آموزش اصول برنامه نویسی شی گرا سی شارپ

C# Object-Oriented Programming Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: مهارت هایی را که برای مهارت در برنامه نویسی شی گرا C# نیاز دارید بیاموزید استفاده از ویژگی ها و روش ها برای طراحی کلاس مناسب استفاده از ارث بری برای کاهش مقدار کدی که برای نوشتن نیاز دارید یادگیری کنترل دید و طول عمر داده ها افزایش و مصرف رویدادها از کلاس های خود حذف چندین روش با استفاده از یک روش عمومی آموزش دستکاری مجموعه های عمومی ایجاد کتابخانه های کلاس خود برای یک برنامه N-Tier مناسب

هنگام برنامه نویسی سی شارپ یا هر زبان دات نت برای این موضوع، برنامه نویسی شی گرا (OOP) یک مهارت ضروری است. این دوره مهارت های لازم برای تسلط بر OOP در C# را در اختیار شما قرار می دهد. در این دوره قبل از اینکه به هر مفهومی بپردازید، یک نمای کلی از اصطلاحات OOP در سطح بالایی به شما داده می شود.


ایجاد کلاس هایی با ویژگی ها و متدها اولین گام در درک OOP است. در مرحله بعد، یاد می گیرید که چگونه از وراثت به طور موثر برای کاهش مقدار کدی که می نویسید استفاده کنید. بهترین روش‌ها در حوزه متغیرها، کلاس‌ها، ویژگی‌ها و روش‌ها نیز با چندین نسخه نمایشی نشان داده شده‌اند. ایجاد روش‌ها و کلاس‌های عمومی خود نیز میزان کد مورد نیاز برای نوشتن را کاهش می‌دهد. استفاده از مجموعه های عمومی داخلی دات نت کار با مجموعه ای از داده ها را آسان می کند. در نهایت، یاد می گیرید که چگونه کتابخانه های کلاس خود را ایجاد کنید.


همه دموهایی که در طول این دوره نشان داده می‌شوند با مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌ها پشتیبان‌گیری می‌شوند تا بتوانید آنها را اجرا کنید. قدم به قدم در این آزمایشگاه ها اطمینان می دهد که مفاهیم نشان داده شده در هر درس را درک می کنید. بیش از 40 دمو خواهید دید، بیش از 30 سوال از شما پرسیده می شود و بیش از 30 آزمایشگاه عملی انجام می دهید.


به Paul D. Sheriff، یکی از بهترین مربیان در صنعت، در سفر خود برای یادگیری به یک توسعه دهنده OOP C# بپیوندید.


سرفصل ها و درس ها

پیش نمایش کلاس C# OOP Fundamentals C# OOP Fundamentals Class Preview

  • پیش نمایش کلاس C# OOP Fundamentals C# OOP Fundamentals Class Preview

مقدمه ای بر برنامه نویسی شی گرا Introduction to Object-Oriented Programming

  • کلاس چیست؟ What is a Class?

  • یک شی چیست؟ What is an Object?

  • ویژگی ها، روش ها و اصلاح کننده های دسترسی Properties, Methods and Access Modifiers

  • فضاهای نام و رویدادها Namespaces and Events

  • استاتیک در مقابل نمونه Static vs Instance

  • سازندگان، تخریب کنندگان و منابع مدیریت نشده Constructors, Destructors and Unmanaged Resources

  • دانش خود را در مورد اصطلاحات OOP تست کنید Test your knowledge of OOP Terminology

از ویژگی ها برای نگهداری داده ها در کلاس های خود استفاده کنید Use Properties to Hold Data in Your Classes

  • نام گذاری و نحو Property Naming and Syntax

  • یک برنامه کنسول ایجاد کنید Create a Console Application

  • ایجاد ویژگی های خودکار در یک کلاس محصول Create Auto-Properties in a Product Class

  • روش جایگزین برای نمونه سازی و راه اندازی اشیاء Alternate Method of Instantiating and Initializing Objects

  • یک ویژگی کامل ایجاد کنید Create a Full Property

  • یک ویژگی فقط خواندنی ایجاد کنید Create a Read-Only Property

  • از تعریف بدنه بیان استفاده کنید Use an Expression Body Definition

  • Self-Paced Lab: کلاس برنامه و محصول را ایجاد کنید و خصوصیات را به کلاس اضافه کنید Self-Paced Lab: Create application and Product class and add properties to class

  • دانش خود را از Properties تست کنید Test your knowledge of Properties

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

دستکاری داده های دارایی با استفاده از روش ها Manipulate Property Data Using Methods

  • استفاده از روشها و نامگذاری Using and Naming Methods

  • یک روش خالی ایجاد کنید Create a Void Method

  • یک روش برای برگرداندن یک مقدار ایجاد کنید Create a Method to Return a Value

  • سازنده هایی برای مقداردهی اولیه داده ها ایجاد کنید Create Constructors to Initialize Data

  • از ثابت ها برای داده های رمزگذاری شده استفاده کنید Use Constants for Hard-Coded Data

  • پارامترها، آرگومان ها و اضافه بار Parameters, Arguments and Overloading

  • پارامترهای اختیاری Optional Parameters

  • پارامترهای نامگذاری شده Named Parameters

  • انتقال استدلال به سازنده Passing Arguments to a Constructor

  • فراخوانی پارامترها بر اساس مقدار Call Parameters by Value

  • فراخوانی پارامترها بر اساس مرجع Call Parameters by Reference

  • استفاده از پارامترهای خروجی Using Output Parameters

  • Self-Paced Lab: متدها را به کلاس اضافه کنید، سازنده ها را ایجاد کنید و پارامترها را پاس کنید. Self-Paced Lab: Add methods to class, create constructors and pass parameters.

  • دانش خود را در مورد استفاده از روش ها و پارامترها آزمایش کنید Test your knowledge of Using Methods and Parameters

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

وراثت استفاده مجدد از کد را آسان می کند Inheritance Makes it Easy to Reuse Code

  • اصطلاحات وراثت Inheritance Terminology

  • یک کلاس شخصی ایجاد کنید Create a Person Class

  • از طبقه شخص ارث ببرید Inherit from the Person Class

  • روش ToString() را نادیده بگیرید Override the ToString() Method

  • روش خود را نادیده بگیرید Override Your Own Method

  • یک کلاس مشتری ایجاد کنید که از شخص به ارث می رسد Create a Customer Class that Inherits from Person

  • Self-Paced Lab: یک کلاس ایجاد کنید، از آن ارث ببرید و متدها را نادیده بگیرید. Self-Paced Lab: Create a class, inherit from it and override methods.

  • دانش خود را در مورد وراثت آزمایش کنید Test your knowledge of Inheritance

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

مفاهیم اضافی وراثت Additional Inheritance Concepts

  • وراثت رابط Interface Inheritance

  • نمایش وراثت رابط Demonstration of Interface Inheritance

  • کار با کلاس های انتزاعی Working with Abstract Classes

  • توقف وراثت با استفاده از کلاس مهر و موم شده Stopping Inheritance Using a Sealed Class

  • از چه نوع ارثی استفاده کنیم؟ What Type of Inheritance to Use?

  • آزمایشگاه Self-Paced: یک رابط و یک کلاس انتزاعی ایجاد کنید. Self-Paced Lab: Create an interface and a abstract class.

  • دانش خود را از Interfaces، Abstract و Sealed تست کنید Test your knowledge of Interfaces, Abstract and Sealed

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

مشاهده و طول عمر داده ها را کنترل کنید Control the Visibility and Lifetime of Data

  • Scope and Access Modifiers Scope and Access Modifiers

  • محدوده سطح متغیرها را مسدود کنید Block Level Scope of Variables

  • محدوده سطح روش Method Level Scope

  • دامنه متغیرها در سطح کلاس Class Level Scope of Variables

  • محدوده حفاظت شده متغیرها Protected Scope of Variables

  • محدوده روش ها Scope of Methods

  • محدوده کلاس ها Scope of Classes

  • اصلاح کننده استاتیک The Static Modifier

  • یک کلاس Static ایجاد کنید Create a Static Class

  • یک کلاس جزئی ایجاد کنید Create a Partial Class

  • آزمایشگاه Self-Paced: دامنه متغیرها و روش ها را کنترل کرده و از استاتیک استفاده کنید Self-Paced Lab: Control the scope of variables and methods and use static

  • دانش خود را از قوانین محدوده و کلاس های استاتیک آزمایش کنید Test your knowledge of Scoping Rules and Static Classes

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

افزایش و مصرف رویدادها Raising and Consuming Events

  • یک رویداد در یک کلاس ایجاد کنید Create an Event in a Class

  • یک رویداد برآمده از یک کلاس را مصرف کنید Consume an Event Raised from a Class

  • یک کلاس رویداد Args سفارشی ایجاد کنید Create a Custom EventArgs Class

  • مصرف و استفاده از داده ها از کلاس رویدادArgs سفارشی Consume and Use Data From Custom EventArgs Class

  • آزمایشگاه خودگام: رویدادها را از یک کلاس ایجاد و مصرف کنید Self-Paced Lab: Create and Consume Events from a Class

  • دانش خود را در مورد ایجاد و مصرف رویدادها آزمایش کنید Test your knowledge of Creating and Consuming Events

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in Section

Generics از بین بردن نفخ کد Generics Eliminate Code Bloat

  • ژنریک چیست و چرا از آنها استفاده کنیم What is a Generic and Why Use Them

  • نمایش عدم استفاده از ژنریک Demonstration of Not Using Generics

  • ایجاد روش عمومی برای جایگزینی چندین روش Create Generic Method to Replace Multiple Methods

  • ایجاد و استفاده از یک کلاس عمومی Creating and Using a Generic Class

  • آزمایشگاه خودگام: ایجاد و استفاده از ژنریک Self-Paced Lab: Creating and Using Generics

  • دانش خود را در مورد Generics تست کنید Test your knowledge of Generics

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in section

مجموعه های عمومی ویژگی های عالی را ارائه می دهند Generic Collections Provide Great Features

  • ویژگی های مجموعه ها و محدودیت های آرایه ها Features of Collections and the Limitations of Arrays

  • ایجاد و افزودن داده به یک لیست عمومی Creating and Adding Data to a Generic List

  • حذف داده ها از یک لیست عمومی Remove Data From a Generic List

  • با استفاده از عبارت Lambda یک مورد را در یک لیست عمومی پیدا کنید Find an Item in a Generic List Using a Lambda Expression

  • زیر مجموعه ای از داده ها را با استفاده از عبارت Lambda استخراج کنید Extract a Subset of Data Using a Lambda Expression

  • آزمایشگاه خودگام: کار با مجموعه‌های عمومی را تمرین کنید Self-Paced Lab: Practice Working with Generic Collections

  • دانش خود را در مورد استفاده از مجموعه های عمومی آزمایش کنید Test your knowledge of Using Generic Collections

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in section

کتابخانه های کلاسی خود را ایجاد کنید Create Your Own Class Libraries

  • رایج ترین انواع کتابخانه های کلاس برای ایجاد The Most Common Types of Class Libraries to Create

  • نحوه استفاده از هر نوع کتابخانه کلاس How Each Type of Class Library is Used

  • مزایای کتابخانه های کلاسی و کتابخانه مشترک Advantages of Class Libraries and a Common Library

  • کتابخانه کلاس مشترک را ایجاد کنید Create the Common Class Library

  • چه چیزی را در کتابخانه های کلاس MVC و WPF قرار دهیم What to Put into MVC and WPF Class Libraries

  • آزمایشگاه خود گام: ایجاد کتابخانه های کلاس Self-Paced Lab: Creating Class Libraries

  • دانش خود را در مورد کتابخانه های کلاس آزمایش کنید Test your knowledge of Class Libraries

  • منبع: نمونه های آزمایشگاهی تمام شده Resource: Finished Lab Samples

  • منبع: کد نمونه نشان داده شده در بخش Resource: Sample Code Demonstrated in section

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش اصول برنامه نویسی شی گرا سی شارپ
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
2 hours
92
Udemy (یودمی) udemy-small
14 آذر 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
1,016
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Paul D Sheriff Paul D Sheriff

مشاور کسب و کار/فناوری

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.