Oculus Quest: بازی های VR را با استفاده از html و جاوا اسکریپت ایجاد کنید

Oculus Quest: Create VR games using html and javascript

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یاد بگیرید که با استفاده از html، javascript و کتابخانه A-Frame با استفاده از html و javascript، بازی‌های VR همهجانبه ایجاد کنید و با استفاده از کنترلرهای لمسی Oculus Quest، بازی‌های VR بسازید. حرکت انگشت شست به جلو و عقب و چرخش سریع تولید محیط زمین با افزودن فیزیک به بازی شما افزودن جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه قابل استفاده مجدد مکانیک بازی تعامل کنترلر پخش پرتو و انتخاب شیء فاصله گرفتن اشیاء در دنیای VR انتشار فوری در وب با استفاده از تست اشکال و اشکال زدایی با استفاده از هدست Oculus Quest خود برخورد و تشخیص تقاطع ایجاد و حذف خودکار شیء اضافه کردن دوربین به صحنه برنامه های دکمه ماشه اضافه کردن انیمیشن پروژه بازی - beat saber clone افزودن بازخورد لمسی ایجاد مدل های سه بعدی با استفاده از قاب و موارد دیگر... پیش نیازها:ویندوز پی سی HTML و جاوا اسکریپت هدست Oculus Quest 2 مفید است اما ضروری نیست

علاقه به متاورس و پذیرش سریع هدست های Oculus Quest علاقه زیادی به برنامه ها و بازی های VR ایجاد کرده است. اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای ساخت بازی ها و تجربیات واقعیت مجازی هستید، این دوره برای شما مناسب است. در این دوره ما فقط از html و جاوا اسکریپت برای ایجاد بازی ها و تجربیات VR همهجانبه استفاده می کنیم. یک کتابخانه جاوا اسکریپت VR به نام A-Frame وجود دارد که به طور ویژه برای ساخت برنامه های VR ایجاد شده است. این سریع و آسان برای استفاده است. شما می توانید یک صحنه VR همهجانبه را تنها در 10 خط کد ایجاد کنید. ساختن اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی با استفاده از A-Frame درست مانند افزودن اجزای بلوک‌های لگو برای ایجاد یک تجربه است. و کاملا رایگان است. اگر از قبل html را می‌دانید، پس این در خانه با شما خواهد بود. شما یک تجربه VR برای A-Frame به سادگی با استفاده از برچسب های html ایجاد می کنید.


در این دوره، من فقط از ابزارهای رایگان استفاده خواهم کرد:


  1. مرورگر کروم

  2. وب‌سایت نقص

  3. دارایی‌های رایگان


وب‌سایت glitch به شما امکان می‌دهد یکباره در وب بسازید و منتشر کنید. بدون نیاز به بررسی یا تایید فقط لینک های خود را آپلود کرده و با هر کسی که دوست دارید به اشتراک بگذارید. با استفاده از مرورگر Oculus Quest، کافی است از وب سایت خود دیدن کنید و حالت VR را انتخاب کنید و بلافاصله وارد تجربه ای همه جانبه خواهید شد. بدون نیاز به ساخت هیچ فایل apk برای بارگذاری جانبی در هدست Oculus خود، و همچنین نیازی به استفاده از کابل پیوند برای اتصال به رایانه شخصی خود ندارید. این امکان پذیر است زیرا اکثر مرورگرهای وب، به عنوان مثال، کروم و فایرفاکس از قبل قابلیت واقعیت مجازی (WebVR) را دارند. تجربه VR همهجانبه با برنامه واقعیت مجازی بومی ایجاد شده توسط Unity و Unreal تفاوتی ندارد.


8 ویژگی ویژه این دوره:


  1. با در نظر گرفتن مبتدیان ایجاد شده است

  2. تجربه‌ها را در تکه‌های کوچک بسازید، سپس به تدریج اجزای بیشتری را اضافه کنید

  3. مینیمالیستی، یعنی سادگی در کدنویسی و طراحی

  4. ابزارها و دارایی‌های رایگان - چیزی برای نصب وجود ندارد

  5. برنامه‌ها فوراً در وب مستقر می‌شوند - توسط فروشگاه‌های برنامه خاص فروشنده کنترل نمی‌شوند.

  6. نیازی به نصب یا بارگذاری جانبی بازی‌هایی که ایجاد کرده‌اید روی هدست Oculus خود نیست

  7. فقط با استفاده از مرورگر Oculus از وب سایت (بازی) منتشر شده خود دیدن کنید و وارد حالت VR شوید.

  8. هر بخش مکانیک بازی خاصی را آموزش می دهد. آنها را به روش های مختلف ترکیب کنید تا بازی منحصر به فرد خود را بسازید.


مناسب برای:


  1. توسعه دهندگان وب که می خواهند از مهارت های موجود خود برای ایجاد بازی ها و تجربیات واقعیت مجازی استفاده کنند

  2. دانش‌آموزانی که می‌خواهند با ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی در HTML و Javascript شروع کنند

  3. هر کسی که علاقه مند به یادگیری نحوه ایجاد بازی های VR با استفاده از html و جاوا اسکریپت است

  4. کسانی که Unity یا Unreal را امتحان کرده‌اند و می‌خواهند چیزی ساده‌تر و سریع‌تر توسعه یابد

  5. مدارس و دانشگاهی که به دنبال معرفی مفاهیم VR در برنامه درسی هستند



سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

راه اندازی محیط توسعه خود Setting up your development environment

  • ایجاد یک اکانت glitch برای توسعه بازی Creating a glitch account for games development

  • دسترسی به بازی های خود از هدست oculus Accessing your games from the oculus headset

  • استفاده از وب سرور محلی با xampp Using a local webserver with xampp

ایجاد دنیای VR Creating a VR World

  • موجودیت ها چیست What are entities

  • اضافه کردن دوربین به صحنه Adding a camera to the scene

  • اضافه کردن کنترلرهای لمسی Oculus به صحنه Adding Oculus Touch Controllers to the scene

اضافه کردن حرکت Adding locomotion

  • نحوه ایجاد کامپوننت با استفاده از جاوا اسکریپت How to create components using javascript

  • افزودن متن برای اشکال زدایی و hud Adding atext for debugging and hud

  • تشخیص حرکات انگشت شست Detecting thumbstick movements

  • حرکات چرخشی سریع و جلو به عقب Snap-turns and forwards-backwards movements

فیزیک و فعل و انفعالات Physics and interactions

  • اضافه کردن فیزیک Adding physics

  • اضافه کردن raycasters Adding raycasters

  • تشخیص فشار دادن دکمه دستگیره Detecting the grip button presses

  • فاصله گرفتن Distance grabbing

تشخیص برخورد و حذف موجودیت Collision detection and entity removal

  • مقدمه ای بر تشخیص برخورد و حذف موجودیت Introduction to collision detection and entity removal

  • نمونه ای از تشخیص برخورد و حذف موجودیت Example of collision detection and entity removal

تشخیص دکمه ماشه و کاربردهای آن Trigger button detection and its applications

  • تشخیص فشار دکمه ماشه Detecting trigger button presses

  • حذف اجسام با پرس ماشه و raycasting Object removal with trigger press and raycasting

پخش صداها Playing sounds

  • افزودن جلوه های صوتی Adding sound effects

  • اضافه کردن موسیقی پس زمینه Adding background music

انیمیشن ها Animations

  • پویانمایی ها Position animations

  • تولید خودکار اشیاء Auto-generating objects

یک پروژه بازی A game project

  • معرفی پروژه بازی Introduction to the game project

  • نمونه ای از پروژه بازی: شمشیربازی موسیقی (الهام گرفته از بیت سابر) Example of a game project: music fencing (inspired by beat saber)

بازخورد لمسی Haptic feedback

  • مقدمه ای بر بازخورد لمسی Introduction to haptic feedback

  • نمونه ای از افزودن بازخورد لمسی به یک بازی An example of adding haptic feedback to a game

نحوه حرکت دادن اجسام فیزیک با استفاده از انیمیشن How to move physics bodies using animation

  • چرا از انیمیشن در بدن های فیزیک استفاده کنیم؟ Why use animation on physics bodies

  • نمونه ای از استفاده از انیمیشن بر روی اجسام فیزیک An example of using animation on physics bodies

ایجاد مدل های سه بعدی با استفاده از A-Frame Creating 3D models using A-Frame

  • مقدمه ای بر ایجاد مدل های سه بعدی با استفاده از A-Frame Introduction to creating 3D models using A-Frame

  • هندسه قاب A و کدگذاری رنگ A-Frame geometries and color coding

  • بازرس بصری و ایجاد مدل های سه بعدی Visual inspector and creating 3D models

  • وارد کردن مدل های سه بعدی glb خود در بازی های خود Importing your 3D glb models in your games

شلیک پرتابه (گلوله) و فعل و انفعالات نگاه Shooting projectiles (bullets) and gaze-interactions

  • مقدمه ای بر تیراندازی پرتابه ها و تعاملات نگاه Introduction to shooting projectiles and gaze-interactions

  • بازی PC تیراندازی مبتنی بر نگاه PC game gaze-based shooter

  • کنترلر تیرانداز مبتنی بر نگاه Oculus quest Oculus quest gaze-based controller-shooter

  • بازی Oculus quest raycast-aim و trigger-shooter Oculus quest raycast-aim and trigger-shooter game

منابع برای مطالعه بیشتر Resources for further study

  • منابع برای مطالعه بیشتر Resources for further study

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

Oculus Quest: بازی های VR را با استفاده از html و جاوا اسکریپت ایجاد کنید
جزییات دوره
5 hours
39
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
2,319
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Paul Chin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Paul Chin Paul Chin

من یک مدرس دانشگاه نیمه بازنشسته هستم و بیش از 20 سال تجربه در زمینه آموزش رایانه و فناوری اطلاعات دارم. علایق من از معکوس کردن ، کدگذاری تا طراحی گرافیک ، برنامه ها ، توسعه بازی ها ، موسیقی ، سلامتی ، معنویت و رفاه است. در اوقات فراغت من نیز پیانو و صفحه کلید می نوازم. من از آموزش حضوری و آنلاین لذت می برم و همچنین عاشق آموزش و الهام بخشیدن به دیگران برای موفقیت و زندگی در رویاهای خود هستم.