آموزش آردوینو OOP (برنامه نویسی شی گرا)

Arduino OOP (Object Oriented Programming)

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نحوه استفاده از OOP با آردوینو را از طریق یک پروژه گام به گام بیاموزید. Master Arduino OOP (برنامه نویسی شی گرا) یک کلاس برای هر مؤلفه یا عملکرد آردوینو که می خواهید بنویسید یک کلاس را به عنوان یک کتابخانه آردوینو با استفاده آسان بسته بندی کنید کد خود را برای خواندن آسان تر و مقیاس پذیر ایجاد کنید رابط های واضح برای سایر توسعه دهندگان ایجاد کنید تا از یک کلاس استفاده کنند. داخل کلاسی دیگر کلاس ها را با هم ترکیب کنید تا امکانات برنامه های خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید، بدون نوشتن کد بیشتر یاد بگیرید قراردادهای نام گذاری برای کد آردوینو OOP سازماندهی واضح کد خود را در فایل های مختلف بیاموزید از ابتدا بهترین روش ها را بیاموزید با درس های عملی زیاد تمرین کنید پیش نیازها : شما می دانید که چگونه برنامه های اصلی آردوینو را با اجزای سخت افزاری اولیه ایجاد کنید. شما اصول اولیه عملکردهای زمانی آردوینو (میلی، تاخیر و غیره) را درک می کنید. نیازی به دانستن OOP قبل از دوره نیست، اما این یک امتیاز اضافی است.

می‌خواهید کد آردوینو بنویسید که بتوانید به راحتی آن را بخوانید، تغییر دهید و با دیگر توسعه‌دهندگان آردوینو به اشتراک بگذارید؟

یا شما قبلاً OOP (برنامه نویسی شی گرا) را می دانید و می خواهید بدانید که چگونه آن را در آردوینو اعمال کنید؟

در پایان این دوره شما قادر خواهید بود:

  • کد آردوینو تمیز را با OOP برای هر جزء سخت افزاری یا عملکرد بنویسید.

  • پروژه های خود را با استفاده از OOP بازنویسی کنید.

  • یک کتابخانه OOP Arduino تمیز و با استفاده بسیار آسان ایجاد کنید.

این دوره برای هر برد آردوینو کار می کند.


→ چرا این دوره؟


از آنچه من دیده‌ام، OOP اغلب با آردوینو استفاده نمی‌شود (در کتابخانه‌ها، بله، اما از اکثر کاربران، خیر).

وقتی شروع به استفاده از آردوینو کردم و چند پروژه ایجاد کردم متوجه این موضوع شدم. سابقه اولیه من در مهندسی نرم افزار بود، نه مهندسی الکترونیک، بنابراین پایه خوبی با OOP داشتم که برای نرم افزار دسکتاپ یا توسعه وب اعمال می شد.

وقتی به آردوینو آمدم، فکر من این بود: چرا از OOP در آردوینو استفاده نکنیم (زیرا این امکان وجود دارد!). من می‌دانم که افراد زیادی این کار را انجام نمی‌دهند، اما برنامه‌های من را بسیار مقیاس‌پذیرتر و خواندنی‌تر می‌کند.

و عالی کار کرد. اکنون، وقتی برنامه‌های آردوینو می‌نویسم، تقریباً همیشه از OOP استفاده می‌کنم.

با توجه به کمبود منابع ساختاریافته در اینترنت برای یادگیری نحوه نوشتن کد OOP برای آردوینو، تصمیم گرفتم این دوره را ایجاد کنم.

من چندین سال از تجربه خود را در این دوره گنجانده ام، بنابراین شما می توانید مهمترین چیزها را بیاموزید، مستقیماً با بهترین روش ها شروع کنید، و همه اینها را فقط در چند ساعت .


→ چگونه در این دوره تدریس کنم؟


خب، این دوره آردوینو OOP 100% پروژه متمرکز و 100% عملی است. در طول بخش‌های مختلف، می‌خواهیم یک پروژه کامل آردوینو را گام به گام بنویسیم.

همه چیز به صورت دستی است (بدون کپی و جایگذاری!)، بنابراین می توانید مستقیماً در هر ویدیو با من تمرین کنید. برای برخی از بخش‌ها، چالش‌هایی را نیز برای شما در نظر گرفته‌ام، بنابراین می‌توانید به تنهایی تمرین کنید و بخش‌هایی از پروژه را خودتان با استفاده از دانش قبلی که کسب کرده‌اید توسعه دهید.

بدون پرزهای حواس‌پرتی، فقط یک فرآیند گام به گام، مستقیماً به نقطه مورد نظر می‌روید، و باعث می‌شود روی نکات کلیدی تمرین کنید تا بتوانید دانش را در پروژه‌های خود به کار ببرید.


→ چه خواهید آموخت/انجام دهید؟


در اینجا یک نمای کلی بسیار سریع از دوره آمده است:

  • یک کلاس اول (برای یک جزء LED) ایجاد کنید

  • کلاس را سازماندهی کنید، رابط را از پیاده سازی جدا کنید

  • نوبت شماست: برای دکمه فشاری کد OOP بنویسید

  • یک کلاس برای چشمک زدن LED ایجاد کنید (نحوه استفاده از کلاس در کلاس دیگر)

  • نوبت شماست: کلاس TrafficLight نهایی را با منطق سطح بالا ایجاد کنید، در حالی که از تمام کلاس های قبلی که ایجاد کرده اید استفاده می کنید

توجه: این دوره یک دوره آموزشی OOP عمیق برای C++ نیست، جایی که من تمام امکانات و ویژگی های مختلف OOP را توضیح می دهم. نه، این یک دوره عملی در مورد نحوه اعمال OOP به کد آردوینو است. با این حال، مطمئن باشید، لازم نیست قبل از گذراندن دوره، OOP را بدانید، چند درس اول به شما کمک می کند تا مفاهیم اصلی را از طریق تمرین درک کنید.

این دوره کاملاً بر برنامه نویسی متمرکز است، اگرچه ما از مدار سخت افزاری با چند جزء اساسی استفاده خواهیم کرد. من دقیقاً به شما توضیح خواهم داد که به چه اجزایی نیاز دارید (در یک سخنرانی پیش نمایش رایگان در ابتدا)، و سپس نحوه ایجاد مدار در 10 دقیقه. و بعد از این به کد بازگردید!

علاوه بر آن، فرآیندی را که برای نوشتن کد OOP استفاده می‌کنم و بهترین روش‌هایی را که می‌توانید در حال حاضر پیاده‌سازی کنید، به شما آموزش می‌دهم.


اکنون، دیگر منتظر نمانید و این سفر آردوینو OOP را با این دوره شروع کنید! پس از گذراندن این دوره، باور نخواهید کرد که چگونه می توانستید برای کشف OOP با آردوینو اینقدر صبر کنید. برنامه‌های شما بسیار تمیزتر، ماژولار و آسان‌تر به نظر می‌رسند.


اوه، و اگر کاملاً راضی نباشید، 30 روز ضمانت بازگشت وجه دریافت می‌کنید. بنابراین همین الان شروع کنید، و اگر آنچه را که گفتم انجام ندادم، لطفاً بازپرداخت را دریافت کنید.

در دوره می بینمت! :)



توجه - این دوره برای شما مناسب نیست اگر:

  • شما یک مبتدی کامل در آردوینو هستید و قبلاً برنامه ای ننوشته اید.

  • شما یک پاکساز ضد OOP هستید. متاسفم، برای شما نیست!


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • خوش آمدی! Welcome!

  • چرا OOP برای آردوینو؟ Why OOP for Arduino?

  • فهرست مواد List of Materials

  • راه اندازی نرم افزار برای دوره Software Setup for the Course

  • بررسی اجمالی پروژه و نحوه استفاده حداکثری از این دوره Project overview and how to get the most out of this course

اولین کلاس آردوینو شما - Led Your first Arduino Class - Led

  • مقدمه Intro

  • ساختار کلاس Led را ایجاد کنید Create the Led Class Structure

  • ویژگی ها را به کلاس Led اضافه کنید Add Attributes to the Led Class

  • سازنده کلاس Led The Led Class Constructor

  • متدها را به کلاس Led اضافه کنید Add Methods to the Led Class

  • از کلاس خود در برنامه خود استفاده کنید - یک شیء Led ایجاد کنید Use your Class in your Program - Create an Led Object

کلاس را به روشی واضح سازماندهی کنید Organize the Class in a Clear Way

  • مقدمه Intro

  • یک فایل هدر برای کلاس ایجاد کنید Create a Header File for the Class

  • یک فایل Cpp ایجاد کنید - رابط را از پیاده سازی جدا کنید Create a Cpp file - Separate the Interface from the Implementation

  • خلاصه و نحوه استفاده و خواندن رابط Recap and How to Use and Read the Interface

  • موارد اضافی: کلاس خود را به کتابخانه آردوینو تبدیل کنید Extra: Make Your Class an Arduino Library

مدار برای دوره Circuit for the Course

  • مدار را مرحله به مرحله بسازید Build the Circuit Step by Step

نوبت شما - کلاس دکمه فشار دهید Your turn - Push button Class

  • مقدمه Intro

  • فایل هدر کلاس PushButton - Interface را ایجاد کنید Create the PushButton Class Header File - Interface

  • فایل Cpp PushButton Class - Implementation را ایجاد کنید Create the PushButton Class Cpp File - Implementation

  • یک شی PushButton برای خواندن وضعیت دکمه ایجاد کنید Create a PushButton Object to Read the Button’s State

  • در کلاس، مقاومت های Pull Up & Pull Down را کنترل کنید Handle Pull Up & Pull Down Resistors in the Class

  • اضافه کردن انتزاع بیشتر برای دانستن زمانی که دکمه فشار داده می شود Add More Abstraction to Know When the Button is Pressed

  • دکمه را در داخل کلاس باز کنید Debounce the Button Inside the Class

  • ترکیب LED ها و دکمه ها - کار با چندین شی Combine LEDs and Buttons - Work with Multiple Objects

LedBlinker - از یک کلاس در یک کلاس دیگر استفاده کنید LedBlinker - Use a Class Inside Another Class

  • مقدمه Intro

  • کلاس LedBlinker را ایجاد کنید و Led Inside را راه اندازی کنید Create the LedBlinker Class and Init the Led Inside

  • وضعیت رهبری را از LedBlinker تغییر دهید Toggle Led State from LedBlinker

  • LED را بدون تاخیر چشمک بزند - داخل کلاس Make the Led Blink Without Delay - Inside the Class

  • چند Getters و Setter اضافه کنید Add some Getters and Setters

  • مثال کاربردی - 3 LED را با نرخ های مختلف چشمک بزنند Application Example - Make 3 LEDs Blink at Different Rates

نوبت شما - سیستم چراغ راهنمایی Your turn - Traffic Light System

  • مقدمه - نمای نهایی پروژه Intro - Final Project Overview

  • رابط و برنامه اصلی (کمک برای شروع) The Interface and Main Program (help to get started)

  • کلاس TrafficLight را راه اندازی کنید Setup the TrafficLight Class

  • Methods را به Init اضافه کنید و بین LEDها تغییر دهید Add Methods to Init and Toggle Between the Leds

  • یک ماشین حالت به داخل کلاس اضافه کنید Add a State Machine Inside the Class

  • از عملکردهای زمانی برای انتظار بین ایالات مختلف استفاده کنید Use Time Functionalities to Wait Between Different States

  • یک کلاس برای پتانسیومتر ایجاد کنید Create a Class for the Potentiometer

  • روشنایی LED ها را با پتانسیومتر تغییر دهید Modify the Leds Brightness with the Potentiometer

نتیجه Conclusion

  • نتیجه گیری و بهبود پروژه Project Conclusion and Improvements

  • چگونه یک پروژه آردوینو با OOP بسازیم - بهترین روش ها How to Build an Arduino Project with OOP - Best Practices

  • کار بعدی چیه What to do next

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.

آموزش آردوینو OOP (برنامه نویسی شی گرا)
جزییات دوره
4.5 hours
43
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,034
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Edouard Renard Edouard Renard

مهندس نرم افزار و مدرس رباتیک