آموزش الگوهای طراحی خلاقانه در سی شارپ آسان شده است

Creational design patterns in C# made easy

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

الگوهای طراحی چیزی است که به عنوان یک برنامه نویس که با زبان های شی گرا کار می کند باید با آن آشنا شوید. و این در درجه اول به این دلیل است که آنها راه حل های کاملاً تعریف شده ای را برای مشکلات رایج توسعه نرم افزار نشان می دهند. بنابراین، به جای اینکه در مورد تمام جزئیات راه حل خود فکر کنید، می توانید به سادگی بررسی کنید که آیا می توان از هر یک از الگوهای طراحی موجود استفاده کرد یا خیر. لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید.

مشکل اصلی الگوهای طراحی این است که یادگیری آنها لزوما آسان نیست. بسیاری از توسعه دهندگان، به ویژه آنهایی که تجربه زیادی در زمینه ساخت نرم افزار ندارند، با آنها دست و پنجه نرم می کنند. اما اگر با آنها مشکل دارید، ممکن است مانع از دستیابی شما به یک شغل برنامه نویسی در یک سازمان معتبر شود. به هر حال، مدیران استخدام اغلب سوالاتی در مورد الگوهای طراحی می پرسند. در غیر این صورت، ندانستن الگوهای طراحی شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار کاهش می‌دهد و این امر پیشرفت شغلی شما را کند می‌کند.

دلیل اصلی اینکه یادگیری الگوهای طراحی بسیار سخت است به دلیل روشی است که معمولاً آموزش داده می شوند. معمولاً، اگر تقریباً هر الگوی طراحی Classon را انتخاب کنید یا تقریباً هر مقاله آنلاینی را در مورد آنها باز کنید، مجموعه ای از الگوهای طراحی را ارائه می دهد که باید آنها را مرور کنید. سپس باید از هر یک از آنها عبور کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا اصول پشت آن را درک کنید و تنها پس از آن سعی کنید دریابید که چگونه آن را در یک موقعیت واقعی به کار ببرید.

این یک فرآیند خسته کننده است که همیشه نتایج درستی به همراه ندارد. این غیرمعمول نیست که توسعه دهندگان نرم افزار فقط تعداد انگشت شماری از الگوهای طراحی را که در پروژه های خود استفاده کرده اند به خاطر بسپارند. موارد باقی مانده به محض آموختن فراموش شده اند. و اگر فقط تعداد انگشت شماری از آنها را به خاطر داشته باشید، تشخیص اینکه کدام الگوی طراحی در چه موقعیتی اعمال می شود، دشوار است.

این کلاس، که بر الگوهای طراحی خلاقانه تمرکز دارد، رویکرد متفاوتی ارائه می‌کند. از روشی استفاده می کند که یادگیری الگوهای طراحی را آسان می کند. بنابراین، دیگر مجبور نیستید از طریق آن‌ها به اجبار راه بیفتید. فرآیند یادگیری مؤثر به خاطر سپردن نیست. این در مورد انجمن ها است. زمانی که بتوانید به وضوح ببینید که چگونه حقایق جدید با دانش موجود شما مرتبط است، چیزهای جدید را به راحتی یاد می گیرید. و این دقیقاً روشی است که این کلاس بر اساس آن ساخته شده است.

شما مجبور نخواهید بود که با اجبار به الگوهای طراحی وارد شوید. در واقع، شما حتی با الگوهای طراحی شروع نخواهید کرد. ابتدا فهرستی از مشکلات رایجی که توسعه دهندگان نرم افزار باید حل کنند را مرور می کنیم. اینها چیزهایی هستند که هر توسعه دهنده نرم افزار می تواند با آنها مرتبط باشد. حتی اگر هنوز با نوع خاصی از مشکل مواجه نشده اید، باز هم می توانید به راحتی توضیحات آن را درک کنید. برای هر یک از این مشکلات، الگوهای طراحی را بررسی خواهیم کرد که می تواند آن را حل کند. و برای هر یک از آنها، شما اصل اصلی آن و شرح چگونگی حل این نوع مشکل را بررسی خواهید کرد. فقط در این صورت از شما دعوت می شود تا این الگوی طراحی خاص را با جزئیات بررسی کنید تا بتوانید نحوه پیاده سازی آن را در کد خود درک کنید.

این ساختار کلاس نیز آن را به عنوان منبع مرجع ارزشمند می کند. حتی زمانی که الگوهای طراحی را نمی دانید یا به خاطر نمی آورید، جستجوی آنها آسان می شود. آنچه شما باید پیدا کنید شرحی از نوع مشکلی است که سعی در حل آن دارید. و سپس می‌توانید آن را دنبال کنید تا الگوهای طراحی واقعی را پیدا کنید که می‌توانید برای حل آن اعمال کنید.

نمونه‌های کد مورد استفاده در ویدیوها را می‌توانید در اینجا بیابید:



پس از تماشای نمونه‌های موجود در ویدیوها، باید یک برنامه پخش‌کننده صوتی NET Core توسعه دهید. برنامه پخش کننده باید شرایط زیر را برآورده کند:

  1. از الگوی طراحی کارخانه برای ایجاد شیئی استفاده کنید که بتواند صداها را در لینوکس یا ویندوز پخش و متوقف کند
  2. اطمینان حاصل کنید که تنها یک نمونه از این شی در سراسر برنامه موجود است (از طریق الگوی طراحی Singleton یا از طریق تزریق وابستگی)
  3. قادر به ساخت یک لیست پخش از آهنگ ها برای پخش باشید
  4. بتوانید اطلاعات لیست پخش را کلون کنید

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • مشکل 3: نگهداری بسیاری از نمونه های شی Problem 3: maintaining many object instances

  • مزایا و معایب Singleton Singleton pros and cons

  • نمونه سازنده Builder example

  • مزایا و معایب سازنده Builder pros and cons

  • بررسی اجمالی سینگلتون Singleton overview

  • نمونه انتزاعی کارخانه Abstract Factory example

  • نمونه اولیه Prototype example

  • مثال روش کارخانه Factory Method example

  • بررسی اجمالی کارخانه Abstract Factory overview

  • مثال سینگلتون Singleton example

  • مشکل 2: شبیه سازی اشیاء Problem 2: cloning objects

  • چکیده مزایا و معایب کارخانه Abstract Factory pros and cons

  • نویسنده و رسالت او The author and his mission

  • مقدمه ای بر الگوهای طراحی Introduction to design patterns

  • نمای کلی نمونه اولیه Prototype overview

  • مشکل 4: نگه داشتن یک نمونه شی واحد در سراسر کد Problem 4: keeping a single object instance throughout the code

  • مزایا و معایب روش کارخانه Factory Method pros and cons

  • مشکل 1: انتخاب اجرای شی در زمان اجرا Problem 1: having to choose object implementation at runtime

  • مزایا و معایب نمونه اولیه Prototype pros and cons

  • بررسی اجمالی روش کارخانه Factory Method overview

  • نمای کلی سازنده Builder overview

درس ها Lessons

  • بررسی اجمالی کارخانه Abstract Factory overview

  • مشکل 3: نگهداری بسیاری از نمونه های شی Problem 3: maintaining many object instances

  • مثال روش کارخانه Factory Method example

  • مشکل 2: شبیه سازی اشیاء Problem 2: cloning objects

  • مزایا و معایب نمونه اولیه Prototype pros and cons

  • نمونه اولیه Prototype example

  • مزایا و معایب روش کارخانه Factory Method pros and cons

  • چکیده مزایا و معایب کارخانه Abstract Factory pros and cons

  • نمونه انتزاعی کارخانه Abstract Factory example

  • نمونه سازنده Builder example

  • مثال سینگلتون Singleton example

  • مشکل 1: انتخاب اجرای شی در زمان اجرا Problem 1: having to choose object implementation at runtime

  • نویسنده و رسالت او The author and his mission

  • مزایا و معایب سازنده Builder pros and cons

  • نمای کلی نمونه اولیه Prototype overview

  • بررسی اجمالی روش کارخانه Factory Method overview

  • مقدمه ای بر الگوهای طراحی Introduction to design patterns

  • بررسی اجمالی سینگلتون Singleton overview

  • نمای کلی سازنده Builder overview

  • مشکل 4: نگه داشتن یک نمونه شی واحد در سراسر کد Problem 4: keeping a single object instance throughout the code

  • مزایا و معایب Singleton Singleton pros and cons

نمایش نظرات

آموزش الگوهای طراحی خلاقانه در سی شارپ آسان شده است
جزییات دوره
33m
21
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
20
از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Fiodar Sazanavets Fiodar Sazanavets

توسعه‌دهنده ارشد نرم‌افزار متخصص در دات‌نت با چندین سال تجربه