آموزش مقدمه ای بر طراحی شخصیت های کارتونی

Introduction To Cartoon Character Design

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

آیا شما یک تصویرگر هستید که سعی می‌کنید سبک خود را تقویت کنید؟ یا شما یک مبتدی هستید که می خواهید نکات کارتون سازی شخصیت خود را بدانید؟ روی کاغذ یا روی صفحه، این کلاس برای شماست!

من یک تصویرگر متخصص در توسعه و طراحی شخصیت هستم. من سال‌هاست که شخصیت‌های کارتونی و سبک خود را توسعه می‌دهم، و می‌خواهم بهترین نکات و فرآیندهای تصویرسازی خود را برای توسعه شخصیت خود با شما به اشتراک بگذارم!

آنچه خواهید آموخت

شما کل فرآیند خلق شخصیت را خواهید آموخت. ما با استفاده از منابع عکس و منابع الهام‌بخش کار را آغاز خواهیم کرد و به طرح‌های خشن و طرح‌های ارزشی دقیق‌تر خواهیم پرداخت. سپس، شکل‌های اغراق‌آمیز و ویژگی‌های کارتونی را با خطوط منحنی S و C بررسی می‌کنیم و آناتومی صحیح شخصیت را حفظ می‌کنیم. ما با رندر سه نقطه ای اولیه به پایان می رسانیم.

  • مراجع و کاوش شخصیت. ما با جمع آوری منابع برای الهام گرفتن و بررسی ویژگی های شخصیت شما شروع می کنیم.
  • طرح خشن. شما طرحی از شخصیت خود خواهید ساخت.
  • اشکال اغراق آمیز. طرح خود را اصلاح می‌کنید و یاد می‌گیرید که اشکال شخصیت خود را با منحنی‌های S و C اغراق کنید.
  • ارزش های آناتومی و طراحی. من اصول آناتومی را با ویژگی های اغراق آمیز پوشش خواهم داد و شما به شکل های خود ارزش بیشتری می دهید.
  • مسدود کردن رنگ. ما در مورد رنگ بحث خواهیم کرد و شما آن را به نقاشی خود اضافه می کنید و تکنیک های رندر را بررسی می کنید.
  • رندر نهایی. جزئیات طرح خود را اصلاح می‌کنید و جلوه‌های ویژه اضافه می‌کنید.

آنچه خواهید ساخت

شما شخصیت کارتونی خود را با سبکی اغراق آمیز طراحی، ایجاد و رنگ آمیزی خواهید کرد. این پروژه روند تصویرسازی شما را آگاه می کند و شما را در معرض تکنیک های جدید قرار می دهد. شما می توانید شخصیت های خود را به درستی تناسب دهید و شخصیت خود را با واقع گرایی اغراق آمیز ارائه دهید.

این تکنیک برای کارهای تحریریه با پرتره و کاریکاتور ارزشمند است. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند با درک پایه‌ای محکم به پروژه‌های طراحی شخصیت آینده خود نزدیک شوید. درست کردن کارتون یک شخصیت و تشخیص خطای آن بسیار دشوار است! این کلاس چشم شما را برای دیدن یک شخصیت یا شخصیتی مانند یک کاریکاتوریست آموزش می دهد.

______________

طرح کلی کلاس

  • کاوش اولیه شخصیت. چه بخواهید نقاشی کارتونی برای یک سریال انیمیشنی یا برای تصویرسازی کتاب کودکان یاد بگیرید، این کلاس برای شما مناسب است. با تماشای بازی Denis Zilber با خطوط و اشکال مختلف برای ایجاد طرح‌های خشن در Adobe Illustrator با استفاده از ابزار قلم مو شروع می‌کنید.
  • ایجاد اشکال ساده. اکنون یکی از طرح‌های خشن را که دنیس ایجاد کرده است، در حالی که اشکال مجزا را در طراحی کاراکتر خود تعریف می‌کند، بررسی خواهید کرد.
  • منحنی‌های S و منحنی‌های c. شما دو منحنی اصلی، منحنی‌های s و منحنی‌های c را که بسیاری از نقاشی‌های کارتونی را تشکیل می‌دهند، یاد خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه این منحنی ها می توانند در تمام قسمت های بدن و لوازم جانبی شخصیت کارتونی اعمال شوند و متوجه خواهید شد که چرا اجتناب از خطوط مستقیم در کارتان مهم است.
  • بررسی آناتومی. شخصیت شما ممکن است کارتونی باشد، اما برای باورپذیر نگه داشتن آن، باید بررسی کنید که آناتومی آن مطابقت دارد. دنیس به شما می آموزد که چگونه می توانید یک درک اولیه از نسبت های بدن انسان و نحوه اعمال آن ها بر روی شخصیت خود را با کشیدن دوباره در لایه ها بدست آورید.
  • همه چیز را جلوتر می‌بریم. خواهید دید که دنیس قانون خود را برای رساتر جلوه دادن شخصیت‌های کارتونی اعمال می‌کند. دنیس با کوچک‌تر کردن عناصر کوچک نقاشی خود و بزرگ‌تر کردن عناصر بزرگ‌تر، موجودی را ایجاد می‌کند که کاملاً برای قلمرو کارتون مناسب است.
  • بررسی silhouette. اگر کاراکتر شما فقط به صورت سیلوئت قابل خواندن است، به این معنی است که باید به صورت تمام رنگی کار کند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه مطمئن شوید که شبح شخصیت شما تمام مهم ترین بخش های آن را برجسته می کند.
  • طرح خود را صیقل دهید. با شروع با خطوط کلی، یاد خواهید گرفت که یک ردپای تمیز روی شخصیت خود ایجاد کنید، از شر خطوط اضافی خلاص شوید و جزئیات را در یک لایه جداگانه اضافه کنید. در نهایت، خواهید دید که چگونه یک طرح کاراکتر ایجاد کنید که بتوانید به مشتریان ارائه دهید.
  • افزودن مقادیر. یاد خواهید گرفت که چگونه کاراکتر خود را سایه بزنید تا ارزش تن را برای مشتریان خود پیش‌نمایش کنید.
  • ایجاد بلوک های رنگی اولیه. دنیس به شما می آموزد که چگونه از ماسک های سه بعدی برای جداسازی عناصر مختلف نقاشی خود به لایه هایی استفاده کنید که می توانید به طور مستقل به آنها رنگ اضافه کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه این لایه ها را با گروه بندی عناصر ساخته شده از یک ماده مشخص کنید.
  • اضافه کردن نور. شما یاد خواهید گرفت که به جای اضافه کردن رنگ، سایه ایجاد کنید. در همین حال، نحوه اضافه کردن نور برای انعکاس دقیق منبع نور تصور شده و نحوه استفاده از نور برای افزودن بافت را خواهید یافت.
  • انسداد محیطی. دنیس به شما می‌آموزد که انسداد محیطی واقعاً فقط یک روش فانتزی برای اشاره به "سایه‌های درون سایه‌ها" است. با افزودن این موارد به کار خود، یاد می‌گیرید که چگونه حجم کاراکتر خود را افزایش دهید و آن را از صفحه (یا بهتر است بگوییم صفحه رایانه) پرش کنید.
  • پالایش نور. شما یاد خواهید گرفت که چگونه به طور واقع بینانه از جلوه های نورپردازی دنیای واقعی بر روی رنگ در کار خود تقلید کنید.
  • افزودن جزئیات و جلوه‌های نور. مشاهده خواهید کرد که دنیس با افزودن جزئیات جزئی، یک شخصیت عالی طراحی می‌کند. در نهایت، با استفاده از مهارت‌هایی که از این کلاس کسب کرده‌اید، یاد خواهید گرفت که چگونه کمیک بکشید.

یک شخصیت کارتونی بسازید

طراحی و کاوش شخصیت

  1. ساختن اشکال ساده

    با استفاده از اشکال گرد ساده، شخصیت خود را تقویت کنید. از خطوط مستقیم اجتناب کنید. سعی کنید شکل ها را طبیعی و روان بسازید. هنوز وارد جزئیات نشو

    براش مداد فتوشاپ من در زیر پیوست شده است.

  2. کاوش اولیه کاراکتر

    دودل کردن و بازی کردن با اشکال را شروع کنید. حداقل 5 تا 10 طرح بسیار خشن و سریع از شخصیت خود با تیپ های بدنی مختلف و در حالت های مختلف ایجاد کنید. یکی را برای مرحله بعدی انتخاب کنید.

  3. منحنی های S و منحنی های C

    منحنی های S و C را تا حد امکان در شخصیت خود پیاده کنید. سعی کنید از منحنی های پیچیده اجتناب کنید. منحنی های خود را بدون نقطه شکست حفظ کنید.

  4. بررسی آناتومی

    یک اسکلت به ظاهر درست در شخصیت خود بسازید. نسبت های شخصیت خود را بررسی کنید و آنها را بر اساس ساختار استخوانی او اصلاح کنید. به استخوان های جمجمه او توجه ویژه ای داشته باشید.

اغراق آمیز اشکال

  1. جلو بردن همه چیز

    اشکال بزرگ را بزرگتر و اشکال کوچک را حتی کوچکتر کنید. ژست شخصیت خود را گویاتر کنید. سعی کنید از تقارن در ژست خودداری کنید. به گشاد شدن صورت و انگشتان او توجه ویژه ای داشته باشید.

  2. بررسی شبح

    شکل شخصیت خود را در مقابل اشیاء دیگر در صحنه بررسی کنید. سعی کنید بازوها و انگشتان او را خارج از فرم بدنش نگه دارید.

نهایی کردن طرح و افزودن مقادیر

  1. طرح خود را صیقل دهید

    طرح خطی خود را با استفاده از قلموی کوچکتر به پایان برسانید. تمام جزئیات ممکن را اضافه کنید، چیزی را پشت سر نگذارید. سعی کنید تمام جزئیات کوچک را در لایه جداگانه نگه دارید.

  2. افزودن مقادیر

    در مورد نورپردازی در صحنه خود تصمیم بگیرید. ارزش هایی را به شخصیت خود اضافه کنید تا ذهن را روشن نگه دارید. از خاکستری اولیه شروع کنید، در صورت لزوم سفید و سیاه را اضافه کنید. سعی کنید آن را ساده و در عین حال واضح و خوانا نگه دارید. 3-4 مقدار مختلف کافی است.

مسدود کردن رنگ

  1. ایجاد بلوک های رنگی اصلی

    با استفاده از ابزار قلم، بلوک‌های رنگی اصلی را ایجاد کنید که به لایه‌های جداگانه تقسیم شده‌اند. شفافیت لایه را قفل نگه دارید. سعی کنید تعداد لایه ها را نسبتاً کم نگه دارید. لایه ها را تا حد امکان با استفاده از ماسک های برش گروه بندی کنید.

  2. اضافه کردن نور

    نور اولیه را با استفاده از لایه‌های جداگانه اضافه کنید. سعی کنید تا حد امکان از استفاده از حالت های ترکیب لایه ها اجتناب کنید.

رندر، جزئیات و جلوه ها

  1. انسداد محیطی

    سایه‌های عمیق به نام انسداد محیطی به شخصیت خود اضافه کنید. عمیق ترین رنگ تیره خود را انتخاب کنید و سعی کنید عمیق تر نشوید. سعی کنید سایه های عمیق خود را تا حد امکان تار/پراکنده کنید.

  2. نور تصفیه

    جزئیات و نکات برجسته را به نور خود اضافه کنید. در صورت نیاز نور پس زمینه و بازتاب را اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که نور منعکس شده همیشه ضعیف تر از منبع نور اصلی شما است.

  3. افزودن جزئیات و جلوه های نور

    جزئیات کوچک را به شخصیت خود اضافه کنید. افکت های نوردهی بیش از حد را به نقاط روشن اضافه کنید. نویز و اببراسیون رنگی را اضافه کنید.


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • نور تصفیه Refining light

  • انسداد محیطی Ambient occlusion

  • افزودن ارزش ها Adding values

  • جلو بردن چیزها بیشتر Pushing things further

  • بررسی آناتومی Checking anatomy

  • منحنی S و منحنی C S-curves and C-curves

  • ایجاد بلوک های رنگی اولیه Creating basic color blocks

  • طراحی را در Skillshare کاوش کنید Explore Design on Skillshare

  • کاوش اولیه شخصیت Initial character exploration

  • اضافه کردن نور Adding light

  • جلا دادن طرح خود Polishing your sketch

  • ساختن اشکال ساده Building up simple shapes

  • افزودن جزئیات و افکت های نور Adding details and lighting effects

  • بررسی سیلوئت Checking silhouette

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر طراحی شخصیت های کارتونی
جزییات دوره
2h 5m
14
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
10,517
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Denis Zilber
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Denis Zilber Denis Zilber

تصویرگر و هنرمند کاریکاتور آزاد

یک تصویرگر و کاریکاتوریست مستقل است که از تل آویو، اسرائیل کار می کند. او در ویژگی ها و شخصیت های کارتونی اغراق آمیز تخصص دارد. . . و آنها را از ابتدا تا انتها در Adobe Photoshop ایجاد می کند.