آموزش 3ds Max: نکات ، ترفندها و تکنیک ها

3ds Max: Tips, Tricks and Techniques

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max یک برنامه قدرتمند ، عمیق و چند وجهی است ، بنابراین همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. این مجموعه هفتگی قصد دارد شما را در جریان جدیدترین ابزارها و تکنیک ها قرار دهد و دیدگاه های تازه ای در مورد روش های سنتی برای تجسم معماری و محصول ، انیمیشن ، جلوه های بصری ، بازی ها و دنیای مجازی و موشن گرافیک معرفی می کند. مربی Aaron F. Ross هر هفته یک موضوع جدید ارائه می دهد ، که شامل طیف گسترده ای از کارهای گرافیکی 3D است ، از جمله مدل سازی ، تقلب و انیمیشن ، سایه و روشنایی ، عملکرد دوربین و رندر. او توجه ویژه ای به ساده سازی گردش کارها ، مانند اتوماسیون کارهای وقت گیر دارد ، بنابراین تولیدات شما روانتر و کارآمدتر انجام می شود. برای گسترش دانش و مهارت 3ds Max خود ، هر چهارشنبه برای یک آموزش جدید بازگردید.

توجه: از آنجا که این یک مجموعه در حال انجام است ، بینندگان گواهی پایان کار دریافت نمی کنند.

سرفصل ها و درس ها

جدید این هفته New This Week

  • با استفاده از محدودیت MCG Ray سطوح را بصورت پویا می گیرید Snapping surfaces dynamically with MCG Ray Constraint

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • چه باید دانست What to know

  • پرونده های ورزشی Exercise files

3ds Max: نکات و ترفندها 3ds Max: Tips and Tricks

  • مدلسازی یک نقشه طبقه از یک سند پیش نویس 2 بعدی Modeling a floor plan from a 2D drafting document

  • مدل سازی زمین با تغییر مکان تار فضا Modeling terrain with Displace space warp

  • اشعه ماورا بنفش با اصلاحگر فضای جهانی در Camera Map Projecting UVs with the Camera Map world-space modifier

  • گرفتن سایه ها با نقشه آرنولد سایه مات Capturing shadows with Arnold Shadow Matte map

  • رندر آهنگ سازی با Arnold AOV عبور می کند Rendering compositing passes with Arnold AOVs

  • تقلب مکانیکی با IK و کنترل کننده LookAt Mechanical rigging with IK and the LookAt controller

  • تعدیل انیمیشن با Multiply و Ease Curves Modulating animation with Multiply and Ease Curves

  • کار با صدا و کنترل کننده AudioFloat Working with audio and the AudioFloat controller

  • خودکار با کنترل کننده های بیان Automating with Expression controllers

  • انیمیشن در زمان واقعی با ابزار Motion Capture Real-time animation with the Motion Capture utility

  • ارائه سبک شده با Scanline Ink 'n Paint Stylized rendering with Scanline Ink 'n Paint

  • شروع کار با نمودار Max Creation Getting started with the Max Creation Graph

  • اصلاح ابزار Max Creation Graph Modifying a Max Creation Graph tool

  • مجسمه سازی یک زمین با Texture Object Mask Sculpting a terrain with Texture Object Mask

  • ساختن جاده با تار فضایی Conform Building a road with Conform space warp

  • سایه اندازی یک چشم انداز با انحنای آرنولد Shading a landscape with Arnold Curvature

  • ایجاد ویژگی های سفارشی با Parameter Editor Creating custom attributes with the Parameter Editor

  • رانندگی منحنی های انیمیشن با کنترلر Reaction Driving animation curves with the Reaction controller

  • تقلب در یک نقاشی مات رو به دوربین Rigging a camera-facing matte painting

  • همسویی دوربین با پس زمینه با Perspective Match Aligning a camera to a background with Perspective Match

  • در حال تهیه عکس برای هندسه پروکسی با Camera Map Projecting a photo to proxy geometry with Camera Map

  • اتوماسیون با پارامترهای سیم و دستکاری Automation with wire parameters and manipulators

  • تبدیل صحنه ها برای رندرهای مختلف Converting scenes for different renderers

  • ارائه گروه های سبک با Arnold AOVs Rendering light groups with Arnold AOVs

  • نمودار کردن شرایط صحنه با State Sets Compositor Graphing scene conditions with State Sets Compositor

  • آشنایی با مایعات 3ds Max Introduction to 3ds Max Fluids

  • مدل سازی با Motion Field Space Warp Modeling with the Motion Field Space Warp

  • تنظیم مدل غیر مخرب با Linked Xform Non-destructive model adjustment with Linked Xform

  • متحرک سازی اشیا sub فرعی با Linked Xform Animating sub-objects with Linked Xform

  • انیمیشن Path Contraint را سفارشی و دوچرخه سواری کنید Customize and cycle Path Constraint animation

  • حرکت کنترل پیچیده را با Waveform Controller ایجاد کنید Generate complex motion with Waveform Controllers

  • صحنه ای را با نور آرنولد مش روشن کنید Illuminate a scene with an Arnold Mesh Light

  • سایه با نقشه های مایا در 3ds Max Shading with Maya maps in 3ds Max

  • متفاوت بودن خصوصیات سایه زن توسط شی با Arnold Color Jitter Varying shader properties by object with Arnold Color Jitter

  • یک شی مشبک را با Arnold Standard Volume ارائه دهید Render a mesh object with Arnold Standard Volume

  • یک آبجکت Point Cloud را رندر کنید Render a Point Cloud object

  • تنظیم مرزهای مقدار مسیر با یک کنترل کننده حد Setting track value boundaries with a limit controller

  • رسم منحنی ها با Freehand Spline Drawing curves with Freehand Spline

  • اصلاح تقاطع ها با همپوشانی Spline Correcting intersections with Spline Overlap

  • کاهش جزئیات منحنی با Optimize Spline Reducing curve detail with Optimize Spline

  • منحنی سازی مجدد با نرمال Spline Resampling curves with Normalize Spline

  • منحنی های نرم انتخاب با Spline Influence Soft-selecting curves with Spline Influence

  • مخلوط کردن منحنی ها با Spline Morph Blending curves with Spline Morph

  • ترکیب خطوط با Booleans شکل Combining splines with shape Booleans

  • تقریب روشنایی جهانی در آرنولد Approximating global illumination in Arnold

  • ارائه پروکسی ها با رویه های آرنولد Rendering proxies with Arnold procedurals

  • مقدمه ای بر نقشه Open Shading Language Introduction to the Open Shading Language map

  • نحو اساسی Open Shading Language Basic syntax of Open Shading Language

  • اعلام پارامترهای ورودی و خروجی OSL Declaring OSL input and output parameters

  • تولید الگوی نویز فراکتال در OSL Generating a fractal noise pattern in OSL

  • تکرار حلقه for در OSL Iterating a for loop in OSL

  • استفاده از دستور شرطی if… else در OSL Using the if… else conditional statement in OSL

  • مدیریت دارایی ها و مسیرهای پرونده OSL Managing OSL file assets and paths

  • رندر آرنولد را با نمونه برداری تطبیقی تسریع کنید Accelerate Arnold rendering with adaptive sampling

  • بافت با نقشه رویه Advanced Wood Texturing with the Advanced Wood procedural map

  • هنر کارگردانی نقشه بافت پیشرفته چوب Art directing the Advanced Wood texture map

  • تنظیم حالت اولیه سیال Setting a fluid initial state

  • ترکیب در دوربین با اصلاح نقشه دوربین In-camera compositing with Camera Map modifier

  • ایجاد لایه های انیمیشن Creating animation layers

  • با دیدگاه های مشترک به صورت آنلاین همکاری کنید Collaborate online with shared views

  • ارائه رنگین کمانی با Arnold Thin Film Rendering iridescence with Arnold Thin Film

  • بارگیری و صرفه جویی در ایستگاه از پیش تنظیم مایع Loading and saving fluid presets

  • مقدمه ای بر 3ds Max Interactive Introduction to 3ds Max Interactive

  • ساخت یک دکل گرافیکی متحرک با Data Channel Building a motion graphics rig with Data Channel

  • ایجاد ساختارهای پوشه پروژه سفارشی Creating custom project folder structures

  • نکات و ترفندهای ویرایشگر کد Shading Language را باز کنید Open Shading Language code editor tips and tricks

  • تخم ریزی از یک نقشه سه بعدی Spawning particles from a 3D map

  • ارائه یک میدان ستاره ای Rendering a starfield

  • جعل GI با فیلتر انسداد محیط آرنولد Faking GI with an Arnold ambient occlusion filter

  • مدل سازی با ابزار انیمیشن Snapshot Modeling with the animation Snapshot tool

  • رندر ذرات با استاندارد آرنولد Rendering particles with Arnold Standard Volume

  • حجم آرنولد را با مقادیر فیزیکی رندر کنید Render Arnold volume with physical values

  • حجم روشنایی جهانی غیرمستقیم در آرنولد Volume indirect global illumination in Arnold

  • حذف جزئیات چند ضلعی با Freeform Optimize Removing polygon detail with Freeform Optimize

  • با Fluid Loader یک حافظه نهان را تغییر شکل و دوباره استفاده کنید Transform and retime a cache with Fluid Loader

  • ارائه تاری حرکت در آرنولد Rendering motion blur in Arnold

  • رسم خطوط بر روی یک پلی قابل ویرایش Drawing splines on an editable poly

  • طراحی توپولوژی شکل آزاد از روی مش چند ضلعی Sketching freeform topology over a polygon mesh

  • جلوه های متحرک با Decay Channel Channel Animating effects with Data Channel Decay

  • متحرک سازی کنترل کننده ها در Material Editor Animating controllers in the Material Editor

  • نقاشی ماسک رنگی راس با VertexPaint Painting a vertex color mask with VertexPaint

  • رسم نوارهای شکل چند ضلعی Drawing polygon freeform strips

  • اکسترود کردن شاخه های شکل چند ضلعی Extruding polygon freeform branches

  • ActiveShade تعاملی در یک viewport Interactive ActiveShade in a viewport

  • کانالهای داده مایع Fluid data channels

  • نمایش کانال های داده مایع Displaying fluid data channels

  • اختصاص مختصات UVW در یک شبکه OSL Assigning UVW coordinates in an OSL network

  • استفاده از فضاهای مختصات نامگذاری شده در Open Shading Language (OSL) Using named coordinate spaces in Open Shading Language (OSL)

  • محرومیت گروه سایه با خواص آرنولد Shadow group exclusion with Arnold properties

  • پاک کردن مواد با MAXScript یا UVW Remove Erasing materials with MAXScript or UVW Remove

  • درک کانالهای Fluid Churn و Vorticity Understanding Fluid Churn and Vorticity channels

  • ارائه کانال های سیال با داده های کاربر آرنولد Rendering Fluid channels with Arnold User Data

  • کمی سازی فریم کلیدی و ویرایش فریم فریم با کلیدهای ضربه محکم و ناگهانی Keyframe quantization and sub-frame editing with Snap Keys

  • وارد کردن مدل جامد CAD به عنوان Body Object Importing a CAD solid model as a Body Object

  • تفریق و تقاطع مدل جامد با Body Cutter Solid model subtraction and intersection with Body Cutter

  • اتحادیه مدل جامد با Join Bodies Solid model union with Join Bodies

  • Denoising رندر آرنولد Denoising an Arnold rendering

  • به روز رسانی تعاملی در انیمیشن Curve Editor Interactive Update in the animation Curve Editor

  • فهرست نمایش ویرایشگر منحنی: نکات و نکات کلیدی Curve Editor view menu: Tips and tricks

  • ویرایش منحنی های انیمیشن با ابزار Region Keys Editing animation curves with the Region Keys tool

  • ترکیب کانالهای داده سیالات Combining data channels of Fluids

  • سایه اندازی برای هر شی با OSL Random by Index Shading per object with OSL Random by Index

  • مواد لایه بندی مایعات Layering materials of Fluids

  • ذرات را به صورت بدوی آرنولد ارائه دهید Render particles as Arnold primitives

  • ذرات PFlow را با شکل آرنولد رندر کنید Render PFlow particles with Arnold Shape

  • رنگ آمیزی با Arnold Ramp RGB Remapping colors with Arnold Ramp RGB

  • ارائه خطوط با آرنولد تون Rendering contours with Arnold Toon

  • نقشه برداری از رنگ پایه آرنولد تون Mapping Arnold Toon base color

  • کنترل کیفیت پیش نمایش Controlling preview quality

  • اضافه کردن پوشش اطلاعاتی به پیش نمایش با MAXScript Adding information overlays to a preview with MAXScript

  • مدل سازی با اصلاح کننده به روز Chamfer Modeling with the updated Chamfer modifier

  • استفاده از پخ با استفاده از وزن و عمق لبه Applying a chamfer using edge weight and depth

  • پخت نقشه به مش با Assign Vertex Color Baking a map to a mesh with Assign Vertex Color

  • ایجاد نقشه های حفره و انسداد با Render Surface Map Generating cavity and occlusion maps with Render Surface Map

  • پخت چندین کانال رنگی راس با VertexPaint Baking multiple vertex color channels with VertexPaint

  • ترکیب رنگ راس در یک شبکه سایه زنی Compositing vertex color in a shading network

  • بهینه سازی هندسه با اصلاح کننده MultiRes Optimizing geometry with the MultiRes modifier

  • بهبود عملکرد Viewport با اصلاح Substitute Improving viewport performance with the Substitute modifier

  • ساخت یک مجموعه روشنایی Constructing a lighting assembly

  • پارامترهای سیم کشی در یک مجموعه روشنایی Wiring parameters in a lighting assembly

  • اندازه گیری با ابزار کمکی ، ابزار Measure Distance و ابزار Measure Measuring with tape helper, the Measure Distance tool, and the Measure utility

  • نکات و ترفندهای صفحه را نمایش دهید Display panel tips and tricks

  • با جعبه ابزار Transform به سرعت تنظیمات تبدیل و نقطه محوری را تنظیم کنید Quickly adjusting transforms and pivot point with the Transform Toolbox

  • قرار دادن اشیا با استفاده از Select and Place Stacking objects with Select and Place

  • مدیریت اشیا and و اشیا sub فرعی با مجموعه های انتخابی Managing objects and sub-objects with selection sets

  • صحنه های ارجاع با ظروف Referencing scenes with containers

  • تغییر محتوای ظرف ارثی با ویرایش در محل Changing inherited container content with Edit in Place

  • قفل کردن و باز کردن قفل پارامترهای کانتینر Locking and unlocking container parameters

  • ویرایش پارامترهای قفل قفل شده Editing unlocked container parameters

  • طرح ریزی با ShapeMerge روی سطوح خط می خورد Projecting splines onto surfaces with ShapeMerge

  • تجزیه و تحلیل و اصلاح هندسه مش با xView Analyzing and correcting mesh geometry with xView

  • قاب بندی فرعی اشیاf فرعی با کنترلر Master Point Keyframing sub-objects with the Master Point controller

  • مدیریت مواد صحنه با Material Explorer Managing scene materials with Material Explorer

  • تعریف یک مرکز تبدیل موقت با محور کار Defining a temporary transform center with working pivot

  • سفارشی سازی میانبرهای صفحه کلید با ویرایشگر کلید میانبر Customizing keyboard shortcuts with Hotkey editor

  • رندر سبک شده با نقشه نقاط نیم تنه OSL Stylized rendering with OSL Halftone Dots map

  • ترکیب نور صحنه در یک شبکه سایه انداز Incorporating scene lighting in a shading network

  • گنجاندن رزولوشن رندر در شبکه سایه انداز Incorporating render resolution in a shading network

  • موقعیت هندسه در یک محیط OSL HDRI Situating geometry within an OSL HDRI environment

  • نور استودیو با نقشه چراغ های HDRI Studio lighting with HDRI lights map

  • تعادل و نوردهی سفید با استفاده از نقشه فیلتر دوربین آرنولد White balance and exposure with an Arnold camera filtermap

  • سرعت بخشیدن به نقشه ها با پخت به بافت Rasterizing maps with bake to texture

  • پخت پیشرفته با پخت تا بافت Advanced baking with bake to texture

  • پخت به مواد رندر دهنده (PBR) برای صادرات Baking to physically based renderer (PBR) materials for export

  • ارائه تولید با سخت افزار Quicksilver Production rendering with Quicksilver hardware

  • متنوع کردن بافت ها با OSM Randomized Bitmaps Varying textures with OSL Randomized Bitmaps

  • تغییر شکل یک سیستم ذره با جسم مرکب مشر Deforming a particle system with the Mesher compound object

  • گذرگاه های ارائه دهنده آرنولد را با مدیر AOV تنظیم کنید Set up Arnold render passes with AOV Manager

  • متحرک سازی چندین آهنگ با Parameter Collector Animating multiple tracks with Parameter Collector

  • بهبود صاف کردن لبه با اصلاح نرمال وزن دار Improving edge smoothing with Weighted Normals modifier

  • ارائه برش با مواد Arnold Clip Geo Rendering a cutaway with the Arnold Clip Geo material

  • نویز رویه پیشرفته با نقشه Uber Noise Advanced procedural noise with Uber Noise map

  • ارائه لبه های چند ضلعی با نقشه OSL Wireframe Rendering polygon edges with OSL Wireframe map

  • هنر کارگردانی نقشه OSL Wireframe Art directing the OSL Wireframe map

  • مقدمه ای بر پویایی MassFX Rigid Body Introduction to MassFX Rigid Body dynamics

  • تنظیم یک شبیه سازی MassFX Rigid Body Setting up a MassFX Rigid Body simulation

  • کنترل شبیه سازی MassFX Rigid Body Controlling a MassFX Rigid Body simulation

  • تنظیم دقیق شبیه سازی MassFX Rigid Body Fine-tuning a MassFX Rigid Body simulation

  • خودکار سازی انیمیشن ثانویه با اصلاح کننده Flex Automating secondary animation with the Flex modifier

  • دستورالعمل های Keyframing با حالت Edit Poly Animate Keyframing modeling commands with the Edit Poly Animate mode

  • تولید UV با نقشه های طرح ریزی OSL Generating UVs with OSL projection maps

  • اجرای مجدد تمام فریم های کلیدی در یک صحنه با آهنگ جهانی Retiming all keyframes in a scene with the world track

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش 3ds Max: نکات ، ترفندها و تکنیک ها
جزییات دوره
20h 1m
166
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
11,573
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.