آموزش اصلاح صورت مبتنی بر منحنی در مایا

Curve-based Facial Rigging in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش مایا، ابزارها و تکنیک‌های اصلاح صورت مبتنی بر منحنی در مایا را پوشش خواهیم داد. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر. در این آموزش مایا، ابزارها و تکنیک‌های تقلب صورت مبتنی بر منحنی در مایا را پوشش خواهیم داد. ما از رویکرد سیستم کدگذاری کنش صورت در عضلات کنترلی برای قالب‌گیری حالات صورت استفاده می‌کنیم. گام به گام، ما یک دکل کنترل صورت می‌سازیم که قوی، کافی و انیماتور پسند باشد. ما همه چیز را از نحوه تغییر شکل یک توری با شکل منحنی گرفته تا ایجاد کنترل‌هایی برای آن منحنی‌ها که به انیماتور کارایی لازم برای ایجاد انیمیشن‌های سرگرم‌کننده صورت را ارائه می‌دهد، یاد خواهیم گرفت. همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه از گره ها و عبارات برای خودکارسازی اجزای خاصی از ریگ کنترل خود استفاده کنیم. در پایان این آموزش، دانش اساسی لازم برای ایجاد دستگاه های کنترلی مبتنی بر منحنی خود را خواهید داشت که حالات صورت طبیعی و جذاب ایجاد می کند. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

اصلاح صورت مبتنی بر منحنی در مایا Curve-based Facial Rigging in Maya

  • رانندگی با مش جدید شخصیت انیمیشن Driving the New Mesh of the Animation Character

  • راه اندازی مفاصل دکل صورت Setting up the Joints of the Facial Rig

  • افزودن ابزار به قفسه سفارشی Adding Tools to a Custom Shelf

  • ایجاد منحنی هایی که چهره را تغییر شکل می دهند Building the Curves That Will Deform the Face

  • اضافه کردن منحنی های صورت به عنوان اشیاء تأثیرگذار Adding the Facial Curves as Influence Objects

  • بستن وزنه اولیه منحنی های صورت Wrapping up the Initial Weight Pass of the Facial Curves

  • اصلاح وزن ابروها و منحنی های اربیکولاریس Refining the Weights of the Brows and Orbicularis Curves

  • تنظیم دقیق تغییر شکل منحنی های دهان Fine-tuning the Deformations of the Mouth Curves

  • نهایی کردن اوزان باکسیناتورها Finalizing the Weights of the Buccinators

  • کنترل منحنی های صورت با خوشه ها Controlling the Facial Curves with Clusters

  • آینه‌سازی وزن‌های تأثیرگذار و تنظیم کنترل‌های ابرو Mirroring Influence Weights and Setting up Brow Controls

  • ایجاد کنترل برای منحنی های مداری Creating Controls for the Orbicular Curves

  • کنترل ساختمان برای Buccinators و منحنی Zygomatic Building Controls for the Buccinators and Zygomatic Curves

  • شروع از کنترل لب Starting on the Lip Controls

  • افزودن خوشه ها به منحنی درایور برای لب ها Adding Clusters to the Driver Curve for the Lips

  • ایجاد گروه برای کنترل های لب Creating Groups for the Lip Controls

  • اتصال کنترل های لب به منحنی درایور با یک عبارت Attaching the Lip Controls to the Driver Curve with an Expression

  • تکمیل اتصالات کنترل لب و منحنی درایور Finishing up the Connections of the Lip Controls and Driver Curve

  • اتصال کنترل های Zygomatic به منحنی های درایور آنها Connecting the Zygomatic Controls to Their Driver Curves

  • اصلاح وزنه های گوشه های دهان Correcting the Weights Around the Corners of the Mouth

  • تقلب بینی Rigging the Nose

  • ایجاد انسداد کنترل فک در وزن استخوان فک Creating a Jaw Control Blocking in the Weights of the Jaw Bone

  • خودکار کردن کنترل های گوشه لب برای دنبال کردن فک Automating the Corner Lip Controls to Follow the Jaw

  • تکمیل اتوماسیون کنترل های گوشه لب Wrapping up the Automation of the Corner Lip Controls

  • تنظیم کنترل های لب پایین برای حرکت با فک Setting up the Lower Lip Controls to Move with the Jaw

  • پایان دادن به اتصالات بین کنترل های لب پایین و فک Finishing the Connections Between the Lower Lip Controls and the Jaw

  • اصلاح تغییر شکل های فک Refining the Deformations of the Jaw

  • با چرخش فک در محور Y، کنترل های لب پایین را جابجا کنید Shifting the Lower Lip Controls as the Jaw Rotates in the Y Axis

  • بسته شدن شکاف های اطراف لب با بسته شدن دهان Closing in the Gaps Around the Lips When the Mouth Closes

  • راه اندازی Lip Rolls Setting up the Lip Rolls

  • اصلاح دکل صورت Tweaking the Facial Rig

  • ایجاد استخوان های زبان و بستن زبان Creating the Tongue Bones and Binding the Tongue

  • تقلب کنترل های زبان Rigging the Tongue Controls

  • کشش زبان Stretching the Tongue

  • بستن کنترل های صورت به دکل کنترل Tying the Facial Controls to the Control Rig

  • اتصال کنترل‌های شکل ترکیبی به کنترل‌های انیمیشن Connecting the Blend Shape Controls to the Animation Controls

  • اتمام تنظیمات کنترل‌های صورت انیمیشن Finishing the Setup of the Animation Facial Controls

  • پاکسازی صحنه Cleaning up the Scene

  • ایجاد یک مجموعه کاراکتر فرعی برای کنترل های صورت Creating a Sub Character Set for the Facial Controls

  • بررسی تکنیکی برای اصلاح تغییر شکل ها در صورت Exploring a Technique for Correcting Deformations in the Face

نمایش نظرات

آموزش اصلاح صورت مبتنی بر منحنی در مایا
جزییات دوره
5h 49m
41
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Delano Athias
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.