestures

تقویت محیط مجازی Enhancing The Virtual Environment

  • فیزیک و برخورد Physics and collisions

  • صدا و صدای موقعیتی Sound and positional audio

  • ویدیو Video

  • ویدیو 360 درجه 360° Video

  • تصاویر استریوسکوپی Stereoscopic images

  • ضد تبخیر Antialiasing

تقویت تعاملات Enhancing The Interactions

  • انیمیشن معنایی Semantic animation

  • جزء انیمیشن Animation component

  • جزء متن Text component

  • مؤلفه نگاه کردن Look-At component

حرکت در محیط مجازی Moving Around In The Virtual Environment

  • حرکت VR و محدودیت های آن VR locomotion and its limitations

  • حرکت مصنوعی صاف Smooth artificial locomotion

  • مولفه کنترل حرکت Movement controls component

  • مش های ناوبری Navigation meshes

  • کاهش پویا FOV Dynamic FOV reduction

  • حرکت روی ریل On-rails locomotion

  • کاهش FOV پویا روی ریل On-rails dynamic FOV reduction

  • تله پورت فوری و چشمک زن Instant and blink teleportation

  • حرکت تله پورت رایگان Free teleport locomotion

کنترل نهادها به صورت برنامه ای Controlling Entities Programmatically

  • چرا ثبت کامپوننت ها Why registering components

  • کنترل کننده .init(). The .init() handler

  • با استفاده از طرحواره Using the Schema

  • کنترل کننده .update(). The .update() handler

  • کنترل کننده .tick(). The .tick() handler

  • مولفه انتقال از راه دور چشمک زدن قسمت 1 Blink teleportation component PART 1

  • مولفه انتقال از راه دور چشمک زدن قسمت 2 Blink teleportation component PART 2

  • مؤلفه تخمگذار نهاد Entity spawner component

  • مؤلفه مؤلفه های چندگانه، بخش 1 Multiple entities component PART 1

  • مؤلفه مؤلفه های چندگانه، بخش 2 Multiple entities component PART 2

آزمایش صحنه های WebVR خود در هدست های VR Testing Your WebVR Scenes On VR Headsets

  • با استفاده از Glitch Using Glitch

  • نصب و استفاده از وب سرور Installing and using a web server

  • نصب و استفاده از ngrok Installing and using ngrok

  • توجه دوربین افست در دستگاه های تلفن همراه NOTE Camera offset on mobile devices

A-Frame v0.8.x - چه چیزی تغییر کرده است A-Frame v0.8.x - What Has Changed

  • معرفی Introduction

  • افست ارتفاع دوربین (سینتکس ECS) Camera Height Offset (ECS Syntax)

  • رنگ آسمان Sky color

  • تصحیح رنگ برای مدل های glTF 3D Color correction for glTF 3D models

A-Frame v0.8.x - مشکلات را بدانید A-Frame v0.8.x - Know Issues

  • معرفی Introduction

  • دوربین به آرامی در Chrome حرکت می کند Camera moves slowly on Chrome

  • اشکال Raycaster Raycaster bug

  • مؤلفه صدا دارایی صوتی را در چندین نهاد پخش نمی کند Sound component not playing audio asset across multiple entities

  • بهترین روش ها برای مدیریت فضای رنگ Best practices for color space management

A-Frame v0.9.x - چه چیزی تغییر کرده است A-Frame v0.9.x - What Has Changed

  • معرفی Introduction

  • انیمیشن Animation

  • Antialias Antialias

  • صدا Sound

A-Frame v1.0.x - چه چیزی تغییر کرده است A-Frame v1.0.x - What Has Changed

  • معرفی Introduction

به روز رسانی در کامپوننت ها Updates On Components

  • معرفی Introduction

  • سیستم انیمیشن A-Frame The A-Frame animation system

  • کامپوننت جدید super-hands v3.0.0 The new super-hands component v3.0.0

  • کامپوننت نگاه جدید v0.8.x The new look-at component v0.8.x

منابع برای پروژه های WebVR شما Resources For Your WebVR Projects

  • آموزش پیش نمایش زنده براکت ها Brackets Live Preview tutorial

  • پیوندهای وب به منابع مورد استفاده در سخنرانی ها Web links to resources used in the lectures

  • لینک های وب به مدل های سه بعدی رایگان و نرم افزار مدل سازی سه بعدی Web links to FREE 3D models and 3D modeling software

  • پیوندهای وب به وب سایت های مرتبط با واقعیت مجازی Web links to VR-related websites

کد شروع تا پایان همه سخنرانی ها START-END CODE Of All Lectures

  • معرفی و فایل قابل دانلود Introduction and downloadable file

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش A-Frame را یاد بگیرید و برای WebVR آماده شوید
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
8 hours
79
Udemy (یودمی) udemy-small
10 فروردین 1402 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
5,083
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Danilo Pasquariello Danilo Pasquariello

طراح با دانش کدنویسی HTML، CSS، جاوا اسکریپت

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.