آموزش مقدمه ای بر توسعه بازی های سه بعدی در گودو

دانلود Introduction to 3D Game Development in Godot

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یک کنترلر شخصیت سوم شخص در گودو بسازید تا به بازیکن اجازه دهید یک شخصیت و دوربین سه بعدی را در سطح سه بعدی کنترل کند. با شروع یک پروژه سه بعدی جدید از ابتدا، نحوه استفاده از موتور بازی گودو را بیاموزید. یک کنترلر شخصیت سوم شخص بسازید که به بازیکن اجازه می دهد شخصیت و دوربین را به سبک RPG مدرن کنترل کند. کشف کنید که چگونه می‌توان از فرمول‌های پیچیده ریاضی و فیزیک در بازی‌ها برای تولید مکانیک‌های بازی واقعی‌تر یا سرگرم‌کننده استفاده کرد. از این پروژه به عنوان پایه ای برای یک بازی سه بعدی در ژانرهای مختلف استفاده کنید. پیش نیازها: دانش آموزان باید موتور Godot را دانلود کرده و آماده یادگیری نحوه استفاده از آن باشند. نیازی به تجربه نیست، سعی می کنم همه چیز را با جزئیات توضیح دهم. اگر سوالی دارید بپرسید.

در این دوره، ما هر آنچه را که باید در مورد استفاده از موتور Godot برای ساختن کنترلر شخصیت سوم شخص بدانید را پوشش خواهیم داد. از اصول اولیه کار در فضای سه بعدی تا کنترل شخصیت و دوربین در صحنه سه بعدی. ما چگونگی استفاده از ریاضی، فیزیک و بردارها را برای دستیابی به گیم پلی سوم شخص که از اکثر بازی های سه بعدی مدرن انتظار دارید را بررسی خواهیم کرد. با چوب چپ در حال حرکت و چرخش کاراکتر، و چوب سمت راست که دوربین را به دور آنها می چرخاند.

وقتی کارتان تمام شد، درک خوبی از کنترل شخصیت ثالث شخص خواهید داشت و یک پیاده سازی کاملاً کاربردی که برای هر پروژه سه بعدی بسیار قابل تنظیم است. چه یک پلتفرمر، چه RPG اکشن یا حتی یک سیم‌کارت مزرعه دنج - می‌توانید پروژه را به هر سمتی که می‌خواهید ببرید.

همچنین مهارت های مفیدی را برای کار با موتور بازی گودو، سازماندهی و طراحی پروژه های خود به منظور مقیاس پذیری بیشتر یاد خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با GDscript کدنویسی کنید و همه چیز با جزئیات توضیح داده شده است. اسکریپت های ما به گونه ای نوشته می شوند که بسیار قابل تنظیم و استفاده مجدد باشند. در صورت نیاز به بررسی پروژه تکمیل شده، تمامی فایل های پروژه نیز در GitHub در دسترس خواهند بود. این ویدیوها با استفاده از Godot نسخه 4.2 ضبط شده اند.

این دوره بخشی از مجموعه‌ای خواهد بود که برای آموزش قطعات کوچکی از توسعه بازی طراحی شده است که می‌توانند به جای یکدیگر از یکدیگر استفاده شوند. بنابراین به من اطلاع دهید که در یادگیری ساخت چه نوع بازی هایی برای شما جالب است و من سعی خواهم کرد آنها را در دوره های بعدی این مجموعه قرار دهم.


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • مبانی سه بعدی 3D Basics

کنترل یک کاراکتر سه بعدی Controlling a 3D Character

  • اسکریپت ها Scripts

  • کنترل ها Controls

  • واردات Import

  • راه رفتن Walking

  • چرخش Rotation

  • پریدن Jumping

  • جاذبه Gravity

  • دوربین Camera

  • سیاه چال Dungeon

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر توسعه بازی های سه بعدی در گودو
جزییات دوره
2 hours
11
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,122
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Thomas Yanuziello Thomas Yanuziello

توسعه دهنده بازی Indie