آموزش روش‌های 3D VFX Compositing Nuke Masterclass - NK202

Methods of 3D VFX Compositing Nuke Masterclass - NK202

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: گردش‌های کاری 3 بعدی VFX Compositing در Nuke را از یک PRO بیاموزید. طرح ریزی، ردیابی دوربین سه بعدی، تمیز کردن، و موارد دیگر! ردیابی مسطح/تکنیک‌های گوشه‌ای/استخراج بافت تئوری ترکیب‌بندی سه‌بعدی (پارالاکس، حرکات دوربین، حل‌های دوربین، مثلث‌سازی و موارد دیگر.) تکنیک‌های یکپارچه‌سازی گره‌های سه‌بعدی، و مفاهیم سیستم سه‌بعدی نحوه عیب‌یابی یک عکس پیچیده، ردیابی، حل، و جهت‌یابی سه بعدی یک صحنه به درستی مبانی ساختمان جهان سه بعدی طرح ریزی ها و مفاهیم طرح ریزی طرح هندسه برای مطابقت با یک صحنه سه بعدی نگاه کردن به یک صحنه و دانستن اینکه کدام ابزار (یا ابزارها) را می توان به صورت ترکیبی برای حل آن استفاده کرد. اصول کامپوزیت دو بعدی (این را می توان در دوره دیگر من در مورد Udemy، NK101 یافت) باید رایانه شخصی یا مکی داشته باشد که بتواند Nuke را اجرا کند (بیشتر می توانند!)

این یک دوره آموزشی جامع Nuke Compositing در مورد گردش‌های کاری سه‌بعدی در داخل Nuke از یک متخصص صنعت با سال‌ها تجربه فیلم‌های بلند هالیوود است.

شما اصول اولیه سیستم Nuke 3d را تا سطح متوسط، شروع گره‌های رایج مورد استفاده و پایان دادن به پیش‌بینی‌های پیشرفته یاد خواهید گرفت.


ابتدا، برای ورود به این دوره چه چیزهایی باید بدانم؟:

اگر قبلاً درک اولیه ای از Nuke دارید، خوب هستید!

با این حال، اگر نیاز به یادگیری اصول اولیه دارید، می‌توانید آنها را در دوره قبلی من (در Udemy) Introduction to Nuke - NK101 یاد بگیرید.


چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

  • مفاهیم ترکیب سه بعدی (حرکت دوربین، اختلاف منظر، ردیابی، مثلث، حل دوربین، جهت دهی یک صحنه سه بعدی به یک صحنه واقعی)

  • اصول گره های سه بعدی (هندسه، دوربین ها، رندرینگ، نورپردازی)

  • نحوه ساخت صحنه های سه بعدی

  • پیش‌بینی دوربین سه بعدی

  • تکنیک‌های تمیز کردن (حذف اشیاء از دنیای واقعی، یا جایگزینی کل بخش‌های دنیای واقعی)

  • ردیابی مسطح

  • تکنیک ها و ترفندهای اضافی در طول راه


در این دوره می توانم روی چه پروژه هایی کار کنم؟:

1. یک مسیر مسطح، جایگزینی یک طرف وسیله نقلیه، و حتی جعل انعکاس، با استفاده از عبارات در Nuke

2. یک پروژه بسیار عمیق، شامل ساخت مدل سه بعدی، طرح ریزی، تمیز کردن (حذف یک شی) و بازتاب دادن یک تصویر تثبیت شده. ما یک ماشین رانندگی را از یک مسیر خارج می کنیم و آن را در ساحل قرار می دهیم ( *در تمام مدت زمانی که دوربین در حال حرکت است*)

3. جایگزینی آسمان در Nuke با استفاده از تکنیک های مختلف و آموزش نحوه برخورد با موقعیت های مختلف Nodal Pan


چرا این دوره درست است:

من یک آهنگساز جلوه‌های بصری حرفه‌ای هستم که روی فیلم‌های سینمایی در مقیاس بزرگ هالیوود کار کرده‌ام، مانند Avengers: Endgame یا Star Wars: The Rise of اسکای واکر. من در سراسر جهان نقل مکان کرده‌ام و برای بهترین استودیوهای جلوه‌های بصری کار کرده‌ام، و روی هزاران عکس ترکیبی (در بالاترین سطح) کار کرده‌ام.

تا کنون، دانشجویان من دوره‌های قبلی من را دوست داشته‌اند و من مطمئنم که ارزش زیادی از این دوره دریافت خواهید کرد.

من پیچیده ترین مفاهیم ترکیب سه بعدی را به نمودارهای بصری تقسیم کرده ام تا بتوانید این مفاهیم را بسیار سریعتر از خواندن مقالات فنی یاد بگیرید!


چه کار دیگری می توانم با این مهارت ها انجام دهم؟


این تکنیک هایی که یاد خواهید گرفت می توانند در بسیاری از سناریوها اعمال شوند، چند مثال در زیر:

  • تعویض تابلوها

  • نقاشی مات سه بعدی با لایه های زیاد

  • آسمان‌ها، ساختمان‌ها را جایگزین کنید یا کل محیط را با یک محیط ساختگی گسترش دهید

  • ردیابی و تعویض صفحه نمایش تلویزیون یا صفحه نمایش تلفن با جلوه دلخواه

  • افراد یا اشیا را از صحنه های متحرک پیچیده حذف کنید

  • ایجاد یک صحنه از روز به شب، و قرار دادن نور در صحنه جدید

  • تغییر بافت یا ظاهر کل یک منظره

    (مثال: روز معمولی شهر در یک منظره پوشیده از برف)

  • ردیابی سه بعدی یک صحنه، که می تواند به یک نرم افزار شخص ثالث مانند AUTODESK MAYA صادر شود. این به شما امکان می دهد یک صحنه کامل CGI

    بسازید
  • یک صحنه سه بعدی ایجاد کنید که از ذرات در Nuke پشتیبانی کند (مانند ایجاد صحنه برفی یا صحنه بارانی)




اگر می‌خواهید آهنگساز بهتری شوید، یادگیری این تکنیک‌ها کاملاً حیاتی است. این همان کلاسی است که آرزو می‌کردم در مراحل اولیه کارم داشته باشم.


توجه: اگر می خواهید این کلاس را دنبال کنید، باید ثبت نام کرده و فایل های پروژه را دانلود کنید

امیدوارم به من بپیوندید. با تشکر!

-Alex


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • نمای کلی دوره Course overview

  • مقدمه ای بر Parallax و Camera Moves Introduction to Parallax and Camera Moves

  • با این دنیای سه بعدی چه کنیم؟ What can we do with this 3d world?

  • آزمون تئوری Theory Quiz

پروژه اول: ردیابی مسطح و استخراج بافت ها Project One: Planar Tracking and Extracting Textures

  • سطوح ردیابی مسطح Planar Tracking Surfaces

  • پاک کردن داده های ردیابی Cleaning up tracking data

  • استخراج بافت ها (پیش بینی معکوس گوشه)، و پین مجدد به مسیر Extracting textures (inverse cornerpin projection), and re-pin to the track

  • جعل بازتاب ها با استفاده از عبارات Faking reflections using expressions

  • مسابقه آهنگ مسطح Planar Track Quiz

مقدمه ای بر ترکیب سه بعدی (نمای کلی گره های سه بعدی) Introduction to 3d Compositing (3d nodes overview)

  • دوربین ها، کارت ها، اسکن لاین ها Cameras, Cards, Scanlines

  • دوربین‌ها و خطوط اسکن Pt 2 Cameras and Scanlines Pt 2

  • گره های هندسی بیشتر، تبدیل جغرافیایی، محور More geometry nodes, transform geo, axis

  • جابجایی ها Displacements

  • نورها و بافت ها Lights & Textures

  • انتخاب اجزا، ویرایش جغرافیایی Selecting components, edit geo

  • توضیح داده شده - مشکلاتی که باید مراقب آنها باشید، نمونه هایی از شوت ها EXPLAINED - Problems to look out for, examples of shots

  • آزمون گره های سه بعدی 3d Nodes Quiz

پروژه دوم قسمت 1 (ایجاد یک محیط سه بعدی) Project Two Part 1 (Creating a 3d environment)

  • بررسی اجمالی پروژه Project Overview

  • ردیابی دوربین قسمت 1 Camera Tracking Part 1

  • ردیابی دوربین قسمت 2 Camera Tracking Part 2

  • حل دوربین، دریافت کمترین خطای ممکن Solving the camera, getting the lowest error possible

  • تولید و جهت دهی دوربین سه بعدی Generating and orienting the 3d camera

  • تست صحنه با سه بعدی Testing the scene with 3d

  • مسابقه ردیابی سه بعدی 3d Tracking Quiz

پروژه یک قسمت 2 (پخش تصاویر، دستکاری صحنه ما) Project one part 2 (Projecting images, manipulating our scene)

  • پیش بینی ها چیست، چگونه می توانیم از آنها استفاده کنیم؟ What are projections, how can we use them?

  • پیش بینی دوربین قسمت 2 Camera Projections Part 2

  • ژئو لاین آپ Geo Lineup

  • پاداش: روش دوم، پواسونمش Bonus: 2nd Method, Poissonmesh

  • تمیز کردن Cleanplate

  • استخراج خودرو قسمت 1 Car Extraction Part 1

  • استخراج خودرو قسمت 2 Car Extraction Part 2

  • قرار دادن مجدد ماشین Re-positioning the car

  • پرتاب مجدد ماشین، و کج کردن Re-Projecting the car, and skewing

  • سایه ماشین Car Shadow

  • مسیرهای ماشین Car Trails

  • طرح ریزی، آزمون 3 بعدی Projections, 3d Quiz

پروژه جایگزینی آسمان سه بعدی 3d Sky Replacement Project

  • آهنگ 2d ... یا 3d track؟ 2d Track... or 3d track?

  • مسیر دوربین + نقشه کروی Camera Track + Spherical Map

  • نقشه کروی Spherical Map

  • مسابقه نهایی سریع Quick Final Quiz

یادگیری اضافی Additional Learning

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

آموزش روش‌های 3D VFX Compositing Nuke Masterclass - NK202
جزییات دوره
5 hours
35
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
2,958
4.6 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alexander Hanneman Alexander Hanneman

آهنگساز ارشد دیجیتال