آموزش 3ds Max 2024 Essential Training

3ds Max 2024 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

3ds Max بیشتر به خاطر ابزارهای مدل‌سازی و رندر معروف است. این نقاط قوت در معماری، ساخت، توسعه بازی، طراحی صنعتی و گرافیک حرکتی به چشم می خورد. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد، از مدل سازی و تکسچرینگ گرفته تا نورپردازی و رندر. این دوره آموزشی 3ds Max را از ابتدا پوشش می دهد و یک نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های ضروری که هنرمندان سه بعدی برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای به آن نیاز دارند را ارائه می دهد.

بیاموزید که چگونه رابط 3ds Max را دور بزنید و آن را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید. نحوه مدل‌سازی اشیاء مختلف را با استفاده از خطوط، چندضلعی‌ها و سطوح تقسیم‌بندی کشف کنید. سپس، یاد بگیرید که سلسله مراتب بسازید، دوربین ها و چراغ ها را اضافه کنید و با فریم های کلیدی متحرک سازی کنید. مربی Aaron F. Ross همچنین نگاهی عمیق به نقشه مواد و بافت و همچنین گزینه هایی برای موتورهای رندر مانند Arnold و Quicksilver دارد.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی 3ds Max 2023 Introducing 3ds Max 2023

  • با استفاده از فایل های تمرین Using the exercise files

1. شروع به کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • تنظیم تنظیمات Setting preferences

  • استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

  • امتحان فصل Chapter Quiz

2. رابط 3ds Max 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط کاربری Getting familiar with the interface

  • سفارشی کردن یک فضای کاری Customizing a workspace

  • سفارشی کردن رنگ های پس زمینه و شبکه Customizing background and grid colors

  • ایجاد موارد اولیه با ورود صفحه کلید Creating primitives with keyboard entry

  • ایجاد موارد اولیه به صورت تعاملی با ماوس Creating primitives interactively with the mouse

  • اشیاء را با انتخاب و جابجایی موقعیت‌یابی کنید Position objects with Select and Move

  • چرخش و مقیاس اشیاء Rotate and scale objects

  • پیمایش در ویوپورت ها Navigating in viewports

  • Orbit و viewport واگرد Orbit and viewport Undo

  • با میانبرهای کلید میانبر سرعت کار را تسریع کنید Accelerate workflow with hotkey shortcuts

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

  • انتخاب حالت های سایه نما Choosing viewport shading modes

  • تنظیمات نمای پیشرفته Advanced viewport settings

  • در حال پیکربندی طرح‌بندی‌های viewport Configuring viewport layouts

  • امتحان فصل Chapter Quiz

3. طرح صحنه 3. Scene Layout

  • تعیین واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • مشخص کردن واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعریف شبکه خانگی Defining the Home grid

  • ذخیره صحنه قالب maxstart.max Saving a maxstart.max template scene

  • ادغام صحنه ها Merging scenes

  • کپی کردن اشیا در یک الگو با Array Duplicating objects in a pattern with Array

  • کپی کردن اشیا با Clone Duplicating objects with Clone

  • معرفی اسنپ Introducing Snap

  • تبدیل دقیق با Grid Snap Precision transforms with Grid Snap

  • مدیریت اشیاء با نمای کلی Scene Explorer Managing objects with Scene Explorer outline view

  • جمع آوری اشیا در گروه ها Collecting objects in Groups

  • مدیریت لایه های نمایش در Layer Explorer Managing display layers in the Layer Explorer

  • کنترل ویژگی های نمایش شی و لایه Controlling object and layer Display Properties

  • درک مراجع خارجی Xref Understanding Xref external references

  • ایجاد یک رکورد Xref Creating an Xref record

  • حرکت اجسام در سیستم های مختصات مرجع Moving objects in Reference Coordinate Systems

  • چرخش اشیاء در سیستم های مختصات مرجع Rotating objects in Reference Coordinate Systems

  • دستکاری اشیاء در اطراف مرکز تبدیل Manipulating objects around a Transform Center

  • با استفاده از Isolate Selection و Lock Selection Using Isolate Selection and Lock Selection

  • انتخاب در حالت های Window و Crossing Selecting in Window and Crossing modes

  • امتحان فصل Chapter Quiz

4. Spline Modeling 4. Spline Modeling

  • ایجاد اشکال Creating shapes

  • در حال ویرایش splines bezier Editing bezier splines

  • تنظیم جزئیات شکل با درون یابی Setting shape detail with Interpolation

  • مدل سازی با اصلاح کننده Extrude Modeling with the Extrude modifier

  • اکسترود کردن در طول یک مسیر با اصلاح کننده Sweep Extruding along a path with the Sweep modifier

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • کنترل سطح جزئیات یک اصلاح کننده Bevel Controlling level of detail of a Bevel modifier

  • مدل سازی تایپوگرافی با TextPlus Modeling typography with TextPlus

  • دستکاری و تنظیم دقیق TextPlus Manipulating and fine-tuning TextPlus

  • امتحان فصل Chapter Quiz

5. مدلسازی پارامتریک 5. Parametric Modeling

  • تغییر شکل یک شی با یک اصلاح کننده Deforming an object with a modifier

  • لایه بندی تغییر شکل دهنده ها در پشته اصلاح کننده Layering deformers in the modifier stack

  • تعریف سطح جزئیات چند ضلعی Defining polygon level of detail

  • ارسال یک انتخاب به بالای پشته Passing a selection up the stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • نسخه سازی و جمع کردن پشته Versioning and collapsing the stack

  • امتحان فصل Chapter Quiz

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • آماده سازی عملوندهای بولی Preparing Boolean operands

  • حجم ها را با شی مرکب بولی ترکیب کنید Combine volumes with Boolean compound object

  • اضافه کردن لبه ها با Quickslice Adding edges with Quickslice

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • سخت شدن لبه های چند ضلعی با اصلاح کننده Smooth Hardening polygon edges with the Smooth modifier

  • با استفاده از روبان مدلسازی Using the Modeling Ribbon

  • ساده کردن هندسه با Remove Simplifying geometry with Remove

  • انشعاب با پلی اکسترود قابل ویرایش Branching with Editable Poly Extrude

  • جزئیات یک مش Detailing a mesh

  • گرد کردن گوشه ها با چمفر Rounding corners with Chamfer

  • امتحان فصل Chapter Quiz

7. مدلسازی سطح فرعی 7. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح فرعی Understanding subdivision surfaces

  • بهترین روش‌ها برای مدل‌سازی سطوح زیربخش Best practices for modeling subdivision surfaces

  • مدل سازی جعبه برای سطوح زیربخش Box modeling for subdivision surfaces

  • مدل سازی با اصلاح کننده Symmetry Modeling with the Symmetry modifier

  • مدل سازی انحنا با انتخاب نرم Modeling curvature with Soft Selection

  • اصلاح هندسه با SwiftLoop Refining geometry with SwiftLoop

  • تبدیل شیء فرعی محدود کننده Constraining sub-object transforms

  • تصحیح یک درز با Align to Grid Correcting a seam with Align to Grid

  • تیز کردن گوشه ها با Edge Crease Sharpening corners with Edge Crease

  • زیرمجموعه های پخت Baking subdivisions

  • امتحان فصل Chapter Quiz

8. تکنیک های دوربین 8. Camera Techniques

  • ایجاد یک دوربین فیزیکی و هدف Creating a Physical Camera and Target

  • ناوبری دوربین اول شخص در ویوپورت ها First-person camera navigation in viewports

  • فعال کردن قاب های ایمن Enabling Safe Frames

  • تنظیم وضوح و نسبت تصویر در Render Setup Setting resolution and aspect ratio in Render Setup

  • ساخت دوربین رایگان Creating a free camera

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم ترتیب چرخش محور برای تقلید از سه پایه Setting rotation Axis Order to emulate a tripod

  • امتحان فصل Chapter Quiz

9. نورپردازی 9. Lighting

  • رندر تولید تعاملی Interactive production rendering

  • ایجاد نورهای فتومتریک Creating photometric lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل نوردهی Setting exposure control

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • کنترل پارامترهای نورافکن Controlling spotlight parameters

  • با استفاده از Light Explorer Using the Light Explorer

  • نورپردازی با رنگ محیط Illuminating with an environment color

  • نورپردازی با محیط HDRI Illuminating with an HDRI environment

  • جداسازی محیط از پس زمینه Separating environment from background

  • ایجاد خورشید و آسمان Creating a sun and sky

  • هنر هدایت خورشید و آسمان Art directing a sun and sky

  • امتحان فصل Chapter Quiz

10. مواد 10. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • تخصیص مواد به اشیا Assigning materials to objects

  • مدیریت مواد صحنه Managing scene materials

  • مدیریت اسلات های نمونه Managing sample slots

  • ذخیره یک کتابخانه مواد Saving a material library

  • رنگ و زبری مواد فیزیکی Physical material color and roughness

  • پارامترهای بازتاب مواد فیزیکی Physical material reflection parameters

  • کنترل سایه زنی مواد ویوپورت Controlling viewport material shading

  • کنترل حجم نمونه مواد Controlling material sample size

  • ایجاد نقشه رویه ای سه بعدی Creating a 3D procedural map

  • پارامترهای نقشه سه بعدی هنر کارگردانی Art directing 3D map parameters

  • نگاشت فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • طراحی UVs با UVW Map Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه دنیای واقعی Using real-world map size

  • بازیابی پیوندها با ردیابی دارایی Restoring links with Asset Tracking

  • امتحان فصل Chapter Quiz

11. انیمیشن 11. Animation

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • جابجایی نقاط محوری Moving pivot points

  • نقاط محوری چرخشی Rotating pivot points

  • اولویت بندی محورهای چرخشی Prioritizing rotation axes

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل کردن تبدیل می شود Locking transforms

  • تصحیح و اجتناب از مسائل مربوط به مقیاس Correcting and avoiding scale issues

  • انتخاب نرخ فریم و سرعت پخش Choosing frame rate and playback speed

  • انتخاب بخش زمانی فعال Choosing the active time segment

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت کلید خودکار Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد فریم های کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش فریم های کلیدی در خط زمانی Track Bar Editing keyframes in the Track Bar timeline

  • ویرایش فریم های کلیدی در Dope Sheet Editing keyframes in the Dope Sheet

  • ویرایش فریم های کلیدی در Curve Editor Editing keyframes in the Curve Editor

  • ویرایش درون یابی در ویرایشگر Curve Editing interpolation in the Curve Editor

  • دستکاری مماس ها در ویرایشگر Curve Manipulating tangents in the Curve Editor

  • ویرایش یک مسیر با یک مسیر حرکت Editing a trajectory with a Motion Path

  • امتحان فصل Chapter Quiz

12. رندرینگ 12. Rendering

  • انتخاب یک رندر Choosing a renderer

  • آماده شدن برای رندر با Quicksilver Preparing to render with Quicksilver

  • انتخاب گزینه های رندر Quicksilver Choosing Quicksilver render options

  • رندر کردن دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش یک دنباله تصویر با RAM Player Playing an image sequence with the RAM Player

  • امتحان فصل Chapter Quiz

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max 2024 Essential Training
جزییات دوره
14h
144
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
-
- از 5
دارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.