من یک تصویرگر هستم که پانزده سال است که به صورت حرفه ای آثار هنری خلق می کنم. در طول زندگی حرفه ای ام، زرادخانه ای از تکنیک ها را جمع آوری کرده ام تا به بهبود خلاقیت، کارایی و سبک خود به عنوان تصویرگر کمک کند.
من کارم را در Adobe Illustrator از ابتدا تا انتها ایجاد میکنم و میخواهم شما را در روند ایجاد خود راهنمایی کنم. ایلوستریتور ابزاری باورنکردنی است که می توانید از آن برای توسعه خود به عنوان یک هنرمند استفاده کنید و با دنبال کردن روند من، روشی مبتنی بر، سازمان یافته و کارآمدتر برای کار ایجاد خواهید کرد. من از منابع کامپیوترم برای اجرای دید خود استفاده کامل می کنم.
آنچه خواهید آموخت
با استفاده از ضروری ترین ابزارهای Adobe Illustrator، تصویرسازی مبتنی بر برداری را خواهید آموخت. من به شما کمک خواهم کرد تا در یک سبک تصویرسازی عجیب و غریب بسازید. ما پوشش خواهیم داد:
کاری که شما انجام خواهید داد
صحنه مورد علاقه خود را به تصویر می کشید و کلاس را با یک قطعه تصویری نهایی که به طور کامل در Adobe Illustrator ایجاد شده است، به پایان می رسانید. من به شما یاد خواهم داد که چگونه با الهام از زندگی واقعی یک تصویر عجیب و غریب ایجاد کنید. شما صحنه و شخصیت های خود را با استفاده از تکنیک های رندر در ایلاستریتور توسعه خواهید داد. با تکمیل این پروژه، تمام ابزارهای لازم برای یک فرآیند تصویرسازی کارآمد و خلاقانه را مرور خواهید کرد. این کار مهارت طراحی شما را تقویت می کند و متوجه پیشرفت بزرگی در کار خود خواهید شد.
به صورت دیجیتالی یک صحنه داستانی را به تصویر بکشید
ایجاد ایده
صرف نظر از اینکه برای یک مشتری کار می کنید یا برای خود اثر هنری خلق می کنید، رویکرد باز و تصفیه شده برای تولید ایده بسیار مهم است. با گذاشتن یک پایه محکم برای یک پروژه هنری برداری، می توانید با اطمینان بیشتری در طول فرآیند حرکت کنید. پرش مستقیم به مرحله اجرا یا تمرکز بر جزئیات کوچک می تواند این روند را ناکام و خفه کند.
این بدان معنا نیست که ما به طور متعارف به هنر برداری نزدیک می شویم. به جای استفاده از Adobe Illustrator به عنوان یک ابزار ردیابی و تکمیل، ما قصد داریم آن را در اسکلتی ترین سطوح فرآیند خود ادغام کنیم. در این فرآیند، ما یاد خواهیم گرفت که از Illustrator بیشتر به عنوان توسعه خلاقیت خود و کمتر به عنوان یک مجموعه ابزار سرد و فنی استفاده کنیم.
ما قصد داریم با استفاده از Adobe Illustrator تصویر دیجیتال و برداری را بررسی کنیم تا یک صحنه داستانی، یا از روی تخیل خود، یا از داستان مورد علاقه شما ایجاد کنیم. با ویدیوهای من و راهنمای پروژه همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه خلاقیت های هنری برداری و عشق به Illustrator را به سطح بعدی ببرید.
آرتیستهای بصری تمایل دارند درست وارد عمل شوند و زمانی که زمان ایدهپردازی فرا میرسد شروع به طراحی میکنند. همانطور که همه ما می دانیم، طراحی روشی فوق العاده برای کشف ایده ها است، اما مشاهده دنیای اطراف ما به همان اندازه برای این فرآیند مهم است.
از آنجایی که ما یک صحنه داستانی را به تصویر میکشیم، به دنبال الهام و ایدههایی از منابع مختلف خواهیم بود. ما همچنین خود را از روال عادی خود خارج خواهیم کرد تا خلاقیت خود را روشن کنیم.
اکنون که ایدههای سریعی به ذهنمان رسید، بیایید کمی نفس بکشیم و اجازه دهیم این ایدهها کمی دم بکشد.
قبل از اینکه واقعاً شروع به اصلاح مسائل کنید، کمی به خود فرصت دهید تا فکر کنید. خود را از محل کار معمولی خود دور کنید و اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود. بهترین ایده ها معمولا اولین ایده هایی نیستند که به ذهن می رسد. شکستن روال خود می تواند به ذهن شما این فرصت را بدهد که ایده های خوب را به ایده های عالی تبدیل کند. در اینجا چند ایده وجود دارد:
من شخصاً دوست دارم بیرون بروم، اما اگر نمیتوانید، سعی کنید حواسپرتیها را حذف کنید و اجازه دهید ذهن بر روی مفهوم شما کار کند. من هنرمندان بسیار با استعدادی را می بینم که در نهایت چیزی جز آی پد و هدفون نمی کشند، زیرا هرگز از میز خود دور نمی شوند. تجربه دنیای اطرافمان به اندازه تمرین مهارتهایمان، کار کردن یا بازی با وسایل الکترونیکی مهم است.
صرف نظر از اینکه چگونه این کار را انجام میدهید، شکستن روال خود و اجازه دادن به ذهن شما بر روی هنری که میخواهید خلق کنید، معجزهای برای روند شما خواهد داشت.
طراحی مرجع
اکنون که زمان با کیفیتی را صرف آمادهسازی کردهایم، زمان آن رسیده است که یک طرح مرجع تقریبی از صحنه داستان خود ایجاد کنیم.
سعی کنید تمام الهامات خود را قبل از ایجاد طرح خود گرد هم بیاورید.
اکنون که همه چیز را با هم جمع کرده ایم، زمان طراحی است.
اگر تا به حال در کلاسی در هنر برداری یا Adobe Illustrator شرکت کردهاید، احتمالاً به شما آموزش داده شده است که بهترین راه برای نزدیک شدن به مجموعه ابزار، ایجاد یک طرح مداد محکم و استفاده از Illustrator به عنوان ابزار ردیابی/تمام کردن است. من شخصاً تحمل این کار را ندارم. من آن را خفه کننده، کسل کننده و بیش از حد فنی می دانم. وقتی به خودم اجازه میدهم آزادانه در Illustrator نقاشی بکشم، به نتایج بسیار بهتری میرسم و از این فرآیند لذت بیشتری میبرم.
با در نظر گرفتن این موضوع، نمیخواهیم انرژی خود را روی ایجاد یک طرح مداد فشرده/تمام متمرکز کنیم. در عوض، میخواهیم یک پیشنویس تقریبی از محصول نهایی خود ایجاد کنیم، یک طرح مرجع.
برای کار وقت بگذارید و طرح خود را اصلاح کنید. هرچه ایده های بیشتری روی کاغذ بیاورید، پایه و اساس بهتری برای هنر نهایی خود خواهید گذاشت.
توجه: برخی از مشتریان از هنرمندان می خواهند که فرآیند خاصی را دنبال کنند، فرآیندی که با یک طرح مداد فشرده شروع می شود و با رویکرد سنتی اسکن، ردیابی و پایان پایان می یابد. این یک رویکرد آزمایش شده در زمان است که برای بسیاری از مردم کار می کند، اما من شخصاً در طول پانزده سال کارم به عنوان یک هنرمند حرفه ای هرگز یک بار مجبور به دنبال کردن این روند نشده ام. برخلاف آنچه ممکن است در دوره های کالج به شما آموزش داده شود، راه درست یا غلطی برای تولید هنر وجود ندارد. روشی که برای شما کار می کند و بهترین نتیجه را ایجاد می کند، روش درست است.
من شخصاً وقتی آماده خلق کردن میشوم، یادداشتنویسی در مورد هنرم را به اندازه طراحی کردن ارزشمند میدانم. اکنون که طرح خود را به پایان رساندیم، بیایید کمی خود را نقد کنیم.
کار خود را مطالعه کنید. وقتی شروع به ترسیم مجدد اشکال به عنوان بردار می کنید، به دنبال قسمت هایی باشید که می خواهید آن ها را اصلاح کنید. آیا راه هایی وجود دارد که بتوانید کار خود را برای بهبود آن تغییر شکل دهید؟ آیا ایده های بهتری وجود دارد که بتوان به طرح تزریق کرد، چیزهایی که قطعه نهایی را به صحنه کلی بهتری تبدیل می کند؟
یادداشت ها را مستقیماً روی طرح یا در حاشیه کنار آن بنویسید. پس از حاشیه نویسی کامل، راهنمای کاملی خواهید داشت تا شما را به مرحله ایجاد بردار فرآیند منتقل کند.
مسدود کردن در اشکال شما
اکنون سرگرمی شروع می شود. بیایید Illustrator را فعال کنیم و سند جدید خود را ایجاد کنیم. قبل از تنظیم تابلوی هنری جدید خود، به این فکر کنید که مقصد تصویر شما قرار است چه باشد. آیا قرار است تصویر زمینه کامپیوتر باشد؟ یک صفحه از کتاب؟ یک اثر هنری شایسته دیوار؟ سند خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
سند ما مقداردهی اولیه شده است. زمان شروع طراحی است!
از مهمترین اشیاء خود شروع کنید، با ترسیم شبح های ساده با ابزار قلم Illustrator، در ترکیب بندی خود مسدود شوید. ابزار قلم برای تسلط به کمی تمرین نیاز دارد، اما هنگامی که مکانیک پشت آن را درک کردید، میتوانید اشکال فوقالعاده دقیق و تمیز را خیلی سریع ایجاد کنید.
بهعنوان یک انتخاب سبک، از استفاده از طرحهای کلی اجتناب میکنم، بنابراین همیشه نسبت به انتخابهای رنگم کاملاً آگاه هستم. من از رنگ هم برای تاکید و هم برای کنتراست استفاده میکنم و همیشه در حین آهنگسازی به آن فکر میکنم.
پانل ظاهر تصویرگر برای فرآیندی که دنبال می کنیم بسیار مهم خواهد بود، بنابراین بیایید نگاهی گذرا به آن بیندازیم.
از میان همه پنلهای ایلاستریتور، ظاهر یکی از مهمترین پنلهاست. برای هر شی، مسیر یا گروه معین، پانل Appearance نوع شی (مسیر، شکل ترکیبی، گروه، و غیره) را مشخص می کند و رنگ stroke و fill، opacity را برای کل جسم، stroke و fill تعریف می کند. هر اثر اعمال شده بر روی شی میتوان به تنظیمات Storke و همچنین رنگها و نمونهها دسترسی داشت. ضربات و پر کردن های متعدد را می توان روی یک شی اعمال کرد تا ظاهر پیچیده ایجاد کند.
ما در طول فرآیند خود به شدت به پانل Appearance تکیه خواهیم کرد، اما قبل از شروع، اجازه دهید یک تنظیم را بررسی کنیم. روی منوی پرواز در گوشه سمت راست بالای پانل Appearance کلیک کنید و مطمئن شوید که "هنر جدید ظاهر اولیه دارد" خاموش است. این به اشیاء جدید اجازه می دهد تا ویژگی های ظاهری آخرین شی انتخاب شده را به ارث ببرند. هنگامی که ما در فرآیند خود پیش می رویم، خواهید دید که این چقدر مفید است.
ما یک ترکیب اولیه و یک پالت رنگ اصلی داریم. بیایید قبل از شروع اضافه کردن جزئیات به کار خود، برخی تنظیمات را انجام دهیم.
هنگامی که احساس کردید ترکیب بندی قفل شده است، قبل از اینکه به مرحله بعدی فرآیند ساختن بپردازیم، به سازماندهی و پوشش سند می پردازیم.
سازمان لایه و برچسب
قبل از اینکه به جزئیات تصویر خود بپردازیم، بیایید به راه هایی برای سازماندهی نگه داشتن سند خود نگاه کنیم. اگر هیچ کار دیگری انجام ندهید، لایهبندی سندتان در کنار هم قرار دادن هنرتان بسیار کمک میکند.
از آنجایی که ایلوستریتور یک روش مبتنی بر شی برای خلق آثار هنری است، به راحتی می توان تنبل شد و یک قطعه هنری کامل با جزئیات را در یک لایه ایجاد کرد. هر شیئی که ترسیم میکنید اساساً زیرلایهی محتاطانهی خودش است، راههایی برای گروهبندی آن اجسام وجود دارد، و کلیک کردن و جداسازی آنها نسبتاً آسان است... تا زمانی که هنر شما بیش از حد پیچیده شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، دستان خود را به یک آشفتگی خسته کننده خواهید رساند. شما در حال قفل و باز کردن قفل اشیا، گروه بندی اشیاء، فراموش کردن گنجاندن یک شی در یک گروه هستید. نکته را متوجه شدید.
زندگی خود را شاد و آسان کنید. در اینجا چند نکته لایه بندی وجود دارد:
یک کاری که دوست دارم در حین بررسی رنگ انجام دهم این است که نمونه های رنگی را در پانل نمونه خود ذخیره کنم. اگر پانل نمونه روی صفحه نمایش شما نمایش داده نمی شود، با رفتن به منوی پنجره در بالای صفحه و انتخاب Swatches، آن را باز کنید.
روش مورد علاقه من برای وارد کردن نمونه های جدید به پانل نمونه، کشیدن آنها از پانل رنگی (Window->Color) است. اگر قبلاً یک رنگ پر شده به یک شی در صفحه نمایش خود اضافه کرده باشم، معمولاً آن شی را انتخاب می کنم و رنگ را به پانل نمونه می کشم.
اگر میخواهید نمونههای جدید خود را نامگذاری کنید، ممکن است سادهتر باشد که فقط شیء خود را انتخاب کنید، کلید Cmd/Ctrl را نگه دارید و دکمه "Swatch جدید" را در پایین پانل نمونه فشار دهید. من شخصاً زمانی که در حال خلق صحنه های کاملاً شکل گرفته در هنر خود هستم، به ندرت رنگ هایم را نام می برم، بنابراین وقت زیادی برای نام گذاری نمونه ها صرف نمی کنم.
یک کار دیگر که می توانید برای سازماندهی نمونه های خود انجام دهید ایجاد گروه های رنگی است. اگر می خواهید مجموعه خاصی از رنگ ها را تشخیص دهید، این می تواند واقعا مفید باشد. همچنین، اگر میخواهید با استفاده از پنل راهنمای رنگ Illustrator به سرعت کار خود را رنگآمیزی کنید، تنظیم یک گروه رنگ میتواند این فرآیند را آسانتر کند. راهنمای رنگ عالی است، و اگرچه من در این آموزش قصد ندارم به آن بپردازم، اگر قصد دارید چندین رنگ برای یک مجموعه معین از اشیاء (به عنوان مثال، یک کاراکتر) در Illustrator ایجاد کنید، راحت به آن نگاه کنید.
تنظیم سبک های گرافیکی در Illustrator راهی سریع و بدون دردسر برای سرعت بخشیدن به گردش کار شما است، به خصوص اگر با اشیایی کار می کنید که دارای جلوه ها یا ویژگی های ظاهری متعدد هستند. من از سبک های گرافیکی برای ذخیره تنظیمات سایه، ضربه ها و زوایای گرادیان استفاده می کنم.
من معمولاً سبکهای گرافیکی را بهعنوان یک پروژه در حال انجام تنظیم میکنم، نه با انجام این کار در ابتدای فرآیند. ما کمی بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت، مخصوصاً وقتی شروع به سایه زدن و نورپردازی هنر خود می کنیم.
پوشش
ما یک پایه محکم و سازمان یافته برای آثار هنری خود ایجاد کرده ایم و آماده هستیم تا جزئیات را به فرم های خود اضافه کنیم. ما میخواهیم ماشینهای Illustrator در پسزمینه ناپدید شوند تا بتوانیم کمتر روی نکات فنی و بیرونی تمرکز کنیم و بیشتر روی لذت خلقت تمرکز کنیم. برای من، ماسک کردن این کار را انجام می دهد. برای این آموزش، ما عمدتاً بر روی نوعی از پوشش در Illustrator به نام حالت Draw Inside تمرکز خواهیم کرد.
با یک فرمان ساده صفحه کلید یا با کلیک یک دکمه، حالت Draw Inside هر شی انتخاب شده را به ماسک تبدیل می کند. در حالی که حالت روشن است، هر هنری که ایجاد میکنید تنها در صورتی نشان داده میشود که در محدوده شیء انتخابی شما قرار گیرد. نحوه انجام این کار به این صورت است:
مزایای حالت Draw Inside بسیار زیاد است.
بیایید استفاده از حالت Draw Inside را روی یک شی تمرین کنیم. پس از اتمام کار، ما به سرعت به برخی از رفتارهای عجیب و غریبی که ممکن است هنگام استفاده از حالت Draw Inside با آنها برخورد کنید، می پردازیم.
نمی توانم به اندازه کافی در مورد اینکه حالت Draw Inside چقدر به سرعت گردش کار من کمک می کند بگویم، اما رفتارهای عجیبی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و به آنها عادت کنید.
احتمالا مشکلترین مشکلی که در حالت Draw Inside با آن مواجه میشوید، زمانی رخ میدهد که سعی میکنید داخل یک مسیر مرکب رسم کنید. برای رفع این مشکل:
وقتی کار با این رفتارهای بد بو را یاد گرفتید، Draw Inside به ابزاری واقعاً سریع و آسان تبدیل میشود.
در حالی که حالت Draw Inside بخش فوقالعاده قدرتمندی از مجموعه ابزار Illustrator است، همه مسائل مربوط به پوشش را حل نمیکند. اگر بخواهید این توهم ایجاد کنید که بخشی از جسم شما بلوک است یا شفاف است؟ اگر بخواهید چندین شی را در داخل یک ماسک با یک شکل خاص قرار دهید چه می شود.
برای مسائلی مانند این، ایلاستریتور چندین راه حل برای مدت طولانی ارائه کرده است. ابتدا اجازه دهید در مورد Opacity Masks صحبت کنیم. آنها به نوعی مانند لایه ماسک در فتوشاپ کار می کنند و می توانند از طریق پانل Transparency راه اندازی شوند.
راستش، Opacity Masks میتواند کمی مشکل باشد، بنابراین احساس نکنید که نیازی به استفاده از آنها ندارید، مگر اینکه در انجام این کار احساس راحتی کنید یا اگر پروژهای که روی آن کار میکنید به طور خاص به آن نیاز دارد.
درک بسیار سادهتر است، اما به نوعی در منوهای Illustrator مدفون است، Clipping Mask راهی سریع و آسان برای برش دادن یک یا چند شی یا گروه در یک شکل از پیش تعیینشده است.
هنگامی که ماسک برش شما ساخته شد، تمام ویژگی های پر و ضربه آن ناپدید می شوند. تبدیل به یک شی "روشن" می شود، اما لبه های آن هر چیزی را که خارج از مرزهای شکل گیره قرار می گیرد، پنهان می کند.
اکنون که درک کاملی از ماسک کردن داریم، بیایید از آنچه یاد گرفتهایم برای جزئیات ترکیب خود استفاده کنیم.
طراحی جزئیات برداری و پالت رنگ پالت اصلاح
به جای تمرکز بیش از حد روی یک قسمت از تصویر، دوست دارم روی کل ترکیب کار کنم و کل قطعه را با هم زنده کنم. بیایید این کار را شروع کنیم.
هنگامی که جزئیات را اضافه می کنید، همیشه رنگ را در نظر داشته باشید. یک بیانیه رنگی منسجم بخش مهمی از صحنه داستان نهایی ما خواهد بود.
مدت زیادی است که هنرمندان جدید قطعات خود را با انبوهی از رنگهای ناهماهنگ و روشن میکوبند. یکی از رایج ترین نظراتی که وقتی مردم در مورد هنر من صحبت می کنند می شنوم این است که مردم چگونه رنگ های روشنی را که استفاده می کنم دوست دارند. مسئله این است که من از رنگ های بیش از حد روشن استفاده نمی کنم. من تمایل دارم از رنگ های متضاد استفاده کنم. برای جلب توجه به رنگ روشن، رنگی با رنگ بسیار روشن را در بالای زمینه ای با رنگ های ملایم یا ملایم قرار می دهم.
کلید رنگ، کنترل است. همه رنگ های خود را روی 11 قرار ندهید. فکر را در پالت خود قرار دهید. به حال و هوای مورد نظر خود فکر کنید.
برای قطعه من، شخصیت اصلی من نماد گرما و طبیعت است و او در یک زمین بایر مکانیکی غم انگیز پرسه می زند. من از رنگهای ارگانیک، زرد، نارنجی، قهوهای و سبز خاکی و گرم برای پالت رنگ او استفاده میکنم، در حالی که رنگ زمینه را به رنگ خاکستری مایل به آبی سرد انتخاب کردهام.
من میخواهم شخصیت اصلی من در میان دنیای بیش از حد ماشینکاری شدهای که در آن در حال حرکت است، واقعاً پاپ بزند و مانند روشنایی و امید به نظر برسد، بنابراین پالت او را روشن نگه خواهم داشت، اما نه خیلی روشن. من رنگهای فوقالعاده روشن را برای جزئیاتی مانند پرندگانی که در اطراف او پرواز میکنند، ذخیره میکنم.
همانطور که به جزئیات کار خود به روشی جامع می پردازیم، باید همین کار را با رنگ نیز انجام دهیم. رنگ و پالتی که انتخاب میکنید باید مدام در ذهن شما باشد که روی قطعه کار میکنید.
قطعه ما واقعاً در حال جمع شدن است! ما یک حس کلی از صحنه داستانی را داریم که میخواهیم منتقل کنیم و درک خوبی از رنگ و هر کاری که رنگ میتواند به ما کمک کند تا داستانمان را بیان کنیم، داریم. بیایید شروع به اضافه کردن جزئیات دقیقتر کنیم تا واقعاً کارمان را بهبود ببخشیم.
کلید اینجا این است که چیزها را مناسب نگه دارید. اگر به دنبال ظرافت در جزئیات خود هستید، اجازه ندهید الگوها، ابله ها و جزئیات ظریف بر تصویر غلبه کنند. اگر می خواهید الگوها و جزئیات نقطه کانونی باشند، استفاده از رنگ را بر روی آوردن جزئیات به خط مقدم ترکیب بندی خود متمرکز کنید.
برای قطعهام، سعی میکنم داستانم را از طریق عناصر ترکیببندی تعریف کنم، بنابراین با استفاده از اجسام نیمهشفاف و تغییر رنگهای جزئی، جزئیاتم را بهطور دقیق و ظریف نگه میدارم. برای دستیابی به ظاهر و احساسی که به بهترین وجه مناسب صحنه داستانی است که می خواهید نشان دهید، رویکردهای مختلف را آزمایش کنید.
آثار هنری ما راه درازی را پیموده است و ما تقریباً در خانه هستیم. بیایید با نگاهی انتقادی به آن نگاه کنیم و قبل از اینکه کارهای نهایی خود را اضافه کنیم، تنظیمات را انجام دهیم.
هنگامی که نسبت به کار خود احساس خوبی داشتید، بیایید وارد واحد نهایی خود شویم و از طریق سایهزنی، نورپردازی، و بافت، کار خود را کاملاً زنده کنیم.
سایه، حجم دهی، و بافت
گرادیان ها راهی سریع و آسان برای افزودن حجم به اشیا در Illustrator هستند. ما سایه و روشنایی را اضافه خواهیم کرد، اما بیایید ابتدا با نمایش برخی از گرادیان ها، پایه ای برای این جلوه ها ایجاد کنیم.
هنگامی که شیبها را به دلخواه خود اعمال کردید، به مرحله مورد علاقه من یعنی سایهزنی و نورپردازی میرویم!
باید اعتراف کنم، این بخش از فرآیند من را بسیار هیجان زده می کند. من عاشق دیدن این صحنه هستم که وقتی سایه و افکت های نوری می کشم، زنده می شود. ما با سایه زدن شروع می کنیم.
برای سایه انداختن اشیا (شخصیتها، گیاهان، ساختمانها و غیره):
برای افزودن سایههای ریختهشده، به سادگی اشیاء سایهدار را در زیر و پشت اشیایی که قبلاً کشیدهاید بکشید. من دوست دارم یک لایه کاملا جدید فقط برای سایه های ریخته شده ایجاد کنم. یکی از ترفندهایی که من دوست دارم هنگام ایجاد سایههای ریختهشده از آن استفاده کنم، اعمال یک گرادیان است که دو توقف متفاوت برای کدورت در سایه دارد. به این ترتیب، به نوعی محو می شود و به هیچ تبدیل می شود.
برای افزودن هایلایت به اشیاء صحنه خود، می توانید از همان روش هایی که برای افزودن سایه استفاده کردیم استفاده کنید. فقط از حالت ترکیب صفحه به جای Multiply استفاده کنید و رنگ های روشن تر را به جای رنگ های تیره انتخاب کنید.
گفته شد، تکنیک بسیار دقیقی وجود دارد که من برای اضافه کردن نور حاشیه/نور پشت به یک شی به کار بردم.
زمانی که نورپردازی خود را اضافه کردید، برخی از بافت ها را اضافه می کنیم.
تصویر ما واقعا عالی به نظر میرسد، اما بیایید با استفاده از بافتها، کمی ارگانیکتر به نظر برسد.
روشهای مختلفی برای افزودن بافتها وجود دارد. بیشتر هنرمندان دوست دارند از تصاویر شطرنجی (عکسها و اسکنهای اشیاء واقعی) برای افزودن بافت به تصاویر خود استفاده کنند، که واقعاً خوب عمل میکند. من دوست دارم بافت های ساده خود را با استفاده از ابزار Illustrator's Brush ایجاد کنم.
من معمولاً یکی از دو براش سفارشی را برای بافتهایم ایجاد میکنم: برسهای برس یا برس پراکنده. هر نوع را می توان در پانل Brush ایجاد کرد. به خاطر این آموزش، ما آن را ساده نگه می داریم و یک براش Scatter ایجاد می کنیم که می تواند در اندازه های مختلف تغییر کاربری دهد.
من دوست دارم بافت های خود را بسیار ظریف نگه دارم، بنابراین معمولاً شفافیت را روی 10٪ یا کمتر تنظیم می کنم. با این حال، این واقعاً تماس شماست. یک نکته: افزودن بافتهایی مانند این میتواند بسیار پردازشگر باشد، بنابراین قبل از ادامه این مرحله با احتیاط ادامه دهید و ذخیره کنید. به ندرت ایجاد بافت هایی مانند این Illustrator برای من خراب شده است، اما بهتر است که ایمن باشم تا متاسف باشم. بیشتر اوقات، زمان زیادی را به ترسیم مجدد صفحه اضافه می کند، بنابراین سرعت Illustrator را کاهش می دهد.
اکنون که کارمان تمام شد، بیایید برای آخرین بار به قطعه خود نگاه کنیم تا ببینیم آیا چیز دیگری وجود دارد که مایلیم تغییر کنیم. اگر از هنر نهایی خود راضی هستید و می خواهید آن را چاپ کنید، پیشنهاد می کنم آن را به صورت JPEG یا TIFF صادر کنید. اگر می خواهید خروجی نهایی یک فایل بزرگ باشد، ممکن است مجبور شوید آن را در فتوشاپ باز کرده و شطرنجی کنید. Illustrator دارای محدودیت حافظه است که گاهی باعث می شود صادرات بزرگ را متوقف کند.
ما در این فرآیند موارد زیادی را پوشش داده ایم. با تشکر از شرکت در کلاس. امیدوارم چیزهای زیادی یاد گرفته باشید و با یک اثر هنری عالی از کلاس بیرون آمده باشید!
وکتور تصویرگر و هنرمند
آثار هنری غنی از داستان، مناظر سورئال پر از هیولاهای عجیب و غریب و شخصیت های خارق العاده ایجاد کنید. من به شدت با الهام از فضای باز، زیبایی جهان طبیعی را از طریق منشوری از طنز و پوچ خم می کنم، که منجر به تصاویر عجیب و غریب و بسیار تخیلی می شود. من از رسانه های مختلف برای خلق آثارم استفاده می کنم، اما بیشتر به خاطر تصاویر برداری رنگارنگ و دقیقم شناخته شده ام. هنر من در گالریهای هنری، بازیهای رایانهای، کتابها، مجلات، برنامههای تلویزیونی، و فیلمهای داستانی ظاهر شده است و برای انتشارات هنری-بردار متعددی از جمله کتاب عالی شارون استروئر "Adobe Illustrator CS5 Wow!" مشارکت نوشتهام.
من در حال حاضر یک طراح ارشد دیجیتال در Disney Publishing Worldwide هستم.
نمایش نظرات