آموزش V-Ray 3.0 برای 3ds Max Essential Training

V-Ray 3.0 for 3ds Max Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: ویژگی های اصلی موتور رندر V-Ray 3.0 را بیاموزید و بیاموزید چگونه طیف وسیعی از 3ds Max را با پیشرفته ترین ابزارهای V-Ray مانند نمونه برداری تدریجی ، سایه های پوست و مو و ارائه سه بعدی استریوسکوپی افزایش دهید. این دوره شامل مفاهیم حیاتی V-Ray مانند ایجاد اولیه مواد ، نمونه برداری از تصویر ، نقشه برداری از رنگ ، زیرشاخه ها و نورپردازی و همچنین ایجاد جلوه های درون دوربین مانند عمق میدان ، تاری حرکت و مواد تشنجی است. برایان بردلی نویسنده و متخصص 3D به شما کمک می کند با استفاده از این افزونه قدرتمند ، مواد و جلوه های شگفت انگیز و واقعی را به مدل های سه بعدی خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • استفاده از عناصر UI جدید ، تنظیمات سریع و بافر Frame اصلاح شده
  • درک حالت های نقشه برداری رنگ
  • افزودن انواع نور V-Ray
  • کار با سیستم های V-Ray Sun و Sky و نور گنبد
  • استفاده از نگاشت تابش و حافظه نهان
  • کار با نقشه های رنگی منتشر
  • ساخت مواد بازتابنده
  • ایجاد اثر شفافیت
  • استفاده از SSS و سایه اندازهای جدید پوست
  • اطمینان از کیفیت با نمونه برداری از تصویر
  • کار با موتور تطبیقی تقسیم
  • کنترل دوربین فیزیکی
  • کار با ابزارهای FX مانند VRayFur و VRayMetaball
  • ارائه سه بعدی استریوسکوپی
  • استفاده از ماسک Render

سرفصل ها و درس ها

معرفی و اطلاعات مهم Introduction and Important Information

  • خوش آمدی Welcome

  • نسخه های نرم افزاری استفاده شده است Software versions used

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • ساختار پروژه 3ds Max The 3ds Max project structure

  • مدیریت گاما Gamma handling

  • یک کلمه در مورد Intel Embree A word about Intel Embree

  • یک کلمه در مورد HDRIs A word about HDRIs

به روزرسانی های V-Ray 3.1 تا 3.3 V-Ray 3.1 to 3.3 Updates

  • به روزرسانی های V-Ray RT Updates to V-Ray RT

  • پیشرفت های VFB VFB improvments

  • به روزرسانی ها به دوربین ها Updates to cameras

  • GGX ، گوشه های گرد و موارد دیگر GGX, rounded corners, and more

  • تصادفی سازی و شفافیت بهتر Randomization and better translucency

  • نقشه Triplanar The Triplanar Map

  • عناصر ارائه دهنده Render elements

  • به روز رسانی های روشنایی Lighting updates

  • چشم انداز هوایی Aerial perspective

  • شبکه حجم Volume grid

  • پروکسی V-ray V-Ray proxy

  • V-ray Instancer The V-Ray Instancer

  • بیننده مش VR VR mesh viewer

  • خرت و پرت Odds and ends

به روزرسانی های V-Ray 3.4 تا 3.6 V-Ray 3.4 to 3.6 Updates

  • معرفی این بروزرسانی Introduction to this update

  • معرفی این بروزرسانی Introduction to this update

  • با استفاده از فایلهای تمرینی اضافی Using the additional exercise files

  • با استفاده از فایلهای تمرینی اضافی Using the additional exercise files

  • نسخه های V-Ray و 3ds Max استفاده شده اند V-Ray and 3ds Max versions used

  • نسخه های V-Ray و 3ds Max استفاده شده اند V-Ray and 3ds Max versions used

  • منکر The Denoiser

  • اثرات لنز تعاملی Interactive Lens Effects

  • مواد MDL MDL materials

  • پیشرفت های GPU RT RT GPU improvements

  • ارائه از سرگیری Resumable Rendering

  • پیشرفت های VFB در زمان واقعی VFB Real-Time improvements

  • ارائه دهنده تولید تعاملی Interactive Production Renderer

  • سایه بان AL سطح The AL Surface shader

  • شی صحنه V-Ray V-Ray scene object

  • نور کامل عنصر را انتخاب کنید Full Light Select Element

  • Cryptomatte Cryptomatte

  • مراحل بعدی Next steps

  • مراحل بعدی Next steps

1. آماده شدن برای رندر شدن با V-Ray 1. Getting Ready to Render with V-Ray

  • گزینه ها و توصیه های گردش کار V-Ray V-Ray workflow options and recommendations

  • نوار ابزار V-Ray The V-Ray toolbar

  • عناصر جدید UI و تنظیمات سریع New UI elements and Quick Settings

  • بافر قاب بازسازی شده با کنترل رنگ پیشرفته The revamped frame buffer with advanced color controls

  • گزینه های V-Ray Render Output The V-Ray Render Output options

  • نمونه گیری تصویر توضیح داده شده است Image sampling explained

  • درک خردهفروشی ها Understanding subdivs

  • نمای کلی نقشه نویسی رنگ Overview of color mapping

  • حالت های نقشه برداری رنگ چه کاری انجام می دهند What the color mapping modes do

2. ابزارهای اصلی روشنایی 2. Key Lighting Tools

  • استفاده از انواع 3ds Max با نور V-ray Using 3ds Max light types with V-Ray

  • کار با نور V-Ray Working with the V-Ray light

  • اضافه کردن یک چراغ پر کروی Adding a spherical fill light

  • سیستم V-ray Sun و Sky The V-Ray Sun and Sky system

  • کنترل قرار گرفتن در معرض جهانی Controlling global exposure

  • فعال کردن چراغ محیطی Enabling the Environment skylight

  • کار با نور گنبد V-Ray Working with the V-Ray dome light

  • ایجاد چراغ مش Creating a mesh light

3. اشراق جهانی 3. Global Illumination

  • Illumination جهانی توضیح داد Global Illumination explained

  • دانستن پاداشهای اولیه و ثانویه Understanding primary and secondary bounces

  • نقشه برداری تابش چگونه کار می کند How irradiance mapping works

  • استفاده از نقشه برداری تابش: قسمت 1 Using irradiance mapping: Part 1

  • استفاده از نقشه برداری تابشی: قسمت 2 Using irradiance mapping: Part 2

  • حافظه نهان چگونه کار می کند How light cache works

  • با استفاده از حافظه نهان Using light cache

  • درک نیروی بی رحم GI Understanding brute force GI

  • با استفاده از GI force brute Using brute force GI

4. مواد و نقشه های V-Ray 4. V-Ray Materials and Maps

  • آشنایی با مواد خاص V-Ray Introduction to V-Ray specific materials

  • ایجاد رنگ پراکنده Creating diffuse color

  • ساخت مواد شیشه ای شفاف Making a clear glass material

  • ساخت شیشه های رنگی و یخ زده Making colored and frosted glass

  • ساخت مواد بازتاب دهنده Making reflective materials

  • بازتاب های ما را محو می کند Blurring our reflections

  • ایجاد یک اثر شفاف Creating a translucency effect

  • با استفاده از VRmats Using VRmats

  • سایه بان SSS دارای پرتوی جدید New ray-traced SSS shader

  • سایه بان پوست ساده شده New simplified skin shader

  • سایه بان مو V-ray V-Ray hair shader

5. کنترل کیفیت با نمونه برداری از تصویر 5. Quality Control with Image Sampling

  • با استفاده از موتور ثابت Using the fixed-rate engine

  • نحوه استفاده از موتور تطبیقی How to use the adaptive engine

  • کار با موتور زیر مجموعه تطبیقی Working with the adaptive subdivision engine

  • نمونه گیرنده مترقی Progressive sampler

  • رفع مشکلات نمونه برداری فوق العاده روشن Fixing super bright sampling problems

  • با استفاده از تنظیمات جهانی Using universal settings

6. کار با دوربین ها: دوربین فیزیکی V-Ray 6. Working with Cameras: The V-Ray Physical Camera

  • راه اندازی دوربین فیزیکی Physical Camera setup

  • دوربین فیزیکی را کنترل می کند Physical Camera controls

  • عمق میدان Depth of field

  • ایجاد یک اثر تاری حرکت Creating a Motion Blur effect

7. کار با دوربین ها: V-Ray 3 و دوربین فیزیکی 3ds Max 7. Working with Cameras: V-Ray 3 & the 3ds Max Physical Camera

  • دوربین فیزیکی V-Ray کجا رفت؟ Where did the V-Ray Physical Camera go?

  • اضافه کردن یک دوربین فیزیکی به صحنه Adding a Physical Camera to the scene

  • نمای کلی از کنترل های دوربین فیزیکی Overview of the Physical Camera controls

  • آغازگر مقادیر نوردهی (EVs) A primer on exposure values (EVs)

  • کنترل نوردهی خودکار Automated Exposure Control

  • کنترل قرار گرفتن در معرض دستی Controlling exposure manually

  • تصحیح یک چشم انداز ساده Correcting a skewed perspective

  • ایجاد عمق میدان Creating depth of field

  • اثرات تاری را اضافه می کنید Adding Motion Blur effects

8. ابزارهای V-Ray FX 8. The V-Ray FX Tools

  • تنظیم اثر سوزانی Caustic effect setup

  • ایجاد اثر سوزانی Generating the caustic effect

  • با استفاده از VRayFur Using VRayFur

  • رندر سه بعدی استریوسکوپی Stereoscopic 3D rendering

  • متابالس Vr-Ray Vr-Ray Metaballs

  • پروکسی Proxies

  • VRayClipper The VRayClipper

  • عمق میدان: با استفاده از نمای منظر Depth of field: Using a perspective viewport

  • با استفاده از Render Mask Using Render Mask

نتیجه Conclusion

  • بعد چی؟ What's next?

نمایش نظرات

آموزش V-Ray 3.0 برای 3ds Max Essential Training
جزییات دوره
6h 58m
107
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
210,877
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Brian Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brian Bradley Brian Bradley

هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.

برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.

برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.