آموزش ZBrush: نکات و ترفندها

ZBrush: Tips & Tricks

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آیا آماده هستید که ZBrush-ing خود را به سطح بعدی ببرید؟ در این مجموعه، رایان کیتلسون، هنرمند ZBrush، رویکرد شخصی خود را در مورد چگونگی کارکرد ZBrush برای شما به اشتراک می‌گذارد. رایان نحوه تنظیم کلیدهای داغ را نشان می دهد تا ZBrush بیشتر شبیه سایر نرم افزارهای مورد علاقه شما عمل کند. او به شما نشان می‌دهد که چگونه رابط را سفارشی کنید، به طوری که ویژگی‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید در جلو و مرکز قرار می‌گیرند، و چگونه تنظیم یک صحنه سفارشی را برای دستیابی به حداکثر بازده گردش کار بهینه کنید. او نحوه ایجاد ماکروها را برای ساده کردن وظایف پیچیده و تکراری به راه حل های تک کلیکی نشان می دهد. این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک کند از زمان صرف کردن با نرم افزار به زمان بیشتری برای ساختن چیزهای عالی و جدید با ZBrush بپردازید!

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از فایل های تمرین Using the exercise files

می (2016) May (2016)

  • 3 حالت مختلف ساخت فرم های سه بعدی در ZBrush The 3 different modes of making 3D forms in ZBrush

  • راه اندازی یک پروژه پیش فرض Setting up a default project

ژوئن (2016) June (2016)

  • ساخت یک شبکه سفارشی Making a custom grid

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

  • ساخت برس تمبر Making a stamp brush

  • تقویت جزئیات با اهداف مورف Amplifying detail with morph targets

جولای (2016) July (2016)

  • تنظیم تنظیمات برگزیده برای ضبط فیلم Setting preferences for recording movies

  • خودکارسازی اکستروژن ضخامت با ماکرو Automating thickness extrusion with a macro

  • افزودن ضخامت به یک مدل با سطوح تقسیم بندی Adding thickness to a model with subdivision levels

  • از بین بردن داخل یک مدل برای چاپ سه بعدی Decimating the inside of a model for 3D printing

آگوست (2016) August (2016)

  • رشد یا کوچک کردن یک انتخاب با کلیدهای میانبر Growing or shrinking a selection with hotkeys

  • ساخت ماکرو برای گسترش یا انقباض ماسک ها Making a macro to expand or contract masks

  • ساخت ماکروها برای تغییر حالت Anti-aliasing Making Macros to toggle Anti-aliasing

  • ساخت یک برس سفارشی "طاقچه". Making a custom “ledge” brush

  • دادن نقطه تیز به برس حرکتی Giving the move brush a sharp point

سپتامبر (2016) September (2016)

  • ایجاد ظاهری از چوب خرد شده Making a Whittled Wood look

  • انتخاب دقیق تر با ذره بین Selecting more precisely with Magnifying Glass

  • ساخت برس رنگ سفارشی Making a custom Paint Brush

  • صرفه جویی در ماسک برای استفاده بعدی Saving masks for later use

اکتبر (2016) October (2016)

  • ذخیره ماسک ها با لایه ها Saving masks with layers

  • مقیاس بندی مدل ها بدون خراب کردن جزئیات Scaling models without ruining details

  • ویرایش UV ها در Zbrush Editing UVs in Zbrush

  • تبدیل یک مدل به یک مجسمه نقش برجسته Turning a model into a bas-relief sculpture

نوامبر (2016) November (2016)

  • طرح بافت بدون طرح ریزی شکل Projecting texture without projecting shape

  • ساخت مدل وایرفریم Making a wireframe model

  • حذف چند ضلعی های ماسک شده و پنهان با یک کلید میانبر Deleting masked and hidden polygons with a hotkey

  • تقسیم مدلی که برای چاپگر سه بعدی خیلی بزرگ است Splitting up a model that is too big for a 3D printer

  • حذف چند ضلعی ها از یک مدل با سطوح زیربخش Deleting Polygons from a model with subdivision levels

  • ساخت الگوی فیلیگرین Making a filigree pattern

دسامبر (2016) December (2016)

  • ایجاد زیرشاخه مدل مانند سایر نرم افزارها Making a model subdivide like other software

  • تقسیم یک مدل بدون از دست دادن حجم Subdividing a model without losing volume

  • صاف کردن لبه های باز یک مدل Smoothing a model's open edges

  • پوشاندن لبه های باز یک مدل Masking a model's open edges

ژانویه (2017) January (2017)

  • ایجاد یک آلفای سفارشی در ZBrush Creating a custom alpha within ZBrush

  • ساخت برس مسیر کاشی کاری Making a tiling track brush

  • منحصر به فرد کردن نام ابزارهای فرعی Making subtool names unique

  • صاف کردن کل مدل به یکباره Smoothing an entire model at once

  • باد کردن و کاهش باد کل یک مدل به یکباره Inflating and deflating an entire model at once

فوریه (2017) February (2017)

  • ذخیره نماهای دوربین با جدول زمانی Storing camera views with a timeline

  • حذف ابزارها از پالت ابزار Deleting tools from the tool palette

  • شبیه سازی چرخ سفالگری Simulating a pottery wheel

  • ایجاد چین روی لباس های کم پلی Making folds on low-poly clothing

مارس (2017) March (2017)

  • نکات مقیاس بندی Scaling tips

  • حکاکی متن دور داخل حلقه Engraving text around the inside of a ring

  • کار با مقیاس برس پویا Working with dynamic brush scale

  • تنظیم روشنایی و کنتراست درگاه دید Adjusting viewport brightness and contrast

آوریل (2017) April (2017)

  • ایجاد اشیاء جدید با اهداف مورف Creating new objects with morph targets

  • نگه داشتن چند گروه در هنگام تخریب Keeping polygroups when decimating

  • قفل کردن یک شی به سطح یک جسم دیگر Locking an object to the surface of another object

  • ساخت رنگ ترک خورده و پوست کنده Making cracked and peeling paint

می (2017) May (2017)

  • ساخت پیراهن با یقه Making a shirt with a collar

  • طراحی کاراکتر مدولار در ZBrush Modular character design in ZBrush

  • با استفاده از متریال bump viewer Using the bump viewer material

  • سیلوئت را با یک ماده صاف بررسی کنید Examine silhouette with a flat material

ژوئن (2017) June (2017)

  • تنظیم دوربین روی زاویه دید طبیعی تر Setting the camera to a more natural view angle

  • استفاده از تنظیمات مخفی پنهان Using some hidden secret settings

  • جابجایی بین نماهای خاک رس، پلی رنگ و بافت Switching between clay, polypaint, and textured views

  • ساخت برس مش درج برای افراد اولیه Making an insert mesh brush for primitives

جولای (2017) July (2017)

  • بستن سوراخ های پیچیده Closing complex holes

  • ذخیره رنگ های سفارشی با پالت سیستم Saving custom colors with the system palette

  • رفع مشکلات مقیاس در zbrush Fixing scale problems in zbrush

آگوست (2017) August (2017)

  • جلوگیری از چرخش نقشه های بافت Keeping texture maps from flipping

  • سفارشی کردن کنترل‌های ناوبری درگاه دید Customizing viewport navigation controls

  • با استفاده از افزونه تنظیم Using the adjust plugin

  • افزونه ZSceneManager ZSceneManager plugin

  • مجسمه سازی شاخه درخت Sculpting a tree branch

سپتامبر (2017) September (2017)

  • ساخت رشته کوه با برس سفارشی Making mountain ranges with a custom brush

  • شفاف سازی قطعات یک مدل Making parts of a model transparent

  • اجرای خودکار ماکرو در هنگام راه‌اندازی Making a macro run automatically on startup

  • ویرایش ماکروها Editing macros

اکتبر (2017) October (2017)

  • افزودن تصویر پس زمینه Adding a background image

  • استفاده از حالت لغزنده حساس Using sensitive slider mode

  • اضافه کردن نویز به برس Adding noise to a brush

  • ساده سازی حالت Transpose Line و Gizmo Simplifying the Transpose Line and Gizmo modes

  • تبدیل کلیپ آرت دو بعدی به سه بعدی Turning 2D clip art into 3D

  • ساخت چشم کارتونی برای پرینت سه بعدی Making cartoony eyes for 3D printing

نوامبر (2017) November (2017)

  • برش مدل برای چاپ قطعات Cutting up a model for printing in parts

  • برش مدل با کلید Cutting a model with keying

  • ساخت مدل توخالی برای پرینت سه بعدی Making a model hollow for 3D printing

دسامبر (2017) December (2017)

  • وارد کردن نقشه های UV Importing UV maps

  • تولید خودکار چند گروه Automatically generating polygroups

  • سازماندهی ابزارهای فرعی Organizing subtools

ژانویه (2018) January (2018)

  • وقتی ZBrush کپی های مدل شما را مهر می کند When ZBrush stamps out copies of your model

  • مدیریت مقیاس پیشرفته Advanced scale management

فوریه (2018) February (2018)

  • ارسال لایه های رندر به فتوشاپ Sending render layers to Photoshop

  • نقاشی دو بعدی با QuickSketch 2D painting with QuickSketch

  • ایجاد اندازه حلقه Creating ring sizes

مارس (2018) March (2018)

  • مواد نقاشی Painting materials

  • ضبط یک ویدیوی تایم لپس تاریخ Recording a history time-lapse video

  • حرکت سریع اجسام به اطراف Quickly moving objects around

  • اضافه کردن بدوی سفارشی Appending custom primitives

آوریل (2018) April (2018)

  • استفاده از Booleans زنده با حالت های انفرادی و شفاف Using live Booleans with solo and transparent modes

  • بازگرداندن حساسیت فشار Restoring pressure sensitivity

  • از بین بردن سطوح صاف Decimating flat surfaces

  • چیدن رنگ ها Picking colors

  • تکرار سکته مغزی Repeating a stroke

می (2018) May (2018)

  • درست کردن فیله Making a fillet

  • ساخت گوشه های سطح سخت دقیق Making precise hard-surface corners

  • نکات پیشرفته چند گروه بندی Advanced polygrouping tips

  • باز کردن تصاویر مرجع در ویوپورت Opening reference images in the viewport

ژوئن (2018) June (2018)

  • تقسیم تنها بخشی از یک مدل Subdividing only part of a model

  • ایجاد یک طرح کلی Making a toon outline

  • محدود کردن نسبت ماسک ها و انتخاب ها به مربع ها و دایره های کامل Constraining the proportions of masks and selections to perfect squares and circles

  • با استفاده از PolyGroupIt Using PolyGroupIt

جولای (2018) July (2018)

  • صاف کردن و تنظیم طول منحنی Smoothing and adjusting curve length

  • با استفاده از Merge Undo Using Merge Undo

  • استفاده از Project Primitive Using Project Primitive

  • تقسیم بندی بدون از دست دادن ماسک Subdividing without losing masks

آگوست (2018) August (2018)

  • کنترل اندازه برس پویا Controlling dynamic brush size

  • تغییر حالت دید از طریق Toggling see-through mode

  • صاف کردن کل مدل به طور مساوی Smoothing the entire model evenly

  • کپی کردن با Gizmo Duplicating with the Gizmo

سپتامبر (2018) September (2018)

  • تغییر حالت انفرادی و شفافیت ابزار فرعی Toggling subtool solo and transparency modes

  • ساده کردن رنگ و مواد پر شده Simplifying color and material fill

  • پاپ آپ های هشدار را حذف کنید Remove warning pop-ups

  • پوشاندن با Smart Transpose Masking with Smart Transpose

اکتبر (2018) October (2018)

  • نقاشی سایه روی دندان Painting shadows on teeth

  • تغییر مکان QuickSave Changing the QuickSave location

  • حذف یک ماده از یک جسم Removing a material from an object

  • مقیاس بندی در دو محور Scaling in two axes

  • با استفاده از برس های جدید قلاب مار Using the new Snake Hook brushes

نوامبر (2018) November (2018)

  • چند گروه بندی به صورت عادی Polygrouping by normal

  • ساخت از پیش تنظیمات نمایش Making view presets

  • اجتناب از اشکالات DynaMesh Avoiding DynaMesh glitches

  • حالت دادن به مو Styling hair

دسامبر (2018) December (2018)

  • رفع مشکلات ضربه محکم و ناگهانی منحنی Fixing curve snap issues

  • ساخت صفحه گردان سیمی Making a wireframe turntable

  • ادامه به سمت تسلط ZBrush Continuing towards ZBrush mastery

نمایش نظرات

آموزش ZBrush: نکات و ترفندها
جزییات دوره
11h
130
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
24,829
- از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.