آموزش 3ds Max 2024 Essential Training

3ds Max 2024 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

3ds Max بیشتر به خاطر ابزارهای مدل‌سازی و رندر معروف است. این نقاط قوت در معماری، ساخت، توسعه بازی، طراحی صنعتی و گرافیک حرکتی به چشم می خورد. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد، از مدل سازی و تکسچرینگ گرفته تا نورپردازی و رندر. این دوره آموزشی 3ds Max را از ابتدا پوشش می دهد و یک نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های ضروری که هنرمندان سه بعدی برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای به آن نیاز دارند را ارائه می دهد.

بیاموزید که چگونه رابط 3ds Max را دور بزنید و آن را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید. نحوه مدل‌سازی اشیاء مختلف را با استفاده از خطوط، چندضلعی‌ها و سطوح تقسیم‌بندی کشف کنید. سپس، یاد بگیرید که سلسله مراتب بسازید، دوربین ها و چراغ ها را اضافه کنید و با فریم های کلیدی متحرک سازی کنید. مربی Aaron F. Ross همچنین نگاهی عمیق به نقشه مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای موتورهای رندر مانند Arnold و Quicksilver دارد.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی 3ds Max 2023 Introducing 3ds Max 2023

  • با استفاده از فایل های تمرین Using the exercise files

1. شروع به کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیم تنظیمات Setting preferences

  • استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

  • امتحان فصل Chapter Quiz

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ های پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد موارد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد موارد اولیه به صورت تعاملی با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیاء را با انتخاب و جابجایی موقعیت‌یابی کنید Position objects with Select and Move

  • چرخش و مقیاس اشیاء Rotate and scale objects

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • Orbit و viewport واگرد Orbit and viewport Undo

  • با میانبرهای کلید میانبر سرعت کار را تسریع کنید Accelerate workflow with hotkey shortcuts

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت های سایه نما Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات نمای پیشرفته Advanced viewport settings

  • در حال پیکربندی طرح‌بندی‌های viewport Configuring viewport layouts

  • امتحان فصل Chapter Quiz

3. طرح صحنه 3. Scene Layout

  • تعیین واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعریف شبکه خانگی Defining the Home grid

  • ذخیره صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • کپی کردن اشیا در یک الگو با Array Duplicating objects in a pattern with Array

  • کپی کردن اشیا با Clone Duplicating objects with Clone

  • معرفی اسنپ Introducing Snap

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • مدیریت اشیاء با نمای کلی Scene Explorer Managing objects with Scene Explorer outline view

  • جمع آوری اشیا در گروه ها Collecting objects in Groups

  • مدیریت لایه های نمایش در Layer Explorer Managing display layers in the Layer Explorer

  • کنترل ویژگی های نمایش شی و لایه Controlling object and layer Display Properties

  • درک مراجع خارجی Xref Understanding Xref external references

  • ایجاد یک رکورد Xref Creating an Xref record

  • حرکت اجسام در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in Reference Coordinate Systems

  • چرخش اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in Reference Coordinate Systems

  • دستکاری اشیاء در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a Transform Center

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت های Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

  • امتحان فصل Chapter Quiz

4. Spline Modeling 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • در حال ویرایش splines bezier Editing bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with Interpolation

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • اکسترود کردن در طول یک مسیر با اصلاح کننده Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات یک اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail of a Bevel modifier

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • دستکاری و تنظیم دقیق TextPlus Manipulating and fine-tuning TextPlus

  • امتحان فصل Chapter Quiz

5. مدلسازی پارامتریک 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • لایه بندی تغییر شکل دهنده ها در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعریف سطح جزئیات چند ضلعی Defining polygon level of detail

  • ارسال یک انتخاب به بالای پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • نسخه سازی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

  • امتحان فصل Chapter Quiz

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با شی مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean compound object

  • اضافه کردن لبه ها با Quickslice Adding edges with Quickslice

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • سخت شدن لبه های چند ضلعی با اصلاح کننده Smooth Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان مدلسازی Using the Modeling Ribbon

  • ساده کردن هندسه با Remove Simplifying geometry with Remove

  • انشعاب با پلی اکسترود قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • جزئیات یک مش Detailing a mesh

  • گرد کردن گوشه ها با چمفر Rounding corners with Chamfer

  • امتحان فصل Chapter Quiz

7. مدلسازی سطح فرعی 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح فرعی Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روش‌ها برای مدل‌سازی سطوح زیربخش Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح زیربخش Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • مدل سازی انحنا با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • اصلاح هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • تبدیل شیء فرعی محدود کننده Constraining sub-object transforms

  • تصحیح یک درز با Align to Grid Correcting a seam with Align to Grid

  • تیز کردن گوشه ها با Edge Crease Sharpening corners with Edge Crease

  • زیرمجموعه های پخت Baking subdivisions

  • امتحان فصل Chapter Quiz

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a Physical Camera and Target

  • ناوبری دوربین اول شخص در ویوپورت ها First-person camera navigation in viewports

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت تصویر در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ساخت دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم ترتیب چرخش محور برای تقلید از سه پایه Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

  • امتحان فصل Chapter Quiz

9. نورپردازی 9. Lighting

  • رندر تولید تعاملی Interactive production rendering

  • ایجاد نورهای فتومتریک Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی Setting exposure control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از Light Explorer Using the Light Explorer

  • نورپردازی با رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • نورپردازی با محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • جداسازی محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

  • هنر هدایت خورشید و آسمان Art directing a sun and sky

  • امتحان فصل Chapter Quiz

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • تخصیص مواد به اشیا Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ و زبری مواد فیزیکی Physical material color and roughness

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • کنترل سایه زنی مواد ویوپورت Controlling viewport material shading

  • کنترل حجم نمونه مواد Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • پارامترهای نقشه سه بعدی هنر کارگردانی Art directing 3D map parameters

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • طراحی UVs با UVW Map Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه دنیای واقعی Using real-world map size

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

  • امتحان فصل Chapter Quiz

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • جابجایی نقاط محوری Moving pivot points

  • نقاط محوری چرخشی Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • تصحیح و اجتناب از مسائل مربوط به مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب بخش زمانی فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش فریم های کلیدی در خط زمانی Track Bar Editing keyframes in the Track Bar timeline

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در ویرایشگر Curve Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری مماس ها در ویرایشگر Curve Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a Motion Path

  • امتحان فصل Chapter Quiz

12. رندرینگ 12. Rendering

  • انتخاب یک رندر Choosing a renderer

  • آماده شدن برای رندر با Quicksilver Preparing to render with Quicksilver

  • انتخاب گزینه های رندر Quicksilver Choosing Quicksilver render options

  • رندر کردن دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • امتحان فصل Chapter Quiz

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش 3ds Max 2024 Essential Training
جزییات دوره
14h
144
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
-
- از 5
دارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.