لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مقدمه ای بر برنامه نویسی بازی دو بعدی با XNA
Introduction to 2D Game Programming with XNA
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
بیاموزید که چگونه با استفاده از XNA یک بازی دو بعدی اولیه بسازید. برنامه نویسی بازی لازم نیست دشوار باشد. اگر میخواستید برنامهنویسی بازیهای ساده را برای Xbox، Windows یا Windows Phone 7 یاد بگیرید، اما از پیچیدگی آن ترسیدهاید، این دوره برای شما مناسب است! این دوره شما را با استفاده از چارچوب XNA مایکروسافت برای ساخت یک بازی تیراندازی فضایی 2 بعدی ساده راهنمایی می کند و مفاهیم برنامه نویسی بازی های متعددی را در طول مسیر کاوش می کند. موضوعات مورد بررسی عبارتند از: ایجاد و استفاده از گرافیک دوبعدی، پذیرش ورودی از صفحه کلید، ماوس، کنترلرهای بازی و صفحه نمایش لمسی، کار با صداها و انیمیشن و موارد دیگر. این دوره با نشان دادن نحوه استقرار بازی بر روی یک کنسول واقعی Xbox 360 و بازارهای مختلف برنامه به پایان می رسد.
سرفصل ها و درس ها
مقدمه ای بر XNA
Introduction to XNA
معرفی
Introduction
XNA چیست؟
What is XNA?
تاریخ
History
پلتفرم های پشتیبانی شده
Supported Platforms
توزیع
Distribution
معماری
Architecture
نصب XNA
Installing XNA
ایجاد یک پروژه
Creating a Project
ساختار پروژه
Project Structure
فایل بازی
The Game File
جریان بازی
Game Flow
خلاصه
Summary
گرافیک دو بعدی
2D Graphics
معرفی
Introduction
یک بازی تیرانداز ساده
A Simple Shooter Game
مختصات و مستطیل ها
Coordinates and Rectangles
ایجاد گرافیک
Creating the Graphics
ترسیم گرافیک
Drawing the Graphics
خط لوله محتوا
The Content Pipeline
جن
Sprites
ایجاد کلاس Sprite
Creating a Sprite Class
اصول فونت
Font Basics
رسم امتیاز
Drawing the Score
خلاصه
Summary
ورودی
Input
معرفی
Introduction
انواع ورودی
Input Types
حرکت کشتی
Moving the Ship
ورودی صفحه کلید
Keyboard Input
Refactoring Velocity
Refactoring Velocity
اضافه کردن کلاس کشتی
Adding The Ship Class
ورودی ماوس
Mouse Input
اضافه کردن پشتیبانی از ماوس
Adding Mouse Support
ورودی کنترلر
Controller Input
افزودن پشتیبانی کنترلر
Adding Controller Support
صفحه کلید Refactoring
Refactoring Keyboard
ورودی را لمس کنید
Touch Input
در حال اجرا بر روی WP7
Running on WP7
افزودن پشتیبانی لمسی
Adding Touch Support
خلاصه
Summary
برخوردها
Collisions
معرفی
Introduction
مرزها
Boundaries
ایجاد مرزها
Creating Boundaries
اجرای مرز
Enforcing the Boundary
مبانی تشخیص برخورد
Collision Detection Basics
ساختن دشمن
Making an Enemy
ایجاد مدیر دشمن
Creating the Enemy Manager
ترسیم دشمن
Drawing the Enemy
حرکت دشمن
Moving the Enemy
پاکسازی دشمن
Enemy Clean Up
شلیک گلوله ها
Firing Shots
ایجاد Shot Manager
Creating the Shot Manager
ترسیم شات ها
Drawing the Shots
پاک کردن عکس
Cleaning up Shots
کشتن بازیکن
Killing the Player
ایجاد Collision Manager
Creating the Collision Manager
تیراندازی بازیکن
Player Shooting
ایجاد شات بازیکن
Creating Player Shots
رفع شلیک گلوله
Fixing Shot Firing
افزودن شلیک لمسی
Adding Touch Firing
کشتن دشمنان
Killing Enemies
خلاصه
Summary
تصاوير متحرك
Animations
معرفی
Introduction
مبانی انیمیشن
Animation Basics
ایجاد یک Sprite Sheet
Creating a Sprite Sheet
اضافه کردن انیمیشن ها
Adding Animations
ایجاد یک سازنده انیمیشن
Creating an Animation Constructor
به روز رسانی انیمیشن ها
Updating the Animations
ترسیم انیمیشن ها
Drawing the Animations
متحرک سازی کشتی
Animating the Ship
انیمیشن های بیشتر
More Animations
انفجارها!
Explosions!
ایجاد Explosion Manager
Creating the Explosion Manager
با استفاده از Explosion Manager
Using the Explosion Manager
به روز رسانی انفجارها
Updating Explosions
ترسیم انفجار
Drawing the Explosion
رسیدگی به تیرهای مرده
Handling Dead Shots
منفجر شدن بازیکن
Exploding the Player
پاک کردن
Clean Up
خلاصه
Summary
صدا
Sounds
معرفی
Introduction
مبانی صدا
Sound Basics
دریافت صداها
Getting Sounds
مدیر صدا
The Sound Manager
اضافه کردن صداها
Adding the Sounds
ایجاد مدیر صدا
Creating the Sound Manager
اضافه کردن موسیقی پس زمینه
Adding Background Music
افزودن جلوه های صوتی
Adding Sound Effects
خلاصه
Summary
به پایان رساندن
Finishing
معرفی
Introduction
صفحه عنوان
Title Screen
ترسیم صفحه عنوان
Drawing the Title Screen
پیاده سازی Title Screen
Implementing the Title Screen
ایالات بازی
Game States
Refactoring to State
Refactoring to State
Pause و Game Over Screens
Pause and Game Over Screens
اضافه کردن حالت مکث
Adding Pause State
رفع مکث
Fixing Pause
اجرای بازی به پایان رسید
Implementing Game Over
افزودن Lives
Adding Lives
Refactoring به Status Manager
Refactoring to Status Manager
اجرای زندگی ها
Implementing Lives
رفتن به جلو
Going Further
خلاصه
Summary
انتشار
Publishing
معرفی
Introduction
گزینه های انتشار
Publishing Options
ثبت نام
Registering
مراحل انتشار ویندوز
Windows Publishing Steps
انتشار ویندوز
Windows Publishing
مراحل استقرار Xbox
Xbox Deploy Steps
اتصال به ایکس باکس
Connecting to the Xbox
در حال استقرار در ایکس باکس
Deploying to the Xbox
در حال اجرا بر روی Xbox
Running on an Xbox
رفع مشکلات
Fixing Issues
در حال اجرا بر روی Xbox دوباره
Running on an Xbox Again
نمایش نظرات