لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Rigging Quadrupeds در مایا 8.5
Rigging Quadrupeds in Maya 8.5
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
تکنیک های صرفه جویی در زمان و اصول ساخت دکل ها و کنترل های مبتنی بر راه حل را برای انیمیشن سازی کارآمدتر بیاموزید. نرمافزار مورد نیاز: Maya 8.5 یا بالاتر. تکنیکهای صرفهجویی در زمان و اصول ساخت دکلها و کنترلهای مبتنی بر راهحل را برای انیمیشنسازی کارآمدتر بیاموزید. ایده آل برای هنرمندان متوسط. نکات برجسته محبوب عبارتند از: ساخت سلسله مراتب موثر. سیستم های سلسله مراتبی شکسته. دکل ساختمانی از اسکلت مرجع. ساخت یک سیستم FK Spline. ترکیب MEL برای سرعت؛ قفسه سفارشی برای ابزار. مجموعه شخصیت ها; مجموعه شخصیت های فرعی؛ تنظیم کلیدهای رانده. حل کننده های IK برای عملکرد مناسب اندام. محدودیت ها؛ کنترل پیشرفته هیپ؛ وزنه های نقاشی; ویرایشگر اتصال؛ سیستم قفل معکوس؛ تغییر شکل عضلانی با اجسام تحت تاثیر. اشکال اصلاحی برای تغییر شکل مش. نرم افزار مورد نیاز: Maya 8.5 یا بالاتر.
سرفصل ها و درس ها
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
معرفی و بررسی اجمالی پروژه
Introduction and Project Overview
Rigging Quadrupeds در مایا 8.5
Rigging Quadrupeds in Maya 8.5
راه اندازی یک لایه نمایشگر و یک قفسه سفارشی
Setting up a Display Layer and a Custom Shelf
بسته بندی قفسه سفارشی
Wrapping up the Custom Shelf
اتو کردن یک کنوانسیون نامگذاری جامد
Ironing out a Solid Naming Convention
استفاده از گروه ها برای تمیزی و سازماندهی صحنه
The Use of Groups for Scene Cleanliness and Organization
آغاز ساخت اسکلت
Beginning the Construction of the Skeleton
انعکاس زنجیره مفصلی اندام چپ لگن
Mirroring the Joint Chain of the Left Pelvic Limb
ساخت زنجیره مفصلی اندام قفسه سینه
Building the Thoracic Limb Joint Chain
ایجاد استخوان برای بالاتنه
Creating the Bones for the Upper Body
بررسی محور چرخش موضعی زنجیره مفصلی بالاتنه
Examining the Local Rotation Axis of the Upper Body Joint Chain
کار روی گوش
Working on the Ears
ساختن دم
Building the Tail
با هم آوردن ریگ - لگن
Bringing the Rig Together- the Pelvis
راه اندازی Tail برای کمک به جلوگیری از ضد کلید کردن
Setting up the Tail to Help Avoid Counter-keying
اتمام اتصالات مشترک و تمیز کردن صحنه
Finishing Joint Connections and Cleaning up the Scene
بستن اسب
Binding the Horse
کاوش در رنگ آمیزی قاب سیمی
Exploring Wire Frame Coloring
استفاده از ابزار مایا Paint Weights برای ویرایش تأثیرات
Using Maya's Paint Weights Tool to Edit Influences
نقاشی وزنه های اطراف قفسه سینه
Painting Weights Around the Thorax
کار بر روی تکمیل بالای اندام قفسه سینه
Working on Completing the Top of the Thoracic Limb
اثربخشی ویرایشگر مؤلفه مایا برای اصلاح وزن ها
The Effectiveness of Maya's Component Editor for Modifying Weights
رفع تغییر شکل های Fetlock چپ
Fixing the Deformations of the Left Fetlock
وزن پاسترن
Weighting the Pastern
تکمیل تغییر شکل اندام قفسه سینه
Finalizing the Deformations of the Thoracic Limb
توجه ما به اندام چپ لگنی
Bringing Our Attention to the Left Pelvic Limb
تنظیم وزن لگن
Adjusting the Pelvic Weights
کار بر روی استخوان لگن
Working on the Hip Bone
تاثیر مفصل خفه کننده
The Stifle Joint's Influence
تمرکز بر مفصل تارسال
Focusing on the Tarsal Joint
استفاده از اشکال ترکیبی اصلاحی
Utilizing Corrective Blend Shapes
استفاده از Set Driven Keys برای گره زدن ویژگی ها با هم
Using Set Driven Keys to Tie Attributes Together
وزن کشی جنین اندام لگنی
Weighting the Fetlock of the Pelvic Limb
اتمام اندام لگنی چپ
Finishing up the Left Pelvic Limb
کاوش در ابزار وزنهای آینهای مایا که در زمان صرفهجویی میکند
Exploring Maya's Time-saving Mirror Weights Tool
شروع فرآیند ساخت اشیاء کنترلی
Starting the Process of Building Control Objects
تنظیم ویژگی قفل معکوس برای مفاصل فالانژیال
Setting up the Reverse Lock Feature for the Phalangeal Joints
کار بر روی اتصالات اتصالات قفل معکوس
Working on the Connections of the Reverse Lock Joints
ساختن منحنی ها برای کنترل پاهای اسب
Building the Curves to Control the Horse's Legs
ادامه کار منحنی های کنترل
Continuing the Work of the Control Curves
اتمام تنظیم منحنی های کنترل اندام
Finishing the Set up of the Limb Control Curves
افزودن کنترل های کارپال و تارسال
Adding the Carpal and Tarsal Controls
اتمام اتصالات کنترل زانو
Finishing the Connections of the Knee Controls
کنترلهای شانه سینهای
The Thoracic Shoulder Controls
ایجاد استخوان برای مهره های پشتی Spline FK
Creating the Bones for the Spline FK Back Vertebrae
اتصال Spline IK
Connecting the Spline IK
محدود کردن خوشه ها به زنجیره مشترک درایور FK
Constraining Clusters to the FK Driver Joint Chain
شروع کنترل برای مهره های پشت
Starting the Controls for the Back Vertebrae
پیوستن به کنترل های بالاتنه
Joining the Upper Body Controls
اضافه کردن سیستم سلسله مراتب شکسته
Adding the Broken Hierarchy System
راه اندازی هیپ
Setting up the Hips
شروع با Neck Rig
Commencing with the Neck Rig
محدود کردن خوشه های گردن به زنجیره درایور گردن
Constraining the Neck Clusters to the Neck Driver Chain
تنظیم منحنی های کنترل برای گردن
Setting up Control Curves for the Neck
ادامه راه اندازی منحنی های کنترلی برای مفاصل گردن
Continuing the Set up of the Control Curves for the Neck Joints
افزودن ویژگی های سفارشی برای کنترل قاعده گردن اسب
Adding Custom Attributes to Control the Base of the Horse's Neck
تکنیک های عیب یابی
Troubleshooting Techniques
کار روی سر
Working on the Head
کنترل های گوش
The Ear Controls
راه اندازی دکل دم
Starting the Tail Rig
کار بر روی منحنیهای کنترلی برای هدایت دم
Working on Control Curves to Drive the Tail
اتمام راه اندازی دم
Finishing the Set up of the Tail
اضافه کردن یک کنترل جهانی قابل مشاهده
Adding a Visible Global Control
تمیز کردن صفحه نمایش صحنه
Cleaning up the Display of the Scene
مجموعه کاراکترها و کاراکترهای فرعی
Character and Sub-character Sets
مفهومی برای کنترل فک
A Concept for the Jaw Control
ایجاد اشیاء تأثیرگذار برای تکان دادن عضلات
Establishing Influence Objects for Muscle Jiggle
استفاده از اشیاء نفوذ برای خلاص شدن از تغییر شکل های ناخواسته
Using Influence Objects to Get Rid of Unwanted Deformations
Pluralsight یکی از پرطرفدارترین پلتفرمهای آموزش آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان کمک میکند تا مهارتهای خود را توسعه دهند و به روز رسانی کنند. این پلتفرم دورههای آموزشی در زمینههای فناوری اطلاعات، توسعه نرمافزار، طراحی وب، مدیریت پروژه، و موضوعات مختلف دیگر را ارائه میدهد.
یکی از ویژگیهای برجسته Pluralsight، محتوای بروز و با کیفیت آموزشی آن است. این پلتفرم با همکاری با توسعهدهندگان و کارشناسان معتبر، دورههایی را ارائه میدهد که با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت فناوری، کاربران را در جریان آخرین مفاهیم و تکنولوژیها نگه میدارد. این امر به کاربران این اطمینان را میدهد که دورههایی که در Pluralsight میپذیرند، با جدیدترین دانشها و تجارب به روز شدهاند.
دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.
نمایش نظرات