آموزش انیمیشن رویه ای برای انسان در Unreal Engine 5

Procedural animation for humans in Unreal Engine 5

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: ایجاد یک سیستم پویانمایی پویا و منعطف که می تواند با هر سبکی از حرکت شخصیت سازگار شود. اصول انیمیشن رویه ای نحوه ایجاد یک چرخه پیاده روی و دویدن کاملا رویه ای نحوه تجزیه و تحلیل و بهبود تدریجی انیمیشن های خود نحوه ایجاد عملکرد سفارشی در ریگ کنترل چگونه هر عنصر از انیمیشن خود را از طریق منطق و متغیرها کنترل کنید نحوه استفاده از IK برای قرار دادن واقعی پا چگونه قدم های بازیکن را بر اساس محیط پیش بینی کنیم چگونه بین زوایای مختلف حرکت به طور یکپارچه ترکیب کنیم چگونه یک چرخه-زمان پویا ایجاد کنیم که با سرعت های مختلف سازگار شود چگونه برای ایجاد یک سیستم انیمیشن طبیعی و روان انسان چگونه می توان سیستمی را ایجاد کرد که برای سبک های مختلف حرکت شخصیت ها قابل تغییر باشد. آشنایی با Unreal Engine کمک خواهد کرد اما تمام مراحل نشان داده شده و توضیح داده شده است. درک بردارها/چرخش ها به دنبال کردن مفاهیم اصلی که نشان داده شده اند کمک می کند.

در این دوره آموزشی یاد می گیرید که چگونه یک سیستم انیمیشن راه رفتن/دویدن کاملا رویه ای برای کاراکترها، کاملاً در Unreal Engine 5.1+ ایجاد کنید

این سیستم به شما امکان می دهد هر جنبه ای از راه رفتن و دویدن کاراکترها را کنترل کنید. سبک، با کنترل دستی بر روی هر استخوان، با استفاده از منطق سفارشی و متغیرهای داخل Control Rig (که امکان عملکرد بسیار خوب را فراهم می‌کند و امکان استفاده همزمان روی بسیاری از شخصیت‌ها را فراهم می‌کند).

با یک سیستم انیمیشن کاملا رویه‌ای، شخصیت های شما در محیط خود قرار می گیرند و حرکت خود را بر اساس محیط اطراف تطبیق می دهند. خواه این شخصیت در حال راه رفتن، دویدن یا هر جای دیگری باشد، با یک پا روی طاقچه ایستاده، روی سنگ‌های پله راه می‌رود، در حالی که به صورت دایره‌ای می‌چرخد، از یک سطح شیبدار به سمت عقب می‌دود، یا هر موقعیت دیگری که شخصیت شما ممکن است در آن قرار بگیرد.


برای ایجاد این سطح از تعامل با انیمیشن های ایستا سنتی، باید صدها و نه هزاران تغییر چرخه پیاده روی و یک سیستم پیچیده برای ترکیب بین انیمیشن های مختلف در زمان های مناسب ایجاد کنید. سپس اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، مانند تغییر سبک راه رفتن یا سرعت کاراکتر، باید همه چیز را از اول شروع کنید.

در عوض، با یک سیستم رویه‌ای، منطقی را دریابیم که نحوه راه رفتن انسان را دیکته می‌کند: پاهای خود را کجا قرار می‌دهند، سرعت آنها چگونه بر زمان گام‌هایش تأثیر می‌گذارد، چگونه باسن و ستون فقرات خود را تاب می‌دهند تا با حرکات پا سازگار شوند. برای ایجاد یک سیستم هوشمند که تقلید از نحوه راه رفتن یک انسان (یا هر شخصیت) شخصیتی که ممکن است در آینده بخواهید به عنوان مثال، ممکن است یک شخصیت سنگین‌تر و قوی‌تر برای بازی خود بسازید، شاید یک ربات/مکانیک/هیولا، و به جای اینکه ساعت‌ها برای ایجاد چرخه‌های پیاده‌روی صرف کنید تا بفهمید او چگونه باید حرکت کند، به سادگی چند عدد را در سیستم رویه‌ای تنظیم کنید تا ببینید. وقتی که هنگام راه رفتن پاهایش را می کوبد، یا گام های بلندتری برمی دارد، یا مثل یک دیوانه دست هایش را می چرخاند، شخصیت چگونه به نظر می رسد.


ما به هیچ توابع داخلی اصلی در موتور متکی نیستیم، بنابراین مفاهیم و تکنیک‌های مشابه می‌توانند برای هر شکلی از انیمیشن رویه‌ای اعمال شوند. به عنوان مثال، پس از اتمام دوره، ممکن است بخواهید آنچه را که در مورد ایجاد انیمیشن‌های رویه‌ای انسانی آموخته‌اید استفاده کنید و از همان مفاهیم برای ساخت انیمیشن شنای رویه‌ای برای یک کوسه استفاده کنید. یا پس زدن سلاح رویه ای که با قدرت تفنگ کنترل می شود. یا سیستم کوهنوردی پارکور. در تئوری، هر چیزی که می تواند متحرک شود، می تواند به صورت رویه ای متحرک شود. آیا همیشه مفید است؟ نه. اما انیمیشن رویه ای بهترین راه حل برای هر انیمیشنی است که نیاز به تطبیق داشته باشد و بر اساس محیط، ورودی کاربر یا رویدادهای بازی تغییر کند. بهترین بخش این است که هر چیزی که در این دوره ایجاد می کنیم به عنوان یک گره در طرح انیمیشن اجرا می شود و به شما امکان می دهد آن را با انیمیشن های معمولی یا هر حالت ورودی برای شخصیت ترکیب کنید.


این دوره آموزشی نیست که به شما بگویم چه دکمه هایی را فشار دهید. هر مرحله توضیح داده می‌شود، و فرآیند فکری که در پس تصمیم‌گیری‌ها در مورد کارهای بعدی انجام می‌شود، مورد بحث قرار می‌گیرد، بنابراین شما همیشه ایده‌ای خواهید داشت که چرا ما هر مرحله را انجام می‌دهیم. ما به طور معمول به آنچه که تاکنون ایجاد کرده ایم نگاهی می اندازیم تا آن را برای بهبودهای بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم.


اطلاعات و ایده های این دوره در هیچ جای دیگری در دسترس نیست، به من اعتماد کنید. من نگاه کردم، زیرا همه راه حل ها نتیجه 7 سال آزمایش با انیمیشن رویه ای هستند. این روش انیمیشن هنوز توسط هیچ توسعه‌دهنده‌ای به این درجه انجام نشده است، فقط سیستم‌های هیبریدی اولیه IK، و من قویاً معتقدم که این شکل اولیه انیمیشن شخصیت‌ها در چند سال آینده خواهد بود.

I یک سرور Discord راه‌اندازی کرده‌اید که می‌توانید مستقیماً هر سؤالی را از من بپرسید یا نتایج سایر دانشجویان دوره را ببینید. اگر مواردی وجود دارد که نمی‌دانید یا نیاز به توضیحات بیشتری دارید، خوشحال می‌شوم که به شما کمک کنم و منتظر دیدن نتایج شما هستم!


سرفصل ها و درس ها

راه اندازی اولیه Initial setup

  • شروع شدن Getting started

  • ایجاد اولین "انیمیشن رویه ای" شما Creating your first 'procedural animation'

  • پایه پایه IK Basic leg IK

  • پاها را در یک آرایه قرار دهید Put the feet into an array

  • IK هر دو پا در یک حلقه IK both legs in a loop

  • از اضافه شدن چندین نسخه از هر پا به آرایه جلوگیری کنید Prevent multiple copies of each foot being added to the array

  • اختیاری: نمونه ردیابی کره Optional: Sphere trace example

  • جمع شدن در توابع Collapse to functions

  • چرخش حول تابع نقطه Rotate around point function

چرخش پا Foot rotation

  • ایجاد یک تابع SetFootTransforms Creating a SetFootTransforms function

  • آثار سکوی پا Foot platform traces

  • آفست چرخش سکوی پا Foot platform rotation offset

  • آفست سکوی پا به جلو را محاسبه کنید Calculate foot platform forward offset

  • استخوان پا را در اطراف سکوی پا بچرخانید Rotate foot bone around foot platform

  • محاسبه افست نقطه چرخش توپ Calculate ball rotation point offset

  • محاسبه افست نقطه چرخش نوک Calculate tip rotation point offset

  • محاسبه افست نقطه چرخش پاشنه Calculate heel rotation point offset

  • پا را به دور توپ بچرخانید Rotate foot around ball

  • رفع نقطه پاشنه Heel point fix

  • چرخاندن توپ/نوک Unrotate ball/tip

  • دور نوک انگشتان پا بچرخانید Rotate around tip of the toes

  • دور پاشنه بچرخید Rotate around heel

سرعت، چرخه و حرکت پا Velocity, cycles, and leg movement

  • یک تابع سرعت محاسبه ایجاد کنید Create a calculate velocity function

  • محاسبه سرعت جهان Calculate world velocity

  • تبدیل به سرعت فضای دکل Convert to rig space velocity

  • آرایه مکان های پای قفل شده Locked feet locations array

  • محاسبه حرکت دلتای جهان Calculate world delta movement

  • ایجاد محاسبه تابع اهداف پا Create calculate foot targets function

  • چرخه زمانی پایه Basic time cycle

  • آرایه bool قفل شده با پا Foot locked bool array

  • محاسبه lerp اهداف پا (درون یابی خطی) Calculate foot targets lerp (linear interpolation)

  • پاها را قفل کنید Lock the feet

  • پاهای قفل شده را بر اساس حرکت جهان جابجا کنید Shift the locked feet based on the world's movement

  • قفل پاهای قفل شده را باز کنید Unlock the locked feet

  • پیش بینی نقطه فرود پا (پایه) Predict foot landing spot (basic)

  • طول گام Stride length

  • چرخه پاها را طوری تنظیم کنید که هماهنگ نباشند Set the feet cycles to be out of sync

  • اصلاح پای شناور و بهبود طول گام Floating foot fix and stride length improvements

  • پیش بینی حرکت شخصیت برای رد پا Predict character movement for foot traces

  • اسپلاین پایه پا Basic foot spline

  • زمان چرخه دینامیک Dynamic cycle time

  • زمان نوسان به صورت درصد Swing time as a percentage

  • بهبود پیش بینی نقطه فرود پا Foot landing spot prediction improvement

  • حداقل زمان گام برداشتن Minimum stride time

  • نمودار اسپلاین مبتنی بر سرعت Velocity based spline diagram

  • اسپلاین پا پیشرفته Advanced foot spline

  • حداقل زمان چرخه و ترفندهای Z lift Minimum cycle time and Z lift tweaks

  • ترفندهای زمان نوسان Swing time tweaks

  • بستن فاصله IK برای جلوگیری از ترکیدن Clamping the IK distance to prevent 'popping'

کنترل لگن و ستون فقرات Pelvis and spine control

  • تنظیم اولیه حرکت لگن Pelvis motion initial setup

  • چرخه گناه لگن Pelvis sin cycle

  • افست بالا/پایین لگن Pelvis up/down offset

  • باب لگن بر اساس سرعت Pelvis bob based on speed

  • چرخش لگن چپ/راست Pelvis left/right swing

  • جبران نوسان شانه Shoulder swing compensation

  • چرخش گردن Neck rotation

  • خروجی های پلت فرم پا را برای بعد ذخیره کنید Save foot platform outputs for later

  • نمودار افست لگن Pelvis offset diagram

  • چرخش لگن هدف را محاسبه کنید Calculate target pelvis rotation

  • ذخیره و تجسم زاویه حرکت آفست Save and visualize movement angle offset

  • زاویه پای نقطه فرود را جبران کنید Offset the landing spot foot angle

  • بردار قطب IK را بچرخانید Rotate IK pole vector

  • لگن را بچرخانید تا با میانگین چرخش پا مطابقت داشته باشد Rotate pelvis to match foot rotation average

  • رفع چرخش سر Head rotation fix

  • جدا شدن پا Foot separation

محدودیت های هموارسازی و چرخش Smoothing and rotation limits

  • کاهش افست چرخش Reduce rotation offset

  • مسائل اسکیپ Snapping issues

  • ایجاد تابع lerp بردار ( درون یابی خطی ). Creating vector lerp (linear interpolate) function

  • هموارسازی سرعت Velocity smoothing

  • هموارسازی افست زاویه حرکت Movement angle offset smoothing

  • حرکت به پهلو چرخش پا Sideways movement foot rotations

  • محدودیت های چرخش پا قفل شده Locked foot rotation limits

  • پا را در هوا آرام کنید Relax midair foot

  • مشکل تقاطع پا Leg intersection problem

  • اجتناب اساسی از پا Basic foot avoidance

  • طول گام پویا Dynamic stride length

حرکت بازو Arm motion

  • تنظیم حرکت بازو Arm motion setup

  • بازو IK Arm IK

  • تاب بازو Arm swing

  • همگام سازی نوسان بازو Arm swing sync

  • نوسان بازو بر اساس سرعت Arm swing based on speed

  • افست زاویه نوسان Swing angle offset

  • چرخش بازو به سمت عقب را کاهش دهید Reduce arm swing running backwards

  • بهبود همگام سازی بازو Arm swing sync improvements

  • تکان دادن شانه Shoulder bobbing

ترفندها، اصلاحات و بهبودها Tweaks, fixes and improvements

  • رفع پیچش پا Foot twist fix

  • تکیه دادن Leaning

  • ترفندهای بالابر بازو Arm lift tweaks

  • کج شدن لگن Pelvis tilt

  • جبران بیش از حد کج شدن لگن Pelvis tilt overcompensation

  • تعمیر گیره IK IK clamp fix

  • بهبود عقب افتادگی پا Feet lagging improvements

  • سرعت هموار اضافی Extra smoothed velocity

  • ضریب چرخش پویا Dynamic rotation factor

  • هم ترازی زانو با سرعت Knee alignment with velocity

  • زاویه پا برای سطوح شیبدار Foot angle for slanted surfaces

  • افست لگن صاف بر اساس رد کف Smooth pelvis offset based on a floor trace

  • استفاده از ژست بهتر Using a better pose

  • شناسایی مسائلی که توسط ژست جدید آشکار می شود Identifying issues exposed by the new pose

  • از بردارهای پایه پایه دقیق استفاده کنید Use the accurate leg pole vectors

  • از بردارهای قطب بازوی دقیق استفاده کنید Use the accurate arm pole vectors

  • صاف کردن نقطه فرود پیش بینی شده Smoothing the predicted landing spot

  • درون یابی آرام تر Smoother interpolation

  • صاف کردن بهبود یافته و جایگزینی همه سرعت های مخلوط Improved smoothing and replacing all blendspeeds

  • حرکت به طرف بالا بردن بازو Sideways movement arm raise

  • ترفندهای افست زاویه پا Foot angle offset tweaks

  • حرکت جانبی لگن را اصلاح می کند Side movement pelvis tweaks

بهبود رد پا و اجتناب از پا Improved foot traces and foot avoidance

  • بدون کف، بدون مشکل No floor, no problem

  • رد پای پایینی برای افست لگن Lower foot trace for pelvis offset

  • محدودیت نتیجه ریاضی هدف Aim math result constraint

  • چندین نقطه فرود را بررسی کنید Check multiple landing spots

  • جلوی رد پا Front of foot traces

  • صاف ترین نقطه فرود را پیدا کنید Find the flattest landing spot

  • نقاط بالاتر را ترجیح دهید Prefer higher spots

  • افست های کمتر را ترجیح دهید Prefer lower offsets

  • از محل فرود ایده آل استفاده کنید Use the ideal landing spot

  • بازدیدهای معتبر را ترجیح دهید Prefer valid hits

  • وزن بیشتر به نقطه فرود پیش فرض More weight to the default landing spot

  • راه اندازی یک دوره پیاده روی اولیه Setting up a basic walk course

  • محدودیت زمان بندی سوئیچ زاویه Angle switch timing limitation

  • تنظیم عملکرد اجتناب از پا Foot avoidance function setup

  • نوسانات اجتناب از پا Foot avoidance swings

  • اجتناب از پا بر اساس پای دیگر Foot avoidance based on the other foot

تبریک می گویم! Congratulations!

  • مراحل بعدی.. Next steps..

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش انیمیشن رویه ای برای انسان در Unreal Engine 5
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
9 hours
124
Udemy (یودمی) udemy-small
14 فروردین 1402 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
1,331
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Lincoln Margison Lincoln Margison

توسعه دهنده بازی

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.